Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ysenda schreef op 21-07-2025 om 18:10:

ik ben inmiddels wel benieuwd waar alle mensen die in het begin mee schreven nu staan.
Het is nog een klein groepje dat over is na het standaard enthousiaste begin van het jaar.

Voor mij helpt dit draadje echt om door te gaan of steeds weer opnieuw de draad op te pakken.

Ik lees nog steeds met enige regelmaat mee. Maar er gebeurt hier steeds te veel waardoor actief bezig gaan met afvallen niet lukt. De wens is er nog steeds. Wil niet zeggen dat ik helemaal geen stappen heb gezet. Inmiddels is 2 keer per week sporten onderdeel van het leven geworden. En verder zie ik wel wanneer er meer ruimte ontstaat voor de volgende stap.

Ysenda

Ysenda

22-07-2025 om 09:41 Topicstarter

Bailey26 schreef op 22-07-2025 om 08:17:

[..]

Ik lees nog steeds met enige regelmaat mee. Maar er gebeurt hier steeds te veel waardoor actief bezig gaan met afvallen niet lukt. De wens is er nog steeds. Wil niet zeggen dat ik helemaal geen stappen heb gezet. Inmiddels is 2 keer per week sporten onderdeel van het leven geworden. En verder zie ik wel wanneer er meer ruimte ontstaat voor de volgende stap.

Het draadje heeft niet voor niets als titel gezondere leefstijl en gewicht. Gezonder leven kan ook zonder te focussen op gewichtsverlies. 

Ysenda

Ysenda

22-07-2025 om 09:48 Topicstarter

Dag 22: begonnen in de sportschool, en nu eens een mannelijke keuze gemaakt: niet uit tijdgebrek het stukje cardio skippen maar gewoon voor mezelf gekozen en het afgemaakt. Dan maar een half uur later op mijn werk. Zelfs dan draai ik ruim 9 uur, want ik ga toch niet voor 7 uur naar huis. 

Op het werk fijn een aantal dingen kunnen afronden, maar man man, wat zijn sommige collega's toch niet besluitvaardig, of kijken alleen naar het verleden en niet naar de toekomst. Ja, maar we doen het altijd zo. Dat kan, maar dat kan straks niet meer omdat we nu 1 bedrijf zijn. Dus we moeten ergens in het midden uit komen en jullie moeten ook stappen maken. Maar goed dat is frustrerend. 

Eten ging best wel goed, alleen weet ik inmiddels dat de automaten chocomelk een stuk beter is dan die uit de vorige automaat. Dus heb ik er daar 2 van gehad, helemaal niet erg natuurlijk. Maar dan wil je er elke dag wel 1. Beter van niet.

De proms waren weer heel mooi. De 7e symfonie van Mahler. Ik lag weer heerlijk optijd in mijn bed.

Vandaag eerst met mijn vader naar het ziekenhuis, daar ben ik nu aan het werk, er zit iemand heerlijk op de piano te pingelen. Ik geniet er erg van. Straks weer in de file terug en door naar mijn werk, daar heb ik een paar leuke meetings waar ik echt stappen maak. Maar waar ik ook nog veel voor moet voorbereiden. Ik begin steeds meer te landen in het nieuwe gebouw. 

pff.. op vakantie in buitenland.  All Inclusive en het enige wat ik met goed fatsoen kan drinken is water. Alles is suiker suiker suiker.
Zero of light nauwelijks te krijgen.

Straks maar eens bij de Lidl kijken of ze iets hebben.

Met eten veel salade en eiwitten eten én mezelf en toe trakteren op een lekker toetje. 

Bij mij ligt de focus op blijvend gezonde keuzes maken met bewegen en eten. Die blessure maakt dat blijven bewegen op best wel op de proef want ik wil het in de geest van het topic doen; “op een gezonde manier”. 

Vanochtend uit mijn werk gekomen en veel geslapen vandaag. Voelde een grote vermoeidheid. Te weinig bewogen daardoor. Vanavond mijzelf met tegenzin naar zeilwedstrijd gesleept en dat deed eigenlijk best wel goed! Lekker even de buitenlucht in.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-07-2025 om 23:00

Vanavond ook weer rondje gelopen. nog niet mijn normale ronde, maar wel goed gelopen en geen kramp gevoeld. Morgen kijken of ik mijn normale ronde weer kan lopen, hangt ook even af hoe laat ik morgen thuis ben. Ga dagje weg

Ysenda

Ysenda

23-07-2025 om 07:35 Topicstarter

Loezzie schreef op 22-07-2025 om 13:18:

pff.. op vakantie in buitenland. All Inclusive en het enige wat ik met goed fatsoen kan drinken is water. Alles is suiker suiker suiker.
Zero of light nauwelijks te krijgen.

Straks maar eens bij de Lidl kijken of ze iets hebben.

Met eten veel salade en eiwitten eten én mezelf en toe trakteren op een lekker toetje.

Vakantie is heerlijk maar als er alleen ongezonde keuzes zijn is dat niet fijn.

Je zou denken dat all inclusive inmiddels ook wel de gezonde voeding trend gevonden zou hebben en dit naast het ongezonde aanbiedt.

Friezinnetje schreef op 22-07-2025 om 23:00:

Vanavond ook weer rondje gelopen. nog niet mijn normale ronde, maar wel goed gelopen en geen kramp gevoeld. Morgen kijken of ik mijn normale ronde weer kan lopen, hangt ook even af hoe laat ik morgen thuis ben. Ga dagje weg

Fijn dat de kramp weer weg lijkt!

