Jouw lijf
Ninoea
29-09-2025 om 17:45
ik heb contact gezocht met mijn hardlooptrainer om te vragen of ze me wil helpen met het schema om het lopen verantwoord uit te bouwen. Ben benieuwd. Heb zelf een voorstel gedaan, benieuwd hoe zij er tegenaan kijkt.
Trail
29-09-2025 om 21:22
Ik ben vanochtend naar yin yoga gegaan, fijne start van de week.
Daarna wat gaan bakken thuis, waardoor buitenlucht er helaas bij in is geschoten.
Nu op mijn werk en het gaat…
Mijn eten is prima.
Maar ik voel mij niet erg vrolijk vandaag.
Vf_Watervrouw
30-09-2025 om 10:04
Keelpijn is verminderd maar sliep vroeg en toch helemaal tot de wekker (normaal zou ik na circa 7 uur plafonddienst hebben) dus nu ziekgemeld.
Ies
30-09-2025 om 10:59
Hier ook flink ziek geweest, iets van keelontsteking. Was zwaar want ziek melden is hier een no go. (zorg)
En thuis was ziek melden ook een no go want zooo ontzettend veel werk…..Daar bovenop een zieke hond en nog zo wat extra dingen die veel energie kosten.
Het gaat inmiddels weer wat beter.
Ik ben deze x van de dropjes afgebleven, heb ze niet eens gekocht. Ik heb snel keelontsteking en eenmaal aan de drop blijf ik ongeremd dooreten.
Nu alleen wat strepsils gekocht en daar ging het eigenlijk ook wel mee.
Gisteren weer veel in huishouden te doen en ik was zo ontzettend gefrustreerd en gespannen. (Er speelt een hoop) Maar ik was heerlijk even alleen thuis en ik heb flink gedanst onder het huishouden doen en af en toe flink mee geblèrd. Was erg lekker en deed me goed. Voelde ook lekker efficiënt en effectief, zo had ik meteen ook mijn cardio gehad, bovenop mijn ontspanning, en ik ging zo goed los dat het vast ook krachttraining was voor mij. Nu pijn overal.
Ysenda
30-09-2025 om 11:21
Ies schreef op 30-09-2025 om 10:59:
Hier ook flink ziek geweest, iets van keelontsteking. Was zwaar want ziek melden is hier een no go. (zorg)
En thuis was ziek melden ook een no go want zooo ontzettend veel werk…..Daar bovenop een zieke hond en nog zo wat extra dingen die veel energie kosten.
Het gaat inmiddels weer wat beter.
Ik ben deze x van de dropjes afgebleven, heb ze niet eens gekocht. Ik heb snel keelontsteking en eenmaal aan de drop blijf ik ongeremd dooreten.
Nu alleen wat strepsils gekocht en daar ging het eigenlijk ook wel mee.
Gisteren weer veel in huishouden te doen en ik was zo ontzettend gefrustreerd en gespannen. (Er speelt een hoop) Maar ik was heerlijk even alleen thuis en ik heb flink gedanst onder het huishouden doen en af en toe flink mee geblèrd. Was erg lekker en deed me goed. Voelde ook lekker efficiënt en effectief, zo had ik meteen ook mijn cardio gehad, bovenop mijn ontspanning, en ik ging zo goed los dat het vast ook krachttraining was voor mij. Nu pijn overal.
klinkt alsof je de huidige covid variant te pakken hebt gehad.
Ysenda
30-09-2025 om 11:39
Zondag en gisteren waren hele goede dagen voor mij.
Bewogen, eten, alles ging goed.
Vandaag daarentegen is een drama. Dus ik ga het zo na 2 uur al voorgezien houden op mijn werk.
Eten gaat nog wel goed, ik heb al gewandeld, maar verder is mijn emmer vol.
JtM
30-09-2025 om 12:01
Beterschap Watervrouw!
Gelukkig voel jij je weer wat beter Ies.
