Media en cultuur
Loeki72
25-06-2025 om 10:11
B&B vol liefde 2025 - Geen spoilers!

Half juli gaat dit leuke programma weer beginnen. De volgende B&B houders gaan op zoek naar de liefde….
Daniel (38) in Tsjechië
De vrolijke Daniël bestiert in het Tsjechische dorpje Seč hotel Kapitan met ruim 40 kamers. Hij nam in 2012 het hotel over zijn vader, nam een break om een loopbaan in de scheepsvaart op te bouwen maar staat nu weer als kapitein aan het roer van Kapitan.
Als rasechte Rotterdammer is Daniel iemand die van doorpakken houdt en hij is ook nog eens handig genoeg om het hotel vrijwel zelf op te knappen. Maar hierdoor is zij liefdesleven er wel een beetje bij ingeschoten. Hij zoekt een gezellige, positieve vrouw die van avontuur én een wijntje houdt.
Dick (32) in Suriname
De jongste deelnemer van dit seizoen zit ook het verst uit de buurt. Junglekenner Dick houdt van de ongerepte wildernis van Suriname en hij runt vlak buiten Paramaribo een resort met acht appartementen midden in de natuur.
Dick geeft daarnaast wildernistours en kunnen mensen hem bellen als ze een slang in hun huis aantreffen. De vrouw die voor Dick de ware is moet dan ook behoorlijk ondernemend en avontuurlijk zijn én van een feestje houden.
Eveline (51) in Italië
Eveline heeft een druk leven: niet alleen is ze juriste, ze runt ook nog eens sinds 2022 in het Italiaanse dorpje San Benedetto Val Di Sambro een B&B met vier kamers, zes camperplaatsen, een appartement, een bar, een sportruimte en een luxe zwembad.
Op papier heeft Eveline het leven goed voor elkaar en leeft ze haar Italiaansde droom. Toch is er ruimte voor een man met humor die haar een geborgen gevoel kan bieden.
Ingrid (61) in Griekenland
De Limburgse Ingrid is van huis uit kapster. Toch voelde zich tot haar eigen verbazing spontaan thuis toen ze de eerste keer in Lesbos arriveerde. Inmiddels woont ze er en verdient ze de kost als uitbaatster van Dutch dream.
In deze B&B, een appartement met uitzicht op de Egeïsche Zee, is het goed vertoeven. Maar ze zou ook graag de kamer in haar hart willen verhuren aan een leuke, stoere man die weet wat romantiek is.
Ilya (52) in Frankrijk
Ilya is een geboren Zeeuw, maar zijn hart klopt sinds 2021 voor Frankrijk. In de Aveyron heeft hij een heus chateau omgetoverd tot luxueuze B&B met vijf paleiselijke kamers. Ilya runt de zaak grotendeels zelf: hij is kok, interieurverzorger en tuinman in een.
Hij hoopt door zijn deelname een leuke, spontane vrouw te treffen met een sociaal hart die warm loopt voor een knus leven in zijn Franse sprookjeskasteel.
Jean-Paul (59) in Spanje
Jean-Paul is dol op nieuwe avonturen: zowel in de liefde als op zakelijk gebied. Deze ambitieuze single heeft onlangs in de heuvels van Benidorm de B&B overgenomen van een goede vriend en wil er vol voor gaan.
Jean-Paul is een man met vele gezichten: een feestnummer, maar ook iemand die juist behoefte heeft aan rust en huiselijkheid. Hij houdt van Spanje en hoopt een Nederlandse vrouw te ontmoeten die deze liefde deelt.
Magda (75) in Frankrijk
Twee jaar geleden verloor Magda haar man na een lang ziekbed. Ze heeft haar leven én haar B&B Le Clos Robert op de rit. Toch mist ze de liefde in haar leven, vooral omdat ze het niet leuk vindt om alleen voor zichzelf in de keuken te staan.
Magda zoekt een man die ook van lekker eten én koken houdt en het is ook mooi meegenomen als hij de handen uit de mouwen wil steken, want er is altijd wel wat te doen. Kandidaten moeten Magda wel delen met hondje Doudou.
Petra (60) in Griekenland
De Amsterdamse Petra is al sinds de jaren 90 helemaal thuis op het Griekse eiland Lesbos. Pas sinds dit jaar is ze B&B-houder, ze verhuurt villa’s aan toeristen en runde in het verleden een lesbische bar.
Het is dan ook geen verrassing dat Petra een vrouw zoekt: vooral in de toeristluwe wintermaanden kan het erg stil zijn op Lesbos, dus zoekt ze een nuchtere, zelfstandige vriendin met humor..
Rob (65) in Frankrijk
Na vijf jaar vrijgezel te zijn, zoekt Rob een sportieve en avontuurlijke vrouw om samen de bergen in te trekken. En als hobby-patissier maakt hij de lekkerste taarten en broden.
Hij woont al sinds 1998 in de Franse Pyreneeën waar hij een oude kippenstal in Estadens ombouwde tot een domaine met 10 sfeervolle gîtes.
MissHolmes
23-07-2025 om 22:10
Nou dit gaat hem echt niet worden met Ingrid en Frank..tuurlijk, nu hij onkruid gaat trekken spatten de vlammen er ineens vanaf bij Ingrid...
Ze hangt het slachtoffer uit en ze gebruikt hem..Frank is best een lieve man denk ik...
MidasWolf
23-07-2025 om 22:17
Het rouleert wel, waar er iets (meer) gebeurd krijgt ook meer zendtijd, zoals nu bij Ingrid die best veel in beeld was afgelopen dagen.
