Jouw lijf
Trail
02-10-2025 om 22:44
Hier gister en vandaag op pad geweest om een boot naar een winterstalling te varen.
Veel bezig met navigeren, brugwachters bellen etc. Daardoor niet echt veel ruimte om in het moment te zijn en van de natuur te genieten en door de hele dag op de boot aanwezig ook niet echt bewogen. Tevreden dat mijn eten nog redelijk is gegaan want dat vind ik vaak toch vrij lastig aan boord. En fijn dat het verder allemaal gelukt is en het mooi weer was. Ik voelde echt alweer de koele lucht buiten.
Ninoea
03-10-2025 om 05:33
Gisteren ging goed qua sporten maar slecht qua eten. Ik ontbeet vroeg, vergat wat extra te eten tussendoorrvoor het sporten, na het sporten goed gegeten, hele middag druk en uiteindelijk shakerig in de Decathlon rond 17 uur. Dat shakerige gevoel heb ik in geen jaren meer gehad. Niet fijn. Ik heb een proteinereep gekocht bij decathlon en die rustig zittend opgegeten. Dat hielp. Vervolgens thuis brood gegeten; wat later avondgegegen (het was een latertje) en vervolgens met een overprkkkeld hoofd op bed gaan liggen. Ik zat ook veel te vol want ik voelde mijn verzadiging niet goed. Nu weet ik weer waarom ik altijd vaak porties op een dag eet. Ik kan niet goed tegen die swings. Zoals dit heb ik in geen jaren gehad. Ik weet ook niet zo goed hoe het komt dat ik minder frequent heb gegeten, dat is normaal echt een gewoonte en denk ik niet eens over na. Straks begint mijn nieuwe dag. Voornemen is om gewoon weer regelmatig te eten. Dan voel ik me lekkerder. Ik denk dat die corona me erbij dwars zit. Ik ben niet erg verkouden meer maar wel snel moe. Ik had veel te doen en vergat gewoon mijn routine. Denk ook dat het daardoor harder aantikte.
Tuinfluiter
03-10-2025 om 09:21
Kunnen best bijverschijnselen van corona zijn Ninoea. Heb daar ook een paar keer flink en lang last van gehad. Zelf vorige week weer gevaccineerd en hoop dat het helpt. Hoop dat je snel weer de oude bent.
Ik heb afgelopen dagen buiten genoten van het mooie herfst weer. Vandaag wat grote klussen ingepland omdat er matig weer was voorspeld maar als het droog blijft ga ik ook in de tuin aan de slag.
Mika2024
03-10-2025 om 09:55
Goedemorgen!
Ninoea, carona en griep etc sudderen vaak wel wat na dus denk dat het goed zo kan zijn.
Ik heb vandaag weegdag en 1,5 kg afgevallen in een week. Van 111.9 naar 110.4. Weet niet waarom zoveel. Net zo als anders aan mijn calorieën gehouden en ook net zoveel beweging. Ik merk dat het best sterk fluctueert hoeveel je per week afvalt. Des te meer een goede reden om niet bij de pakken neer te zitten als het even wat minder gaat.
Ik voel me ook goed en steeds fitter. Momenteel wel het idee dat er weer een menstruatie aan zit te komen. Mijn benen doen soms pijn in de nacht en ben wat vermoeider. Maarja in de overgang ben je er nooit zeker van!
Ik heb net 4,5 km gelopen met de hond, ga zo ons bed verschonen en dan maar even aan de koffie heb ik dan wel verdiend😊
Dolfje
03-10-2025 om 14:00
Ik ben ontzettend moe, bewegen gaat ok eten redelijk ( kon beter maar is ook veel slechter geweest). Maandag, woensdag en vandaag naar de sportschool geweest en bijna elke dag boven de 10.000 stappen.. Alleen dinsdag en gisteren niet maar gisteren zat ik ook 2 uur stil in de bioscoop en kantoorwerk Ipv op de vloer. Vandaag zit ik er nu al dik boven.
Moe komt toch weer door veranderingen op het werk. Al heb ik nu best een paar nachtjes redelijk geslapen.
Morgen met schoonouders uit eten, dat doen we niet zo vaak en ik weet niet hoe vaak het nog kan want schoonvader heeft Alzheimer en gaat rap achteruit
rionyriony
03-10-2025 om 19:17
Vanmorgen de weegschaal er even bij gepakt, en, dat is altijd het gevaar als je niet dagelijks checkt: heel licht ondergewicht. Dus vandaag alles wat lekker is dubbel.
