Media en cultuur
Loeki72
25-06-2025 om 10:11
B&B vol liefde 2025 - Geen spoilers!

Half juli gaat dit leuke programma weer beginnen. De volgende B&B houders gaan op zoek naar de liefde….
Daniel (38) in Tsjechië
De vrolijke Daniël bestiert in het Tsjechische dorpje Seč hotel Kapitan met ruim 40 kamers. Hij nam in 2012 het hotel over zijn vader, nam een break om een loopbaan in de scheepsvaart op te bouwen maar staat nu weer als kapitein aan het roer van Kapitan.
Als rasechte Rotterdammer is Daniel iemand die van doorpakken houdt en hij is ook nog eens handig genoeg om het hotel vrijwel zelf op te knappen. Maar hierdoor is zij liefdesleven er wel een beetje bij ingeschoten. Hij zoekt een gezellige, positieve vrouw die van avontuur én een wijntje houdt.
Dick (32) in Suriname
De jongste deelnemer van dit seizoen zit ook het verst uit de buurt. Junglekenner Dick houdt van de ongerepte wildernis van Suriname en hij runt vlak buiten Paramaribo een resort met acht appartementen midden in de natuur.
Dick geeft daarnaast wildernistours en kunnen mensen hem bellen als ze een slang in hun huis aantreffen. De vrouw die voor Dick de ware is moet dan ook behoorlijk ondernemend en avontuurlijk zijn én van een feestje houden.
Eveline (51) in Italië
Eveline heeft een druk leven: niet alleen is ze juriste, ze runt ook nog eens sinds 2022 in het Italiaanse dorpje San Benedetto Val Di Sambro een B&B met vier kamers, zes camperplaatsen, een appartement, een bar, een sportruimte en een luxe zwembad.
Op papier heeft Eveline het leven goed voor elkaar en leeft ze haar Italiaansde droom. Toch is er ruimte voor een man met humor die haar een geborgen gevoel kan bieden.
Ingrid (61) in Griekenland
De Limburgse Ingrid is van huis uit kapster. Toch voelde zich tot haar eigen verbazing spontaan thuis toen ze de eerste keer in Lesbos arriveerde. Inmiddels woont ze er en verdient ze de kost als uitbaatster van Dutch dream.
In deze B&B, een appartement met uitzicht op de Egeïsche Zee, is het goed vertoeven. Maar ze zou ook graag de kamer in haar hart willen verhuren aan een leuke, stoere man die weet wat romantiek is.
Ilya (52) in Frankrijk
Ilya is een geboren Zeeuw, maar zijn hart klopt sinds 2021 voor Frankrijk. In de Aveyron heeft hij een heus chateau omgetoverd tot luxueuze B&B met vijf paleiselijke kamers. Ilya runt de zaak grotendeels zelf: hij is kok, interieurverzorger en tuinman in een.
Hij hoopt door zijn deelname een leuke, spontane vrouw te treffen met een sociaal hart die warm loopt voor een knus leven in zijn Franse sprookjeskasteel.
Jean-Paul (59) in Spanje
Jean-Paul is dol op nieuwe avonturen: zowel in de liefde als op zakelijk gebied. Deze ambitieuze single heeft onlangs in de heuvels van Benidorm de B&B overgenomen van een goede vriend en wil er vol voor gaan.
Jean-Paul is een man met vele gezichten: een feestnummer, maar ook iemand die juist behoefte heeft aan rust en huiselijkheid. Hij houdt van Spanje en hoopt een Nederlandse vrouw te ontmoeten die deze liefde deelt.
Magda (75) in Frankrijk
Twee jaar geleden verloor Magda haar man na een lang ziekbed. Ze heeft haar leven én haar B&B Le Clos Robert op de rit. Toch mist ze de liefde in haar leven, vooral omdat ze het niet leuk vindt om alleen voor zichzelf in de keuken te staan.
Magda zoekt een man die ook van lekker eten én koken houdt en het is ook mooi meegenomen als hij de handen uit de mouwen wil steken, want er is altijd wel wat te doen. Kandidaten moeten Magda wel delen met hondje Doudou.
Petra (60) in Griekenland
De Amsterdamse Petra is al sinds de jaren 90 helemaal thuis op het Griekse eiland Lesbos. Pas sinds dit jaar is ze B&B-houder, ze verhuurt villa’s aan toeristen en runde in het verleden een lesbische bar.
Het is dan ook geen verrassing dat Petra een vrouw zoekt: vooral in de toeristluwe wintermaanden kan het erg stil zijn op Lesbos, dus zoekt ze een nuchtere, zelfstandige vriendin met humor..
Rob (65) in Frankrijk
Na vijf jaar vrijgezel te zijn, zoekt Rob een sportieve en avontuurlijke vrouw om samen de bergen in te trekken. En als hobby-patissier maakt hij de lekkerste taarten en broden.
Hij woont al sinds 1998 in de Franse Pyreneeën waar hij een oude kippenstal in Estadens ombouwde tot een domaine met 10 sfeervolle gîtes.
Dolfje
12-09-2025 om 08:35
Dandy schreef op 12-09-2025 om 04:02:
Wat een saai seizoen was het.
Ik ben seizoen 1 aan het terugkijken en het valt me op dat die deelnemers (zowel b&b-eigenaren als gasten) veel ongepolijster zijn. Dat maakt ze ook sympathieker.
.
Dat is altijd zo met zulke shows. Bij de eerste seizoenen is iedereen echt zichzelf, later is bekend wat voor impact deelname aan zoiets heeft.
Widajo
12-09-2025 om 08:59
Dolfje schreef op 12-09-2025 om 08:34:
[..]
Ja dit verbaasde mij ook. Niet zo zeer het verliefd worden maar zo snel samen een pand kopen.
