Jouw lijf
Jorni
14-01-2025 om 13:38
Ook ik heb vandaag al meerdere keren lekker buiten gewandeld en weer gezond gegeten vandaag tot nu toe. Vanavond ook weer een lekker gezond gerecht dus dat wordt weer een goede dag.
Nikki1973
14-01-2025 om 16:12
30 december begonnen en ben bijna 2 kilo kwijt. Niet veel maar geeft wel moed dat het kan.
Vandaag al vroeg op pad. Naar de kapper en rondje markt. Was wel koud inderdaad.
morgen weer een wandeling.
fijne avond!
Ysenda
14-01-2025 om 16:19
Nikki1973 schreef op 14-01-2025 om 16:12:
30 december begonnen en ben bijna 2 kilo kwijt. Niet veel maar geeft wel moed dat het kan.
Vandaag al vroeg op pad. Naar de kapper en rondje markt. Was wel koud inderdaad.
morgen weer een wandeling.
fijne avond!
Langzaam er aan, langzaam en blijvend er af.
Het is een marathon, geen sprint.
Nikki1973
14-01-2025 om 16:51
Ysenda schreef op 14-01-2025 om 16:19:
[..]
Langzaam er aan, langzaam en blijvend er af.
Het is een marathon, geen sprint.
Zeker! Het gaat ook best lekker, dus daar ben ik wel blij mee.
Er zijn al veel gevoels kilo’s af 😁
Dolfje
14-01-2025 om 17:01
Ik had ondanks lunchwandeling niet genoeg stappen gezet dus heb de fiets laten staan en in zo'n 40 minuten naar huis gewandeld. Nu boven de 10.000 stappen. Morgenvroeg eerst egym in de sportschool en dan dus naar het werk wandelen. Hopelijk wel eerst een klein beetje uitslapen want was om 6 uur vanmorgen al een tijdje echt klaarwakker.
Ninoea
14-01-2025 om 17:27
Fijn dat je 2 kg kwijt bent. Mooi resultaat! @nikki1973
Goed bezig met bewegen @dolfje!
Vanochtend heb ik al aardig wat gewandeld zoals ik ook van plan was. Ik zit nu op ongeveer 10.000 stappen. Vanavond staan bootcamp en op de fiets er naartoe op de planning. Tijdens bootcamp zet ik ook nog wel wat stappen dus hopelijk genoeg om mijn gemiddelde op te krikken.
Ik kan de bootcamp vanavond ook wel gebruiken. Heb een paar lastige gesprekken moeten voeren vanuit mijn rol van pleegouder. Soms vraagt dat emotioneel best veel en vandaag was dat het geval. Sommige uitspraken deden me echt zeer voor ons pleegkind en ik kan wat afleiding goed gebruiken.
Schoondochter
14-01-2025 om 17:43
fijn Nikki1973, 2 kilo is veel hoor in 2 weken!
Dolfje, lekker zo'n wandeling. Goed dat het gelukt is boven de 10.000 te komen vandaag.
Ninoea, zo'n bootcamp lijkt me best pittig. Kun je in zo'n groep nog rekening houden met conditieverschillen?
En die gesprekken van vandaag klinken pittig. Pleegouder zijn sowieso, je zult veel te horen krijgen. Stoer!
Ik moest vandaag een workshop geven en vind dat best spannend
. Van de weeromstuit minder gegeten, meestal eet ik dan juist meer van de zenuwen. En het zit erop, het ging prima. Daarna lekker een rondje gewandeld om bij te komen. Zometeen ga ik nog even samen met vriend (!!) dus ik kom wel aan de 17.000 stappen vandaag. Lekker.
QuarterlyDinosaur18
14-01-2025 om 18:06
Stappen gaan goed maar moet zo naar buiten om te sporten. ‘s avonds sporten vind ik niet prettig maar geen idee wanneer ik het anders moet doen. Misschien toch meer thuiswerken en dan midden op de dag sporten en ‘s avonds lager doorwerken? Ik ben er nog niet uit.
Met lichte weerstand doe ik zo m’n sportkleding aan.