MidasWolf
23-07-2025 om 22:18
Loulou39 schreef op 23-07-2025 om 22:04:
[..]
Ik ook!
Alleen heeft Harm Jan nooit gehuild omdat hij vergeten was initiatief te tonen om onkruid weg te halen.
De drie plankjes bij de zwaluwen snap ik niets van, wat wil ze nou precies??? En dan moeten anderen dat zelf bedenken? Hahaha, wat maakt ze het zichzelf en de mannen moeilijk. Iets met communiceren…
Dat zou loslatend nestmateriaal, vogelpoep opvangen.
Evaluna
23-07-2025 om 22:19
Heel goed dat Frank zijn koffers had gepakt. Een lieve man, er zou niks van hem over blijven naast Ingrid. Als je na 2 dagen al zo aan jezelf gaat twijfelen, dan moet je niet verder willen gaan.
MidasWolf
23-07-2025 om 22:21
Hoop voor haar dat het bij de andere manenen beter verloopt, anders wordt het een lange zit voor haar.
MidasWolf
23-07-2025 om 22:24
Vind Renate wel iets van Marijke Helwegen weghebben, Renate is iets voller.
Loulou39
23-07-2025 om 22:28
MidasWolf schreef op 23-07-2025 om 22:18:
[..]
Dat zou loslatend nestmateriaal, vogelpoep opvangen.
Oké, maar ik vond haar zelfbedachte constructie ook niet duidelijk.
Ik hoor haar nu zeggen “ben ik nu weer dat schijtwijf?”, dus blijkbaar is haar gedrag niet nieuw en is ze daar eerder op aangesproken… Het raakt haar wel, en dat vind ik ook best verdrietig.
Misschien eerst eens met iemand praten voordat ze een nieuwe partner zoekt?
MidasWolf
23-07-2025 om 22:31
Loulou39 schreef op 23-07-2025 om 22:28:
[..]
Oké, maar ik vond haar zelfbedachte constructie ook niet duidelijk.
Ik hoor haar nu zeggen “ben ik nu weer dat schijtwijf?”, dus blijkbaar is haar gedrag niet nieuw en is ze daar eerder op aangesproken… Het raakt haar wel, en dat vind ik ook best verdrietig.
Misschien eerst eens met iemand praten voordat ze een nieuwe partner zoekt?
Het kan ook in de slachtofferrol rol schieten zijn, heb ik het weer gedaan, ik doe het wel weer alleen en meer van dat soort uitspraken.
BritgetJones007
24-07-2025 om 00:27
Lexus schreef op 23-07-2025 om 17:45:
[..]
Nou inderdaad, dat vond ik ook heel opmerkelijk. Waarom neem je zoveel eten mee?
Oh, ik vond dat juist heel erg leuk en hartelijk van haar. Petra kon dat juist heel erg waarderen en was er ook echt blij mee. Sowieso hebben ze veel lol met elkaar en gaat het er gewoon ontspannen en gezellig aan toe.
Juist wel een welkome afwisseling, vergeleken bij het gezeur bij andere deelnemers.
BritgetJones007
24-07-2025 om 00:30
MidasWolf schreef op 23-07-2025 om 22:24:
Vind Renate wel iets van Marijke Helwegen weghebben, Renate is iets voller.
Nou nee hoor, alleen de kleur haar misschien, maar verders nee.
Vind renate een oprecht heel aardige en vriendelijke vrouw. Steekt geen kwaad in volgens mij.
MissHolmes
24-07-2025 om 07:22
Evaluna schreef op 23-07-2025 om 22:19:
Heel goed dat Frank zijn koffers had gepakt. Een lieve man, er zou niks van hem over blijven naast Ingrid. Als je na 2 dagen al zo aan jezelf gaat twijfelen, dan moet je niet verder willen gaan.
Nou inderdaad.. en ze projecteert haar fouten in het verleden (wat die ook mogen zijn) op hem.. en of zij dan weer de boeman is; eeehh ja...
JP leek me eerst wel ok en ik vind dat sommigen (Magda ook) wel erg snel diepgang verwachten maar ik begin hem wel een beetje een oppervlakkige feestneus te vinden. Ik weet niet of dat zo gaat werken. En gister met die drie dames toen hij 'change'! riep kwam ie net even te trots over, alsof ze zijn veroveringen waren...
Thnx for rouleerinfo; we wachten rustig af
Knutselkei
24-07-2025 om 08:25
Toen hij changé riep duwde hij Yvonne gewoon ook echt weg. Die keek ook even zo van huh?
Hij beslist niks, vindt t allemaal gezellig etc maar heeft ondertussen nog steeds 3 dames letterlijk rondhangen.
Als ik haar was was ik al gegaan, vanaf t begin geeft ze al aan dat t feesten, het vele vrienden en lalalagebeuren voor haar niet hoeft. Dan hield ik de eer aan mezelf ipv daar in zn harem te hangen.
HAHA!wait..what
24-07-2025 om 09:41
Jeetje, die Ingrid.. Ik denk dat je het niet snel goed kan doen bij haar.
Toen Frank aangaf zijn koffer al gepakt te hebben (en dus zelf initiatief genomen had) was het ook niet goed.
Als je daar komt en je begint zelf aan allerlei klusjes als onkruid e.d. dan kan het ook maar zo zijn dat zij het dus blijkbaar niet goed bijgehouden heeft en waar bemoeit iemand zich mee, is toch haar terrein.