Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Schrok me gisteren de leplazarus. In 1 dag 3kg aankomen? Goh, ik hou wel wat vocht vast maar zoveel?! Ik voelde me niet zo fit en merkte een strakkere ring, maar zoveel? 
Zag ik vanmorgen dat ie op ponden was gesprongen (denk dat de schoonmaakster hem schoongemaakt had), er stond ook nog een 1 voor dus 190lbs hahaha! Ik was al bijna in tranen.
Morgen helaas weer een operatie onder narcose dus helaas…

Sterkte morgen Suzy!

SuzyQFive schreef op 23-06-2025 om 21:29:

[..]

Wow, waarom zo snel? Konden jullie niet aangeven dat het jullie het thuis niet zo snel geregeld konden krijgen?

Reken maar dat wij dat geprobeerd hebben.  Ze hadden haast. Verpleging heeft het voor elkaar gekregen om direct gisteren al thuiszorg in te zetten.  Wanneer we niet waren gegaan was taxi gebeld. Katheter werd verwijderd.  Niet afgewacht of plassen wilde. Wegwezen.  Toen ik zelf nog als wijkverpleegkundige werkte heb ik een dergelijke dumptactiek weleens meegemaakt.  Nu dus als familiekant.  Vannacht was ze alleen.  Thuiszorg gaf ook aan dat ze ontzettend valgevaarlijk was.  Ontslagmedicatie was ook niet goed. 

Jij sterkte morgen SuzyQFive.  Bij geen ontslag schoonmoeder hadden we elkaar bij wijze van spreken mo kunnen zien. Teminste,  ik denk dat het om hetzelfde zh gaat.

Ies

Ies

23-06-2025 om 22:43

Oh gatver  Dorestad wat slecht!
Suzy, veel sterkte en succes met je ingreep! 
Hier vandaag dus weer nieuwe start gemaakt. Wel aardig begonnen, lekker gegeten, gado gado met veel groente. Flink wat groente en fruit vandaag gehad. 
Aardig wat stappen maar vooral in huishouden. Niet veel puf en tijd om wat extra nog te doen. 

stappen in huishouden zijn óók stappen. Sowieso, huishouden kan best workout zijn.

Ies

Ies

23-06-2025 om 23:23

Dorestad schreef op 23-06-2025 om 23:02:

stappen in huishouden zijn óók stappen. Sowieso, huishouden kan best workout zijn.

Oh, zeker ja. 
Het is bij mij alleen zo dat de meeste huishoud-stappen voor mijn lijf niet de beste stappen zijn. (Batterij aan lichamelijke kwaaltjes) Mijn lijf ontspant wel wat van een stuk dóórlopen bijv of zwemmen.
Ik probeer de laatste maanden wel wat beter op mijn houding te letten bij huishouden en er soms zelfs wat extra workout bij te doen of wat te dansen. Maar dat vergeet ik in drukke tijden of met weinig puf weer zomaar. Wil dat beter oppakken. 

Ies schreef op 23-06-2025 om 23:23:

[..]

Oh, zeker ja.
Het is bij mij alleen zo dat de meeste huishoud-stappen voor mijn lijf niet de beste stappen zijn. (Batterij aan lichamelijke kwaaltjes) Mijn lijf ontspant wel wat van een stuk dóórlopen bijv of zwemmen.
Ik probeer de laatste maanden wel wat beter op mijn houding te letten bij huishouden en er soms zelfs wat extra workout bij te doen of wat te dansen. Maar dat vergeet ik in drukke tijden of met weinig puf weer zomaar. Wil dat beter oppakken.

Stappen in huishouden en bijvoorbeeld ook winkelen vind ik vermoeiender door het steeds starten en stoppen dan een stuk doorlopen waarbij je in een gelijkmatiger ritme komt. Wanneer ik op mijn kopje koffie wacht doe ik regelmatig l een aantal squats als mini oefening.  Dat het met weinig puf en/of in drukke tijden minder gaat is natuurlijk zo ontzettend begrijpelijk.  Zijn het kwaaltjes die blijvend zijn of is er kans op beterschap? Wellicht heb ik dat best eens gelezen maar mijn geheugen laat het nu even niet op poppen 

Sterkte SuzyQ

Wat vervelend Dorestad. Hopelijk is de nacht wel goed gegaan voor schoonmoeder. Heel triest dat dit haar en jullie overkomt.

