Jouw lijf
Trail
27-08-2025 om 22:50
Vanochtend naar het buitenzwembad met een vriendin en 1 km gezwommen. Ik vond het verrassend leuk!
Daarna te werk, waar collega een heerlijk soepje voor ons gemaakt had.
Nu voldaan te bed.
Klinkt leuk tuinfluiter!
Trail
28-08-2025 om 14:18
Vanochtend naar Pilates. Zelfde organisatie, maar een ander dorp dan normaal. Kostte mijzelf veel moeite te gaan. Eenmaal daar viel het allemaal mee en heb ik genoten.
Plan was op de fiets naar het werk, maar twijfelde over het weer. Auto gepakt. En het was de hele weg droog. Voortaan toch gewoon proberen. Desnoods een regenpak mee.
Ninoea
29-08-2025 om 06:36
Gisteren heb ik de hele dag geshopt met onze jongste dochter. We zijn naar Arnhem gegaan. Was heel gezellig. Hele dag geslenterd. Met eten heb ik het rustig aan gedaan. Was moe van een hele dag slenteren. Vanochtend staat circuittraining op het programma. Daarna met onze jongste zoon naar de kapper.
Nikki1973
29-08-2025 om 07:46
hier is de vakantie bijna over. Helaas al een paar dagen veel last van buikpijn, kan het ook niet helemaal lokaliseren. Even een paar dagen afwachten ( vandaag hebben we een uitvaart op 2 uur rijden, dat geeft wat stress) of het overgaat.
Volgende week pak ik de boel weer op, dit weekend nog even rustig aan.
Ysenda
29-08-2025 om 07:53
Dag?, ik heb mijn doel niet gehaald. Jammer, maar het leven kwam er tussendoor zogezegd.
Gister kort op mijn werk geweest zodat ik komende week thuis wat kan doen. Er is een voorlopige oplossing gevonden. Ik krijg een vaste kamer. Maar mijn manager strijdt voor beter.
Volgende week hoop ik het sporten weer op te kunnen pakken.
Mika2024
29-08-2025 om 09:53
Joepie ik zie resultaat!
Vrijdag weegdag…vorige week donderdag s’middags bij de POH was ik 118 kg met kleding zonder schoenen. Vanmorgen was ik thuis met ondergoed 115.2 kg.
Het is niet helemaal duidelijk beeld maar denk dat ik wel 1,5 kg ven afgevallen. Volgende week vrijdag kan ik helemaal zeker zeggen wat het resultaat is.
Dagelijks maak ik 2 wandelingen van 3 km en ik voel me er goed bij.
Volgens de eetmeter moet ik nog wel iets meer van de schijf van vijf eten. Zij willen dat je 85% daar van eet en ik zit tussen de 60 a 70 %.
Ik heb het idee dat ik wel in een goede flow kan komen, blij mee!
Ik verwacht ook dat het in het begin ook best snel gaat, ik heb behoorlijk overgewicht en deze verandering heeft nu nog veel invloed denk ik.
Ninoea
29-08-2025 om 10:44
Wat fijn dat je (zo veel) resultaat hebt en ziet. Dat is bemoedigend. Dagelijkse twee keer 3 km lopen is een heel mooie basisroutine. Consistentie is alles, dus focus vooral op dat blijven doen. Consistentie is overigens geen perfectie. Er zullen weken zijn met 5 x 2x 3 en 1 dag niet. En weken met 4x 3 en 2x 1 en 1 x 0, etc. Maar probeer die focus erop te houden. Gewoontes doen het heel goed maar zijn onwijs lastig om erin te krijgen.
Ninoea
29-08-2025 om 11:10
Ik heb vanochtend de circuittraining er alweer op zitten. Conditioneel ben ik er nog steeds niet helemaal. Komt ook omdat ik inhoud vanwege mijn knie. Wel lekker getraind en ik realiseerde me, in lijn met wat ik hierboven schreef over consistentie, dat dat bij mij toch wel goed lijkt te lukken. Dat was/is ook echt mijn doel voor dit jaar om consistent te trainen. In mijn geval 3 x per week bootcamp/circuittraining en 2 x per week hardlopen. Dat hardlopen gaat lastig ivm blessure dus ik probeer daar rekening mee te houden door balans te zoeken tussen rust, kortere afstanden en vervangende trainingen. Maar al met al gaat het dus best goed met het doel consistentie, maar heb ik wel de balen van die knieblessure.
