Jouw lijf
RoosOpJeHoed
02-01-2025 om 19:06
Schoondochter schreef op 02-01-2025 om 18:27:
[..]
Wat een leuk idee! Wellicht leuk er ook genietmomenten in te zetten? Ik probeer na het sporten heel erg stil te staan bij hoe goed het voelt om net te hebben gesport.
Vandaag ben ik naar de sportschool geweest en heb 10.000 stappen gezet. Niet helemaal wat ik wilde, maar met een drukke werkdag goed genoeg. Nu lekker met een boek op de bank, dat is ook gezond.
![]()
Goed bezig met je boekje Kizomba! Eens met Schoondochter dat genietmomentjes/overwinningen ook de moeite van het opschrijven waard zijn, voor als je een boost nodig hebt. En misschien kun je er ook je cyclus in bijhouden, want die kan best van invloed zijn. Maar ik zou klein beginnen, anders heb je een dagtaak aan opschrijven en gaat het misschien tegenstaan.
Schoondochter, je denkt er zelf anders over, maar ik vind sportschool en 10.000 een hele goede opbrengst op een drukke werkdag! Geniet van het lezen, dat is inderdaad ook gezond!
Bailey26
02-01-2025 om 19:22
Kizomba schreef op 02-01-2025 om 17:43:
Ik maak van het weekend een A5 mapje waarin ik dingen noteer zoals; weegmoment, beweegmomenten, eetmomenten. Wat zou ik er nog meer in kunnen zetten?
Ik heb een voorkant gemaakt met de reminders waar ik aan wil werken. Ik leg het op mijn nachtkastje. Dan vergeet ik het ook niet in te vullen (hoop ik 🤭). Even op papier werken i.p.v. alleen maar alles digitaal.
Meet je ook? Misschien leuk om dat toe te voegen. Of af en toe een foto van jezelf maken en die toevoegen?
Andere ideeën;
Lekkere en gezonde gerechten zodat je ideeën kan opdoen als je even niks kan bedenken.
Beweeg oefeningen
Kort dagboek moment. Wat ging er goed, hoe komt dat. Wat vond je lastig, hoe komt dat
Bailey26
02-01-2025 om 19:25
Bedankt voor de tips! Ik wist niet dat je eigen gerechten kon invoeren bij de Eetmeter. Net even naar gekeken, veel werk maar hoeft natuurlijk ook niet in 1 keer. En mij kenende ben ik het naar een paar dagen zat en stop ik weer met invoeren. Om een tijd later weer een poging te wagen.
alhambra
02-01-2025 om 19:57
Ik ga weer een nieuwe poging wagen om na een bepaald tijdstip 's avonds niet meer te eten. Als dit lukt, levert me dit de meeste winst op want ik snaai teveel.
Het beste werkt om in bed te gaan liggen of iets intensiefs met mijn handen te doen maar iedere avond dat doen vind ik niet fijn, ik wil ook wel eens tvkijken.
Wat zijn jullie valkuilen en jullie tips om er niet in te vallen?
JtM
02-01-2025 om 20:01
Kizomba, je omtrek meten en bijhouden is vaak ook heel effectief. En leuk om terug te lezen als je resultaat boekt. Ik ga ook mee met geluksmomenten opschrijven. Schrijf na het sporten op hoe je je dan voelt, hopelijk geeft dat motivatie om te gaan als je een keer geen zin hebt.
Wat mij helpt Alhambra is om geen snaai in huis te hebben. Wat er niet is kan ook niet gegeten worden 
alhambra
02-01-2025 om 20:04
JtM schreef op 02-01-2025 om 20:01:
Kizomba, je omtrek meten en bijhouden is vaak ook heel effectief. En leuk om terug te lezen als je resultaat boekt. Ik ga ook mee met geluksmomenten opschrijven. Schrijf na het sporten op hoe je je dan voelt, hopelijk geeft dat motivatie om te gaan als je een keer geen zin hebt.
