Jouw lijf
Rozi
21-06-2025 om 19:57
Afgelopen week ging niet zo. Teveel laten verleiden aan ongezonder eten. Een halve pizza, taart, koekjes. Na hoeveel tijd merk je dat op de weegschaal, is dat eigenlijk direct?
Nog wel sport gedaan, weer een les bodypump. Maar die les ging niet zo goed, misschien dat het aan het weer lag, echt geen idee. Nog wel veel gewandeld, zeker 20-25 km deze week.
Ysenda
21-06-2025 om 21:36
wat een rommelige week. Wel 2x gesport maar vandaag ging weer niet omdat ik mijn vader mocht ophalen uit het ziekenhuis. Die was gister door de huisarts ingestuurd omdat hij niet genoeg opknapte na afgelopen zaterdag.
Morgen maar weer en poging.
Trail
21-06-2025 om 23:19
Hier vanochtend voor het laatst deze week geklust aan de boten en afgesloten met een lekker kopje thee in de schaduw van een theetuin. Zo genoten van de rust en mooie bloemen daar! Goed boodschappen ingeslagen en nu op mijn werk. Blij dat ik mijn eten netjes voorbereid heb voor daar.
Op naar een nieuwe week Ysenda en Rozi, succes! Mijn doel ook weer wat beter aan het bewegen gaan, eten is al aardig naar tevredenheid. Lekker de tijd aan het nemen voor goede en gezonde voeding
FaithfulDuck87
22-06-2025 om 21:17
Vanmorgen na 2 drukke dagen wat kunnen uitslapen. Toen had ik bedacht dat ik lekker in de zon kon gaan zitten, maar dat duurde helaas maar kort, het ging regenen... Na 2 uur was het weer droog, en heb ik met een vriendin nog een rondje gefietst (ong 20 km) en na het eten nog een rondje gelopen van ong 5 km.
Dorestad
22-06-2025 om 22:01
compleet een andere dag dan gedacht. We werden vanmorgen gebeld dat schoonmoeder totaal onverwacht ontslagen zou worden. Gisteren van IC gegaan, volgende week zou naar ontslag via kortdurende opname gewerkt gaan worden. En dan opeens patsboem naar huis. Ze woont alleen.... we zijn er de hele verdere dag mee bezig geweest. Net een uur weer thuis. Patat/kroket/douchen en ik lig nu plat. In alle opzichten een hele ongezonde dag voor mij
Ies
22-06-2025 om 22:13
Oh jeetje Dorestad, zwaar! Ja, zo gaat dat tegenwoordig vaak
zoek het je maar uit. Sterkte!
Hier zouden we morgen weer ‘echt’ beginnen. Door mijn vakantie- loslaat- modus kwamen er steeds meer uitzonderingen bij (vanaf maandag kan dat niet meer… enz) en stiekem bij elkaar was het toch best veel.
Gecombineerd met de hitte (ga ik momenteel slecht op) en een fikse migraine aanval.
Voordeel is wel dat ik me meer bewust ben geworden van hoe gezond ik eigenlijk bezig was. Vóór deze vakantie dus.
En dat ik wel zo’n beetje klaar ben met al dat gepingpong van mij. Ik hoop nu een modus te vinden die ik wat langdurig vast kan houden.
Tuinplantje
22-06-2025 om 22:54
Ik lees mee maar het wil bij mezelf niet zo lukken. Drukke weken met de kinderen, warmte (Veel hoofdpijn daardoor en dan is het voor mij geen goed idee om te sporten, want dan kan het zomaar een hele heftige hoofdpijn worden die 3 dagen duurt). Met eten ook zoekende en feestjes gehad.
Dus nee, het gaat echt niet heel lekker op deze manier... Maarja. Morgen weer een nieuwe dag.
Trail
22-06-2025 om 23:02
Hier de hele dag gewerkt.
Opweg naar huis eieren en honing gehaald, vers bij de imker/boer vandaan. Doet mij goed om op deze manier in mijn eten te investeren. Thuis een beetje de ergste troep opgeruimd. En vanavond in de buitenlucht doorgebracht. Paarden voeren en een vuurtje met mijn buren. Nu een boek aan het lezen over het minderen van smartphone gebruik, staan hele simpele logische tips in en toch lukt zoiets mij maar moeilijk. Zometeen slapen. Regelmaat in slaaptijden gaat goed sinds ik mij vorige maand daarop gefocust heb.
Dolfje
23-06-2025 om 08:38
Tuinplantje schreef op 22-06-2025 om 22:54:
Ik lees mee maar het wil bij mezelf niet zo lukken.
Dus nee, het gaat echt niet heel lekker op deze manier... Maarja. Morgen weer een nieuwe dag.
