Jouw lijf
Trail
07-10-2025 om 23:08
Vandaag erg moe. Weinig glans. Hele dag gewerkt en daarna mijzelf naar Pilates gesleept. Eenmaal daar was het heel fijn om in beweging te zijn. Werd vervolgens spontaan door een vriendin gebeld voor een bioscoopje, hup omgekleed en gegaan. Huilen staat me nog steeds wel nader dan het lachen, maar ik voel mij ook rijk met de kleine dingen die ik wel had.
Ninoea
08-10-2025 om 08:32
Ik moet best wel schakelen doordat onze zoon die breuk heeft en de hele dag thuis is. En hij slaapt nu bij mij in bed op de plek van mijn man, omdat dat de slaapkamer beneden is en hij zelf een hoogslaper heeft. Hij kan niet op de logeerkamer want die is boven en hij kan de trap niet goed op. Ik word er lichtelijk gestoord van en heb wat ruimte nodig.
Mika2024
08-10-2025 om 11:38
Wat een gedoe Ninoea, beterschap gewenst voor je zoon!
Hier is de menstruatie weer doorgebroken, tjonge nooit kunnen bedenken dat op je 50 ste dit weer zo gepaard gaat met veel bloedverlies, intense vermoeidheid en buikkrampen. Het heeft geen invloed op mijn eten maar die 10.000 stappen die ik buiten moet maken lijkt nu wel een marathon 😥.
Maar vandaag en morgen maar even doorzetten, na een paar dagen zal het wel weer beter gaan!
Trail
08-10-2025 om 20:59
Vanochtend gestart met een aquales in een warm zwembad en daarna heerlijk gewandeld met een vriendin. Herfstig buiten! Ze had een best onrustig hoofd. Ik genoot erg van de mooie gekleurde bomen.
Vanmiddag even zonder zadel te paard naar buiten en een uurtje met de hond in het bos gewandeld. Vervolgens een fysiotherapie afspraak en daarna was het klaar voor mij.
Vanavond voor herstel gekozen. Wilde naar hardlooptraining maar mijn lijf gaf echt aan moe te zijn. Hoop zo nog wat kleine klusjes in huis te kunnen doen en dan lekker naar bed
Koettie
08-10-2025 om 21:23
Morgen weer eerste keer sportschool na vakantie, daarna ziek geweest. Pff heb geen zin, ben zoooo moe na werk. Hoop dat ik er weer inkom. Eten gaat goed. Ga ook zeker twee maanden niet drinken, scheelt ook wat denk ik. 
Trail
09-10-2025 om 22:44
Meer rust pakken en tijd voor mijzelf is goed gelukt vandaag. Sportief gezeild. Was een bootje waarin je flink water over krijgt, en ondanks wetsuit heb ik nu wel het gevoel dat het mij langzaam te koud aan het worden is. Heb daarna op de fiets de hond uitgelaten en dat voelde wel fijn, even een ander soort beweging. Vanavond kwam nog een vriendin langs. En toen was de dag dus al om.
Mika2024
10-10-2025 om 09:54
Goedemorgen!
Iedereen nog lekker bezig met gezonder te leven? Bij mij viel het deze week wat zwaar en dat kwam vooral omdat ik ongesteld ben. Mijn lijf voelt dan wel 200 kilo, ik wandel wel en ook de afstand die ik wil/ moet van mezelf maar het gaat niet makkelijk.
Maar vandaag weer weegdag en ben onder de 110 kg gedoken! 109,6 kg. 7 ons afgevallen deze week en ben nog ongesteld.
Ik ben 21 augustus begonnen met 118 kg. Dus ben trots hoe het gaat.
Mijn gezondheid is mijn grootste drijfveer , ik heb nu nog geen gezondheidsklachten en wil dit graag zo houden.
Tuinfluiter
10-10-2025 om 10:20
Mooi resultaat @Mika
Ik heb deze week iets minder bewogen dan normaal omdat ik even druk was met andere zaken. Vanmiddag ga ik weer lekker een rondje golf spelen. Heb er echt zin in.
Gewicht gaat hier goed weeg nu minder dan dat ik voor de vakantie woog. Er is nu 14 kg af.