Vorige week echt een super goede week gehad, zowel qua beweging als qua eten. Tot zondag. Toen ging ik naar een brunch met vriendinnen met onbeperkt cocktails drinken. Ik kwam enigszins aangeschoten thuis en heb toen een pizza gehaald. Vriend had heel veel zin in chips dus daar ben ik ook voor gezwicht in de supermarkt. Dus cocktails, pizza en chips op. Was geen beste dag.
Ik zag het gisterochtend meteen op de weegschaal. Gelukkig was die vanochted al weer wat liever voor me. Heb het eten en bewegen weer gewoon opgepakt
Trail
30-09-2025 om 22:33
Vanochtend uit mijn werk gekomen.
Zou hardlopen, maar maatje waarmee ik ging had zo’n onrustig hoofd dat ze blokkeerde. We hebben rustig gewandeld en gekletst. Ik voelde mij ook niet helemaal in balans dus het was oké. Vanmiddag even met paard in de bak gereden. Boodschapjes gedaan. Door naar hatha yoga les. En nu mijn bed in rollen. Eten was niet slecht, maar wel wat rommelig.
Mijn september doelen waren:
-bewegen. Niet elke dag gelukt, maar wel plezier aan en een aardig ritme in. -buitenlucht, echt nodig nu met de winter op komst en merk dat het mij goed doet.
-Op eten letten. Gaat aardig. Soms loopt het nog niet helemaal, maar dan kan ik de voorbereiding gewoon niet echt opbrengen.
-Elke dag een stukje lezen. Niet helemaal gelukt. Misschien waren mijn boeken ook wat droge stof. Vind het wel fijn als ik het doe.
-Meer lachen. Ik ben mentaal kwetsbaar. Het is mij deze maand echt gelukt om een beetje meer in het moment te leven, mee te gaan in de flow. Planningen en verwachtingen loslaten. Daardoor soms ook iets minder bewogen. Maar zeker regelmatig plezier gehad.
Oktober: Goed in mijn vel zitten. Voldoende energie hebben om veel te sporten. En te kunnen herstellen. We gaan het zien.
Ninoea
01-10-2025 om 08:16
Ik houd het dit jaar maandelijks bij:
- Aantal stappen 9966
- Fietsafstand 271 km
- Wandelafstand 61
- Bootcamp uren 8
- Hardlopen uren 7
- Hardlopen afstand 46
- Aantal trappen 4
- Actieve kcal per dag 703
Deze maand ben ik niet zo fit qua gezondheid. Verkoudheids- en vermoeidheidsklachten. Vermoed corona Ik heb wel gewerkt aan mijn beweging maar heb ook echt heel veel gerust. Veel series op tv gekeken. Echt even schakelen na de vakantieperiode en direct ook allerlei zorggesprekken die ook mentaal veel vroegen. Dat lage tempo is wat ik nu even nodig heb.
Ook wel echt genoten van een aantal afspraken met vriendinnen, een avondje Sanadome, dat soort dingen. Een plan gemaakt om het hardlopen rustig uit te bouwen. Daar heb ik een goed gevoel over.
Tuinfluiter
01-10-2025 om 09:53
September was voor mij een vakantie maand.
In de vakantie veel mooie wandelingen gemaakt, dagje naar een kuuroord en baantjes gezwommen in normaal zwembad.
Het eten was mindergezond dan normaal verschillende keren uiteten geweest en wat vaker wijn en ijs dan normaal.
Ik ben iets meer dan een kilo aangekomen maar bij terugkomst wel gelijk weer mijn gezonde eetpatroon hervat en de laatste keer dat ik op de weegschaal stond was er al weer iets af. Vanmorgen niet aan gedacht om op de weegschaal te gaan staan. Ik doe dat meestal op donderdag dus ik ben benieuwd.
Vorige week gevaccineerd voor gordelroos en corona en daar had ik flink koorts van dus paar dagen bank gehangen.
Gisteren weer gegold en ik begin de oktobermaand met een wandeling door een mooi natuurgebied.
Ysenda
01-10-2025 om 18:48
twee goede dagen gehad, met vandaag mee 3.
