Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

B&B vol liefde 2025 - Geen spoilers!

Ik geloof dit programma niet meer zo hoewel ik het wel leuk vind om naar te kijken. Renate die bij JP is dat is de moeder van Joye van een vorig jaar met Albert. Mag ik je puppy zijn haha. In de hoe is het nu met vroeg hij haar ten huwelijk. En nu doet de moeder van haar mee met een soort van wedstrijd om iemand wat helemaal haar type man niet is. Ik vind het hierdoor wel minder leuk. 

Loeki72

Loeki72

24-07-2025 om 10:03 Topicstarter

watertoren schreef op 24-07-2025 om 09:45:

Ik geloof dit programma niet meer zo hoewel ik het wel leuk vind om naar te kijken. Renate die bij JP is dat is de moeder van Joye van een vorig jaar met Albert. Mag ik je puppy zijn haha. In de hoe is het nu met vroeg hij haar ten huwelijk. En nu doet de moeder van haar mee met een soort van wedstrijd om iemand wat helemaal haar type man niet is. Ik vind het hierdoor wel minder leuk.

Renate is niet de moeder van Joyce. Joyce is ouder dan Renate. 

HAHA!wait..what schreef op 24-07-2025 om 09:41:

Jeetje, die Ingrid.. Ik denk dat je het niet snel goed kan doen bij haar.
Toen Frank aangaf zijn koffer al gepakt te hebben (en dus zelf initiatief genomen had) was het ook niet goed.

Als je daar komt en je begint zelf aan allerlei klusjes als onkruid e.d. dan kan het ook maar zo zijn dat zij het dus blijkbaar niet goed bijgehouden heeft en waar bemoeit iemand zich mee, is toch haar terrein.

Herinner je je nog dat een paar jaar geleden een gast voortvarend de snoeischaar in een olijfboom (?) zette?   Daar was Petri  'helemaal niet blij mee....'            

Wat ik niet begrijp is dat twee volwassen mensen (Patrick en Ingrid) niet kunnen bedenken: "goh we hadden even moeten bespreken wat de rol van een gast is die ihkv van dit programma hier is". In plaats daarvan volharden ze in de rol die ze al hadden: hij in volgzaam hondje die zichzelf de schuld geeft (nee Patrick zij had het anders aan moeten pakken) en Ingrid in de verwijtende slachtofferrol die helemaal niet nodig was geweest als ze gewoon gecommuniceerd had. En dat is niet bij elk grassprietje vragen 'wil jij dat weghalen' maar gewoon in het begin zeggen "joh als je dingen ziet die wel een handje kunnen gebruiken, pak het op, want je bent hier niet alleen als gast maar ook als eventuele toekomstige bewoner'

Tja Magda (en vele anderen) kunnen wel zeggen 'hij vraagt niks aan mij' maar dan ben je toch klaar eigenlijk? Ja dat is een snelle conclusie maar wat als iemand naar aanleiding daarvan wel vragen stelt? Gaat hij dan ook doorvragen en geinteresseerd luisteren en weer een nieuwe vraag stellen? Nee, want dat heeft zo'n persoon niet als skill ontwikkeld. En dan is het maar zeer de vraag of iemand in de toekomst wel tot gelijkwaardige conversatie bereid is.  Of kan het dat iemand dan ontdekt dat een gesprek voeren met wederzijdse interesse in elkaar eigenlijk heel leuk is? En denkt: goh dat had ik eerder moeten doen in mijn leven, ik ga interesse tonen, wat een vondst! Dat zeg ik niet cynisch hoor, ik zou het heel leuk vinden als het zo werkt.  

HAHA!wait..what schreef op 24-07-2025 om 09:41:

Jeetje, die Ingrid.. Ik denk dat je het niet snel goed kan doen bij haar.
Toen Frank aangaf zijn koffer al gepakt te hebben (en dus zelf initiatief genomen had) was het ook niet goed.

Als je daar komt en je begint zelf aan allerlei klusjes als onkruid e.d. dan kan het ook maar zo zijn dat zij het dus blijkbaar niet goed bijgehouden heeft en waar bemoeit iemand zich mee, is toch haar terrein.

Ja en daar komen die mannen toch ook niet voor??? Het is een datingprogramma, geen eigen huis en tuin.. Raar mens echt...

Ingrid waardeert de excuses van Frank, maar dit maakt ook iets bij haar los. "Ik voel me op dat moment weggezet als een dominante, bazige vrouw. In mijn eigen optiek ben ik dat absoluut niet.
Ik schrik van je reactie, Frank. Maar het lijkt nu net alsof ik een kogel door je kop heb geschoten”, antwoordt ze hem.

In mijn optiek is ze een dominante en bazige vrouw, met nogal heftige uitspraken. 
Daarnaast heeft ze een nare manier van communiceren.... Je voelt 'm al he? Je weet al wat ik ga zeggen? Ja, ik heb m'n koffer al gepakt. Dat vindt ik wel een beetje voorbarig dat ie dan al z'n koffer heeft gepakt. 

Dus dan doet dat mij pijn." In tranen vertelt Ingrid aan Frank: 'Ik wil geen commando's geven, zo zit ik niet in elkaar. Ik moet godverdomme alles alleen doen. Ik ben de laatste die bij iemand op de deur klopt van: help je mij? Maar als ik dan mijn mening daarover geef, valt het helemaal verkeerd. Dan denk ik: zie je, ik doe het maar weer alleen zelf."

