Jouw lijf
Trail
19-07-2025 om 22:30
Vanochtend een rondje door het park gerend en dat ging al sneller dan de vorige keer. Vanmiddag de paarden gevoerd en verder rustig aangedaan in de warmte. En vanavond zowel een film gekeken als een boek gelezen. Ontspannen richting morgen.
FaithfulDuck87
19-07-2025 om 22:33
vandaag niet zo veel gedaan, wat in de tuin bezig geweest en zitten lezen in de tuin. Morgen wil ik wel een grotere ronde lopen.
Ysenda
20-07-2025 om 07:32
Dag 20, is maar goed dat vandaag geen weegmoment is want met de kleine bak zoute(!) popcorn in de bioscoop kan ik alleen maar vocht vasthouden. Die kleine bak bij deze bioscoop is overigens net zo groot als de medium bij Pathé.
Maar laat ik bij het begin beginnen. In de sportschool, lekker gesport maar wat was het warm. Daarna ontbeten en snel wat boodschappen gedaan. Zodat ik mijn boek uit kon lezen voor ik naar de film zou gaan, dat was net niet gelukt.
Ik had al bedacht dat ik aan mijn prikkel-tax zat en dat uiteten gaan geen goed idee was. Dus vriendin had al een ander eetmaatje opgescharreld. We kennen elkaar goed en hebben hetzelfde probleem dus last minute plannen wijzigen is wederzijds geen probleem. De F1 film op groot scherm is mega intens en duurt 2,5 uur. Maar ik heb genoten.
Thuis nog wat gegeten omdat het moest want ik had door de warmte en overprikkeldheid niet echt trek. Nou ja, wel in chips etc maar dat wilde ik niet na de popcorn.
Daarna lekker mijn boek uitgelezen en geluisterd naar de proms op bbc radio 3. Ik blijk geen jazz liefhebber.
Optijd naar bed maar met de warmte is het lastig slapen. Toen het eenmaal afgekoeld was door de regen heb ik heerlijk geslapen.
Vandaag ga ik eerst hardlopen. Om daarna even mijn huishouden bij te werken. Misschien naar een film of anders gewoon rommelen.
Vanavond luister ik weer naar de proms, om half 9 het pianoconcert voor 1 hand van Ravel. Denk dat dat me beter ligt.
FaithfulDuck87
20-07-2025 om 09:15
gisteren gebarbecued, netjes gehouden. 's Avonds wel chips gegeten. Maar verder over de dag netjes gegeten. Niet veel aan beweging gedaan, wel met een nieuw boek begonnen.
Ga zo meteen een rondje lopen, halverwege de middag voorspellen ze hier onweer en regen. Dan nu eerst maar lopen, hebben we dat maar gehad
Ninoea
20-07-2025 om 09:56
Gisterenochtend heb ik hardgelopen met de loopgroep. Ik vond het spannend omdat ik weer aan het opbouwen ben en tegelijkertijd met die overbelasting zit. Vraag is of twee keer per week hardlopen en 3x bootcamp weer lukt in dit stadium. Met bootcamp heb ik geen klachten. Met hardlopen voel ik het maar doet het geen pijn. Gisteren na het lopen voelde ik het ook, maar geen pijn. Kijken hoe het de komende dagen weer gaat. Ik heb wel heel bewust gelopen. Met de loopgroep die onder mijn eigenlijke groep valt. Dus minder kilometers en veel kortere stukjes. We deden steeds 5 lopen, 1 wandelen en ik heb in totaal zo’n 11 km door het bos. Ik vond die opzet in eerste instantie niet zo leuk, want ik was uitgegaan van 10 lopen, 2 wandelen. Maar de groep erboven is nu even geen goed alternatief met 14 km in blokken van 15 min met 1 min wandelen. Dus ik ben gewoon bij die groep gebleven en verstandig geweest. En eigenlijk ging het heel lekker en was het voor mij nu in deze fase super verstandig. Want door die korte stukjes kon ik goed opletten op mijn looptechniek en korte stappen blijven nemen wat voor de belasting van mijn knieën en heupen echt het allerbeste is. Dus geen spijt, maar goed gevoel. Volgende week doe ik gewoon weer verstandig. Later in de ochtend ben ik met onze twee meiden de stad in geweest en heb een verjaardagscadeau voor mijn man gekocht. Daarna nog even op familiebezoek en in de middag en avond een bbq bij vrienden. Qua eten is het dan natuurlijk wat minder gezond, witbrood, huzarensalade, pindasaus, tamelijk bewerkt vlees. Maar qua drinken heb ik het bij bruiswater gehouden. Heel gezellige avond gehad met mooie gesprekken.
Vandaag staat een bezoek aan IKEA en nog een bbq op het programma. Ik denk dat ik deze bbq skip en met onze jongste thuis blijf.
