Jouw lijf
Tuinfluiter
19-06-2025 om 14:48
Friezinnetje schreef op 19-06-2025 om 14:31:
vandaag op de weegschaal 50 kilo kwijt
Gefeliciteerd wat een mijlpaal 💐
Ik visualiseer wat ik afgevallen ben altijd als pakjes boter mijn stapel 48 stuks vind ik al veel jouw hoeveelheid is echt indrukwekkend.
Tuinfluiter
19-06-2025 om 14:56
Ik ben weer redelijk hersteld gisteren een rondje gegolfd en vanmorgen een stadswandeling gemaakt want ik moest in het centrum zijn.
@SuzyQFive eerst maar weer herstellen van deze toch zware operatie voordat je je druk maakt over je gewicht. Sterkte daarmee
Dorestad
19-06-2025 om 15:46
dank je wel voor je bericht Ninoea. Wat fijn voor jullie allemaal dat pleegdochter komende week gaat verhuizen. En heerlijk dat het dichtbij is. Ik hoop dat jullie snel de positieve effecten ervan ervaren.
Mijn tante staat overigens wel als eerste op de wachtlijst. Ze hadden in april aangegeven te verwachten dat verhuizing in juni zou zijn. Dat was een prachtige stip op de horizon. Ik krijg nu meer dan 20 meldingen per dag van haar waar ik vaak wat mee moet.
Gisteravond is schoonmoeder voor de derde keer naar de IC gegaan. We hebben een onrustige nacht achter de rug.
Ik ben vandaag bij de fysio wezen trainen, specifiek oefeningen voor de knie. Door mijn te lage gewicht, dus door de verloren spiermassa, is kracht in mijn bovenbenen flut. Daar moet ik dus wat mee. Ik was na de training zo moe aan de pootjes dat ik zittend op een krukje aalbessen heb geplukt ipv dit staand te doen. Even wat positiefs: we hebben een idiote hoeveelheid rode bessen dit jaar.
Dolfje
19-06-2025 om 18:50
Klinkt heftig Suzy, eens met Tuinfluiter maar ik snap dat je dan van dat extra gewicht baalt.
Ninoea
19-06-2025 om 18:51
Ik heb vandaag meegetraind met hardlopen. 10 km. Ik heb de hele tijd achteraan gelopen en expres heel rustig aan gedaan en ook goed opgelet op de grootte van mijn passen en mijn looptechniek bij afdalen. Het ging goed. 1 x een wat trekkend gevoeld in de spier van mijn bovenbeen die naar mijn bil gaat en verder niet. Daarna ook geen pijn gehad. Goede training dus.
Ysenda
19-06-2025 om 20:22
bij mij gaat het met ups en downs.
Vandaag een zware rebound van mijn ritalin wat ik lang niet gehad heb. Trainen ging meh.
En nu heb ik thuis last van een rood monstertje van 11 weken dat zwaar de zoomies heeft nu.
Trail
19-06-2025 om 23:14
Vandaag veel last van lichamelijke klachten door een ongeluk eerder dit jaar.
Overdag vrijwilligerswerk gedaan voor een organisatie op een bootje. Meestal houdt dat voor mij weinig beweging in, maar ik ben toch wel aan mijn stappen gekomen zie ik. Vanavond uitgenodigd om met een groepje mensen uiteten te gaan, maar besloten af te schakelen in de sauna. Rust deed mij goed.
Lees al jullie verhalen.
Ies
19-06-2025 om 23:54
Beterschap Suzy!
Zwaar Dorestad, hoop dat het wat lichter kan worden voor je!
Hier ook wel in toenemende mate zorgen en mantelzorgtaken voor een aantal naasten. Ik ben met een wat bezorgd gevoel op vakantie gegaan, de laatste jaren liepen weekendjes weg e.d. (echte vakantie al lang niet gehad) steeds de soep in vanwege vanalles. Maar alles ging goed en een super fijne vakantie gehad. Rot dat de jouwe niet door kon gaan Dorestad!
