Jouw lijf
Ysenda
14-01-2025 om 20:08
nieuw jaar, nieuwe doelen, nieuw schema voor sporten.
Omdat ik niet op mijn vaste dag kan deze week heb ik vandaag met PT getrained. Vorige week kon ik een dag later niet lopen van de spierpijn. Ik hoop dat het nu meevalt.
Deze week 5 dagen werken. En de groep is 12 of 24 mensen, en mijn sociale rijkweidte is maar max 4 dus ik ben uitgeput, en ik moet nog een dag met deze groep. Donderdag een dag reizen.
3x uit eten deze week, dus tussen door goed opletten en dus zeker blijven sporten dan zou het gewicht stabiel moeten zijn.
ToetieToover
14-01-2025 om 20:15
Bailey26 schreef op 14-01-2025 om 20:03:
Hier een terugval met eten. Afgelopen weekend feestjes en verjaardagen gehad. En het lukt mij niet goed om weer in het ritme te komen. Ik snaai weer veel te veel. Dat op het werk de snoeppot ook weer goed gevuld is werkt ook niet mee. Ik betrap mijzelf erop dat ik er geregeld in zit met mijn hand. Moet daar echt mee stoppen.
Voor de mensen die kwark met fruit eten, welk fruit doen jullie er door?
Ik dacht laat ik eens diepvries fruit kopen, rode vruchten. Normaal fruit wat ik erg lekker vind (vers) en geen moeite mee heb om te eten.
Maar dat spul uit de diepvries is zuur! Vind het echt niet lekker door de kwark.
Iemand nog rood fruit tips die niet zuur zijn?
Geen blauw fruit eten voorlopig, in ieder geval, slecht voor je lever
. Ik vind geen enkel fruit lekker in de kwark. Ik eet dat liever hartig. Beetje peper, zout, knoflookpoeder, en dan iets als komkommer, paprika, peterselie, chiazaad (wegens vocht dat uit de komkommer komt) en dan geroosterde pompoenzaden bovenop. Yummm. Ook lekker in de variant: tomaat met basilicum, walnoten en pijnboompitten. De basis is doorgaans: kwark, peper, zout, knoflookpoeder en groene kruiden. Bieslook, restje courgette en ei erdoor, ook heel smakelijk.
Loezzie
14-01-2025 om 20:18
ik eet eigenlijk alleen die bevroren aardbeien. Die bosvruchten mix vond ik ook zo zuur
FaithfulDuck87
14-01-2025 om 20:20
Hier een terugval met eten. Afgelopen weekend feestjes en verjaardagen gehad. En het lukt mij niet goed om weer in het ritme te komen. Ik snaai weer veel te veel. Dat op het werk de snoeppot ook weer goed gevuld is werkt ook niet mee. Ik betrap mijzelf erop dat ik er geregeld in zit met mijn hand. Moet daar echt mee stoppen.
Ik dacht laat ik eens diepvries fruit kopen, rode vruchten. Normaal fruit wat ik erg lekker vind (vers) en geen moeite mee heb om te eten.
Maar dat spul uit de diepvries is zuur! Vind het echt niet lekker door de kwark.
ik doe er bosvruchten uit de vriezer in, of vers fruit zoals aardbeien (in het seizoen natuurlijk) of blauwe bessen (niet die uit de diepvries van de AH
)
Citroengraag
14-01-2025 om 20:22
Picnic heeft een mix met aardbeien en banaan in een zak. Ik heb hem net leeg. Zitten wel maar drie porties in een zak.
Nikki1973
14-01-2025 om 20:23
Fruit door de yoghurt doe ik niet dus geen tips.
Er is genoeg in de diepvries te vinden toch? Of wat er in het seizoen is?
ik vind het wel echt knap dat zoveel van jullie zo actief met sporten bezig zijn. De sportschool is teveel prikkels voor me door de muziek en zoveel mensen. Dat red ik niet.
Ik ga wandelen of fietsen maar dat voelt toch minder actief.
Vrijdag ga ik uit eten, daar ga ik van genieten.
