Jouw lijf
Trail
17-10-2025 om 23:00
Vanochtend Pilates, wat klusjes thuis gedaan en door naar mijn werk. De Pilates voelde fijn!
Koettie
17-10-2025 om 23:39
Sinds de vakantie toch drie kilo kwijt (in 4weken). Beter eten en de trap nemen/meer wandelen ipv fietsen werpt toch zn vruchten af!
Nu staat mn fiets bij de fietsenmaker dus dit weekend sowieso overal lopend heen. Morgen pakketje ophalen, ongeveer 20 min lopen enkele reis en daarna lopend boodschappen en alvast de berging indelen, gaat, zondagavond een hoop aan straat voor grofvuil dus ook ff lekker slepen.
Koettie
18-10-2025 om 12:42
Oh een van de pakketjes lag op ander punt dus in totaal wandeling van bijna 1,5 uur. Wel echt lekker weer dus geen ramp.
Doen jullie aan vasten?
Dorestad
18-10-2025 om 13:37
Koettie schreef op 18-10-2025 om 12:42:
Oh een van de pakketjes lag op ander punt dus in totaal wandeling van bijna 1,5 uur. Wel echt lekker weer dus geen ramp.
Doen jullie aan vasten?
Wij eten niet voor 16 uur. En dan eten we door totdat we naar bed gaan. Vrienden van ons eten tussen 12 en 20 uur. Zij doen dit een jaar of 8. Ik doe dit nog veel langer. We zijn dus hier helemaal aan gewend. Kunnen prima sporten, bewegen, werken, concentreren op zwarte koffie, thee en water.
Koettie
18-10-2025 om 14:23
Same maar hoor het niet vaak van mensen! Ook echt goede verbetering geweest voor opgeblazen zijn. Doordeweeks lunch ik rond 12:30 (en soms sla ik over) en dan avondeten en na20:00 niets meer. Weekend wat losser, vriend houdt van lekkere ontbijtjes maken en dan eet ik wel mee.
Ninoea
18-10-2025 om 16:10
ik vind het in combinatie met het ritme van de opgroeiende kinderen niet verstandig. Wellicht als ze ouder zijn of het huis uit zijn wel. Verder ben ik er voor mezelf ook wel wat huiverig voor omdat ik tamelijk gevoelig ben voor glucoseschommelingen en daarom juist vrij vaak op een dag eet. Wellicht is mijn zorg daarin onterecht hoor, ik heb me er te weinig in verdiept.
Ik liep vanochtend 14 km met de loopgroep. Ik heb echt heerlijk gelopen.
Dorestad
18-10-2025 om 16:31
Ninoea schreef op 18-10-2025 om 16:10:
ik vind het in combinatie met het ritme van de opgroeiende kinderen niet verstandig. Wellicht als ze ouder zijn of het huis uit zijn wel. Verder ben ik er voor mezelf ook wel wat huiverig voor omdat ik tamelijk gevoelig ben voor glucoseschommelingen en daarom juist vrij vaak op een dag eet. Wellicht is mijn zorg daarin onterecht hoor, ik heb me er te weinig in verdiept.
Ik liep vanochtend 14 km met de loopgroep. Ik heb echt heerlijk gelopen.
Onze kinderen zijn jongvolwassenen die hierin hun eigen keuzes maken.
Qua bloedsuikerspiegel: die blijft juist prachtig constant is de ervaring van ons allemaal (tussen 5.1 mmol en 5.5 mmol). Op het moment dat we gaan eten komen de pieken en dalen.
1 van de vrienden die dit dus nu al jaren doet nam elke ochtend sinaasappelsap. Twee uur daarna moest er eten in want hij kon zich niet concentreren. Sinds het IF is dit over. Hij is tevens 12 kg afgevallen. Hij is huisarts. Diverse patiënten hebben sinds die tijd zijn voorbeeld gevolgd.
Ik heb een vriendin die ervan overtuigd was dat ze zonder eten géén 20 km kon lopen. Vanwege de bloedsuikerspiegel. Meten is weten. We hebben een bloedsuikerapparaat meegenomen. Het bleek prima te kunnen. Zij en haar partner bleken zelfs 24 uur te kunnen vasten (met Pasen ofzo???) en prima te kunnen lopen.
Koettie
18-10-2025 om 16:34
Heb vandaag 8km gewandeld voor al mn boodschappen en flink rondje huishouden gedaan en nog niets gegeten. Gaat prima! Lekker veel gedaan vandaag, balkon ook opgeruimd en wat nieuwe plantjes.
Als avondeten maak ik kippendijfilet kipnuggets (zelf) en even alle groente opmaken. Heb nog broccoli, spinazie en tomaat dus moet lukken om wat in elkaar te draaien.
Ninoea
18-10-2025 om 20:14
Dorestad schreef op 18-10-2025 om 16:31:
[..]
Onze kinderen zijn jongvolwassenen die hierin hun eigen keuzes maken.
Qua bloedsuikerspiegel: die blijft juist prachtig constant is de ervaring van ons allemaal (tussen 5.1 mmol en 5.5 mmol). Op het moment dat we gaan eten komen de pieken en dalen.
1 van de vrienden die dit dus nu al jaren doet nam elke ochtend sinaasappelsap. Twee uur daarna moest er eten in want hij kon zich niet concentreren. Sinds het IF is dit over. Hij is tevens 12 kg afgevallen. Hij is huisarts. Diverse patiënten hebben sinds die tijd zijn voorbeeld gevolgd.
Ik heb een vriendin die ervan overtuigd was dat ze zonder eten géén 20 km kon lopen. Vanwege de bloedsuikerspiegel. Meten is weten. We hebben een bloedsuikerapparaat meegenomen. Het bleek prima te kunnen. Zij en haar partner bleken zelfs 24 uur te kunnen vasten (met Pasen ofzo???) en prima te kunnen lopen.