Was wel te kort om tot rust te komen want ben wel flink overprikkeld. Krijg het allemaal wat lastig geregeld met flink veel werken erbij.
Eten op vakantie kon beter maar we hebben gezonder gegeten dan ooit op vakantie denk ik 😁 dus prima. Ook vaker een stokbroodje oid gemaakt en niet altijd gaan uiteten. Wel hier ook iedere dag alcohol gedronken, maar ook matiger dan voorheen. (Dus het gaat nog vooruit😁) Prachtige wandelingen gemaakt, heerlijk gezwommen in (koude) zee.
Dit weekend nog wat sociale verplichtingen, maandag willen we weer flink aan de bak met gezonder leven. Ik was daar voor de vakantie al goed mee bezig, partner wil nu ook (echt…) mee gaan doen.
SuzyQFive
20-06-2025 om 06:20
Friezinnetje schreef op 19-06-2025 om 14:31:
vandaag op de weegschaal 50 kilo kwijt
Wauw! Wat lekker zeg!
Trail
20-06-2025 om 22:13
Vandaag naar een kasteelmuseum geweest en een middagje aan de boten geklust. Onbewust 18.000 stappen weggetikt. Toe aan een fijne maaltijd daarna. Ik had een eter en de wens was pannekoeken en ik vond het helemaal niks, werd er misselijk van. Voorstel lag daarna om een ijsje te halen in het dorp, maar de salon was net dicht. Bij een tent belandt met keiharde muziek, een vreselijk zoet toetje met rare smaken combi en een mega hoge rekening. Niet zo tevreden over mijn avond dus haha. Beter op mijn gevoel kunnen afgaan en iets anders kunnen klaarmaken voor ons.
rionyriony
21-06-2025 om 15:23
Aangezien mijn broekbandknoopje blijvend dicht moet kunnen werd het vandaag een onverwachte balansdag. Dus ik zit met smart op mijn avondeten te wachten. Alleen nog maar een paar eetlepels magere kwark in mijn kraag. Nog een paar uurtjes en dan hebben we dat ook weer gehad.
Oh dat is vervelend @Trail, als je maaltijd ineens tegenvalt.
Dat had ik vroeger met kant-en-klaar maaltijden. Dan stond er Curry Korma op, had je je verheugd en dan smaakte het totaal anders dan je had verwacht.
Dorestad
21-06-2025 om 15:32
man komt net thuis met 30 gebakjes van de warme bakker. Was evenement van zijn werk en er waren zeker 150 gebakjes over.....
Morgen gaat de jeugd oliebollen bakken in onze tuin.
Lekker eten dus.
Dorestad
21-06-2025 om 18:48
we hebben besloten om vandaag niet naar het ziekenhuis te gaan. Man heeft 6 dagen achterelkaar gewerkt en aansluitend uren in ziekenhuis gezeten. We nemenvanmiddag en vanavond rust. Nou rust, we moeten gewoon thuis ook dingen doen.
Tuinfluiter
21-06-2025 om 19:46
Dorestad schreef op 21-06-2025 om 18:48:
we hebben besloten om vandaag niet naar het ziekenhuis te gaan. Man heeft 6 dagen achterelkaar gewerkt en aansluitend uren in ziekenhuis gezeten. We nemenvanmiddag en vanavond rust. Nou rust, we moeten gewoon thuis ook dingen doen.
Je moet het zelf ook volhouden op de lange duur. Heel verstandig dus, mantelzorg is gewoon zwaar, sterkte.
Dorestad
21-06-2025 om 19:53
Tuinfluiter schreef op 21-06-2025 om 19:46:
[..]
Je moet het zelf ook volhouden op de lange duur. Heel verstandig dus, mantelzorg is gewoon zwaar, sterkte.
Klopt. Overigens is eega toch alsnog vertrokken naar ziekenhuis. Het lukt mij vandaag niet. Het familielid met verstandelijke beperking had gisteren op sociale werkplaats een feestje gehad en daarna aansluitend diarree gekregen. Eenmalig maar dat geeft mij, gelukkig alleen figuurlijk
, handen vol werk.