Wat mij helpt Alhambra is om geen snaai in huis te hebben. Wat er niet is kan ook niet gegeten worden
Kom je even langs om mijn man ervan te overtuigen om het niet meer te kopen? Dat zou top zijn!
Auwereel
02-01-2025 om 20:06
Valkuil: snaaien tijdens het eten klaarmaken en dan eigenlijk al vol zitten voor het diner begint en dan toch doorgaan met eten, je hebt het per slot van rekening niet voor niets klaargemaakt. Ik las eens een kinderboek waarin de zin stond "We eten niet als we niet eten." Als me dat zou lukken, scheelt dat echt. Als ik het een periode druk heb op mijn werk en man is eerder thuis om te koken val ik namelijk af.
En toetjes vermijden. Geen chocola of koekjes kopen.
Dolfje
02-01-2025 om 20:06
alhambra schreef op 02-01-2025 om 19:57:
Als ik dat wist en onder controle wist te houden zat ik niet in dit topic
Poezie
02-01-2025 om 20:08
alhambra schreef op 02-01-2025 om 19:57:
Ik ga weer een nieuwe poging wagen om na een bepaald tijdstip 's avonds niet meer te eten. Als dit lukt, levert me dit de meeste winst op want ik snaai teveel.
Het beste werkt om in bed te gaan liggen of iets intensiefs met mijn handen te doen maar iedere avond dat doen vind ik niet fijn, ik wil ook wel eens tvkijken.
Ik kijk naar de onflatteuze foto die van mij is gemaakt tijdens de kerstdagen![]()
Strijkstok
02-01-2025 om 20:19
Ik vind de avonden ook het lastigst Alhambra. Dan zit man hier naast me te snaaien en snacken en ik wil dat uiteraard niet doen. Ik weet nog niet wat ik daaraan moet doen helaas.
FaithfulDuck87
02-01-2025 om 20:21
zonet nog een keer een wandeling gemaakt van ong 45 minuten. En vanmiddag ook al, dus totaal 1,5 uur gelopen vandaag.
Tuinfluiter
02-01-2025 om 20:37
alhambra schreef op 02-01-2025 om 20:04:
[..]
Kom je even langs om mijn man ervan te overtuigen om het niet meer te kopen? Dat zou top zijn!
Heel herkenbaar mijn exemplaar hoeft ook niet af te vallen. Ik drink rond 8 uur nog thee en daarna rager en flos ik mijn gebit al uitgebreid dat weerhoudt mij van daarna weer eten.
Tuinfluiter
02-01-2025 om 20:39
Friezinnetje schreef op 02-01-2025 om 20:21:
zonet nog een keer een wandeling gemaakt van ong 45 minuten. En vanmiddag ook al, dus totaal 1,5 uur gelopen vandaag.
Goed bezig!
Ik wandel graag maar in de winter niet in de avond.
ToetieToover
02-01-2025 om 20:49
Strijkstok schreef op 02-01-2025 om 20:19:
Ik vind de avonden ook het lastigst Alhambra. Dan zit man hier naast me te snaaien en snacken en ik wil dat uiteraard niet doen. Ik weet nog niet wat ik daaraan moet doen helaas.
Mijn vriendlief mag niet naast mij op de bank chips eten. Daar kan ik niet vanaf blijven. Ik kan dat prima in de winkel laten staan, maar dan loopt hij naar de winkel en neemt een familiezak mee.
. Hij doet het niet meer omdat ik het heb gevraagd. Ik weet wel dat het in de bordspelkamer staat, en dat hij het daar ook zit op te knagen maar daar kan ik wel tegen.
SuzyQFive
02-01-2025 om 20:57
Wat wordt hier veel gekletst
Ik heb me redelijk ingehouden met de feestdagen. Zit door de Saxenda ook snel vol natuurlijk, dat scheelt. Wel al een paar dagen niet lekker dus hou nu even wat vocht vast.