Jouw lijf
Trail
12-10-2025 om 22:27
vanochtend rustig opgestart en daarna meegedaan aan een hardloopevenement. Ik liep niet lekker vandaag. Ik voel heel veel onrust, druk op mijn borst en verdriet. Thuis fijn boodschappen gedaan en een film met mijn buren gaan kijken ter afleiding. Iedere prikkel voelt als te veel. Nu optijd te bed, hopelijk kan ik weer wat kracht sparen voor de nieuwe dag.
Koettie
13-10-2025 om 06:59
Eten gaat prima, kan nog wel beter want snack nog wel. Sportschool is een mislukt experiment. Ben gewoon te moe na werk en tevaak ook nog andere dingen te doen en lastig te plannen. Heb mn abonnement nog drie maanden dus ga nog wel proberen te gaan maar daarna gaat ie eruit. Heb wst sportspullen voor thuis dus ga dat maar een poging geven. Wil eigenlijk een callisthenics programma doen, word ermee doodgegooid op instagram. Dus kijken of ik daar een gratis iets van kan vinden.
Was wat afgevallen, toen weer aangekomen op vakantie en nu weer ongeveer terug op wat ik woog voor de vakantie. Gaat nog niet top dus!
Ninoea
13-10-2025 om 11:06
Trail schreef op 12-10-2025 om 22:27:
vanochtend rustig opgestart en daarna meegedaan aan een hardloopevenement. Ik liep niet lekker vandaag. Ik voel heel veel onrust, druk op mijn borst en verdriet. Thuis fijn boodschappen gedaan en een film met mijn buren gaan kijken ter afleiding. Iedere prikkel voelt als te veel. Nu optijd te bed, hopelijk kan ik weer wat kracht sparen voor de nieuwe dag.
Naar dat je je zo verdrietig voelt. Ik lees bij jou altijd volle dagen met veel fijne activiteiten en contacten, maar ook wel verdriet en neerslachtigheid.
Ninoea
13-10-2025 om 11:35
Bij mij begint het hardlopen weer te lukken. Steeds minder overbelastingsklachten. Ik ben ook weer aangesloten met het trainingsschema en ben aan het uitbouwen om in februari de 10 EM (16,1km) te lopen met de widwintermarathon. Dit weekend liep ik 13,6 weliswaar in stukken van 30 min en daarna steeds 15 min gevolgd door 1 min wandelpauze, maar toch de opbouw is er en die 16 gaat gewoon lukken in februari. Leuk! Zin in! Vanochtend bootcamp gedaan dat ging ook lekker. Dadelijk even wat boodschappen doen, huis op orde maken, afspraak met de leiding van de woongroep van pleegkind. Vanavond komt mijn vader bij ons eten. Lekker dagje dus. Wil ook nog even een en ander in het huis doen.
Afgelopen weekend was relaxt. Zaterdag hardgelopen en in de Middag heerlijk gewandeld. Zondag vooral ontspannen en een bezoekje gedaan aan kringloop.
JtM
13-10-2025 om 11:54
Ik merk dat ik een herfstdipje heb. Weinig energie, iets neerslachtiger, snel moe etc. Moet echt even wennen aan het weer en de omslag naar de donkere ochtenden en een stuk minder zon. Vriend heeft er ook last van.
Dat merken we beiden qua eten, vanaf donderdag was het weer bal en gezonde keuze's leken niet meer in beeld. Dat was vanochtend ook te merken op de weegschaal.
Goed, we gaan er maar weer tegenaan. Vanochtend een licht ontbijtje gehad en even goed op de kcal letten deze dagen, dan is de weegschaal snel weer een stuk liever als het goed is.
Ninoea
13-10-2025 om 12:28
Koettie schreef op 13-10-2025 om 06:59:
Eten gaat prima, kan nog wel beter want snack nog wel. Sportschool is een mislukt experiment. Ben gewoon te moe na werk en tevaak ook nog andere dingen te doen en lastig te plannen. Heb mn abonnement nog drie maanden dus ga nog wel proberen te gaan maar daarna gaat ie eruit. Heb wst sportspullen voor thuis dus ga dat maar een poging geven. Wil eigenlijk een callisthenics programma doen, word ermee doodgegooid op instagram. Dus kijken of ik daar een gratis iets van kan vinden.
Was wat afgevallen, toen weer aangekomen op vakantie en nu weer ongeveer terug op wat ik woog voor de vakantie. Gaat nog niet top dus!
Vervelend dat het sporten het niet zo lijkt te zijn. Is er (voor deze drie maanden) nog wat te winnen met echt bewust inplannen dat je het gaat doen in de agenda en andere activiteiten ervoor verschuiven? Op die manier geef je het echt prioriteit. Of is er winst te behalen door het samen met iemand te doen?
