Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ik zag gisteren een stel wandelen met ieder een kat op de schouder. De dieren zaten er heel ontspannen bij.
Ben geen ochtendmens maar ga eens zorgen dat ik aan de wandel kom. Al is het maar de 20 minuten naar de kringloop..

Afgelopen dagen lekker gewandeld en gegolfd en weer echt gezond gegeten. Vandaag wordt denk ik een bankhangdagje. Gisteren covid en gordelroos vacinatie gehad en ik heb pijnlijke armen, slappe benen en koorts.
Wel een goede timing voor een dag op de bank. Vanmiddag begint de Ryder cup en daar wil ik zoveel mogelijk van zien.
Hoop de rest van het weekend wel fit genoeg te zijn om lekker naar buiten te kunnen. Zondag staat in ieder geval een rondje golf gepland in de ochtend.

Mika2024 schreef op 26-09-2025 om 09:36:

Oooh vergeet helemaal te vertellen dat ik nu in broekmaat 46 pas! 🤗

Ik heb ontzettend slecht geslapen, zat voor 4:30 al op de bank te koekeloeren. Kom nu net van een afspraak en loop nu de sportschool binnen. Ik hou het rustig met wat wandelen denk ik maar anders zou ik niet van de bank af komen vandaag. Daarna meteen door boodschappen doen.

Wat fijn dat je in maat 46 past. Fijn zo’n succes dat behaald is.
Ik ben zelf ook blij. Ik begin minder last van mijn knie te krijgen. Ik heb het idee dat ik het nu goed aanpak. Ik let ook bizar goed op dat ik niet te grote passen zet en ik heb ook het idee dat de compressiesokken helpen. Die draag ik nu weer nu het kouder wordt en het loopt aanzienlijk prettiger.

Zo ik heb al aardig wat bewogen vandaag. Eerst 10 km gefietst. Met de loopgroep hadden we op een andere plek dan normaal afgesproken, iets verder weg, om in een andere omgeving dan normaal te lopen. Daar 10 km gelopen en na koffie met wat lekkers weer terug naar huis gefietst.

Ik ben vanmiddag naar de runx geweest voor hardloopschoenen. Ik ben er op mijn oude schoenen naartoe gegaan en ik was toen best moe doordat ik al 10 km gelopen had en 20 gefietst. Ze hebben een filmpje gemaakt van hoe ik loop en daaruit bleek dat ik gewoon een neutrale schoen kan dragen. Heb heel fijne schoenen gekozen. Doordat ik lid ben van een loopgroep kreeg ik nog wat korting, dat was een leuke bijkomstigheid. 

Leuk nieuwe hardloopschoenen!

Ik heb gisterochtend een yin yoga les gedaan. En daarna door om hard te lopen met vrienden. Maar had het heel zwaar om ze bij te houden. Ze liepen echt niet hard, maar ik was snel buiten adem en had na het lopen ook hoofdpijn. ‘s avonds nodigde een vriendin mij uit of ik daar kwam eten en film kijken. Ik had de film al gezien, maar vond de uitnodiging leuk en ging. We hebben gezond (en lekker) gegeten.

Vandaag een massagedag gehad met een vriendin en de hele dag in het moment geweest. Geen enkele keer mijn telefoon gepakt. Deed me erg goed! 

wat leuk dat het met veel van jullie goed gaat. Knap dat een aantal het hardlopen oppakken, heb ik ook een gedacht maar ik heb een chronische pijn aan mijn been dus dat wordt m niet meer.
@ dolfje hoe ging het op de sportschool? 

Hier erg futloos en moe, weinig energie en erg overprikkeld. Ik ga zo maar even een wandeling naar de glasbak maken,  veel meer komt er nu niet uit denk ik. 
Fijne zondag allen. 

Ysenda

Ysenda

28-09-2025 om 12:54 Topicstarter

nog 1 weekje en dan heb ik 2 weken vakantie.
Ik heb voor de eerste week een huisje met een bad gehuurd. Daar is mijn overprikkelde lijf heel erg aan toe. Douchen is door alle prikkels niet fijn op dit moment bijvoorbeeld.

Eten en bewegen gaat nog steeds niet goed. Werken gaat de ene dag goed, de andere dag niet. 
Elke ochtend begin ik met het voornemen om die dag toch weer gezond te eten en genoeg te drinken. Als ik ga slapen concludeer ik dat dat toch weer niet is gelukt.
En ik denk dat het komt omdat ik een gebrek aan externe structuur in mijn dag heb. Toen zoon jonger was hadden we een heel gestructureerd leven: bijna elke dag had zoon 1 of 2 trainingen waar ik hem naar toe bracht en in de weekenden competitie of toernooien. Nu heeft hij dat nog wel, maar hoef ik 'm niet meer te faciliteren. En dus heb ik veel loze tijd in mijn dag gekregen. En het lukt me niet goed om dat in te vullen. 

Maar eerst deze week overleven en afbouwen voor mijn vakantie

Ik ben zo verkouden. Echt niet prettig. Vanochtend nog wel met mijn zoon meegedaan met ouder- en kindbootcamp. Ik had er eigenlijk weinig zin in, maar ik had het beloofd en hij kan de beweging wel gebruiken. Was ook wel gezellig.

Hier vandaag een boswandeling van 7 km gemaakt. Het was heerlijk met het mooie weer.
Eten gaat ook goed. Dus tevreden.
Morgen weer werken, ook weer prima.
We hadden tot en met gisteren veel afspraken, feestjes etc maar voorlopig nu niets meer en dat vind ik ook wel lekker.

Hier vanochtend lekker een kort rondje hardgelopen rond het meer met een vriendin.  Verder wat klusjes thuis gedaan en boeken gelezen vandaag.
Vanmiddag even met paard in de bak gereden. Fijn die buitenlucht.
En vanavond lekker rustig een film aan het kijken thuis.
Ik ben onrustig, wil de hele dag mijn telefoon pakken en na zo’n relaxte dag als gister wil ik echt van die telefoon af. 

Wandelevenement was gezellig. Wel aangereden door een fietser dus mooie blauwe knie, ietwat gevoelige elleboog en andere knie. 
Wens de fietser inmiddels ook bonte knieën toe.

Wakker geworden met keelpijn dus me vandaag  misselijk gegeten aan dropjes. Variant gekozen die geen keelpijn verlicht en dan toch doorsnoepen.... Eigenwijs

Als je in de basis ooit stress of beloningseter bent geworden ofzo raak je dat nooit definitief kwijt denk ik. Via algoritmes word ik ter compensatie op Facebook om de oren geslagen met gezond eten en fitness enzo, dus sla af en toe iets op voor de goede voornemens.

Ik ben ook iemand die redelijk deel van ritme / structuur uit externe dingen als werk of afspraken haalt dus wil graag dat de keelpijn geen voorbode is voor meer.

Ik heb de laatste dagen nog al veel last van mijn vaccinaties gehad. Vandaag klussen in huis gedaan en in de tuin gewerkt. Ik had geen puf meer om te gaan wandelen. Maar in vergelijking met de afgelopen dagen was dat al heel wat. Komende dagen zal het wel steeds beter gaan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.