Jouw lijf
Dolfje
04-06-2025 om 15:39
Ik ga ook voor kleine doelen na de vakantie.
Oa om 21:00 uur telefoon en iPad weg.
Elke dag minstens 10.000 stappen.
Dat soort dingen. Moet weer echt ff opnieuw gaan beginnen.
Bailey26
04-06-2025 om 16:34
Deze maand probeer ik zo goed en zo kwaad als het gaat maar gewoon even door te komen.
Heb enorm last van bijwerkingen door alle hormonen. Eten gaat soms heel goed en dan opeens een uitschieter. Weinig energie en de hele dag door een enorme hoofdpijn. Maar ik sleep mij vanavond wel naar de sportschool. Zie wel hoe het gaat maar dan ben ik in ieder geval geweest.
Dus deze maand even geen doelen en dan hopelijk eind van de maand weer wat ruimte om stappen te maken.
Trail
04-06-2025 om 23:25
Mooi jullie “kleine” doelen!
Ik ben vanochtend naar warme yoga les geweest en had het te warm. Alle rustige oefeningen deed ik mee, maar bijna alles wat intensief was sloeg ik over helaas.
‘s middags gebruikt om thuis klusjes te doen. En vanavond gezeild.
Team ging vooraf in het restaurant eten en zei: oké als je je eigen salade eet hoor. We komen wat zeilen betreft vaak uit op meerdere makkelijke maaltijden per week, en de eettenten met heel vet eten dat ik eigenlijk toch niet lekker vind stap ik niet meer in. Bereid dan liever thuis wat voor. Maar het was een prima restaurant en ik had niet perse zin in een salade van thuis haha. Dus voor een klein voorgerechtje gegaan. Maat gehouden. Tijdens het zeilen de boot uit het wedstrijd veld moeten sturen om materiaal schade te voorkomen. Dus die wedstrijdjes lopen niet zo de laatste tijd.
Tuinplantje
05-06-2025 om 21:52
ik vind jullie 'kleine' doelen helemaal niet zo klein!
Gister een poging gedaan tot sporten maar ik voelde me na een klein half uurtje onwijs slap en ook duizelig, door mn menstruatie. Op slakkentempo naar huis gefietst. Evengoed heb ik nu spierpijn, fijn om te voelen dat ik wat heb gedaan.
De weegschaal was me gunstig gezind en een collega zei dat ze kon zien dat ik ben afgevallen!
Trail
05-06-2025 om 22:21
Ah tuinplantje herkenbaar zo’n dag! Even luisteren naar je lichaam en gas terug. Wat knap dat je gegaan bent.
Hier nog net kunnen hardlopen voor werktijd en voor de regen. Mijn boek uitgelezen. Tijd genomen voor mijn eten vandaag. Tevreden.
Vf_Watervrouw
06-06-2025 om 15:15
Ik blijf meelezen. Kleine doelen moet ik nog verzinnen. Stappen of calorieën tellen doe ik niet. Geen lift in mijn flat of op mijn werk scheelt in iedere geval al iets.
Tijdens vakantie voor het eerst sinds tijden een pizza gegeten.
Menstruatie zit er weer aan te komen denk ik, maar vooralsnog braaf het snoepvak voorbij gelopen.
rionyriony
07-06-2025 om 07:34
Op de weegschaal constateer ik sinds enkele dagen een gewicht wat 200 gr lager is dan mijn minimumgewicht. 52.0 kg dus. En inderdaad: de knoop van mijn broekband kan weer probleemloos dicht. Schijnt maar op een paar onsjes te hangen dus.
Ninoea
07-06-2025 om 14:42
Fijn dat je broek door die 200 gr lekkerder zit. Ik was ziek en heb een beginnende blessure aan mijn knie. Heb dus heel rustig aan gedaan afgelopen week. Vrijdag heb ik een afspraak met mijn vorige hardlooptrainer die ook personal training doet en goed onderlegd is. Ik ga kijken wat mijn knie nodig heeft, looptechniek bekijken en wat ik nodig heb om sportieve doelen te bereiken. Ben heel benieuwd. Ik wil eigenlijk door maar ik heb even hulp nodig.