Stiekem hoop ik nog dat ze met die leuke vrijgezel (die ze als laatste weg stuurde, ben zo slecht met namen) dat pand heeft gekocht. Wishful thinking, I know
watertoren
12-09-2025 om 09:05
Widajo schreef op 12-09-2025 om 08:59:
[..]
Stiekem hoop ik nog dat ze met die leuke vrijgezel (die ze als laatste weg stuurde, ben zo slecht met namen) dat pand heeft gekocht. Wishful thinking, I know
![]()
Nee, ik heb op facebook een foto gezien van haar nieuwe vriend. In mijn ogen wel knapper dan de mannen die deel hebben genomen aan het programma,
Widajo
12-09-2025 om 09:46
watertoren schreef op 12-09-2025 om 09:05:
[..]
Nee, ik heb op facebook een foto gezien van haar nieuwe vriend. In mijn ogen wel knapper dan de mannen die deel hebben genomen aan het programma,
Beste jammer, maar denk dat die man (Richard??) wel genoeg andere vrouwen leert kennen. Hij was vrij populair geloof ik.
Hopelijk wordt Eveline gelukkig met haar nieuwe man maar om het nou meteen de liefde van haar leven te noemen? Beetje overdreven
Widajo
12-09-2025 om 10:44
er zijn nu verschillende filmpjes te zien als reactie op de reünie. Renske en Lieske bij Rtl Tonight en de reactie van Eveline op (de posts van) Bart...
https://www.rtl.nl/boulevard/entertainment/artikel/5527938/renske-bb-vol-liefde-veel-gehad-nazorg-programma
https://www.rtl.nl/boulevard/video/8cf86fe6-824b-4f27-947e-8d79f69957ec/eveline-zag-andere-kant-van-bart-na-opnames-bb
watertoren
12-09-2025 om 11:47
Ik vind Rob een saaie man en niet sympathiek. Hij had Margot ook niet terug moeten vragen. Ik denk dat hij de vrouwen te oud vond want hij heeft in het programma gezegd dat hij open staat voor een vrouw die 20 jaar jonger is maar die hebben natuurlijk niet gereageerd op zijn oproep. Droom lekker verder Rob.
Dandy
12-09-2025 om 12:06
Dolfje schreef op 12-09-2025 om 08:35:
[..]
Dat is altijd zo met zulke shows. Bij de eerste seizoenen is iedereen echt zichzelf, later is bekend wat voor impact deelname aan zoiets heeft.
Ja, snap ik. Maar ik vind het wel jammer.
Ik vond Dick in dit seizoen lange tijd nog wel oké, maar tegen het eind zo geforceerd en krampachtig. Ik heb de laatste paar afleveringen niet eens meer gekeken omdat ik het niet langer aan kon zien. Inderdaad wat iemand al schreef, er was nul chemie met Moniek. Bijzonder dat ze zoveel tijd nodig hadden om daarachter te komen. En Dick was dan de enige soort van "normale" b&b-eigenaar. Ja, en Petra, maar daar was het ook te saai uiteindelijk.
Beterlaat2021!
12-09-2025 om 13:29
Zo, ik heb de rëunie nu in etappes bekeken. We zullen vast af en toe nog wel eens iets horen over deelnemers en hun gasten. Dat druppelt nog járen door.
Ben wel heel blij dat 'het liedje' wat Bart voor Eveline gemaakt had, ons bespaard is gebleven.
Ook verstandig van de makers van het programma. Hij dacht nog een graantje mee te pikken. Mislukt. 
Vond dit seizoen érg lang duren!
Loulou39
12-09-2025 om 16:12
Ik ga de reünie niet eens meer kijken, geen zin meer in. Ik lees hier wel wie er nog samen zijn, en vooral wie niet 😁, veel leuker.
Yumi
12-09-2025 om 16:15
Widajo schreef op 12-09-2025 om 09:46:
[..]
Beste jammer, maar denk dat die man (Richard??) wel genoeg andere vrouwen leert kennen. Hij was vrij populair geloof ik.
Hopelijk wordt Eveline gelukkig met haar nieuwe man maar om het nou meteen de liefde van haar leven te noemen? Beetje overdreven
Dat vind ik ook. En in november naar de notaris omdat ze samen een pand hebben gekocht is gewoon dom. Ja sorry maar leer elkaar eerst kennen voor je zulke stappen onderneemt.
Knutselkei
13-09-2025 om 08:32
Ik heb stukjes van Kom je bij me eten VIPS zitten kijken. Maar wat is Malgosia toch een vals mens. Poeh hee, die haalt overal de negatieve aandacht.
Yumi
13-09-2025 om 10:44
Eveline wil geen contact meer met Bart, zonder camera's was het niet zo leuk.
Eveline zag andere kant van Bart na opnames B&B Vol Liefde: 'Wil daar geen relatie mee'
Sylwia, wil trouwen... dat dacht ik al, Illya ga naar de notaris voor de huwelijksvoorwaarden!
Dit filmpje is net zo nep als Sylwia, waarin opmerkt dat Monique het op haar manier probeerde en zij op een andere, en haar is het gelukt.
Sylwia uit B&B Vol Liefde hint op trouwplannen met Illya: 'Wil een man hebben'
BritgetJones007
15-09-2025 om 16:12
Knutselkei schreef op 13-09-2025 om 08:32:
Ik heb stukjes van Kom je bij me eten VIPS zitten kijken. Maar wat is Malgosia toch een vals mens. Poeh hee, die haalt overal de negatieve aandacht.
Zijn dit de afleveringen van vorige week?
RavIvaR
16-09-2025 om 14:37
Petra heeft haar eerste snabbel al binnen. Ik zag haar zojuist op Facebook in een transavia reclame.