Ik heb mijn rondje hardlopen al vroeg gedaan vanochtend. Dat heb ik voor het ontbijt gedaan in de hoop dat het eten van mijn reguliere ontbijt de onredelijke trek wat opvangt. Tot nu toe lijkt het te werken. 

🤞

Ysenda schreef op 21-07-2025 om 18:10:

ik ben inmiddels wel benieuwd waar alle mensen die in het begin mee schreven nu staan.
Het is nog een klein groepje dat over is na het standaard enthousiaste begin van het jaar.

Voor mij helpt dit draadje echt om door te gaan of steeds weer opnieuw de draad op te pakken.

Ik lees nog wel mee maar heb eigenlijk nooit iets positiefs te melden qua eten, wat ik ook eet ik heb altijd honger en het gewicht blijft maar zo'n 85-87 kilo. Ik beweeg wel veel dat is wel positief maar slapen gaat niet goed en dat is ook niet bevorderlijk voor je eetlust. Neem me elke keer voor alles goed bij te houden in de app en hou dat 1 dag vol.

Ysenda

Ysenda

23-07-2025 om 08:07 Topicstarter

Dag 23: still going strong. Vandaag geen beweging in het programma, eerst 2 uur in de auto. Arts bezoek met mijn vader en daarna 1,5 uur want geen files terug. De rest van de dag gewerkt.

Geen chocomel gedronken, eten ging verder ook prima.
's Avonds geappt met zoon en naar de proms geluisterd.

Nu dit ritme niet gaan loslaten.

Vandaag de laatste sessie uit mijn programma om 30 minuten aan 1 stuk te kunnen lopen. En nu heb ik geen bananen in huis. Meer kan ik niet in mijn maag hebben voor het lopen en ik moet wel iets eten. 
Verder nog naar de bibliotheek en wat werken. De gemiste uren van gister inhalen.

Ysenda

Ysenda

24-07-2025 om 07:12 Topicstarter

Dag 24: stil going, maar strong was het gisteren niet. Ik heb gelijk mijn hardloop spullen aangetrokken maar toen regende het. En het lukte me niet om ook echt te gaan.
Ik heb tot laat op de bank gehangen. Ben nog wel even naar de stad gelopen om mijn bieb boeken te ruilen en boodschappen te doen.
De hele dag had ik cravings naar chips, koekjes of chocola.
Uiteindelijk toch niet aan toegegeven en daar ben ik wel blij mee. 
Achteraf was deze inactieve dag wel te verwachten: de dag ervoor was natuurlijk veel te vol en onvoorspelbaar. Lange autorit, ziekenhuis, artsen, en vervolgens drukte op het werk.

Vandaag een drukke dag op het werk en trainen met PT. Ik hoef na het trainen geen boodschappen meer te doen. 

Ies

Ies

24-07-2025 om 14:59

Wat goed Ysenda dat je daar niet aan toe gegeven hebt! 
Kun je zo’n day after niet beter inplannen en dingen plannen die je goed doen maar toch gezond zijn? 
Voor mij werkt het goed om dan terug te vallen op gezond eten dat ik erg lekker vind. Maar da’s makkelijk bij mij omdat ik geen max aan kcal hanteer. 
Het lukt me momenteel niet alles zo te organiseren dat ik voldoende rust heb/ krijg om alles verwerken. Daar moet ik wat beter op puzzelen. 

Ysenda

Ysenda

24-07-2025 om 15:56 Topicstarter

Ies schreef op 24-07-2025 om 14:59:

Wat goed Ysenda dat je daar niet aan toe gegeven hebt!
Kun je zo’n day after niet beter inplannen en dingen plannen die je goed doen maar toch gezond zijn?
Voor mij werkt het goed om dan terug te vallen op gezond eten dat ik erg lekker vind. Maar da’s makkelijk bij mij omdat ik geen max aan kcal hanteer.
Het lukt me momenteel niet alles zo te organiseren dat ik voldoende rust heb/ krijg om alles verwerken. Daar moet ik wat beter op puzzelen.

behalve dat hardlopen had ik ook niets gepland en normaal werkt dat ook om te ontprikkelen maar dat lukte gister echt niet. 

Mijn belangrijkste criterium met eten is dat het lekker moet zijn, als ik het niet lekker vind kan het nog zo gezond zijn maar dan eet ik het niet.

Ies

Ies

24-07-2025 om 16:21

Ysenda schreef op 24-07-2025 om 15:56:

[..]

behalve dat hardlopen had ik ook niets gepland en normaal werkt dat ook om te ontprikkelen maar dat lukte gister echt niet.

Mijn belangrijkste criterium met eten is dat het lekker moet zijn, als ik het niet lekker vind kan het nog zo gezond zijn maar dan eet ik het niet.

Oh zeker! Ik ben altijd een moeilijke (kieskeurige)  eter geweest en daar heb ik me lang slecht en schuldig bij gevoeld. Helpt geen drol natuurlijk, integendeel. 
Hoe ouder ik word hoe minder het me boeit en dat is heerlijk. Ik eet ook alleen maar wat ik lekker vind. Maar merk zeker wel dat nu ik gezonder eet (nu een maand niks gesnoept oid) ik het gezond eten (dat ik toch al lekker vond) steeds lekkerder ga vinden. Smaakt gewoon zo veel beter.

Ooit heb ik een poos nauwelijks toegevoegde suikers gehad en bleeh toen vond ik suikerproducten echt veel te zoet. Daar ben ik nu vast nog niet, wie weet komt het. Nu in mijn hoofd nog geen negatieve associaties met een reep chocolade oid Nu ben ik gewoon uit aan het stellen. Prima, die chocolade, maar kan altijd nog. Volgende week, of volgend jaar, we zien wel. Werkt voor nu prima. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.