FaithfulDuck87
20-07-2025 om 11:36
mijn rondje gelopen, wel erg benauwd hoor. En weer wat krampen in mijn kuit. Nu ik weer zit is het goed, maar moet ik wel even om denken.
Ysenda
20-07-2025 om 11:57
Friezinnetje schreef op 20-07-2025 om 11:36:
mijn rondje gelopen, wel erg benauwd hoor. En weer wat krampen in mijn kuit. Nu ik weer zit is het goed, maar moet ik wel even om denken.
Het is heel erg benauwd buiten.
Doe je ook stretches voor en na je wandeling voor je kuiten?
Zelf had ik altijd krampen in de meest gekke spieren tijdens het trainen maar sinds ik extra vitamine D en een magnesium suplement gebruik heb ik er nauwelijks meer last van.
Na de operatie moet jij nu toch nog steeds supplementen gebruiken? Kan het zijn dat die een aanpassing nodig hebben nu je al 50+ kilo kwijt bent?
FaithfulDuck87
20-07-2025 om 12:00
Ysenda schreef op 20-07-2025 om 11:57:
[..]
Het is heel erg benauwd buiten.
Doe je ook stretches voor en na je wandeling voor je kuiten?
Zelf had ik altijd krampen in de meest gekke spieren tijdens het trainen maar sinds ik extra vitamine D en een magnesium suplement gebruik heb ik er nauwelijks meer last van.
Na de operatie moet jij nu toch nog steeds supplementen gebruiken? Kan het zijn dat die een aanpassing nodig hebben nu je al 50+ kilo kwijt bent?
nee ik stretch niet. Ik slik soms wel magnesium extra omdat ik dan snachts wel krampen heb. Mijn bloed is net gecheckt, enige wat ik moest was extra calcium. Verder waren de waarden allemaal goed.
Ysenda
20-07-2025 om 13:10
Friezinnetje schreef op 20-07-2025 om 12:00:
[..]
nee ik stretch niet. Ik slik soms wel magnesium extra omdat ik dan snachts wel krampen heb. Mijn bloed is net gecheckt, enige wat ik moest was extra calcium. Verder waren de waarden allemaal goed.
Een suplement soms nemen werkt niet. Het is geen pijnstiller, er moet wel een spiegel opgebouwd worden.
Volgens mijn ene huisarts was mijn vit D wel goed, volgens de andere echt niet en moet ik echt flink bij slikken om het op te krikken. Ik blijk op het randje van de ondergrens te zitten.
Dat kan bij jouw magnesium ook zo zijn. Dan heeft jouw lichaam gewoon meer nodig dan de gemiddelde ondergrens, jouw ondergrens ligt hoger.
Trail
20-07-2025 om 22:46
Vanochtend hardgelopen met een vriendin.
Was behoorlijk warm haha.
Huishouden gedaan.
Gaan werken.
En een boek uitgelezen net.
Tevreden over mijn dag, ook over mijn eten.
Schoondochter
21-07-2025 om 06:25
weer die 70 op de weegschaal vandaag. Sinds ik ben begonnen met hardlopen heb ik heel veel moeite niet te veel te gaan eten. Alsof ik mezelf mentaal toestemming geef me maar op een ding te focussen: gezond eten óf conditie. Bah.
Zonet toch maar vast een rondje hardgelopen. Nu douchen en naar kantoor en daar echt op mijn handen zitten.
Ysenda
21-07-2025 om 07:52
Schoondochter schreef op 21-07-2025 om 06:25:
weer die 70 op de weegschaal vandaag. Sinds ik ben begonnen met hardlopen heb ik heel veel moeite niet te veel te gaan eten. Alsof ik mezelf mentaal toestemming geef me maar op een ding te focussen: gezond eten óf conditie. Bah.
Zonet toch maar vast een rondje hardgelopen. Nu douchen en naar kantoor en daar echt op mijn handen zitten.
Of eerst al je eten voor de hele dag plannen en klaar maken, dan sporten.
Dan is het duidelijk wat je wanneer eet, hoef je er niet over na te denken.
FaithfulDuck87
21-07-2025 om 08:30
PT afgezegd voor vanavond. Heb na de kramp in mijn kuit nu daar een blauwe plek zitten, dus maar even rustig aan.
Schoondochter
21-07-2025 om 09:37
Ysenda schreef op 21-07-2025 om 07:52:
[..]
Of eerst al je eten voor de hele dag plannen en klaar maken, dan sporten.
Dan is het duidelijk wat je wanneer eet, hoef je er niet over na te denken.
Thanks! Het erge is dat ik dat doe, alles plannen (klaarmaken ontbijt en lunch ook, avondeten niet). Om vervolgens elke dag een excuus te bedenken waarom vandaag ruimte ontstaat voor meer eten. Daar moet ik echt mee stoppen.