Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ysenda

Ysenda

03-08-2025 om 08:26 Topicstarter

Dag 34. Ik werd vroeg wakker want ik had het koud. Nog even een sprei gepakt en doorgeslapen. 

Vervolgens aan mijn rij klusjes begonnen.  Resultaat is dat de bovenverdieping weer netjes en schoon is. 

Niet gesport, wel volgens mijn plan gegeten. Ik lag ook optijd in mijn bed. 

Vandaag dan wel sporten maar ook de benedenverdieping opruimen en schoonmaken.

ik kan wel wandeldoelen bedenken (tip van hier) maar dat werkt in de praktijk niet altijd als ik geen wandelmaatje heb. Nieuwe maand nieuwe kansen....

Vandaag naar Deventer geweest voor de Boekenmarkt. Geen stappen geteld maar dat zal al met al redelijk wat geweest zijn. Rugtas raakte behoorlijk vol met aankopen dus geen sportschool nodig. 😁 
Onderweg een koek en flesje water, broodje en water op terras, terugweg via pannenkoekenrestaurant om niet met hongerig gevoel de supermarkt in te duiken. (Ik had nog wel een vouwtasje over 💪)

Hier de dag begonnen met een klein rondje hardlopen en daarna naar mijn werk vertrokken voor een lange dienst.
Mijn doelen voor vandaag weer voltooid.

watervrouw jouw dag klinkt heerlijk 

Ysenda

Ysenda

04-08-2025 om 09:02 Topicstarter

Dag 35. Sporten, schoonmaken. Há, het leven dacht er anders over. Zoon meldde dat zijn vader naar het ziekenhuis was op het vakantieadres. En mijn ex naar het ziekenhuis is meestal zwaar stront aan de knikker. En bij mij goed voor spanning met beperking tot denken en doen. 
Helemaal als zoon na de summiere mededeling 'papa is naar het ziekenhuis' uren lang niets van zich laat horen. 
Dus sporten maar niet, ik wil gewoon altijd kunnen bellen met zoon als hij daar behoefte aan heeft in een dergelijke situatie. Zelfde voor boodschappen doen.
Omdat mijn hoofd in een orkaan zit vraagt mijn lichaam om energie: suiker en vet vooral. Nu heb ik dat op dit moment eigenlijk niet in huis. Maar dat wil niet zeggen dat ik dan gelijk ook binnen een calorieën tekort moet blijven eten want ongezouten noten zijn goed voor het stillen van hoofdhonger maar niet voor de lijn.
Mijn keuken is nu wel helemaal schoon, mijn boek uit en een lego f1 auto af.

Aan het eind van de middag na 2 appjes van zoon dat ze (ex en zijn vrouw) nog steeds in het ziekenhuis waren, belde hij op. Het blijkt heel erg mee te vallen maar was vooral een verzekeringskwestie,  die moest eerst toestemming geven voor behandeling waardoor het zo lang duurde. Inmiddels vond ik het te laat om naar de sportschool te gaan. 
Ik was volledig uit mijn ritme en slapen gaat dan ook mis. 

Week 5: 77,1 (-0,5, totaal -3,9)
Nu maar weer gewoon on track deze week. Zoon komt eind van de week weer thuis. Ik heb nog een hotelovernachting, lunch en koffieafspraak met vriendinnen en ook nog een etentje. Kortom dat vraagt goed nadenken over wat ik eet. Vandaag doe ik rustig aan en focus op mijn eten en ritme, dan pak ik morgen het sporten weer op.

