Jouw lijf
Ies
14-05-2025 om 23:46
Oh dat klinkt heerlijk Trail, dat zwemmen voor het werken. (In zee?)
10 kg Tuinfluiter, wat goed!
Fijn Ysenda dat het weer beter gaat. Knap dat je de paaseitjes ziet liggen
ik sluit me daar wel voor af.
Vandaag met pijn en moeite wat tijd vrij gemaakt om even in bos te lopen, altijd lekker. En wat gezwommen, het is nog altijd minimaal en heel rustig aan maar het gaat langzaamaan toch steeds een klein beetje beter met mijn schouder.
FaithfulDuck87
15-05-2025 om 07:01
Vanmorgen op de weegschaal was ik 85,0 kilo. Kwam van 133,0 kilo, dus is 48 kilo kwijt! Vanmorgen weer bijeenkomst van de groep in het ziekenhuis.
Dolfje
15-05-2025 om 07:27
Dan ben je net zo zwaar als ik nu Friezin. Ik zit nog met die 5 kilo die maar niet wil. Bewegen gaat goed maar het eten matig. Niet heel slecht maar ook niet zoals ik het zou moeten doen om af te vallen.
rionyriony
15-05-2025 om 08:41
Mooi gewicht deze morgen; iets boven het minimum (minimum is 52,2 en het was vandaag 52,4). Betekent dat ik alles wat losser kan laten, wat geenszins betekent dat ik eindelijk die ijstaart in de vriezer ga verslinden
, maar eerder wat ruimer lunchen, wat noten extra en een koekje ofzo. Wat zich voordoet. Die noten staan half op de 'riskant' lijst vanwege het gevoel moeizaam te kunnen stoppen als ik eenmaal ervan aan het eten ben. En ik kan er maagzuur van krijgen.
Tuinfluiter
15-05-2025 om 08:45
Trail schreef op 14-05-2025 om 23:14:
Klinkt goed tuinfluiter!
Ik ben iemand die veel hobby’s leuk vindt en door jouw berichten krijg ik altijd het gevoel dat ik ook nog eens wil leren golfen haha.
Ysenda wat knap je schema !
Ik heb vanochtend een klein polderritje gemaakt met pony. Meer beweging voor hem dan voor mij. Vanavond een zeilwedstrijdje. Vrij harde wind en we kregen wat materiaalschade waardoor we vroegtijdig stopten. Qua beweging niet echt een intensieve dag dus.
Ik ben zelf begonnen met golf toen de jongste ging studeren. Je kunt als je na je vijftigste begint ook nog jaren lang plezier beleven aan deze sport.
Ninoea
15-05-2025 om 08:54
Hoe groot is jouw marge @Riono.
rionyriony schreef op 15-05-2025 om 08:41:
Mooi gewicht deze morgen; iets boven het minimum (minimum is 52,2 en het was vandaag 52,4). Betekent dat ik alles wat losser kan laten, wat geenszins betekent dat ik eindelijk die ijstaart in de vriezer ga verslinden
, maar eerder wat ruimer lunchen, wat noten extra en een koekje ofzo. Wat zich voordoet. Die noten staan half op de 'riskant' lijst vanwege het gevoel moeizaam te kunnen stoppen als ik eenmaal ervan aan het eten ben. En ik kan er maagzuur van krijgen.
Hoe groot is jouw marge en moet je juist weer extra voorzichtig doen?
rionyriony
15-05-2025 om 10:41
Ninoea schreef op 15-05-2025 om 08:54:
Hoe groot is jouw marge @Riono.
[..]
Hoe groot is jouw marge en moet je juist weer extra voorzichtig doen?
Ik heb sinds een half jaar ongeveer mijn gewenste gewicht op twee kilo hoger ingesteld omdat ik magere ribben had. Hoewel iets van die twee kilo ook wel tussen mijn ribben is gaan zitten zit er ook veel van aan mijn achterste, waardoor de broekband, die ik vroeger ingenomen had, nu te strak zit. Maar ja die stof is toen weggeknipt.
Ik vind 53,0 momenteel mijn maximum gewicht en het absoluut hoogste getal wat ik op mijn weegschaal wil zien, maar het is vrij makkelijk naar beneden te krijgen. Ik stel het ontbijt uit en de rest doe ik wat kariger totdat het weer goed is.
