Jouw lijf
Ninoea
20-10-2025 om 18:56
Ik had vandaag afgesproken met een vriendin. We hebben een mooie route van 20 km rondom het verscholen dorp gelopen en tussen de middag heerlijk geluncht. Het was een hele fijne dag. Net even boodschappen gedaan en zo nog ff koken. Spaghetti met spekjes, spinazie, prei, pesto en oude kaas. Zin in. Ben nu overigens wel moe. Maar ben ook trots op mezelf. Ik herinner me dat ik in een voorloper van dit topic schreef dat 10 km wandelen ongeveer mijn max was qua nog relaxt voelen. Die ben ik nu dus ruim voorbij. Vriendin en ik hebben al afgesproken om in de kerstvakantie de n70 wandeltocht bij Nijmegen te gaan plannen.
Dorestad
20-10-2025 om 19:31
Ninoea, de n70 vond ik prachtig! Is in het weekend vaak erg druk. Op ma tm do een stuk rustiger.
Trail
20-10-2025 om 22:49
Leuk! Die wandeltocht staat ook nog op mijn wensenlijst. N70.
Ik ben de dag gestart met yin yoga.
Rustig thuis wat klusjes gedaan.
Een uurtje in het bos gewandeld om nog aan wat buitenlucht te komen.
En toen heel erg getwijfeld: naar ski training of rustig thuis eten met een vriendin.
Voor de vriendin gekozen, even mijn lichaam wat rust. Krijg erg veel energie van het skieen, dus toch met lichte spijt eraan gedacht vanavond. Andere keer maar weer.
Koettie
21-10-2025 om 06:59
Gister goede gehad qua eten en besloten te stoppen met roken. Zo klaar mee! Vandaag dag twee. Had nog pleisters liggen maar idee dat t weinig deed. Keek net, houdbaar tot 2023.. Dat verklaard.
En toen in de avond eem halve zal twixen.. Moet ook ongesteld worden dus ging even mis. Maar goed, nieuwe dag nieuwe kansen.
Vanmiddag even nieuwe pleisters halen. Net lijst met nadelen roken en voordelen stoppen gemaakt.
Ninoea
21-10-2025 om 07:30
Succes gewenst met het shoppen met roken. Dat is inderdaad een heel belangrijke gezondheidskeuze.
Tuinfluiter
21-10-2025 om 08:27
@Ninoea ik kende het verscholen dorp niet, lijkt mij een bijzondere plek om te bezoeken en gaat op mijn wandellijstje.
Ik ga in deze tijd van het jaar eigenlijk nooit die kant op ivm sluiting kroondomijnen.
Rijk van Nijmegen vind ik zeker in de herfst een schitterend wandelgebied vooral icm een pannenkoek op de duivelsberg.
@Koetti succes met stoppen met roken en als de twixen op zijn geen nieuwe meer kopen. Ik ben in januari gestopt met chocolade eten en dat was best wel lastig was ook een soort van verslaving om elke avond een paar stukken te eten. Als ik nu na het eten trek krijg in zoet neem ik fruit.
Mika2024
21-10-2025 om 19:04
Zo wat gaat iedereen goed!
Hier ook een mijlpaal…10 kg eraf! Ik wandel iedere dag tussen de 5 en 7 km dat is maar een klein ommetje als ik lees wat jullie voor afstanden afleggen. Maar goed ik ben trots dat ik in 2 maanden van 118 naar 107.8 ben gegaan en ik ga mooi zo door want het werkt.
Deze week is iets lastiger want ben nog jarig deze week en zaterdag uit eten. Maar ik accepteer dat het afvallen deze week misschien wat minder is. Ik pak het volgende week dan gewoon weer op.
Trail
21-10-2025 om 23:03
Knap stoppen met roken! Dat zal veel doen voor je gezondheid.
En 10 kg eraf is enorm.
Hier de hele dag gewerkt. Daarna snel nog even naar buiten. Een rondje hardlopen met een maatje. Conditioneel niet echt veel aan gehad. Beetje run walk run. Wel weer fijn de hoofden leeg. En vanavond nog wat klusjes thuis opgepakt.