Ik pas ook nog steeds de zomerkleding van vorig jaar en ook dat is een goed teken. Ook dat is dus tamelijk consistent en geen gejojo.
Verder besloten dat ik een loopband ga kopen. Wil nog even wachten tot er financieel iets meer armslag is. Ik weet al wel exact welke ik wil. Man en zoons willen er ook op gaan trainen. Vraag is of dat ook echt zal gaan gebeuren.
Mika2024
29-08-2025 om 11:22
Ninoea schreef op 29-08-2025 om 10:44:
Wat fijn dat je (zo veel) resultaat hebt en ziet. Dat is bemoedigend. Dagelijkse twee keer 3 km lopen is een heel mooie basisroutine. Consistentie is alles, dus focus vooral op dat blijven doen. Consistentie is overigens geen perfectie. Er zullen weken zijn met 5 x 2x 3 en 1 dag niet. En weken met 4x 3 en 2x 1 en 1 x 0, etc. Maar probeer die focus erop te houden. Gewoontes doen het heel goed maar zijn onwijs lastig om erin te krijgen.
Ik heb een hele goede stok achter de deur, de hond!😉 Heb de rondes met hem groter gemaakt.
Loopband heb ik ook al eens aan gedacht maar voor mijn mentale gezondheid is het heel goed als ik buiten aan mijn beweging kom. Vooral nu ik ook volop in de overgang zit gaat het mentaal ook erg op en neer.
Dolfje
29-08-2025 om 11:55
Ik heb deze week alleen vandaag gesport, moest invallen op het werk en andere afspraken. Wel tussendoor gewandeld. Vandaag vrij en morgen werken en krijg dan ook genoeg beweging. Gaan morgenavond wel uit eten, wil wel een beetje opletten met het broodmandje en de frietjes erbij. En dan zondag misschien ook even sporten als hopelijk mijn verkoudheid niet doorzet. Het is nu nog niet zo erg dus als het zo blijft is het te doen. De weegschaal schommelt zoals altijd.
Ninoea
29-08-2025 om 12:02
Buiten bewegen heeft ook mijn absolute voorkeur. Daarom ook bootcamp drie keer per week in de buitenlucht. Door weer en wind en regen doet heel erg goed. Hoe vaker je wel sport in de regen hoe makkelijker het wordt om dat een keer later weer te doen en het voelt om de een of andere reden ook gewoon goed en stoer. Ik ben zelf 46 en ervaar weinig/geen overgangsklachten maar denk dat het vele bewegen en het relatief gezonde voedingspatroon daar ook bij helpen (ik zeg niet oorzaak zijn!!!) Op momenten dat ik ongezonder/zoeter en meer bewerkt en minder volkoren eet werkt dat bij mij door en ben ik meer opgezet, wisselender qua emoties en/of lustelozer. Ik heb dat echter niet vaak omdat ik dat dus bijna niet meer doe. Maar dat heeft wel jaren gekost.
FaithfulDuck87
29-08-2025 om 15:34
vanmiddag ong 50 km gefietst met mijn zusje en vader, en geluncht. Was leuk even, het waaide wel hard, maar wel superlekker weer
FaithfulDuck87
29-08-2025 om 20:06
Friezinnetje schreef op 29-08-2025 om 15:34:
vanmiddag ong 50 km gefietst met mijn zusje en vader, en geluncht. Was leuk even, het waaide wel hard, maar wel superlekker weer
En net nog 5,5 km gelopen, dus genoeg beweging gehad vandaag. Nu languit op de bank, en daar kom ik ws ook niet meer af
Tuinfluiter
29-08-2025 om 20:26
Friezinnetje schreef op 29-08-2025 om 20:06:
[..]
En net nog 5,5 km gelopen, dus genoeg beweging gehad vandaag. Nu languit op de bank, en daar kom ik ws ook niet meer af
![]()
Jij bent goed bezig geweest vandaag👍️
Ik heb vandaag veel huishoudelijke klussen gedaan, mijn badkamer is weer spic en span. Morgen ga ik weer gezond bewegen in hopelijk de buitenlucht.
Ninoea
29-08-2025 om 22:12
Ik had je berichtje niet gezien @dolfje, zag hem nu net toevallig. Deze week dus niet zo veel bewogen als gewoonlijk. Soms heb je dat soort weken. Veel plezier met je etentje gewenst.
Ik heb nog een paar fietsritjes gemaakt voor wat boodschappen en ook nog een klein rondje gelopen. Iets meer dan 15.000 stappen in totaal.