Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

weekend was wel aardig. Moe en gestresst daardoor niet zoveel gedaan, gisteren wel uit eten geweest met vrienden. Was leuk maar erg vermoeiend. Zo naar de diëtiste. De weegschaal is vast niet lief voor me 🤣

Hier vanochtend voor werktijd getwijfeld.
Wilde graag naar buiten, maar elke keer kwam er een bui. Uiteindelijk is er een vriendin gezellig even langs gekomen.
Vervolgens naar werk en vanwege de harde wind de auto gepakt. 
Geen beweging en buitenlucht dus vandaag. 

In Zwitserland was het vandaag heel mooi wandel weer. We hebben een lange pittige  mooie wandeling gemaakt door een kloof. Stijgen en dalen over een rotsachtig soms ook glibberig pad langs een rivier. We hebben genoten van een mooiie dag in vrij wilde natuur.
Als extra aan het eind van de wandeling, toen we langs een weiland liepen, een rode wouw die een vlieg demonstratie gaf die mijn man heel mooi vereeuwigd heeft.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-09-2025 om 18:20

net weer terug van de PT. Weer wat nieuwe oefeningen gedaan. Ging wel goed!

Goedemorgen! 
Hier gaat alles zijn gangetje. Ik begin al aardig te wennen aan mijn nieuwe eetstijl. Kan van de koek, snoep etc goed afblijven en mis het eigenlijk helemaal niet, ik snoepte meer uit gewoonte zo lijkt het nu

Bewegen gaat ook goed, iedere dag 10.000 stappen of soms wat meer. Dit zijn alleen de stappen buitenshuis. Dus netjes vind ik.

Voel me mentaal ook wat beter. En mijn broeken zitten losser. Heb mijn riem al een gaatje strakker. Oooh ik kijk er zo naar uit als ik een maat kleiner heb! Ik  woog  21 augustus 118 kg en vanmorgen 112.8 . De 110 kg is in zicht!

Ik heb mijn weegschaal, die tot dusverre permanent in de badkamer op de grond stond, weggeborgen, omdat dat best veel voetenruimte scheelt. Je trapt daar voortdurend per ongeluk tegenaan en dan gaat hij aan. Zegt piep en begint irritant rood te knipperen voordat hij op 0,0 gaat staan. En ik raakte hem alleen per ongeluk aan met mijn enkel. En dan heb ik het gevoel dat ik wat moet gaan doen om het apparaat tevreden te stellen ofzo.

Maar aan deze irritatie is een einde gekomen. Alleen maar als ik het me echt afvraag wat ik weeg ga ik hem uit de kast halen. Dat was vanmorgen het geval. Hij zei: 52,0. Dus alles kits wat betreft mijn hoeveelheid voedsel.

Dat snap ik Riony!
Maarja ik moet echt afvallen en je wilt toch weten of je op de goede weg zit. Onze weegschaal staat ook in de badkamer onder een zwevende kast dus hij begint hier niet te
“drammen “ 😂

Ja natuurlijk Mika. Best raar dat we zo aangeslagen zijn gaan reageren op piepjes en rinkeltjes.

Mijn tandenborstel maakt het nog bonter: als je die kort na het begin uitzet dan blijft hij toch elke halve minuut een hard zoemgeluid geven. "Kom terug! Hoe dúrf je weg te lopen! Geef om je tanden! Ik ben hierrr!" Zoiets hoor je er dan in. Terwijl je alleen even dringend iets anders moest gaan doen. De bel beantwoorden of zo.

Nu ik dit zeg bedenk ik dat ik hem misschien anders uit moet zetten. Langer ingedrukt houden of zo.

Mika2024 schreef op 16-09-2025 om 10:48:

Goedemorgen!
Hier gaat alles zijn gangetje. Ik begin al aardig te wennen aan mijn nieuwe eetstijl. Kan van de koek, snoep etc goed afblijven en mis het eigenlijk helemaal niet, ik snoepte meer uit gewoonte zo lijkt het nu

Wat goed! Hoe doe je dat dan, dat minder snoepen? Heb je wat tips over hoe je dat aanpakt? Ik vind het zo lastig. 
ik zit nu aan de thee zonder iets erbij maar vooral in de avonduren vind ik het te moeilijk.

