Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ies

Ies

23-05-2025 om 15:39

Ach Ysenda en Dolfje, sterkte. 
Hier moe. Speelt vanalles al langer (fysiek, emotioneel) maar vandaag is mijn lijf ook echt moe, overal pijn. Ik weet nog niet zo goed onderscheid te maken tussen mijn lijf uitdagen en uitputten. (Ben ook niet echt de jongste meer) 
Lastig om voldoende rust te krijgen vooral ook veel werken en stress op werk. En áltijd wat anders met een kind of met een ouder, bleeeeh..Wil echt even naar onbewoond eiland. 

Sterkte ies!
Maar even rustig aan vandaag.

Hier gister zeilwedstrijd maar we hadden een klein defect aan de boot waardoor we niet van start konden. Evengoed vroeg op geweest en een lange dag gehad dus bekaf thuis gekomen.

Vanochtend overleg met mijn buren en daarna een relaxte dag voor mij. Massage gehad en straks rustig een film kijken thuis. Alleen nog even langs de supermarkt want mijn eten gaat rommelig ! 

Jij ook rustig aan Ies.
Ik ben vandaag bij de assistente van de huisarts geweest even mijn bloeddruk laten nakijken en dat is niet goed. Het is niet direct alarmerend maar wel aan de hoge kant. Dus binnenkort moet ik bloedprikken en over een paar weken een week zelf dagelijks bloeddruk meten.
Eerst nog ff drie dagen werken, dan volgende week paar dagen weg. Dan een week werken en dan 10 dagen naar de zon. Ik hoop eigenlijk dat het vanzelf dan weer gezakt is, dan is de deadline van project op werk ook voorbij.

JtM

JtM

23-05-2025 om 16:49

Sterkte Dolfje en Ysenda!
Goed dat je je bloeddruk in de gaten blijft houden dolfje.

Hier druk met werken, naast mijn gewone werk heb ik ook nog een bedrijfje aan huis waar het nu aardig druk is. Ik sport 4x per week, haal iedere dag minimaal mijn 10K stappen. Vanochend gaf de weegschaal 69,3kg aan. Mijn nieuwe doel is om de 65kg te halen, dan kijken we wel weer verder. Mijn benen worden ook strakker. Dat merk ik met het meten en mensen om me heen zeggen het. Ik zie het zelf nog niet zo.

ik kom niet bij gelezen :-

Maar ik drop er wel een vraag in: 
Heeft iemand het boek van dokter Elise in huis? Waarvoor recepten staan erin?  

Goedemorgen. Ik zit in mijn hardloopkloffie op de bank. Kwart voor negen verzamelen we weer met de loopgroep: er staat 15 km op het programma en wellicht, voor de eerste keer, uitbouw met een klein rondje van 1 km.
Pff .. Ik ben nogal slaperig. Voelt niet alsof ik dat zo even ga cheffen. Nog even een kop koffie drinken en tandenpoetsen. Flesje water mee. En dan gaan! Wish me luck! Soms is het echt een kwestie van dom doen en vooral niet luisteren naar dat stemmetje dat zegt “je bed is nog heerlijk warm!”

Sterkte Dolfje, Ysenda en Ies.
Uit eigen ervaring weet ik dat gezonde keuzes maken moeilijker is als je een periode niet lekker in je vel zit of veel stress hebt.

Loezzie schreef op 23-05-2025 om 22:03:

ik kom niet bij gelezen :-

Maar ik drop er wel een vraag in:
Heeft iemand het boek van dokter Elise in huis? Waarvoor recepten staan erin?

Ken het boek niet maar ben nieuwsgierig dus heb het gereserveerd bij de bieb. 

Tuinfluiter schreef op 24-05-2025 om 09:23:

Sterkte Dolfje, Ysenda en Ies.
Uit eigen ervaring weet ik dat gezonde keuzes maken moeilijker is als je een periode niet lekker in je vel zit of veel stress hebt.

Ja zo ontzettend vervelend. Maar mijn hoofd is zo vol nu en ben zo moe. Eigenlijk wil ik gewoon vol gas gaan sporten en in een calorietekort zitten maar mijn lijf heeft me echt terug gefloten.

Ga straks wel wandelen. Donderdag gaan we een paar dagen weg. Dat zal me vast ook wel goed doen.

Een knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken 
Even niet bezig zijn met afvallen/eten/sporten kan juist ook 'werken aan gezondere levensstijl' zijn.

Hier gaat het wel goed. Ben aan het onderzoeken of ik eGym wat vind. Gisteren de intake gehad en kreeg ook een uitgebreide meting. Het gewicht laat een daling zien dus daar ben ik heel blij mee. De rest is nog niet zo best. Maar ik weet waar het vandaan komt en is niet iets waar ik nu veel invloed op heb.

Voorlopig ga ik even niet wegen. Ben weer gestart met het spuiten van hormonen. Hopelijk gaat deze ronde onze ronde zijn.
In ieder geval ontwijk ik de weegschaal even tot na de punctie.

Heb met man afgesproken dat ik een bikini aan doe op vakantie als ik in ieder geval voor die tijd 5 kilo ben afgevallen. (Voordat er commentaar komt, het maakt man echt niks uit wat ik draag). Meer als stok achter de deur zodat  ik geen nieuwe smoesjes kan verzinnen. Ik vind een badpak of tankini niet fijn zitten en mopper daar dan over (hebben een kleuter die graag mag zwemmen dus niet zwemmen vind ik geen optie). 
Ben benieuwd of het gaat lukken.

Ysenda

Ysenda

24-05-2025 om 11:14 Topicstarter

Na het debacle van donderdag vandaag samen met mijn pt getraind, niet als pt maar gewoon samen trainen. Ik ben afgepeigerd nu. En ik moet nog naar huis fietsen. 
Ik hoop dat ik vanavond mijn bed kan bereiken. 

Deze week veel kunnen sporten. Een les yoga op maandag, dinsdag Pilates, gisteren een klein uurtje cardio gedaan en vandaag een uurtje bodypump. 
Met eten probeer ik steeds minder te snacken naar zoete dingen, gaat steeds iets beter. 
Vandaag echt een heerlijke lunch gemaakt waarvan ik gevoel had dat gezond was: 2 boterhammen met daartussen zuivelspread light,een gekookt ei,halve avocado en gerookte zalm. Daarbij nog een halve mueslibol en een glas zelfgemaakte smoothie

Mooie stappen Ysenda en Rozi. Lastig Dolfje dat je je zo voelt. Dan is het ook ingewikkeld. Vasthouden van basisbedragen is dan al super knap. 

Ik heb vanochtend erg lekker gelopen met de loopgroep. Bijna 15 km. Prachtige paadjes en ook aardig wat klimmetjes. 

Van de week zag ik een item over Ozempic en soortgelijke middelen. De deskundige in het programma had het over een gewichtsverlies tot 22% en zei dat 16% al een enorme prestatie was. Daar zit ik zo ongeveer op, dus dat was best een mooi compliment Zonder Ozempic dan, dus in het begin heb ik echt wekenlang trek gehad. Logisch, want je lichaam is gewend aan 500+ calorieën meer.
Het wordt nu wel lastiger om vol te houden want de nood is niet meer zo hoog (gezond gewicht) en ik vind ongezonde dingen nu eenmaal echt lekkerder dan groente en fruit.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.