Schoondochter
14-01-2025 om 18:16
Anfisa schreef op 14-01-2025 om 18:06:
Stappen gaan goed maar moet zo naar buiten om te sporten. ‘s avonds sporten vind ik niet prettig maar geen idee wanneer ik het anders moet doen. Misschien toch meer thuiswerken en dan midden op de dag sporten en ‘s avonds lager doorwerken? Ik ben er nog niet uit.
Dat doe ik graag, thuiswerken en midden op de dag sporten. Mijn werk laat dat ook wel makkelijk toe. Overigens zeg jij langer doorwerken. Ik weet niet of je een avond- of ochtendmens bent, maar ik vind het makkelijker eerder te beginnen dan om langer door te gaan.
Op kantoordagen kan ik ook wat eerder weggaan, sporten en dan thuis nog een paar uurtjes de laptop open doen.
GlitterGoud
14-01-2025 om 18:30
Hier gaat het ook goed. Ik eet veel extra groenten. Dat vind ik ook lekker, het is gezond en vullend.
Morgen naar de sportschool en ik hoop s middags nog tijd te hebben voor een wandeling.
Dolfje
14-01-2025 om 18:49
Anfisa schreef op 14-01-2025 om 18:06:
En voor je gaat thuiswerken?
Of inderdaad tussendoor. Lijkt me eigenlijk wel goed voor de productiviteit om er even tussenuit te zijn en dan daarna weer aan te gang te gaan.
Auwereel
14-01-2025 om 19:14
Er is nog iets wat me dwarszit van de Fitbit en de betrouwbaarheid. Volgens Fitbit verstook ik zo rond de 1600-1900 kCal. De verbrandingswaarde van mijn eten ligt eerder rond de 2000 kCal. Komt ook nog eens bij dat ik regelmatig het seintje "7000 stappen gezet" krijg als ik op de fiets zit. Fietsen is ook beweging, maar ern efficiëntere beweging dan lopen, dus ik verbrand minder. Ik zou moeten aankomen, maar ik blijf redelijk op hetzelfde gewicht.
Maar, ondanks dat ik zo mijn twijfels heb, ik wil beter letten op wat ik eet. Bijna elke dag denk ik wel, dat had ik beter niet kunnen eten.
SuzyQFive
14-01-2025 om 19:55
Zo aantal dagen ziek geweest. Ik had gewoon een vette ondertemperatuur. Echt gek.
Heb dus niet echt bijgelezen de afgelopen dagen. Nog bijzonderheden?
Ysenda
14-01-2025 om 19:58
Auwereel schreef op 14-01-2025 om 19:14:
Er is nog iets wat me dwarszit van de Fitbit en de betrouwbaarheid. Volgens Fitbit verstook ik zo rond de 1600-1900 kCal. De verbrandingswaarde van mijn eten ligt eerder rond de 2000 kCal. Komt ook nog eens bij dat ik regelmatig het seintje "7000 stappen gezet" krijg als ik op de fiets zit. Fietsen is ook beweging, maar ern efficiëntere beweging dan lopen, dus ik verbrand minder. Ik zou moeten aankomen, maar ik blijf redelijk op hetzelfde gewicht.
Maar, ondanks dat ik zo mijn twijfels heb, ik wil beter letten op wat ik eet. Bijna elke dag denk ik wel, dat had ik beter niet kunnen eten.
Die kcal metingen zijn niet heel betrouwbaar. Er kan een afwijking tot wel 35% naar boven of beneden zijn.
Bailey26
14-01-2025 om 20:03
Hier een terugval met eten. Afgelopen weekend feestjes en verjaardagen gehad. En het lukt mij niet goed om weer in het ritme te komen. Ik snaai weer veel te veel. Dat op het werk de snoeppot ook weer goed gevuld is werkt ook niet mee. Ik betrap mijzelf erop dat ik er geregeld in zit met mijn hand. Moet daar echt mee stoppen.
Voor de mensen die kwark met fruit eten, welk fruit doen jullie er door?
Ik dacht laat ik eens diepvries fruit kopen, rode vruchten. Normaal fruit wat ik erg lekker vind (vers) en geen moeite mee heb om te eten.
Maar dat spul uit de diepvries is zuur! Vind het echt niet lekker door de kwark.
Iemand nog rood fruit tips die niet zuur zijn?