Nikki, ik ben meer gaan lopen, ik moet minimaal 10.000 stappen maken per dag van mezelf. Heb de rondes met de hond groter gemaakt, zet de auto op mijn werk verder op de parkeerplaats, neem overal de trap etc.

Wat eten betreft, tijdens het koken pakte ik nog wel eens een snoepje en dan ook wel 2, zo ging dat wel vaker als ik in de buurt van de keukenla kwam. Dat doe ik niet meer ook al liggen de snoepjes er nog wel voor de rest van het gezin. Als ik vrij ben nam ik s’ochtends bij de koffie vaak meerdere van die lotus speculoos koekje want die vind ik zo lekker bij de koffie. Nu neem ik er een. Warm eten, als ik het erg lekker vind dan schepte ik nog wel eens een beetje op, doe ik niet meer. Broodbeleg is nu caloriearm. S’ avonds mag ik van mezelf 2 blokes pure chocola, voorheen was dat soms meer en ging ik snaaien naar van alles. En ik doe in het weekend echt nog mee hoor, het moet leuk blijven. Maar van alles dus eigenlijk minderen.
Als ik me alles zou ontzeggen dan gaat het fout en ben ik zo terug bij af. Het moet een blijvende manier van eten en bewegen worden. En het gewichtsverlies gaat nu snel maar ik ben ook behoorlijk zwaar he dus het gaat nu hard maar ook dat zal minder worden. 
En mijn grootste drijfveer is dat ik gezond wil blijven voor man en kinderen tot zover ik daar invloed op heb. Mijn bloeddruk en bloedsuiker zijn nu nog goed maar ik was natuurlijk niet echt goed bezig. 
En ik krijg steun van de POH. In november ga ik weer naar haar toe om te wegen en tja dan wil ik ook laten zien dat ik het kan!

Mijn tip , verander in je eetpatroon waar je het minst moeite mee hebt als eerste. Stel je neemt altijd een toetje na het eten maar  eigenlijk is dat niet zo heel belangrijk voor je laat die dan staan zodat je S’avonds ruimte hebt om iets te kunnen eten wat niet te veel calorieën bevat in plaats van en en. Een beetje spelen zeg maar. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. 

Mika2024 schreef op 16-09-2025 om 15:43:

Nikki, ik ben meer gaan lopen, ik moet minimaal 10.000 stappen maken per dag van mezelf. Heb de rondes met de hond groter gemaakt, zet de auto op mijn werk verder op de parkeerplaats, neem overal de trap etc.

Wat eten betreft, tijdens het koken pakte ik nog wel eens een snoepje en dan ook wel 2, zo ging dat wel vaker als ik in de buurt van de keukenla kwam. Dat doe ik niet meer ook al liggen de snoepjes er nog wel voor de rest van het gezin. Als ik vrij ben nam ik s’ochtends bij de koffie vaak meerdere van die lotus speculoos koekje want die vind ik zo lekker bij de koffie. Nu neem ik er een. Warm eten, als ik het erg lekker vind dan schepte ik nog wel eens een beetje op, doe ik niet meer. Broodbeleg is nu caloriearm. S’ avonds mag ik van mezelf 2 blokes pure chocola, voorheen was dat soms meer en ging ik snaaien naar van alles. En ik doe in het weekend echt nog mee hoor, het moet leuk blijven. Maar van alles dus eigenlijk minderen.
Als ik me alles zou ontzeggen dan gaat het fout en ben ik zo terug bij af. Het moet een blijvende manier van eten en bewegen worden. En het gewichtsverlies gaat nu snel maar ik ben ook behoorlijk zwaar he dus het gaat nu hard maar ook dat zal minder worden.
En mijn grootste drijfveer is dat ik gezond wil blijven voor man en kinderen tot zover ik daar invloed op heb. Mijn bloeddruk en bloedsuiker zijn nu nog goed maar ik was natuurlijk niet echt goed bezig.
En ik krijg steun van de POH. In november ga ik weer naar haar toe om te wegen en tja dan wil ik ook laten zien dat ik het kan!