Koettie
22-10-2025 om 06:10
Wat goed Mika!!!
Net op automatische pilot toch halve sigaret gerookt, zit zo in mn systeem. Dom! Vriend rookt soms in het weekend en dat pakje lag op tafel.
Afgelopen twee dagen ging juist verrassend goed! Nouja, en door. Gister ook de hele dag de trap genomen op werk dus dat probeer ik er ook in te houden.
Vriend zn verstandskiezen gaan eruit dus vanavond en morgen ga ik een flink gevulde courgettesoep maken. En alle snackjes nu zijn op dus ga ik niet meer halen.
Ninoea
22-10-2025 om 08:07
Ach wat suf met die sigaret, kan me zo goed voorstellen Koettie dat dat uit automatisme gebeurt. En door inderdaad, dat schrijf je treffend en terecht. Hij rookt af en toe in het weekend schrijf je? Hoe staat hij erin dat jij aan het stoppen bent? Kan er wat gedaan worden aan de beschikbaarheid van sigaretten voor jou? Het is net als met die lekkere snack, als je die niet in huis hebt is de kans ook een stuk kleiner dat je hem neemt.
Hier werkt het om bijv voor de kinderen snaaks te kopen die ik niet lust. Is dat met sigaretten voor jou ook zo en zit daar wellicht een aanpassing die ondersteunend kan zijn? Ik doel expres niet op dat hij ook zou moeten stoppen, omdat dat zijn besluit zou moeten zijn.
Tuinfluiter
22-10-2025 om 08:51
Mika2024 schreef op 21-10-2025 om 19:04:
Zo wat gaat iedereen goed!
Hier ook een mijlpaal…10 kg eraf! Ik wandel iedere dag tussen de 5 en 7 km dat is maar een klein ommetje als ik lees wat jullie voor afstanden afleggen. Maar goed ik ben trots dat ik in 2 maanden van 118 naar 107.8 ben gegaan en ik ga mooi zo door want het werkt.
Deze week is iets lastiger want ben nog jarig deze week en zaterdag uit eten. Maar ik accepteer dat het afvallen deze week misschien wat minder is. Ik pak het volgende week dan gewoon weer op.
Fijne verjaardag af en toe iets meer eten of uit eten kan geen kwaad als je daarna maar weer gezond eet. Als je flink wat wilt afvallen houd je dat niet vol als je nooit ervan af mag wijken.
Elke dag een wandeling maken van zo'n 6 km is gewoon goed je hoeft niet perse hele lange afstanden te lopen. Ik loop ook heel vaak een km of 7 en één of twee keer per week loop ik meer. Maar ik vind 20 km ook best veel 15 km is voor mij tegenwoordig de max.
Dolfje
22-10-2025 om 09:36
Ik vind If interessant maar om de een of andere reden kan ik me er niet toe zetten het echt te gaan doen.
Bewegen gaat goed hier maar het eten kan stukken beter. Over 1,5e week gaan we 16 dagen op vakantie zo'n zin in.
Ninoea
22-10-2025 om 10:54
Twintig kilometer vind ik zelf ook echt stevig en staat niet dagelijks of wekelijks of zelfs maandelijks op het programma. Voor een jaar geleden of langer (dat weet ik eigenlijk niet zo goed) hield ik dat gewoon ook niet vol. Ik ben pas anderhalf jaar regelmatig aan het sporten, daarvoor kwam mijn beweging uit wandelen en fietsen en daarmee ben ik ook best veel afgevallen al zat ik op een bepaald moment wel op een plateau. En nu trouwens ook weer hoor, maar dat is ook goed. Stabiel blijven, en nog wat fitter, sterker en mobieler is het doel.
Ninoea
22-10-2025 om 11:59
Vanochtend was de Bootcamp echt heel intensief. En conditioneel en ook stevig qua mobiliteit en wat kracht.