Ik weet dat jij aan iv doet en het ook bevalt. Meten is inderdaad weten. Drinkt die kennis nu nog steeds die jus d’orange in de ochtend of past dat niet in de iv strategie? Koffie, thee en water kunnen toch wel in de vastperiode? Ik reageer zelf niet goed op vruchtensap zo los zonder iets van eiwit of vezelrijks erbij. Op de een of andere manier voelt dat niet goed. Ik weet niet goed wat mijn suikerspiegel doet, want ik doe dat dus niet los. En sowieso al heel erg weinig.
Het is niet dat ik suikervrij eet, maar wel matig. Wel fruitsuikers, maar veelal dan het hele of het gedroogde product. In dat gedroogde zit behoorlijk wat suiker, maar toch gaat dat (door de vezels en tempo van eten?) goed, maar een zoete drank of iets anders zoets los van een maaltijd orzo resulteert bij mij nagenoeg altijd in behoefte van meer (en dan neem ik meestal iets eiwitrijks en gaat dat meestal over of trillend gevoel. Eigenlijk ook daarom dat ik dat niet veel doe. Ik vind dat het niet waard. En ook al reageer ik er niet zo op in combinatie met een maaltijd, dan nog doe ik dat niet of nauwelijks omdat ik het zo zonde van de calorieën vind en niet wil aankomen. De keer dat ik wel snoep wil ik wat ik het ook echt een 10 vind.
Hoe is het met je familielid waar je voor zorgt dorestad en je bezig was met een woning?
Hier gaat het steeds wat beter met onze pleegdochter op de woongroep. Wordt steeds passender begeleid.
Vandaag had ik een fijne dag. Ik was als eerste wakker en ben opgestaan. Koffie gedronken, volkoren boterham met 100% pindakaas gegeten en op de fiets gestapt om te gaan hardlopen. 14 km gelopen door de bossen. Fantastische route, leuke gesprekken die gevoerd werden. Soms deed ik mee, soms gewoon dat je het wel meekrijgt maar zelf loopt. Prachtig mooi. We liepen in blokken van 15 min. Het vierde blok had ik de minuut wandelpauze even nodig, de rest van de tijd niet. Bij thuiskomst was de tafel gedekt en heb ik lekker geluncht en de rest gebruncht. Volkoren broodje met ei, beetje brie, koffie en melk. We zijn daarna met de kinderen naar een festivalletje in de buurt geweest. Was heel leuk. Leuke foodtrucks, paar leuke keaampjes, activiteiten voor de kinderen. Heerlijk in het zonnetje. Erg lekker gesnackt: Loaded Nacho’s met Pulled chicken, en salsa en de hele mikmak. Echt heel lekkere pulled chicken, echt van genoten.
Thuis daarna even op de bank gezeten met een tijdschrift en toen stelde man voor om nog even een korte wandeling te doen in het paleispark. Gedaan, 5 km, weer erg mooi!!
Dorestad
18-10-2025 om 20:18
Ninoea, die vriend is radicaal gestopt met sapje! En vind je het goed dat ik je een pb stuur over familielid? Want ik vrees anders herkenbaar te kunnen zijn. Dat familielid herkenbaar wordt bedoel ik.
Ninoea
18-10-2025 om 20:45
Dorestad schreef op 18-10-2025 om 20:18:
Ninoea, die vriend is radicaal gestopt met sapje! En vind je het goed dat ik je een pb stuur over familielid? Want ik vrees anders herkenbaar te kunnen zijn. Dat familielid herkenbaar wordt bedoel ik.
Tuurlijk is dat goed!
Trail
18-10-2025 om 22:57
Hier gewoon de hele dag eten. Juist omdat ik bekend ben met te weinig eten. Wel positieve dingen over het vasten gehoord. Ik let wel op suikers.
Vanochtend uit mijn werk een hardloopwedstrijd gelopen. Twaalf km. Het was mooi buiten met de zon en de wolken. Blij dat ik vandaag naar buiten ben gegaan. Rest van de dag rustig nog wat klusjes thuis gedaan. Boekje uitgelezen. En wat biologische voorjaarsbloeiers bloembollen besteld.
Koettie
19-10-2025 om 11:14
Straks uurtje wandelen naar de stad met vriend en terug en vanavond groentestoof op het menu. Die is sinds vakantie ook twee kilo kwijt dus het is iig in beweging. Hij moet ook wel een stuk meer kwijt dan ik. Hij vergist zich vaak in wat gezond is/hoeveel kcal iets is. Dan heeft ie begrepen dat noten gezond zijn maar neemt hij een hele bak ipv een handje. Hop, 600 kcal aan noten erin.
Tuinfluiter
19-10-2025 om 16:48
Vandaag lekker naar buiten geweest en van het mooie weer en de herfstkleuren genoten.
Afgelopen dagen eters gehad en zelf ook iets te veel genoten van het eten en de wijnen. Vandaag weer rustig aan wel met een rest glaasje wijn. Morgen ga ik weer echt in het gareel.
Herkenbaar Koettie een partner die geen idee van calorieën heeft alleen de mijne hoeft niet af tevallen. Hij moet juist opletten dat hij niet afvalt. Best een lastige combinatie als je zelf wel echt let op wat je eet. Pluspunt is wel dat hij altijd in is voor een wandeling of rondje golf.
Trail
19-10-2025 om 20:34
Vanochtend een relaxed ritje te paard over een leeg strand, ultiem geluk! Nu te werk. Moeilijk mijn goede gevoel vast te houden.