Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Hier gister een reisdag. Bijna alleen maar in de auto gezeten. En bekaf. Eten was oké. Beweging beneden pijl. Uiteten geweest in een heel schattig restaurantje. Bewust niet uitgebreid uitgepakt. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-08-2025 om 14:25

En al weer 5 km gelopen. Het gaat prima deze week, dit was de 4e keer al

Vandaag deed ik samen met de kinderen mee aan een mudrun van 5 km. Het was leuk! Onze jongste vond het nog pittig en trok het niet zo goed meer na een tijdje, maar heeft zich toch kranig geweerd. Leuk om weer te hebben meegedaan met het stel!

Goed bezig iedereen!
Ik weet niet of het kan in 1,5 week tijd maar ik voel me al fitter, minder vermoeid en energieker. Misschien omdat ik veel minder suiker tot mij neem? Ik snaaide regelmatig een snoepje ( of twee😅) uit de snoeppot, ik eet bijna geen koekjes nu. Misschien merk ik daar al wel wat van. In het weekend laat ik de teugels wel wat vieren anders gaat het verkeerd. Het moet een blijvende levensstijl worden.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-08-2025 om 11:31

Mika2024 schreef op 31-08-2025 om 11:28:

Goed bezig iedereen!
Ik weet niet of het kan in 1,5 week tijd maar ik voel me al fitter, minder vermoeid en energieker. Misschien omdat ik veel minder suiker tot mij neem? Ik snaaide regelmatig een snoepje ( of twee😅) uit de snoeppot, ik eet bijna geen koekjes nu. Misschien merk ik daar al wel wat van. In het weekend laat ik de teugels wel wat vieren anders gaat het verkeerd. Het moet een blijvende levensstijl worden.

oh dat kan heel goed, suiker geeft je pieken en dalen. 

Grappig mudrun! Zou ik nooit bewust opzoeken denk ik haha. Te bang dat ik onder de modder zit.

Hier gister ochtend geholpen met klussen aan boten en toen ze gingen zeilen ben ik naar een museum geweest. Vond ik helemaal prima. ‘s avonds een bbq en daarna nog de sauna ingekropen. Kon niet helemaal tot rust komen in de sauna. Was met meer mensen en het tempo lag wat hoog. Al met al wel tevreden over mijn dag. Rekening mee gehouden dat er geen beweging zou zijn. Wel keurig op mijn eten gelet. 

Hier vanochtend naar een museum geweest en vanmiddag de zeilers geholpen met klussen. Eten prima. Nu uitgeput op de bank ipv nog even wat bewegen vanavond.

Doelen augustus waren:

45 min per dag begwegen

focus op gezond eten

Voldoende drinken

elke dag lezen

Mijn inziens behaald. Lezen misschien 1 dag niet gedaan. Bewegen een enkele dag niet gelukt en daar was ik oké mee. Eten vrijwel constant goed gegaan. Soms even uit balans ver van huis, maar daar ook bewust van en dan snel weer het ritme in. Voor drinken doen een paar goede bidons/waterflessen veel

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-08-2025 om 19:33

Goed bezig Trail! 

Ik heb vanmiddag ook weer een rondje gelopen en vandaag ging het eten ook goed. Gisteren en eergisteren was ik wat te veel aan het snaaien met kleine tussendoortjes, wat niet goed is. Dan kan ik beter een kom(metje) kwark pakken ipv een handje noten, een paar dropjes, een stukje chocola enz. 

Ies

Ies

31-08-2025 om 23:53

Mijn doelen voor augustus (voor zover ik ze nog weet haha) wel redelijk gehaald.
Het was érg druk en stressvol dus blij met kleine stappen. 
Qua eten zit mijn nieuwe schema er aardig in. Focus op gezond en 2 dagen per week hierin uitzonderingen. In de praktijk gebruik ik daar maar één dag van en dan valt de schade meestal wel mee. De laatste week was het bijv een half glas wijn omdat iemand me dat had ingeschonken zonder dat ik erom gevraagd had. (Misverstand) 
Ook kijk ik nu kritischer naar de uitzonderingen die ik dan maak. Wilde ik dat echt of accepteerde ik gewoon uit gewoonte etc.
Het ging in augustus steeds om sociale situaties, nooit spontaan uit mezelf. Uit mezelf ook geen trek of cravings. 
Ik eet heel wat meer en vaker groente maar er blijven dagen dat het wat minimaal is. 
Stappen weer gemiddeld 15.000 (= al mijn beweging) en daar tevreden over. 
Voor september wil ik dit vast houden en meer prioriteit maken van mijn rust en ontspanning. 