Schoondochter
13-10-2025 om 12:49
Koettie schreef op 13-10-2025 om 06:59:
Jammer dat het niet werkt na je werk! Ikzelf sport voor mijn werk, kan dat nog iets doen voor jou?
JtM
14-10-2025 om 08:37
Koettie, ik 'kan' ook niet na het werk of 's avonds sporten. Heb er dan geen energie meer voor. Ik sport altijd in de ochtend, vind ik heerlijk! En het is dan vaak ook lekker rustig in de sportschool 
De weegschaal was vanochtend gelukkig alweer een stuk liever voor me, had ook niet anders verwacht met weer normaal eten. Gisteren lekker gewandeld ook.
Trail
14-10-2025 om 22:24
Dankje ninonea, dat klopt. Mijn basis is goed, ik heb echt een hele leuke baan huis vriendenkring etc. Maar ik heb mentaal echt ups en downs.Ik wil er niet voor aan de medicatie, maar probeer mijzelf met zelfzorg weer richting het goede pad te krijgen op zwarte dagen.
Gister had ik een slechte dag. Begonnen met een uurtje yoga. De hele middag in mijn bed gelegen. En ‘s avonds ski training. Het sporten bracht mij weinig ontspanning.
Vanochtend een uurtje Pilates en toen door voor een hardlooprondje. De zon scheen buiten en ik vond ook mijn eigen innerlijke licht weer een beetje. Ik ben oké naar mijn werk gegaan. En voel wel dat het echt nodig is om mij weer wat meer op mijzelf te richten.
Trail
15-10-2025 om 21:47
Vanochtend uit mijn werk relaxt een kleine wandeling met een vriendin gemaakt. Ze voelde zich niet zo fit dus het bleef bij een half uurtje ofzo. Goed gegeten vandaag. En vanavond had ik hardlooptraining. Echt moeite mijzelf de deur uit te krijgen het donker in, en eenmaal daar superfijn.
Koettie
15-10-2025 om 21:57
Ik kan helaas niet sporten in de ochtend. Ik begin om 8 en sportschool opent om 7 uur dus dan red ik het niet naar werk. Zou ideaal zijn! Dingen na werk zijn voornamelijk boodschappen en bijv even langs mn schoonmoeder, die ligt in de kreukels. Maar dan daarna nog sporten red ik al helemaal niet. Zit gewoon beetje op mn max qua energie met een week werken merk ik.
Ninoea
16-10-2025 om 08:50
Koettie schreef op 15-10-2025 om 21:57:
Ik kan helaas niet sporten in de ochtend. Ik begin om 8 en sportschool opent om 7 uur dus dan red ik het niet naar werk. Zou ideaal zijn! Dingen na werk zijn voornamelijk boodschappen en bijv even langs mn schoonmoeder, die ligt in de kreukels. Maar dan daarna nog sporten red ik al helemaal niet. Zit gewoon beetje op mn max qua energie met een week werken merk ik.
Vind je het fijn als we met je meedenken?
Ninoea
16-10-2025 om 13:47
ik liep vanochtend met de loopgroep een interval van 12 - 10 - 8 - 6 - 4 - 2 P1M. 9,6 km in totaal. Ging lekker. Eerste 12 en 10 min heel rustig gelopen daarna iets versneld. Had ruimte over.
Verder heb ik me ingeschreven voor de 10EM met de Midwintermarathon het laatste weekend van januari. En het weekend daarna doe ik met onze jongste zoon mee met een loop van 5 km bij de safaritrail. Die trail is leuk want is bij burgers zoo in de buurt. Je parkeert dan ook daar en krijgt korting op tickets.
Verder gaat het zozo qua bewegen. Ik moet wat meer focus leggen op het normale wandelen en fietsen. Dat kan beter.
Trail
16-10-2025 om 22:58
klinkt super ninoea!
Ik ben vanochtend opgestart met een kleine meditatie thuis.
Met een vriendin aan de boot geklust en naar de sauna geweest vandaag.
Direct vanuit de sauna door naar mijn Pilates les, wilde echt niet skippen.
En verder een paar kleine huishoudelijke klusjes gedaan.
Spieren voelden iets stijf bij Pilates, ik denk door het hardlopen gisteravond.
Morgen ochtend was het plan rustige yoga, maar de les zit vol. Even kijken wat voor vervangende beweging ik ga doen, zonder mijzelf te veel te belasten.
Tuinfluiter
17-10-2025 om 09:38
Gisteren heb ik een hele mooie wandeling gemaakt en vanmiddag ga ik golfen. Laatste dagen iets te uitgebreid gegeten dus daar ga ik de komende dagen weer beter op letten.