Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-06-2025 om 06:57

mijn gewicht is weer gezakt naar de waarde voor ons feest. Toch bijna 2 weken geduurd, terwijl ik niet extreem veel gegeten of gedronken heb. Wel anders natuurlijk dan normaal. Maar goed, nu kijken of ik nog een kilo of 7 eraf krijg en dan is het genoeg. Nog 1 kilo en dan zit ik op 50 kilo eraf. 
Gisteravond nog een rondje gefietst, waarbij we eerst een flink stuk in de wind hadden (km of 9) en totaal ong 25 km gefietst. Was wel heerlijk weer

Herkenbaar hoor Friezinnetje verbaas mij soms ook over mijn gewicht na een paar afwijkende eetdagen maar gelukkig val ik op de iets langere termijn nog steeds af. Het is een kwestie van de lange adem.
Ik was vanmorgen wel blij met mijn gewicht in twee weken tijd weer een pond eraf. Zit nu totaal op 11,9 kg en heb dus mijn eerste doel 12 kg eraf bijna bereikt. 
Het tweede doel is het er blijvend afhouden en dat is met een cruise in het vooruitzicht een uitdaging. 

Vandaag stond een lange pittige wandeling op de planning maar niet zo fit opgestaan. Ik ga nu een wat kortere wandeling door een park maken. 

dag allen,
Lees wel maar post niet zoveel.
Warme dag vandaag, dus vroeg op de fiets gestapt. Rondje van 49 km ( wel elektrisch) maar toch lekker. 
de rest van de dag wat aan de schoonmaak in huis en buiten in de schaduw lezen. 
Fijne dag en succes! 

Friezinnetje schreef op 13-06-2025 om 06:57:

mijn gewicht is weer gezakt naar de waarde voor ons feest. Toch bijna 2 weken geduurd, terwijl ik niet extreem veel gegeten of gedronken heb. Wel anders natuurlijk dan normaal. Maar goed, nu kijken of ik nog een kilo of 7 eraf krijg en dan is het genoeg. Nog 1 kilo en dan zit ik op 50 kilo eraf.
Gisteravond nog een rondje gefietst, waarbij we eerst een flink stuk in de wind hadden (km of 9) en totaal ong 25 km gefietst. Was wel heerlijk weer

En zal de warmte misschien niet ook bijdragen aan het minder snel gewicht verliezen? Ik merk zelf altijd dat ik door vocht wel echt zwaarder ben.

Super die afstand op die elektrische fiets!
Hier vanochtend al vroeg de paarden gevoerd. Daarna de hele dag aan de boot geklust. Flink gesmeerd en toch verbrand. Was bekaf vanavond! Wel naar een heel fijn en rustig eettentje geweest. Morgen weer zelf koken

De eerste kilo’s zijn eraf. Ben nu 2 maanden bezig, denk dat ook niet zo hard gaat omdat ik in spierkracht ben toegenomen en dat zwaarder weegt natuurlijk. Gezond eten gaat me steeds beter af, ben er bewuster van wat ik eet. Heb wel een vakantie in het vooruitzicht en denk dat dat wel lastiger gaat worden met al dat lekkere eten maar gaan het zien. Volgende week weer 3 lessen op het programma staan (2x bodypump en 1x pilates) en tussendoor wandel ik ook veel. 

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

14-06-2025 om 17:03

Deze week 3x gesport (2x reformer pilates en 1x fitnessles) dus dat is mooi. Volgende week wordt lastiger door lang weekend weg. Een online les tussendoor zou een optie kunnen zijn en anders 2x sporten en heel veel wandelen.
Verder wandel ik dagelijks 2 uurtjes.
Slapen gaat mwah door het warme weer en onweer. Het koelt nu af in huis waardoor vanavond beter zal gaan.

Door warmte zwel ik soms wat op, gisteren zat een broek heel strak bij buik en vandaag is er ruimte op dezelfde plek. Mijn gewicht blijft stabiel maar ik zie wel bredere schouders en bovenarmen van sporten. Ik heb vrij snel zichtbare spieren. Opdrukken lukt me dan nog niet helemaal maar andere oefeningen gaan soepel.

Dit weekend ben ik nieuwe recepten uit een kookboek van een diëtist aan het maken, vanavond een soort sushibowl. Leuk om weer wat te variëren.

Beetje geschrokken van de reformer Pilates prijzen bij ons. Maar het lijkt me wel een poging waard.

Hier de dag gestart met een goede wandeling voor ik aan boten ging klussen. Was mijn beweging alvast binnen. Lekker een boek uitgelezen. En vanavond gezond, maar wel veel gegeten. Misschien door de hele dag buiten in de weer. 