Goed gegeten, optijd mijn bed in.
Vandaag ook naar de sportschool geweest. Ik had me voorgenomen 3 oefeningen te doen, het werden er vier.
MMcGonagall
01-10-2025 om 19:31
Ik had bedacht dat het misschien wel leuk zou zijn om met mijn vriend een hyrox te doen, en dan de duo-versie. Hij kan goed hardlopen en ik kan die kracht dingetjes, maar je mag dus alleen maar die krachtonderdelen verdelen. De 8 km rennen moet je allebei doen. Zo jammer, als er iets is wat ik nooit heb gekund is het hardlopen. Als puber redde ik de drie rondjes rond het voetbalveld al niet. Inmiddels weet ik dat de truc is om zo langzaam te gaan dat ie het wel volhoudt. Ja leuk, dat is dan 6,5 km/u, dus dan kun je nog bijna gewoon snel wandelen.
Dat idee kan dus weer in de prullenbak. Voor het overige gaat het best. Eten, sporten, groente en fruit 
Oh ook leuk. Ik heb weer eens een Pokemon Go account aangemaakt omdat ik gewoon een blokje om maar stom vind. Blijkt dus dat dat nog steeds gespeeld wordt door mensen.
JtM
02-10-2025 om 10:26
MMcGonagall schreef op 01-10-2025 om 19:31:
Ik had bedacht dat het misschien wel leuk zou zijn om met mijn vriend een hyrox te doen, en dan de duo-versie. Hij kan goed hardlopen en ik kan die kracht dingetjes, maar je mag dus alleen maar die krachtonderdelen verdelen. De 8 km rennen moet je allebei doen. Zo jammer, als er iets is wat ik nooit heb gekund is het hardlopen. Als puber redde ik de drie rondjes rond het voetbalveld al niet. Inmiddels weet ik dat de truc is om zo langzaam te gaan dat ie het wel volhoudt. Ja leuk, dat is dan 6,5 km/u, dus dan kun je nog bijna gewoon snel wandelen.
Dat idee kan dus weer in de prullenbak. Voor het overige gaat het best. Eten, sporten, groente en fruit
Oh ook leuk. Ik heb weer eens een Pokemon Go account aangemaakt omdat ik gewoon een blokje om maar stom vind. Blijkt dus dat dat nog steeds gespeeld wordt door mensen.
Ik weet niet waarom, maar op de een of andere manier lijkt een Hyrox me ook heel leuk! Ik kan alleen ook niet hardlopen, en haat burpees
Voor een vrouw samenwerken met een man is trouwens wel een stuk zwaarder dan wanneer je vrouw-vrouw mee doet. Als vrouw samen met een man moet je ook hetzelfde gewicht als de mannen pakken, die dus zwaarder zijn.
JtM
02-10-2025 om 10:27
Deze week gaat weer lekker, vanochtend zat ik weer op hetzelfde gewicht als ik voor mijn uitspatting zondag zat
Beweging was ook goed, lekker gewandeld en gefietst. Prima dagje gehad.
Ies
02-10-2025 om 13:08
Hier in september mijn beoogde gemiddelde van 15.000 stappen weer gehaald. (op 15 stappen na) Geeft me wel een beetje het gevoel goed bezig te zijn want toch ziek geweest en weinig tijd. Blijkbaar word ik alles bij elkaar toch wat fitter ofzo.
Eten ging ook goed, minder gesnoept (en ongezond gegeten) en alcohol gedronken dan in jaren. De laatste dagen wel weer zin om wat te snoepen/ glas wijn enz maar lukt om die zin gewoon langs me heen te laten gaan. Lukt vooralsnog om het bij die ene dag per week te laten waarop ik dat soort dingen mag van mezelf.
Had wat meer focus op groente en heb daardoor wat meer groente gegeten. Ook meer focus op cardio en daardoor al eens ondersteuning van fiets uitgezet bijv.
Het enige dat echt achterblijft is bewust ontspannen. Daar wil ik wel echt op gaan inzetten, heb het ook wel hard nodig.