Jouw lijf
Rozi
20-05-2025 om 20:21
Ik wil nog zo’n 5 kilo kwijt aan zwangerschapskilos. Ik ben nu een ruime maand verder maar nog niet echt gewicht aan het verliezen maar ik ben misschien wat te ongeduldig. Ik ga meestal 2x per week naar de sportschool waar live groepslessen gegeven worden en probeer vanalles een beetje uit. Soms lukt het niet om een les te volgen vanwege de tijd en dan doe ik bijv een halfuurtje op roeiapparaat en nog op de loopband oid. Ik merk wel dat ik niet zo goed weet wat het meest effectieve is, is dat vooral focussen op lessen die om krachttraining gaat of meer cardio?
Qua eten gaat het beetje bij beetje. Ik eet eigenlijk nooit chips, alcohol of frisdrank dat scheelt al veel. Valkuil is voornamelijk koekjes.
‘s ochtends en ‘s middags eet ik altijd (volkoren)boterhammen met 20+ smeerkaas. Ik at nooit eieren of amper yoghurt,dat eet ik nu wel meer erbij.
Ysenda
20-05-2025 om 20:45
Rozi schreef op 20-05-2025 om 20:21:
Ik wil nog zo’n 5 kilo kwijt aan zwangerschapskilos. Ik ben nu een ruime maand verder maar nog niet echt gewicht aan het verliezen maar ik ben misschien wat te ongeduldig. Ik ga meestal 2x per week naar de sportschool waar live groepslessen gegeven worden en probeer vanalles een beetje uit. Soms lukt het niet om een les te volgen vanwege de tijd en dan doe ik bijv een halfuurtje op roeiapparaat en nog op de loopband oid. Ik merk wel dat ik niet zo goed weet wat het meest effectieve is, is dat vooral focussen op lessen die om krachttraining gaat of meer cardio?
Qua eten gaat het beetje bij beetje. Ik eet eigenlijk nooit chips, alcohol of frisdrank dat scheelt al veel. Valkuil is voornamelijk koekjes.
‘s ochtends en ‘s middags eet ik altijd (volkoren)boterhammen met 20+ smeerkaas. Ik at nooit eieren of amper yoghurt,dat eet ik nu wel meer erbij.
Meten is weten, ga een week echt alles wegen wat je eet.
Doe een berekening voor je bericht zodat je weet wat je minimaal moet eten.
Kijk hoeveel energie je verbruikt. Heb je een smartwatch?
ToetieToover
20-05-2025 om 22:04
Rozi schreef op 20-05-2025 om 20:21:
De meeste sportscholen bieden een service om een training samen te stellen voor ‘vrij trainen’ gebaseerd op je doelen en de andere activiteiten die je doet.
Ies
20-05-2025 om 22:34
Ik denk wel dat er veel mensen zijn die te weinig water drinken. Ik ken best veel mensen die het alleen bij koffie houden bijv. Ik geloof dat je een paar koppen koffie wel van je vochtbehoefte kunt aftrekken maar drink je meer dan zou je juist extra water mogen drinken.
Ik ga me niet geven aan een minimum (ook niet met de challenge) maar let er wel wat meer op, ik dronk ook dagen vnl koffie. Als ik werk drink ik genoeg water gek genoeg, ik neem een liter mee en drink die altijd op. Maar op een vrije dag kan ik het zomaar vergeten. Ik eet wel groente en fruit en veel vezels.
Gisteren een actieve dag gehad, flinke wandeling en gezwommen. Zoveel stappen gemaakt dat ik toch pardoes weer op 15.000 gemiddeld zit. Zwemmen gaat weer langzaamaan beter met mijn schouder. In de natuur zwemmen lijkt me geweldig, maar hier niets in de buurt. Zwembad is wel ok dan maar, wel een bepaalde sfeer hier, al te gezellig. Met bijpassende muziek, die de laatste tijd erg hard gezet wordt. Niets aan te doen vrees ik want ik zie dat de meeste bezoekers er erg content mee zijn. Ik dus niet bepaald, maar ik zou het zwemmen ook niet willen missen.
Trail
20-05-2025 om 23:25
Hier lang overgewerkt vandaag vanwege personeelstekort door zieken. Mijn plannen schoten er daardoor een beetje bij in. Maar ik heb de dag wel kunnen afsluiten met een avond wedstrijd zeilen. Prachtig weer, erg gezellig, maar ons niveau was wel beroerd haha.
