Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-08-2025 om 20:24

vanmorgen wezen sporten bij PT  en net nog rondje met vriendin gelopen van 5-6 km. Heerlijk weertje nog even

Hier gaat het ook aardig. Tel nu nog calorieën en ik kom iedere dag op ongeveer 2000 uit en wandel iedere dag ongeveer 600 calorieën. Dan heb ik huishoudelijke klussen en werk (zorg) niet meegerekend. Ik denk dat ik momenteel wel meer verbrand dan ik inneem. Dus hoop dat het in de loop van deze week op de weegschaal te zien is. Het hoeft niet hard te gaan maar een beetje resultaat zal welkom zijn!

Mika2024 schreef op 25-08-2025 om 20:24:

Hier gaat het ook aardig. Tel nu nog calorieën en ik kom iedere dag op ongeveer 2000 uit en wandel iedere dag ongeveer 600 calorieën. Dan heb ik huishoudelijke klussen en werk (zorg) niet meegerekend. Ik denk dat ik momenteel wel meer verbrand dan ik inneem. Dus hoop dat het in de loop van deze week op de weegschaal te zien is. Het hoeft niet hard te gaan maar een beetje resultaat zal welkom zijn!

Je kunt vrij makkelijk uitrekenen hoeveel kcal je ongeveer nodig hebt, je tdee. Hier bijvoorbeeld: https://tdeecalculator.net/. Dan weet je wat zekerder of je resultaat kunt verwachten.

Ik zou bij deze berekening 2800 calorieën mogen innemen en had ook ergens 3100 calorieën. Dat lijkt me zoveel!

Mika2024 schreef op 25-08-2025 om 21:04:

Ik zou bij deze berekening 2800 calorieën mogen innemen en had ook ergens 3100 calorieën. Dat lijkt me zoveel!

Dat is wel veel, inderdaad. Wat heb je ingevuld bij activitylevel? Daar hou ik altijd sedentary (niet actief) aan, zeker als je zelf je kcal bij houdt tel je ze anders alsof je ze 'dubbel' mag.

Ik kan ongeveer 1400 kcal per dag eten als ik af wil vallen, 1650 als ik op gewicht wil blijven. 

Bij geen activiteit kom ik op 2400 calorieën, misschien kan het komen dat ik nog zo zwaar ben. 

Ik zit ook volop in de overgang dus verwacht sowieso niet dat ik snel afval. 

Mika2024 schreef op 25-08-2025 om 21:18:

Bij geen activiteit kom ik op 2400 calorieën, misschien kan het komen dat ik nog zo zwaar ben.

Dat zal het zijn, betekent hij het aantal kcal voor ‘op gewicht blijven’ misschien?

Dat zou ook nog kunnen! Natuurlijk dat is het. 
Dan zou ik nu met 2000 aardig goed zitten denk ik.

lange dag vandaag.
Gewerkt, in de file gestaan, door naar de zeilvereniging.
Genoten van het zeilen. De laatste avond van dit seizoen. 
En dus lekker in beweging geweest.

Eten kon nog beter.
Opzich goed voorbereid door gister al inkopen te doen.
Maar door tijdgebrek geen avondeten klaargemaakt en onderweg naar de vereniging een pizzabroodje gekocht. Wat altijd nog beter dan het eten van de vereniging is in ieder geval. Maar eigenlijk had ik dit kunnen voorzien en vooruit koken. 

Boekje uitgelezen.
Lekker naar bed nu. 

Gisteren teveel en te vet gegeten. De kinderen hadden gym- en sportkleding nodig voor het nieuwe seizoen. Ben met het drietal naar decathlon gefietst en kwam terug met: vier paar schoenen, vier korte sportsetjes,2 lange sportsetjes, 1 rugtas,  1 sporttas, 1 zwempak en 2 zwemshorts. Alles gepast. Oudste zoon heeft sportschoenen die vier maten groter zijn, terwijl we in de meivakantie nog nieuwe hadden gekocht. 
Onderweg kom je langs een poelier en we zijn bezweken voor de geur van lekkere gegrilde kippetjes. Die dus meegenomen en opgesmikkeld. En later op de dag kookte onze jongste zoon lasagne met spinazie en kip en een combi van bolognaisesaus en afgetopt met bechamelsaus. Erg machtig en rijk aan calorieën dus. Wel erg lekker overigens. 
Ik zit alweer klaar om dadelijk te vertrekken naar bootcamp. Koffie en een banaan zijn al op. 

ik ben er ook nog. Probeer me aan de Max 1700 cal per dag te houden maar dat lukt niet altijd. Vakantie en de rest van de week wordt lastig ivm wat geplande dingen o.a. uitvaart op 2 uur rijden op een onhandige tijd. Dan is het toch snel onderweg iets eten. Is niet anders. Vanaf dit weekend ga ik mijn best weer doen. 
wel genoeg bewogen afgelopen weken. 

Succes allemaal vandaag

Gisteren bestond mijn beweging uit slenteren dat heb ik urenlang gedaan in het openluchtmuseum in Arnhem. Voelde het 's-avonds flink in mijn benen eigenlijk meer dan als ik een flinke wandeling maak. Was een leuk dagje uit had zelf een gezonde lunch meegenomen. Doe ik eigenlijk best vaak bij dat soort uitjes. 
Vandaag staat weer een rondje golf op de planning.

Hier gaat het ook goed! Eerste kilo eraf😊.
Vanmorgen al 4 km gelopen en de tuin gedaan.

ook bij de POH geweest, ik kan aan een lifestyle traject meedoen in groepsverband. Vergoed door de zorgverzekering. Maar ik weet nog niet goed of dat wat voor mij is. wekelijks bijeenkomt met diëtiste en coach etc erbij. Het is vooral ook de verplichting en dat het s’avonds is. Na mijn burn out houd ik niet van verplichtingen in de avond. De prikkels voor het slapen lopen dan te hoog op en slaap ik niet goed. Ik vind dat soms best lastig maar het is nu eenmaal zo.

Vind het wel heel fijn om hier mee te schrijven!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-08-2025 om 17:06

maandag en gisteravond 5 km gelopen, gisteren en vandaag weer op de fiets naar het werk. 
Eten gaat goed, zat vanmorgen na een halve beschuit al vol, maar heb wel iets meer gegeten, want ja, moest ook fietsen. 

Mika2024 schreef op 27-08-2025 om 12:28:

Hier gaat het ook goed! Eerste kilo eraf😊.
Vanmorgen al 4 km gelopen en de tuin gedaan.

ook bij de POH geweest, ik kan aan een lifestyle traject meedoen in groepsverband. Vergoed door de zorgverzekering. Maar ik weet nog niet goed of dat wat voor mij is. wekelijks bijeenkomt met diëtiste en coach etc erbij. Het is vooral ook de verplichting en dat het s’avonds is. Na mijn burn out houd ik niet van verplichtingen in de avond. De prikkels voor het slapen lopen dan te hoog op en slaap ik niet goed. Ik vind dat soms best lastig maar het is nu eenmaal zo.

Vind het wel heel fijn om hier mee te schrijven!

Oh dat snap ik heel goed! Ik doe ‘s avonds ook zo min mogelijk, in ieder geval door de weeks. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.