Ik probeer het ritme ook weer wat op te pakken maar dat lukt nog niet echt. Bewegen wil nog niet echt zoals ik wil omdat ik nog last heb van mijn buik. Wordt wel steeds beter dus hoop morgen toch wel naar de sportschool te kunnen.
Ook hier toch maar weer proberen om al het eten te wegen. In de praktijk geen enorme handeling maar vind het toch gedoe steeds. Dat ik laag in mijn energie zit en dit toch weer extra kost helpt ook niet mee.

JtM

JtM

24-06-2025 om 07:14

Wat slecht dat je schoonmoeder zo snel naar huis is gestuurd, zo te lezen is dat niet de meest verstandige keuze.

Heel veel succes vandaag Suzy!

JtM

JtM

24-06-2025 om 07:15

Gisteren eigenlijk een prima dag gehad, heb me kunnen houden aan mijn eet plannen en bijna 11K stappen gelopen. Mag niet klagen! 

Ik vrees dat ik vandaag mijn stappen niet ga halen, ben nu al aan het werk (vanuit huis), vanmiddag op kantoor werken, vanavond puppy-cursus en daarna moet ik nog werken (eigen bedrijf). Eigenlijk geen ruimte om in mijn eentje een flinke ronde te lopen en puppy mag nog niet zo lang wandelen helaas.

Suzy, succes!

JtM, stom he als de dag gewoon geen ruimte geeft. Ik ben nu ook thuis opgestart en ga straks naar kantoor, een andere dan normaal. Dus anderhalf uur in de trein heen, en dat ook weer terug. Dan heb ik geen puf meer voor de sportschool, hopelijk wel voor een wandeling.

Ies

Ies

24-06-2025 om 10:20

Dorestad schreef op 23-06-2025 om 23:37:

[..]

Stappen in huishouden en bijvoorbeeld ook winkelen vind ik vermoeiender door het steeds starten en stoppen dan een stuk doorlopen waarbij je in een gelijkmatiger ritme komt. Wanneer ik op mijn kopje koffie wacht doe ik regelmatig l een aantal squats als mini oefening. Dat het met weinig puf en/of in drukke tijden minder gaat is natuurlijk zo ontzettend begrijpelijk. Zijn het kwaaltjes die blijvend zijn of is er kans op beterschap? Wellicht heb ik dat best eens gelezen maar mijn geheugen laat het nu even niet op poppen

Ja echt wel vermoeiender. 
De meeste klachten die ik heb zijn er allang, (o.a. rugklachten) dus over zullen ze wel niet gaan. Maar heb wel het idee dat bewegen helpt. Maar dan wel bewegen op de goede manier. Daar heb ik wel wat focus en concentratie voor nodig en dat vervliegt (bij mij) snel als ik me focus op bijv huishouden. 
Ik hoop wel sterker en fitter te worden en hoop zo mijn klachten wat beter te ondervangen. 

Ik heb gekke dagen door de op handen zijnde verhuizing van onze oudste. Qua bewegen en eten ga ik wel door, maar alles net wat minder intensief enzo. De beginnende blessure speelt natuurlijk ook mee. Donderdag heb ik hardgelopen en dat ging goed en klachtenvrij. Vrijdag geen bootcamp gedaan want bruiloft. Zaterdag geen hardlopen gedaan want afgelopen week zou ik dat maar 1x doen ivm beginnende blessure. Maandag wel bootcamp gedaan. Ik was niet fit, maar deed hem toch. Qua eten prima dag. Deze week kan ik woensdag niet bootcamp doen ivm verhuizing. Donderdagochtend wel hardlopen. Maar dat is dus alweer wat minder. Moet nog kijken of ik tussendoor wel even thuis wat oefeningen doe met de app 7. 

Maandag ochtend klusjes thuis en boodschappen. ‘s middags de buitenlucht in: fiets opgehaald bij de haven en de paarden gevoerd. Dag afgesloten met een film kijken met mijn buurvrouw. Beweging niet echt van gekomen.

Dinsdag de hele dag gewerkt.Daarna wilde ik een rondje hardlopen, maar degene die mee was voelde zich niet fit, dus een wandelingetje van gemaakt. ‘s avonds boek uitgelezen, korte meditatie gedaan, optijd gaan slapen. Had het nodig een rustige avond.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.