Jorni
14-01-2025 om 20:24
Ik doe verse aardbeien en/of verse rode of blauwe bessen door mijn griekse yoghurt heen. Ik eet dat fruit alleen maar vers. Ook de aardbeien smaken nu goed. Ze zijn het geld dubbel en dwars waard vind ik. Smaakt vast ook heel lekker bij kwark.
Ysenda
14-01-2025 om 20:33
Nikki1973 schreef op 14-01-2025 om 20:23:
Fruit door de yoghurt doe ik niet dus geen tips.
Er is genoeg in de diepvries te vinden toch? Of wat er in het seizoen is?
ik vind het wel echt knap dat zoveel van jullie zo actief met sporten bezig zijn. De sportschool is teveel prikkels voor me door de muziek en zoveel mensen. Dat red ik niet.
Ik ga wandelen of fietsen maar dat voelt toch minder actief.
Vrijdag ga ik uit eten, daar ga ik van genieten.
Ik was vandaag de enige in de sportschool op het werk.
Muziek bij de basicfit sluit ik me voor af met een noise canceling koptelefoon en heel vroeg of heel laat op de dag is het best heel rustig in de 24h. Nu heb je ook de nieuwjaars meute, die begint al weer weg te trekken.
Maar je kunt ook thuis trainen met van die weerstandsbanden, te koop voor relatief weinig bij de decathlon.
Ysenda
14-01-2025 om 20:38
door de kwark: whey proteine, diepvries frambozen, frambozen blauwe bessen mix, aardbeien in het seizoen, mandarijnen, bananen, appel met kaneel.
Of flavour powder: chocolate cookie https://nl.esn.com/products/designer-flavor-powder?_pos=1&_sid=6a474ec1c&_ss=r&variant=47947642732859
Tuinfluiter
14-01-2025 om 20:39
Ik ontbijt vaak met kwark. Momenteel doe ik er verse blauwe bessen doorheen.
Het jaar door gaat erbij mij aardbei, framboos, nectarine, pruim, perzik of banaan doorheen. Deze periode vind ik altijd wat lastiger want minder keus. Enkele keer neem ik weleens een blik perziken op sap mee voor de variatie.
Hartige kwark vind ik ook lekker maar niet als ontbijt moet op dat tijdstip echt niet denken aan knoflook.
Bailey26
14-01-2025 om 21:08
Hartig in de kwark vind ik nog niet zo uitnodigend klinken.
Peer en appel doe ik ook regelmatig. Maar dat is z'n beetje het enige verse fruit wat ik op dit moment lekker vind door de kwark ( ja ik eet wel meer fruitsoorten maar niet door de kwark). Vandaar dat ik dacht eens diepvriesfruit te gaan proberen, en dat viel tegen.
Ik ga de aardbeien en frambozen maar eens proberen. De blauwe bessen sla ik inderdaad voorlopig maar even over 
vrouw92
14-01-2025 om 21:13
Door kwark doe ik altijd warme appel met kaneel/rozijnen. Die bak ik dan heel kort in een beetje water, zodat ze wat zachter worden en warm zijn! Echt lekker. Met havermout meestal peer. Kiwi, mandarijn ook lekker.
Ninoea
14-01-2025 om 21:29
Ik doe gepofte spelt en een notenmelange door mijn kwark. Hartig lijkt me ook wel wat. Fruit erdoor vind ik niet lekker.
Ik eet dan wel weer havermout met banaan. Die kook ik gewoon mee en prak ik erdoor. Dan heb ik verder niets erdoor om het nog meer te zoeten. Wel melk om er pap van te maken natuurlijk. Hoewel het ook met water of plantaardige variant van melk kan.
Ik heb geen spijt van de bootcamp. Het was lekker om even mijn zinnen te verzetten. Ik zit inmiddels op een krappe 15.000 stappen en mijn gemiddelde zit bijna op de gewenste 12.500. Gaat goed dus. Morgenochtend hardlopen.
Ies
14-01-2025 om 21:29
Hier geen kwark maar Griekse (volle) yoghurt.
Ik doe veel verschillend fruit erin, meestal ook veel soorten tegelijk, heerlijk. We hebben altijd veel fruit in huis. Wat ik er echt vaak in doe zijn druiven, blauwe bessen, granaatappelpitjes en mango. Altijd alles vers.