Jouw lijf
QuarterlyDinosaur18
14-01-2025 om 21:31
Schoondochter schreef op 14-01-2025 om 18:16:
[..]
Dat doe ik graag, thuiswerken en midden op de dag sporten. Mijn werk laat dat ook wel makkelijk toe. Overigens zeg jij langer doorwerken. Ik weet niet of je een avond- of ochtendmens bent, maar ik vind het makkelijker eerder te beginnen dan om langer door te gaan.
Op kantoordagen kan ik ook wat eerder weggaan, sporten en dan thuis nog een paar uurtjes de laptop open doen.
Een ochtendmens ben ik zeker niet maar ik probeer steeds wat eerder op te staan.
De les van vanavond vond ik weer pittig. ‘S avonds sporten is niks voor mij, eerst de deur uit en na een werkdag ben ik moe. Als het dan te choreografisch (minimaal) wordt, ben ik minder scherp.
Daarom ga ik volgende week wat eerder thuiswerken en dan ‘s middags sporten en weer werken. Ik denk ook dat dat fijner is.
Ies
14-01-2025 om 21:47
Hier gaat het redelijk. Blijft veel te druk en heb het gevoel dat de drukte steeds wint van mij
Dacht eindelijk even te kunnen wandelen vandaag. Net begonnen daarmee en even mijn mail gecheckt (hoezo rust?) en zag dat ik kon gaan racen om een vergeten fysio afspraak te halen dus weg wandeling.
Desondanks wel mijn stappen gehaald vandaag en zelfs wat ingelopen op de achterstand. Morgen zet ik alles aan de kant en ga wandelen!
Nog steeds niet ongezond gegeten en het kost me geen moeite maar voel me nog niet op veilige plek daarin, het kan nog zo omslaan. Dochter merkte op dat er nog best veel ongezonds her en der in huis ligt van de feestdagen, dat was me eigenlijk niet eens opgevallen. Ze vond dat we nu wel best veel zelfbeheersing hadden met z’n allen thuis haha. Eerder was het vast idd al op geweest.
Vandaag een wel heel gezond recept geprobeerd maar het was echt helemaal niet lekker. Leuk geprobeerd maar zover zijn we hier dus nog niet
Partner heeft het opgeleukt met currysaus, tsja, dat kan ook…
Ysenda
14-01-2025 om 22:00
Ies schreef op 14-01-2025 om 21:47:
Vandaag een wel heel gezond recept geprobeerd maar het was echt helemaal niet lekker. Leuk geprobeerd maar zover zijn we hier dus nog nietPartner heeft het opgeleukt met currysaus, tsja, dat kan ook…
Heel gezond kan heel lekker zijn. Maar dit recept is het dus niet voor jullie. Wij hebben ook echt veel heel gezonde recepten geprobeerd, sommigen zijn blijvend aan het repertoire toegevoegd, anderen afgeserveerd en dan heb je nog de versies doe de een wel lekker vond maar de ander niet.
Damoontje
14-01-2025 om 22:32
Vandaag bij elkaar een uur gefietst. Was vanmorgen heel dik ingepakt omdat ik dacht dat het heel koud was maar het viel wel mee. Zweten, zweten, zweten. Even bij mijn ouders in de tuin gewerkt en een stuk gewandeld. Het laatste stuk echt een onzin-stuk tussen de huizen om mijn stappendoel te halen. Later is die rare stappenteller nog heel lang door blijven tellen en zit nu heel ver boven het doel. Soms telt hij tijdens het fietsen ook en een andere keer weer niet.
Tuinieren was ook wel even lekker. Op een gegeven moment ging het regenen en was ik er wel weer klaar mee. Het helpt iig om mijn hoofd leeg te maken.
Ouders eten veel producten biologisch, vind het wel lekkerder. Het is wel duurder maar het voedt wel meer.
SuzyQFive
14-01-2025 om 22:43
Bailey26 schreef op 14-01-2025 om 20:03:
Hier een terugval met eten. Afgelopen weekend feestjes en verjaardagen gehad. En het lukt mij niet goed om weer in het ritme te komen. Ik snaai weer veel te veel. Dat op het werk de snoeppot ook weer goed gevuld is werkt ook niet mee. Ik betrap mijzelf erop dat ik er geregeld in zit met mijn hand. Moet daar echt mee stoppen.
Voor de mensen die kwark met fruit eten, welk fruit doen jullie er door?
Ik dacht laat ik eens diepvries fruit kopen, rode vruchten. Normaal fruit wat ik erg lekker vind (vers) en geen moeite mee heb om te eten.
Maar dat spul uit de diepvries is zuur! Vind het echt niet lekker door de kwark.
Iemand nog rood fruit tips die niet zuur zijn?