Slachtoffer, moet alles alleen doen, dat is volgens mij altijd als je alleen een B&B start, of je moet iemand in dienst kunnen nemen die je ermee helpt.  
Verwacht niet dat je aan een datingprogramma mee kunt doen en er iemand die net binnenkomt, meteen meedraait in jou B&B klussen zelf oppakt. Wil je dat toch dan zal je dat moeten aangeven.

Ook geeft ze aan dat ze in haar leven vaak de schuld kreeg van iets wat niet relevant is geweest. Daardoor krijgt ze het gevoel dat ze een 'schijtwijf' is. Een gevoel dat ze nooit meer wil hebben en dan maar liever alleen blijft. 

Ergernissen en frustraties uit het verleden botvieren op een man waarvan je weet dat hij erg gevoelig is. 
Geen wonder dat die B&B te koop staat, ze komt overspannen en heel heftig over. 

Yumi schreef op 24-07-2025 om 13:57:

Ingrid waardeert de excuses van Frank, maar dit maakt ook iets bij haar los. "Ik voel me op dat moment weggezet als een dominante, bazige vrouw. In mijn eigen optiek ben ik dat absoluut niet.
Ik schrik van je reactie, Frank. Maar het lijkt nu net alsof ik een kogel door je kop heb geschoten”, antwoordt ze hem.

In mijn optiek is ze een dominante en bazige vrouw, met nogal heftige uitspraken.
Daarnaast heeft ze een nare manier van communiceren.... Je voelt 'm al he? Je weet al wat ik ga zeggen? Ja, ik heb m'n koffer al gepakt. Dat vindt ik wel een beetje voorbarig dat ie dan al z'n koffer heeft gepakt.

Dus dan doet dat mij pijn." In tranen vertelt Ingrid aan Frank: 'Ik wil geen commando's geven, zo zit ik niet in elkaar. Ik moet godverdomme alles alleen doen. Ik ben de laatste die bij iemand op de deur klopt van: help je mij? Maar als ik dan mijn mening daarover geef, valt het helemaal verkeerd. Dan denk ik: zie je, ik doe het maar weer alleen zelf."

Slachtoffer, moet alles alleen doen, dat is volgens mij altijd als je alleen een B&B start, of je moet iemand in dienst kunnen nemen die je ermee helpt.
Verwacht niet dat je aan een datingprogramma mee kunt doen en er iemand die net binnenkomt, meteen meedraait in jou B&B klussen zelf oppakt. Wil je dat toch dan zal je dat moeten aangeven.

Ook geeft ze aan dat ze in haar leven vaak de schuld kreeg van iets wat niet relevant is geweest. Daardoor krijgt ze het gevoel dat ze een 'schijtwijf' is. Een gevoel dat ze nooit meer wil hebben en dan maar liever alleen blijft.

Ergernissen en frustraties uit het verleden botvieren op een man waarvan je weet dat hij erg gevoelig is.
Geen wonder dat die B&B te koop staat, ze komt overspannen en heel heftig over.

Idd ze projecteert dat verleden op Frank en dat is lullig en rete irritant. En dan zegt ze een paar x 'je voelt hem al', zegt Frank dat hij zn koffer gepakt heeft, is het weer niet goed!  Pffffff.... dit mag ik niet zeggen van mijzelf maar vind je het vreemd dat je alleen bent? 🫢

Ik vind dat ook niet gek. Ben benieuwd wat daar met de volgende gast gaat gebeuren.

kan het ook zijn dat ze zo heftig reageert, omdat ze misschien wel duidelijk heeft aangegeven dat ze graag hulp zou hebben bij onkruid wieden? En dat we dat fragment niet te zien hebben gekregen en daardoor haar reacties zo raar overkomen bij ons? Dus door bewust knip en plakwerk van rtl?

Kan . Maar ze is niet echt aardig . Piet ? Vertelde over het overlijden van zijn vrouw en zij vonden dat het wel wat gezelliger mocht .
Nou ja zeg 😇

Roos57 schreef op 24-07-2025 om 16:21:

Kan . Maar ze is niet echt aardig . Piet ? Vertelde over het overlijden van zijn vrouw en zij vonden dat het wel wat gezelliger mocht .
Nou ja zeg 😇

Dat was Frank die zei dat het niet echt een gezellig onderwerp was..

Maar ben het wel met je eens. Hopelijk komt er een leuke vent die haar kan ontdooien 

Widajo schreef op 24-07-2025 om 20:49:

[..]

Dat was Frank die zei dat het niet echt een gezellig onderwerp was..

Maar ben het wel met je eens. Hopelijk komt er een leuke vent die haar kan ontdooien

Klopt hoor maar Ingrid vond dit ook 😣

Roos57 schreef op 24-07-2025 om 20:50:

[..]

Klopt hoor maar Ingrid vond dit ook 😣

O dan heb ik dat gemist. Excuses 

BritgetJones007 schreef op 24-07-2025 om 16:12:

kan het ook zijn dat ze zo heftig reageert, omdat ze misschien wel duidelijk heeft aangegeven dat ze graag hulp zou hebben bij onkruid wieden? En dat we dat fragment niet te zien hebben gekregen en daardoor haar reacties zo raar overkomen bij ons? Dus door bewust knip en plakwerk van rtl?

Misschien wel, maar dan nog vind ik haar reactie veel te heftig. 

Net wakker en Frank zegt graag een wandeling samen te willen maken en daarna haar uit te nodigen voor een lunch, daarna begon haar triade. Ingrid zou als dat onkruid zo enorm in de weg staat ook kunnen zeggen, wil je eerst even dat onkruid aanpakken dan vertrekken we over 'n uur.... of, oké maar als we terug zijn zorg jij ervoor dat het onkruid uit de tuin is.

Zo simpel kan het zijn.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.