Ies
07-06-2025 om 16:23
Succes Ninoea, hoop dat je snel herstelt.
Hier gaat niet zo super. Ik slaap ontzettend slecht. Zo moe. Wel zin om (rustig) te bewegen maar omdat ik zo moe ben lukken mijn andere bezigheden niet zo waardoor het me niet lukt voldoende tijd te vinden om even te wandelen of zwemmen, daar baal ik erg van.
Ik eet misschien ook wat meer nu, maar zolang het gezond is vind ik het geen probleem. En dat lukt vooralsnog wel. Hoewel me nu wel vaker de puf ontbreekt om net wat extra moeite te doen om genoeg groente en fruit te eten.
Ysenda
07-06-2025 om 17:43
Nadat we onze oude kat hebben laten inslapen voor mijn vakantie hebben we sinds gisteren een klein katertje erbij.
Het is een schatje en zo anders dan de 5jarige poes die we al hadden. Inmiddels kunnen ze samen op de bank liggen, best heel goed na 2 dagen.
Eten en sport heb ik even los gelaten maar ga ik morgen weer op pakken.
FaithfulDuck87
07-06-2025 om 17:44
het was hier droog, dus even een rondje gelopen. Ong 4,5 km samen met mijn zusje. Meteen even bijpraten.
Rozi
08-06-2025 om 09:25
Hier gaat het ook wel goed. Zit lekker in de flow met sporten, probeer 2x per week bodypump te doen. Het geeft een fijn gevoel als je de ene keer veel spierpijn hebt van een bepaald gewicht, en dat je de volgende keer met datzelfde gewicht er bijna geen last van hebt. Waar ik trouwens best van schrok, het aantal calorieën dat in olie zit. Ik deed altijd een flinke scheut in de pan, maar 1 eetlepel bevat al zo’n 100 calorieën. Ik meet het nu af ipv zo in de pan.
Trail
08-06-2025 om 17:34
Hier een beetje rommelig weekend.
Vrijdag uit werk de paarden gevoerd. Snel nog allerlei klussen thuis gedaan. En daarna op pad voor een nachtje weg.
Zaterdag lekker toeristisch geweest en door een park gewandeld, museum gezien en naar de bioscoop. Best wel aan mijn stappen gekomen!
Vandaag weer thuis. Rustig wat klusjes aan het oppakken. Een binnen dagje.
Opzich best netjes gegeten afgelopen dagen. Beweging kon iets meer. Vervolgens zie ik foto’s terug en vind ik mijzelf zwaar voor mijn doen! Denk erover misschien dan toch een paar dagen eten bij te houden in een app om te zien of ik niet toch toevallig op een hoog aantal calorieën zit ondanks dat mijn eten niet ongezond is.
Schoondochter
08-06-2025 om 17:46
Ysenda schreef op 07-06-2025 om 17:43:
Nadat we onze oude kat hebben laten inslapen voor mijn vakantie hebben we sinds gisteren een klein katertje erbij.
Het is een schatje en zo anders dan de 5jarige poes die we al hadden. Inmiddels kunnen ze samen op de bank liggen, best heel goed na 2 dagen.
Eten en sport heb ik even los gelaten maar ga ik morgen weer op pakken.
Wat zijn dat het al zo snel goed gaat met het kleine katertje en je 'oude' poes!
Mijn kater was vandaag een beetje verbolgen dat ik opstond. Maar ik heb een lekkere wandeling gemaakt in de regen, naar de sportschool. En daarna nog een, gewoon. En wat ik vandaag snoepte paste precies binnen mijn kcal-doel. Today is a good day, eindelijk. Een geslaagde dag geeft ook weer meer moed en motivatie voor meer geslaagde dagen hierna.
Ysenda
08-06-2025 om 18:39
Ik zou vandaag weer op het goede pad gaan.
Krijg ik vanmorgen een appje van mijn zoon: Wij gaan zo op pad, samen, rond lunch.
Hij wilde me mee uit nemen omdat hij met moederdag niets gedaan had omdat hij toen examen moest doen in de week er na.