Ies

Ies

04-08-2025 om 13:47

Bij mij denkt het leven er regelmatig anders over Ysenda…. Wat goed dat je voor gezond gekozen hebt.
Mijn lijf wil hier niet. Actieve dagen gehad. Zoveel gedaan dat ik geen idee heb op welke activiteit mijn lijf nu weer zo slecht reageert. Het kan ook het slechte slapen zijn. Dat is ook zo’n cirkel steeds want ik lig regelmatig wakker door pijn. Maar ook door zorgen. 
Hier weer eens taart gehad op een verjaardag. Was wel erg lekker maar ik heb het vooral genomen omdat ik vond dat ik het moest doen omdat het zelf gemaakt was. Was ook een automatisme. Achteraf bedacht ik me dat ik mezelf wel heel belangrijk daarmee maakte. De bakker is niet afhankelijk van mijn wens om te proeven. Was wel een leerpuntje. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-08-2025 om 14:22

Lastig is dat he, Ies? Ik heb gisteren met de buurvrouw een rondje door de bossen gelopen en toen nog even wat drinken op het terras gedaan. En ook gezwicht voor stukje frambozentaart. Was erg lekker, maar had ook wel zonder gekund. Heb er geen slagroom op gedaan. 
Ysenda, je bent goed bezig hoor. 

Ik ben vanmorgen om 9.15 uur al gaan wandelen, heb mijn rondje gedaan en ik heb nog een stukje extra gelopen. Nu net in de tuin bezig geweest om heel veel onkruid eruit te trekken. Stop nu even, moet straks ook nog naar PT. 
Zit in mijn laatste vakantieweek. Ik vond het wel fijn, dat het niet superheet weer was, daardoor kon ik mooi steeds mijn rondjes lopen en ook nog andere beweging gedaan als in fietsen, en in de tuin bezig. 

Ysenda

Ysenda

04-08-2025 om 14:24 Topicstarter

Ies schreef op 04-08-2025 om 13:47:

Bij mij denkt het leven er regelmatig anders over Ysenda…. Wat goed dat je voor gezond gekozen hebt.
Mijn lijf wil hier niet. Actieve dagen gehad. Zoveel gedaan dat ik geen idee heb op welke activiteit mijn lijf nu weer zo slecht reageert. Het kan ook het slechte slapen zijn. Dat is ook zo’n cirkel steeds want ik lig regelmatig wakker door pijn. Maar ook door zorgen.
Hier weer eens taart gehad op een verjaardag. Was wel erg lekker maar ik heb het vooral genomen omdat ik vond dat ik het moest doen omdat het zelf gemaakt was. Was ook een automatisme. Achteraf bedacht ik me dat ik mezelf wel heel belangrijk daarmee maakte. De bakker is niet afhankelijk van mijn wens om te proeven. Was wel een leerpuntje.

Ik koos niet voor gezond, er was niks anders in huis haha. 

Vervelend zo'n cirkel en heel lastig te doorbreken. 

Gelukkig was het stukje taart dan wel lekker. 

Wow wat is er veel geschreven en wat is iedereen lekker aan de wandel! En dan met dit weer, knap hoor. Als iets demotiverend werkt is dat het.

Trots vandaag, ondanks dat mijn zusje cancelde én mijn telefoon leeg was dus ik zonder muziek moest én bekaf was van drukke dag werken ben ik in mijn eentje naar de sportschool geweest. Legday, had daarna serieus moeite met de trap af komen in de sportschool. 

Daarna gezond gegeten (200 gramchampignons, 200 spinazie en een burgertje) en nu met een bakje yoghurt en nootjes op de bank. Voldaan Hoop met een maand of drie resultaten te gaan zien. 

Ysenda schreef op 04-08-2025 om 14:24:

[..]

Ik koos niet voor gezond, er was niks anders in huis haha.

Vervelend zo'n cirkel en heel lastig te doorbreken.

Gelukkig was het stukje taart dan wel lekker.

Dan heb je bij de boodschappen al gezond gekozen, super juist.

Ies

Ies

04-08-2025 om 20:31

Ja nou, daarom wil ik niks ongezonds meer in huis (zien) Ysenda, dan was ik vast al heel vaak gezwicht.
Ik heb niet zo’n spijt van mijn stukje taart want het was echt wel een aha momentje voor me. Ik ‘wist’ dat wel al maar was me toch nog niet zo bewust ervan. Ik snoep echt om anderen te pleasen. Nu ik minder snoep voel ik dat ik dat echt niet meer wil. (En dat natuurlijk ook niemand daarop zit te wachten haha) Snoepen ok maar niet meer voor een ander.
Zo drink ik met partner ook nog weleens een glaasje, puur uit gezelligheid ofzo. 