Hier ook zo maar we gaan vandaag weer fris aan de slag. Afgelopen zaterdag biertjes gedronken en veel te veel gegeten, gisteren ook teveel gegeten..wel gesport en beetje gewandeld ( niet zoveel want veel te heet).
Schoondochter
23-06-2025 om 08:48
ik heb de knop eindelijk gevonden. Van het weekend rustig aan gedaan met eten. Zaterdag naar de sportschool geweest maar de warmte zat al in mijn lijf dus dat ging to-taal niet. Gisteren een stuk gewandeld toen het geregend had, dat was fijn. Vanochtend een kilo lichter dan een week terug.
Ik moet deze week veel naar kantoor, dan valt soorten zwaar en schiet het er snel bij in. Mijn goede voornemen is vandaag of morgenochtend wel te gaan, en dan donderdag weer. Dat is minder dan normaal, maar met zulke drukte is dat niet erg.
Succes met deze nieuwe dag Dolfje en Tuinplantje!
Dolfje
23-06-2025 om 09:02
Ik ben vandaag weer begonnen met alles te scannen wat ik eet in een app. Daar was ook ontzettend de klad in gekomen. Nu dat weer volhouden want dat werkt wel.
Door werk kan ik wel donderdag pas weer sporten zoals het rooster nu is. Eens kijken of ik voor morgen iets kan schuiven naar vrijdag zodat ik morgen ook even egym kan gaan doen. Vanavond wil ik gaan wandelen als het droog is.
Schoondochter
23-06-2025 om 09:20
Dolfje schreef op 23-06-2025 om 09:02:
Ik ben vandaag weer begonnen met alles te scannen wat ik eet in een app. Daar was ook ontzettend de klad in gekomen. Nu dat weer volhouden want dat werkt wel.
Door werk kan ik wel donderdag pas weer sporten zoals het rooster nu is. Eens kijken of ik voor morgen iets kan schuiven naar vrijdag zodat ik morgen ook even egym kan gaan doen. Vanavond wil ik gaan wandelen als het droog is.
Ik lees (en heel soms schrijf) mee op Reddit bij CICO. Dat staat voor calories in calories out. Daar wordt vaak de stelregel gehanteerd dat een dag je eten loggen al een overwinning is. Dan ben je goed bezig, want je ziet wat je doet en (h)erkent je valkuilen. Ik ben het daarmee eens.
Dus goed bezig!
JtM
23-06-2025 om 11:10
Het is even stil geweest vanuit mijn kant. Hele drukke weken gehad, en nu nog steeds. De klad is erin gekomen qua eten en sporten. Baal zo van mezelf dat ik weer ben 'terug gevallen'.
We hebbben sinds 2 weken een puppy in huis wat super leuk is maar natuurlijk ook heel veel tijd in gaat zitten. Daardoor is mijn dinsdagochtend vroeg sporten (lees om 6u in de sportschool staan) even verleden tijd. Ik hoop dat later weer op te kunnen pakken.
Met de hitte de afgelopen dagen ook geen puf gehad om te bewegen, laat staan te gaan sporten. Helaas wel flink ongezond gegeten.
Goed, vandaag doen we weer normaal. Eten tracken in MFP, vanavond nog een flinke ronde lopen. Nog twee weken bikkelen en dan vakantie. Wel 2 drukke weken met naast normale werk ook mijn eigen bedrijf waarvoor ik 3 avonden deze en volgende week nog aan de bak moet. Die avonden valt het lopen al af, helaas.
Merk dat ik echt honger heb nu, maar zal toch moeten wachten tot de lunch.
Tuinplantje
23-06-2025 om 21:22
Vandaag heb ik een drukke thuiswerkdag gehad met amper beweging. Ik heb wel mijn voeding weer bijgehouden en loop redelijk in de pas.
Hopelijk woensdag weer sporten, en misschien dan maar morgen wandelen naar mijn afspraak.
SuzyQFive
23-06-2025 om 21:29
Dorestad schreef op 22-06-2025 om 22:01:
compleet een andere dag dan gedacht. We werden vanmorgen gebeld dat schoonmoeder totaal onverwacht ontslagen zou worden. Gisteren van IC gegaan, volgende week zou naar ontslag via kortdurende opname gewerkt gaan worden. En dan opeens patsboem naar huis. Ze woont alleen.... we zijn er de hele verdere dag mee bezig geweest. Net een uur weer thuis. Patat/kroket/douchen en ik lig nu plat. In alle opzichten een hele ongezonde dag voor mij
Wow, waarom zo snel? Konden jullie niet aangeven dat het jullie het thuis niet zo snel geregeld konden krijgen?