Ninoea
21-05-2025 om 12:08
Bootcamp zit er alweer op. Ook alweer boodschappen gedaan voor het avondeten. Zo dadelijk, als mijn man terug is van zijn afspraak met de auto, ik op pad naar een vriendin. Vanmiddag moet ik op tijd weer thuis zijn om met onze jongste naar zwemles en waterpolo te gaan. Onze jongste zoon kookt dan en dan eten we naderhand. Onze dochter eet alvast van te voren een bord havermout met banaan.
Ninoea
22-05-2025 om 14:29
Vanochtend weer heerlijk gelopen met de loopgroep. 3 x 20 min met 1 min pauze tussendoor. Het was heerlijk! Ik heb deze week voor het eerst weer op dinsdag alleen gelopen en train deze week dus drie keer. De bootcamp gisteren was ook stevig dus ik was benieuwd hoe het zou gaan. Het ging dus echt heerlijk. Ik voel mijn bovenbenen overigens flink. Morgenochtend staat krachtbootcamp op de planning.
Ik wil mijn weekomvang met lopen uitbreiden omdat ik die 25 goed in de benen wil krijgen zodat ik in feb 2026 mee kan doen aan een loop van 25.
De afgelopen weken draag ik overdag vaak van die wandelrokjes. Vandaag voor het eerst sinds tijden weer jeans gedragen. Dat is dan altijd zo’n moment dat ik denk “realitycheck past het nog goed” en dat is zo. Ik blijf netjes op maat.
Trail
22-05-2025 om 18:40
Knap je discipline ninoea.
Hier gister moe wakker geworden. Kwam natuurlijk door het overwerken. Hardlopen met een vriendin geskipt. Voelde jammer om niet te gaan, en fijn dat ik afgezegd had tegelijk. Wat klusjes thuis gedaan overdag. ‘s avonds een zeilwedstrijdje met behoorlijke wind.
Dolfje
22-05-2025 om 18:46
Bij mij staat eigenlijk alles een beetje op een laag pitje. Ik ben een beetje oververmoeid /overspannen. Heel druk op het werk en heel slecht slapen en algeheel gevoel van falen.
Gisteren wel gesport en net gewandeld en ik werk gewoon en ik eet gewoon maar ff op gevoel en niet alles in een app bijhouden. Gewicht is nog steeds rond de 85 maar dat is al zo sinds na de vakantie in maart.
Schoondochter
22-05-2025 om 19:26
Dolfje schreef op 22-05-2025 om 18:46:
Bij mij staat eigenlijk alles een beetje op een laag pitje. Ik ben een beetje oververmoeid /overspannen. Heel druk op het werk en heel slecht slapen en algeheel gevoel van falen.
Gisteren wel gesport en net gewandeld en ik werk gewoon en ik eet gewoon maar ff op gevoel en niet alles in een app bijhouden. Gewicht is nog steeds rond de 85 maar dat is al zo sinds na de vakantie in maart.
Soms is voor jezelf zorgen vooral ervoor zorgen dat je de dagen doorkomt tot het rustiger is
. Goed bezig dus, en verschrikkelijk knap dat je gisteren wel hebt kunnen sporten en vandaag ook nog wandelen!
Ik had het weekend een sponsorloop gelopen in de nacht, en dat heeft er fysiek ingehakt. Net pas voor het eerst deze week een rondje hardgelopen. Morgen hopelijk naar de sportschool, en mijn ritme weer terugvinden.
Ysenda
22-05-2025 om 20:08
trainen vandaag ging niet. Ik heb vanmorgen een moeilijke beslissing genomen over het inslapen van mijn bejaarde kat.
En die emoties kwamen er uit.
Dus ipv kracht hebben we cardio gedaan en dat ging meh.
Ysenda
22-05-2025 om 20:18
het moeilijke wordt de komende dagen om netjes te blijven eten. Want ik ga makkelijk van het goede pad bij emoties.
Ninoea
23-05-2025 om 15:03
Ach wat naar Ysenda. Sterkte. En jij ook sterkte @dolfje. Rot dat je je zo voelt!
Ninoea
23-05-2025 om 15:04
vanochtend tijdens de bootcamp regende het. De warming up deden we dus onder de bomen. Na 15 a 20 minuten stopte het regenen en was het weer stralend weer.