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

14-06-2025 om 23:07

Reformer pilates is inderdaad duur Trail. Er zijn ook best grote verschillen per school en tijden, PLTS is verreweg het prijzigst. Ik doe alles met Classpass. Tijdens m’n rugblessure en vakantie nam ik veel Classpass punten mee. En van elke school nam ik de introductie aanbiedingen maar dan nog gaat het hard.
Ik doe het omdat het de minste blessures oplevert, het voelt veilig voor m’n rug. Pilates op de mat is evengoed effectief (hangt af van docent).
Een goedkopere sportschool 5 minuten van mijn huis vandaan heeft reformer pilates met iets krakkemikkigere apparaten. Ze hebben de hele dag door lessen. Dat is ideaal met thuiswerken waardoor ik tussendoor kan sporten (vroeg beginnen, lange pauze en langer doorwerken). Ik kies de relatief rustige lessen uit.

Het enige wat me opvalt, is dat iedereen onder de 35 jaar lijkt te zijn terwijl weerstandstraining voor mij echt goed werkt. Waar zijn alle vrouwen van mijn leeftijd? 

Ik schreef hier eerder dat ik een milde blessure te pakken heb aan de knie aan de IT-band om precies te zijn. Ik heb de afgelopen weken rust genomen, ook omdat ik ziek was en daarmee al de eerste stap naar herstel gezet. Daarnaast met mijn vorige hardloopcoach die medisch onderlegd is een plan van aanpak afgestemd om mijn spieren te versterken, tijdelijk lager te belasten om doelgericht uit dat dal te komen. 
Ik heb vrijdag voor het eerst weer een bootcamp gedaan. Wel heel rustig aan en met specifieke oefeningen. Vandaag deed ik mee aan een mudrun van 5 km die ik al heel lang op de planning had staan samen met de kinderen. Wederom erg rustig aan gedaan en goed opgelet dat ik niet verkeerd stapte enzo. 
De mudrun was echt supertof!! Ik heb echt genoten! 

Classpas is niet bij mij. Dat lijkt mij super. Met gewone Pilates les is mijn ervaring dat een studio vaak wel beter les geeft dan een sportschool. Op uitzonderingen na natuurlijk. Hier gister en vandaag amper bewogen omdat ik op een bootje zat van een organisatie. Goed op mijn inname van eten en vocht gelet. Vond het leuk om te doen. Maar kijk ook wel uit naar morgen. Een dagje met activiteiten volledig voor mijzelf 

Ik heb een tijdje niet geschreven, ben ziek geweest. Sporten zat er even niet in, en het eten was weer minder gezond... Ik merk het aan hoe mijn lijf er uit ziet maar de kg's waren gek genoeg gelijk gebleven.

Ik twijfel of ik misschien met personal training wil starten maar schrik me rot van de prijzen. Bv 250 per maand...wow! Waar ik nu sport krijg ik nooit advies over mijn houding of de zwaarte van de oefeningen. Ook qua voeding 'doe ik maar wat'. De stap naar meer bewegen is gemaakt, en ook het snoepen is over het algemeen veel minder. Nu wil ik de volgende stap maken; nog wat vetmassa eraf en meer zichtbare spieren kweken. 

Voor degenen die PT hebben; wat waren jullie overwegingen, hoe bevalt het? 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-06-2025 om 17:29

Tuinplantje schreef op 17-06-2025 om 15:56:

Ik heb een tijdje niet geschreven, ben ziek geweest. Sporten zat er even niet in, en het eten was weer minder gezond... Ik merk het aan hoe mijn lijf er uit ziet maar de kg's waren gek genoeg gelijk gebleven.

Ik twijfel of ik misschien met personal training wil starten maar schrik me rot van de prijzen. Bv 250 per maand...wow! Waar ik nu sport krijg ik nooit advies over mijn houding of de zwaarte van de oefeningen. Ook qua voeding 'doe ik maar wat'. De stap naar meer bewegen is gemaakt, en ook het snoepen is over het algemeen veel minder. Nu wil ik de volgende stap maken; nog wat vetmassa eraf en meer zichtbare spieren kweken.

Voor degenen die PT hebben; wat waren jullie overwegingen, hoe bevalt het?

het bevalt mij goed, en ik betaal 275 euro voor 10 lessen. Ik ben begonnen als voorbereiding op mijn operatie, en het bevalt nog steeds goed, dus ik ga nog even door. Ik vind het fijn als stok achter de deur, ik vind het fijn, dat ze elke keer weer andere oefeningen bedenkt en dat ze idd goed let op je houding. En als iets, nog, niet lukt, dan bedenkt ze wat anders. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-06-2025 om 21:56

vandaag een vermoeiende dag op het werk, was kapot toen ik thuis kwam. Maar toch nog een rondje gelopen van ong 4,5 km. En op de fiets naar het werk geweest. 

Hier vandaag een bezoekje aan een oude molen gebracht. Was mooi! En met de dagelijkse klusjes in en om het huis mijn stappen gehaald. Eten niet helemaal goed gegaan. Maaltijden overdag hebben iets te weinig gevuld, waardoor ik na het avondeten richting zoetigheid ben gegaan. Net juist een boek over voeding gelezen haha. 

Personal training hier vaak ca 50 euro per keer. Voor mij niet op te brengen. Opzich wel nuttig om alleen, of in een klein groepje training te krijgen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.