Ies

Ies

31-08-2025 om 23:54

Mudrun Ninoea, dat lijkt me zo leuk! 
Zwaar zeker? 

Net geen 11000 stappen gemiddeld per dag gezet in augustus, wil dat weer een beetje proberen op te krikken. 
Met man afgesproken dat we de komende 3 weekenden echt ff rustig aan doen en helemaal geen alcohol drinken. Dan hebben we een evenement en daarna willen we weer 3 weekenden alcoholvrij. En dan vakantie. 
In het begin van het jaar deden we dat ook en toen was ik toch wel een paar kilo afgevallen. Ook omdat we die weekenden dan toch wel wat actiever zijn. En kijken of ik wat beter ga slapen en me wat stabieler ga voelen.

Augustus ging voor mij redelijk wilde 2kg afvallen maar er is 1kg af. Iets te veel sociale gelegenheden waarbij eten en drinken een rol speelden.
Bewegen is wel goed gegaan veel gewandeld en gegolfd. 
Ik kan heel enthousiast gaan doen dat ik wel elke dag meer dan genoeg groenten en fruit heb gegeten maar heel eerlijk dat doe ik zonder moeite al zo lang als ik mij kan herinneren zelfs op dagen met te veel borrelhapjes en wijn.
Volgende week ga ik op vakantie en dat wordt een actieve maar ik zit ook in een culinair gebied dus ik hoop de schade binnen de perken te kunnen houden en als ik terug ben ga ik weer in het gareel. 

Ik ben niet zo top opgestaan, gisteren familiedag en was super leuk, gewoon meegedaan wat eten drinken betreft. Ik drink geen alcohol dus daar hoef ik niet op in te houden. 
Ik slaap alleen zo slecht als erna als ik “ drukke” activiteiten heb. En heb het idee dat er wel eens een menstruatie aan kan zitten komen. Ik ben er een hslf jaar vanaf geweest en toen kwam het ineens  weer om de paar maanden de laatste 4 maanden weer elke maand☹️. Ik ben 50  en die overgang doet wel wat met me.

Maar….. ik ben nu wel net terug van een wandeling van 4 km dus dat vind ik wel weer knap van mezelf.
We gaan gewoon lekker door deze week!

augustus 

Aantal stappen 11336

Fietsafstand 303 km

Wandelafstand 90 km

Bootcamp uren 4,5

Hardlopen uren 9,5

Hardlopen afstand 70 km

Aantal trappen 6

Actieve kcal per dag 650

Ik heb vooral minder vaak een Bootcamptraining gedaan afgelopen maand. Qua hardlopen vergelijkbaar juist met vorige maand. Grappig want voor mijn gevoel was dat juist andersom. Bootcamp is inderdaad ook weleens uitgevallen en ik ben natuurlijk ook weg geweest. Ben wel meer gaan wandelen maar in stappen per dag ben ik juist iets gedaald. Zo zie je maar wat een impact boodcamp heeft. Fors meer gefietst dan de maanden ervoor. Verder ongeveer 100 actieve kcal per dag minder verbruikt dan de maand ervoor. 

Komende maand bootcamp uitbouwen en fijn gaan hardlopen. Qua voeding wil ik opletten op de hoeveelheid vet in mijn voeding (pindakaas is een grote boosdoener), eiwitintake die wat omhoog kan, fruit en groente wat omhoog.

De eerste bootcamptraining van deze maand zit er weer op. Mooi begin van de dag was het, direct om 9 uur. Trainer was heel energiek en gaf goede oefeningen ter ondersteuning van knieën en core voor hardlopers onder ons. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.