Ik weet ook hoe dat komt hoor, want ik heb de laatste tijd weer neiging tot cariës dus streng besloten om minder "zuurstoot-momenten" per dag te hebben, en ja dan ga je snoepen beperken tot drie keer per dag, en dan eet je minder calorieën.
Er is altijd wat.
Trail
03-10-2025 om 20:47
Vanochtend yin yoga gedaan, goede start van het weekend. Vanmiddag met een vriend een boot schoongemaakt en samen een rondje gaan hardlopen. De natuur was prachtig! Mijn longen hadden het wel zwaar.
Thuis zo moe (waarschijnlijk door de afgelopen vaardagen) dat ik voor herstel heb gekozen. Mijn plan was baantjeszwemmen vanavond, maar ik ga vroeg naar bed.
Ninoea
04-10-2025 om 18:22
Hardgelopen vanochtend. 13.3 km. Het regende, dus veel plassen in het bos. Twee herten gezien. Heerlijk gelopen. Had ruimte over. Ik ben weer in de opbouw. Echt fantastisch. Daarna met drie van de vier naar de Apenheul geweest en snel naar huis gegaan toen we hoorden dat onze zoon zich ernstig zeer had gedaan bij de scouting. We zitten inmiddels de hele middag in het ziekenhuis bij de spoed. Er zijn al foto’s en een scan gemaakt; beenbreuk.
Dorestad
04-10-2025 om 18:31
Ai Ninoea, sterkte met je zoon. Hopelijk alleen een beenbreuk. Al vervelend en pijnlijk genoeg.
Trail
04-10-2025 om 22:51
Dag gestart met Pilates.Daarna boodschappen gehaald en klusjes thuis gedaan. Verse thee meegenomen , met de hoop dat echt regelmatiger te gaan gebruiken ipv steeds zakjes. Vanavond gewerkt, verliep gelukkig soepel daar. Had daarnaast mijn eten perfect voorbereid.
sterkte met de beenbreuk! Je hardlopen klinkt goed
Ninoea
05-10-2025 om 18:12
Vanochtend deden onze zoon van 11 en ik samen mee aan een georganiseerde wandeltocht in de grensstreek. We konden kiezen uit 5, 11, 15 en 20 km en mijn zoon koos voor de 15 km. Hij was het enige kind dat meedeed. Heerlijk gewandeld. We vreesden wat voor flinke regenval maar dat viel enorm mee. Eventjes een beetje gemiezerd. Mooie gesprekken gevoerd en echt genoten van het samen zijn.
Trail
05-10-2025 om 22:32
Ik vanochtend meegedaan aan een hardloopevenement in de buurt. Ging lekker! Na afloop had ik wat losse vrienden bij elkaar verzameld en meegenomen om wat te gaan drinken, maar het voelde niet helemaal kloppend. Vanmiddag tot rust gekomen tijdens de verzorging van de paarden.
Toen ik thuiskwam had een buurvrouw voor mij gekookt als dank omdat ik haar ergens mee geholpen had. En daarna heb ik met een groepje buren een prachtige film gekeken. Tevreden over deze sociale dag. Met name het burencontact was leuk.
JtM
06-10-2025 om 07:58
Toen ik gisteren in de supermarkt liep ben ik tegen hele lekkere dropjes aangelopen, die kon ik niet laten liggen
Gisteren ook wat chips gegeten, maar ik heb mijn bodemdrift onder bedwang kunnen houden! Hoe stom het ook klinkt, ik ben blij dat ik mijn innerlijke stem heb kunnen bedwingen om door te eten. Heb de aangebroken zak in een kast in de garage gelegd zodat ik deze niet in huis voorbij zie komen en er (hopelijk) vanaf blijf doordeweeks.
Vanmiddag staat er een slechte lunch in het vooruitzicht gepland, zoon krijgt een vaccinatie, welke hij erg spannend vind, en we hebben afgesproken dat als hij het 'goed' doet we een lekkere lunch gaan halen voordat hij terug naar school gaat. Daarintegen hebben we express vanavond een soepje op het menu gezet, even evenwicht gezien de lunch 
Trail
07-10-2025 om 14:39
Gisterochtend yoga, dat was fijn. Daarna op pad met een vriendin om wat dingen te regelen en onze regelzaken gingen voorspoedig. In gesprek geraakt omdat het al een tijdje niet helemaal kloppend voelde tussen haar en mij. Kwam daar mentaal echt moe van terug. Overgang naar de kortere dagen is voor mij ook echt pittig. Herfstdipje.
Nikki1973
07-10-2025 om 16:24
Gisteren en vandaag gewandeld, ben ik de komende twee/ drie weken van plan.
Heb het met de diëtiste afgesproken en voelt goed om het ook te doen.