Ies
10-10-2025 om 10:25
Goed bezig Mika!
Hier ook best tevreden. Ik heb meer focus op een aantal gebieden. Bewegen doe ik al een hele poos genoeg, maar wrs niet intensief genoeg. Daar let ik nu beter op en het maakt wel dat ik ook intensiever beweeg. (Versnel tempo bij wandelen bijv)
Ook focus ik op groente inname. Ik probeer nu iig 3 dagen per week aan 350 gr te komen. Soms een flinke uitdaging omdat ik weinig tijd vind om te eten/ eten te maken.
Die focus ga ik niet volhouden maar ik hoop dat er wat van blijft hangen.
Dat lukt best goed. Ik wilde ook focus op krachttraining en ontspanning en dat lukt wat minder goed.
Mijn plan is lang geweest om 2x pw te zwemmen en dat lijkt me al best wat cardio en kracht. Dat heeft lang stil gestaan door frozen shoulder en dat lijkt bijna over te zijn. Nog even geduld… en dan 2e x zwemmen in de week zien te integreren in overvol programma….
Beterschap voor je zoon Ninoea! En voor jou sterkte ermee…
Koettie, ik drink nog heel af en toe, is heel veel minder dan ik deed. Scheelt qua calorieën vast ook enorm.
Mika2024
10-10-2025 om 11:58
Wat goed Tuinfluiter, 14 kg! Het kan ook niet elke week even goed gaan en dat geeft ook niet als je het weer oppakt. Het gast toch om een blijvende levensstijl dus dan kan het niet anders dat je soms een mindere dag of week hebt.
In het weekend laat ik de teugels iets vieren want ik leef ook nog. Zou ik dat niet doen dan zou ik deze levensstijl niet volhouden.
Ies, houd je ook van snoepgroente? Of groente of verwerken op een broodje? Misschien werkt dat om wat vaker groente te eten? Of soep met veel groente en dan ern grote pan maken en misschien dan ook als lunch gebruiken. Ik noem maar wat hoor, mag graag meedenken.
Ik drink geen alcohol, nooit veel gedronken en de laatste 6 jaar helemaal niet meer. Dat voordeel heb ik weer dat dat geen struggle is!😅
Dolfje
10-10-2025 om 12:14
Wel bewogen maar de hele tijd goede keuzes maken qua eten lukt me gewoon nu niet. Gewicht is nu stabiel dus 5 kilo te zwaar. Had gehoopt die er voor de vakantie over 3 weken af te hebben zonder te crashen maar dat lukt me niet ben ik bang.
Tuinfluiter
10-10-2025 om 12:36
Ik heb wel het geluk dat ik een echte groenten liefhebber ben. Bij de lunch altijd tomaatjes, paprika of een salade zo'n 150 gram en bij het avond eten ook minimaal 250 gram.
Afgelopen periode ging fruit ook goed maar dat vind ik in de winterperiode altijd lastig, het aanbod is dan wat minder mijn smaak.
Ik drink in het weekend wel altijd een wijntje ook de afgelopen maanden heb ik dat gedaan.
Trail
10-10-2025 om 22:37
vanochtend voor een uurtje ontspanning met yin yoga gegaan. Klusjes thuis. En toen een werkdag. Eten viel mij mee daar.
Ninoea
11-10-2025 om 17:13
Vanochtend ruim 13 km hardgelopen met de groep. In eerste instantie viel het zwaar. Wat stramme kuiten. Snel verzuren. Na een tijdje ging het heel lekker en op het eind weer pittig. Vanmiddag ook nog even met mijn man gewandeld bij het kroondomein. Een km of negen. Ik was op de fiets naar de hardlooplocatiw gegaan dus heb in totaal ook nog zo’n 11 km gefietst. Ik vind het wel best voor vandaag. Zo dadelijk avondeten. Broodje hamburger met friet en wat salade. Zelf gemaakt.
Trail
11-10-2025 om 22:21
Hele dag gewerkt. Werken in het weekend voelde wel een beetje rot deze keer!
Bij thuiskomst samen met mijn buren gegeten, heel gezellig en gezond.
Klein klusje thuis gedaan en zo naar bed.
Tevreden over mijn dag en morgen weer wat meer beweging.