Ies

Ies

04-08-2025 om 20:37

Koettie, dit weer is voor mij juist ideaal dus juist motiverend. Rond de 30 gr en ik wil alleen maar liggen.
Ben wel blij met mezelf dat het me steeds vaker lukt om even wat te wandelen. Kost flink organisatie om dat voor elkaar te krijgen en ook wel loslaten. (Van bijv huishouden) 
Het doet me zo ontzettend goed. Hoofd wat uit laten waaien. Voor mijn rug (die echt vastzit nu) ook heel goed.
Het liefst zou ik lange wandelingen gaan maken. Maar los van dat ik niet weet of mijn lijf dat nu trekt vind ik daar helaas maar geen tijd voor. Er is altijd wel wat anders. 

Wij deden vandaag een ns-wandeling van Arnhem naar Oosterbeek. Was een mooie tocht. De kinderen hielden het ook goed vol. Daarna nog naar de IKEA voor een paar dingen voor de kamer van onze jongste. Voordat we vertrokken was ik nog naar bootcamp geweest. 

Ysenda

Ysenda

04-08-2025 om 21:05 Topicstarter

Ninoea schreef op 04-08-2025 om 20:41:

Wij deden vandaag een ns-wandeling van Arnhem naar Oosterbeek. Was een mooie tocht. De kinderen hielden het ook goed vol. Daarna nog naar de IKEA voor een paar dingen voor de kamer van onze jongste. Voordat we vertrokken was ik nog naar bootcamp geweest.

De Hemelseberg route?

Sinds zaterdagavond zijn man en ik op vakantie in Zuid Limburg.  In een gehucht nog beneden Epen. We waren hier vaker.  Alle kanten vrij uitzicht.  Gisteren 40 km gefietst.  Met Ebike dus niet een super prestatie.  Gisteravond nog 7 km gelopen.  
Vandaag 70 km gefietst.  Het was met name een prestatie van onze achterwerken. 
Gisteren 2x stuk vlaai gehad.  Appelcitroen en rijst.  Vandaag ook 2 stukken,  kruisbes en rijst. Gewicht bij vertrek thuis: 55 kg.  Ik merk dat heuvelop lopen en fietsen makkelijker gaat nu ik een aantal (onbedoelde)kilo's ben afgevallen.  Best apart want spiermassa is echt flink minder.  
De bedoeling is ontspanning.  Dat lukt matig.  Vanmorgen werd ik gebeld dat broer van mijn ouder op sterven ligt.

Ies

Ies

05-08-2025 om 00:49

Dorestad schreef op 04-08-2025 om 21:46:

Sinds zaterdagavond zijn man en ik op vakantie in Zuid Limburg. In een gehucht nog beneden Epen. We waren hier vaker. Alle kanten vrij uitzicht. Gisteren 40 km gefietst. Met Ebike dus niet een super prestatie. Gisteravond nog 7 km gelopen.
Vandaag 70 km gefietst. Het was met name een prestatie van onze achterwerken.
Gisteren 2x stuk vlaai gehad. Appelcitroen en rijst. Vandaag ook 2 stukken, kruisbes en rijst. Gewicht bij vertrek thuis: 55 kg. Ik merk dat heuvelop lopen en fietsen makkelijker gaat nu ik een aantal (onbedoelde)kilo's ben afgevallen. Best apart want spiermassa is echt flink minder.
De bedoeling is ontspanning. Dat lukt matig. Vanmorgen werd ik gebeld dat broer van mijn ouder op sterven ligt.

Sterkte Dorestad. 

Heb je niet juist meer last van je billen met fietsen nu je dunner bent? Ik hou van fietsen maar oh wat doen mijn billen pijn. Ik denk dat het bij mij ook scheelt dat ik nauwelijks billen heb, al maakt dat misschien helemaal zoveel niet. Ik fiets ook niet genoeg (langere stukken) om wat op te bouwen. Toch maar eens voor een fietsbroekje gaan. Als ik alleen al léés dat je 70 km fietst dan doen mijn billen al super pijn 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.