Nou, ik eet veel blauwe bessen (ja, die dus…) maar ook de kleine kartonnen doosjes uit de vriezer met blauwe bes, granaatappel en framboos. Geen noeite met zuur daarbij. Eet het trouwens met milde yoghurt en een beetje muesli (MyMuesli).
vrouw92
14-01-2025 om 22:47
Ik heb 5 van die fourree koekjes met een vanille laagje ertussen gegeten vandaag. Dat is teveel, maar de dag duurt zooo lang als je ziek bent. Ik vind deze schade nog meevallen. Nog steeds ziek.. Begin nu ook wat keelpijn te krijgen, hoop niet dat dit doorzet. Wat betreft de koorts ben ik hopelijk over het hoogtepunt heen. Even morgenochtend afwachten. Vandaag 2x2 paracetamol ipv 3x2.
Ik zie er gek genoeg helemaal niet ziek uit, maar ik voel me zeker niet beter. Ga er zelfs al een beetje vanuit dat ik deze week niet meer kan werken.
Trail
14-01-2025 om 22:53
Vanochtend lekker een rondje hardgelopen met vrienden en daarna hebben we thee besteld. Zonder snack. Op de terugweg biologisch brood gehaald in het dorp. Dat eet ik normaal niet en lijkt mij een fijne vooruitgang. Vanmiddag de deur uit om een lesje chilates te volgen. Daarna thuis mijn boek uitgelezen. Dacht erover vanavond nog naar een rustige yoga les te gaan, maar niet gedaan.
Ysenda
14-01-2025 om 23:10
Trail schreef op 14-01-2025 om 22:53:
Vanochtend lekker een rondje hardgelopen met vrienden en daarna hebben we thee besteld. Zonder snack. Op de terugweg biologisch brood gehaald in het dorp. Dat eet ik normaal niet en lijkt mij een fijne vooruitgang. Vanmiddag de deur uit om een lesje chilates te volgen. Daarna thuis mijn boek uitgelezen. Dacht erover vanavond nog naar een rustige yoga les te gaan, maar niet gedaan.
Biologisch is niet perse gezonder, dat is marketing. Ze vergelijken nogal eens appels met peren metname bij smaak onderzoek. Wortelras a met wortelras b, alsof je zegt dat een goud rennet hetzelfde smaakt als een jonagold appel.
Het kan wel anders smaken doordat een ander recept is gebruikt. Maar dat heeft dan weer niets met biologisch of niet te maken.
MissDalhousie
15-01-2025 om 06:40
Maandag en gisteren 's ochtends weer krachttraining gedaan. Vrij zwaar programma, ik was er echt moe van. Gisteren ook mijn tweede therapie-sessie. Heel optimistisch tijdens mijn lunchpauze gepland, maar dat was geen succes. Flinke hoofdpijn daarna en van werken kwam niets meer terecht. Ook veel honger, zal voor het grootste deel wel door emotie zijn geweest.
Ik ga vandaag rustig aan doen. Vanavond hoef ik niet in de dojo te staan, dus misschien kan ik naar een fijne yoga-les.
Happyapple
15-01-2025 om 07:27
Hier de afgelopen 2 dagen de 10.000 stappen weer gehaald, maar gisteren op kantoor toch weer teveel gesnaaid.
Geen idee waarom ik daar meer trek heb dan thuis. En dan nog duizelig bij de bso op de kinderen staan wachten he. Zo raar...
Ysenda
15-01-2025 om 07:38
MissDalhousie schreef op 15-01-2025 om 06:40:
Maandag en gisteren 's ochtends weer krachttraining gedaan. Vrij zwaar programma, ik was er echt moe van. Gisteren ook mijn tweede therapie-sessie. Heel optimistisch tijdens mijn lunchpauze gepland, maar dat was geen succes. Flinke hoofdpijn daarna en van werken kwam niets meer terecht. Ook veel honger, zal voor het grootste deel wel door emotie zijn geweest.
Ik ga vandaag rustig aan doen. Vanavond hoef ik niet in de dojo te staan, dus misschien kan ik naar een fijne yoga-les.
Heel herkenbaar de hoofdpijn na therapie. Het is echt hardwerken, dat wordt nogal onderschat. Mijn coaching sessies (werkgerelateerd probleem) deed ik ' morgens en daarna ging ik eerst bij komen in de bieb met iets warms en dan ging ik 's middags pas werken. Was een afspraak met mijn werkgever.
Ysenda
15-01-2025 om 07:39
Happyapple schreef op 15-01-2025 om 07:27:
Hier de afgelopen 2 dagen de 10.000 stappen weer gehaald, maar gisteren op kantoor toch weer teveel gesnaaid.
Geen idee waarom ik daar meer trek heb dan thuis. En dan nog duizelig bij de bso op de kinderen staan wachten he. Zo raar...
Breinhonger, snelle suikers nodig om dat brein op gang te houden.
Schoondochter
15-01-2025 om 07:40
MissDalhousie schreef op 15-01-2025 om 06:40:
Ook ik herken de hoofdpijn en trek na therapie. Ik nam altijd een chocoladereep mee, Snickers of mars ofzo. Lekker wat suiker, hielp voor beiden. Dat is ook goed voor jezelf zorgen
.
Ik heb net lekker anderhalf uur gelopen en ga nu aan het werk. Vanmiddag weer hardlopen.