Mijn tip , verander in je eetpatroon waar je het minst moeite mee hebt als eerste. Stel je neemt altijd een toetje na het eten maar eigenlijk is dat niet zo heel belangrijk voor je laat die dan staan zodat je S’avonds ruimte hebt om iets te kunnen eten wat niet te veel calorieën bevat in plaats van en en. Een beetje spelen zeg maar. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Bedankt voor je uitgebreide reactie. 

overdag gaat het supergoed, dat lukt allemaal wel. Alleen de avonduren vind ik lastig. De diëtiste was ook best tevreden over hoe het ging, maar ik ben nog niks afgevallen dus het moet beter. Met haar tip van wat yoghurt of skyr in de avond lukt het ook wel aardig om dan heel weinig te nemen. Ik vind het koekje bij de koffie en het chipje bij de tv het lastigst, niks nemen zou het mooiste zijn maar op een of andere manier lukt dat niet. Zit tussen de oren, ik weet het 🤔

en meer bewegen, dat weet ik ook. Maar ik doe het niet. 

Hier vanochtend wat dingen thuis opgepakt.
‘s middags even snel heen en weer om de paarden te voeren. Wel buitenlucht. Maar niet echt actief iets met ze gaan doen vanwege de regen. Over piepjes gesproken, onderweg per ongeluk mijn telefoon gepakt die afging. Toen ik mij besefte dat dat niet de bedoeling was zo achter het stuur, ook gelijk weer weggelegd. Toch ben ik er direct op gepakt. Terecht ivm ongelukken vermijden, maar zo zonde van het geld. Baal van mijzelf. Vanavond lekker een yogalesje volgen. 

Ies

Ies

17-09-2025 om 00:53

Wat balen Trail!
Nikki, ik vond ook de avonden erg lastig. 
Voor mij dan ook altijd wat lekker gezonds in de avond. Zal ook wel gewoon een gewoonte zijn inmiddels, maar het werkt goed vind ik dus ik laat het lekker staan. Ik ga meestal voor yoghurt, maar juist niet weinig maar best veel. En meestal ook wel voor vanalles erin. (Fruit, muesli etc)  
Nu heb ik zelf helemaal geen restricties t.a.v. hoeveelheden etc, als het maar gezond/voedzaam is. Maar ik merk wel dat ik nu ik voor een heel groot gedeelte gezond/voedzaam eet ik vaker minder eet/ nodig heb. Maar in de avonden wil ik altijd wel flink eten. 
En niks (ongezonds) in huis halen. 

Nikki1973 schreef op 12-09-2025 om 13:34:

hé getver, nu krijg ik een uitnodiging voor bedrijfsarts op een dag dat ik niet werk. Zo vervelend vind ik dat. en het duurt ook nog 4 weken dus voordat de dingen geregeld zijn die ik nodig hebben zijn we weer een paar weken verder.
en het is ook nog een andere bedrijfsarts dan waar ik eerder mee gesproken heb. Ik baal hier heel erg van

nadat de eerste frustratie was weggezakt heb ik het opgelost door er een werkdag van te maken en te ruilen met een andere dag. Mijn planner is erg flexibel dus dat is mooi geregeld zo.

Gisteren en maandag nauwelijks gesnoept. Ik had gisteravond een heerlijke lasagne gemaakt met heel veel groente. Die vulde goed.
Vrijdsg staat fietsen op de planning. 

Succes iedereen!

Vanochtend de paarden gevoerd en uitgemest voor een vriendin die ziek was. Regende behoorlijk en dat maakte het werk wel zwaar. Maar ik was blij het te kunnen doen.
Naar huis boodschappen halen voor mijzelf.
En toen door om de hond van een andere vriendin uit te laten omdat ze zelf verhinderd was. Uitgebreid door het bos gewandeld en ondanks de stromende regen vond ik de buitenlucht en beweging wel lekker. De hond gelukkig ook haha.
Thuis door naar een vriendin met jonge kinderen die ik al een tijd niet gezien had, en ondanks de beweeglijke kleintjes best goede gesprekken kunnen voeren. En vanavond een ontspannen yoga lesje gevolgd, dat had ik echt even nodig om weer op te laden! 
Blij met deze dag en ook moe nu.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.