Mijn marge is dus 0,8 kg.
Ik zou het kruis van mijn broeken lager kunnen maken, dan gaat de taille omhoog en dan zullen ze vermoedelijk weer passen, maar ik heb er weinig zin in. 
Ysenda
15-05-2025 om 11:51
rionyriony schreef op 15-05-2025 om 10:41:
[..]
Mijn marge is dus 0,8 kg.
Ik kan wel een kilo per dag fluctueren afhankelijk wat ik op 1 dag eet. Zakje chips, beetje meer brood en andere koolhydraten en hop kilo erbij. Volgende dag is het er weer af want het is gewoon vocht dat ik vast hou.
JtM
15-05-2025 om 11:52
Mag ik vragen hoelang je bent Riony? Als je dit niet wil delen hoeft dat uiteraard niet
Ben gewoon even nieuwsgierig.
Wat goed Friezinnetje, jeetje 48kg is niet niks zeg!
Ysenda, dankjewel voor je opsomming. Ik ben een type wat graag afwisselend eet, ik eet daarom ook zelden 2 dagen achter elkaar hetzelfde. Vleeswaren op brood is ook lastig, aangezien ik heel zelden een boterham eet.
Mijn coach had me die knijpzakjes Isey Skyr aangeraden, dus die eet ik af en toe. Verder eet ik bijna dagels wel een ei (ene keer gekookt, andere keer gebakken, of roerei). Cottage cheese heb ik ook toegevoegd als beleg op een cracker, maar daar ben ik geen fan van om eerlijk te zijn. Ik eet het wel.
Wel een idee om die clear why limonades aan te schaffen, zie ik op instagram ook regelmatig voorbij komen.
In ieder geval bedankt voor je bijdrage 
JtM
15-05-2025 om 12:03
Vanochtend gaf mijn weegschaal mijn eerste doel aan 
We zijn er nog niet, maar het eerste kleine doel wat ik in gedachten had heb ik gehaald. Nu gaan we er maar vanuit dat ik niet morgen opeens weer boven mijn doel schommel
Ik was blij in ieder geval vanochtend!
Nikki1973
15-05-2025 om 15:56
Jee, friezinnetje wat ben jij veel afgevallen zeg.
hoe voelt dat?
mooi om te lezen dat ieder op zijn eigen manier bezig is,
Ik ben zelf ook wat afgevallen, 3 kilo. Nog niet veel maar was er wel blij mee.
volgende week naar de huisarts omdat ik zo waanzinnig moe ben. Ik slaap wel maar word niet uitgerust wakker. Kamp ik altijd al mee maar de laatste maanden is het niet te doen. Hopelijk kan ze me verder helpen.
Morgenochtend yoga.
rionyriony
15-05-2025 om 16:08
JtM schreef op 15-05-2025 om 11:52:
Mag ik vragen hoelang je bent Riony? Als je dit niet wil delen hoeft dat uiteraard niet
Ik ben van middelmatige lengte. Mijn huidige BMI is - net nog even opgezocht - 18.8.
@Ysenda - het gebeurt maar uiterst zelden dat er een fluctuatie van 1 kg zit tussen minimum en maximumgewicht. Veel vaker minder veel minder dan dat en dan ligt het meestal aan de hoeveelheid meelachtige producten die ik gebruikt heb de vorige dag. Dus zowel ontbijt, lunch, avondeten en hapje voor het slapen gaan, als dat vooral koolhydraten waren dan komt dat tot uiting in het gewicht de eerstvolgende ochtend.
Maar ik maal er niet om of het gewicht al dan niet verklaarbaar was: boven de 52,8 kg dan is het gewoon balansen de komende dag! 
FaithfulDuck87
15-05-2025 om 17:35
Nikki1973 schreef op 15-05-2025 om 15:56:
Jee, friezinnetje wat ben jij veel afgevallen zeg.
hoe voelt dat?
mooi om te lezen dat ieder op zijn eigen manier bezig is,
Ik ben zelf ook wat afgevallen, 3 kilo. Nog niet veel maar was er wel blij mee.
volgende week naar de huisarts omdat ik zo waanzinnig moe ben. Ik slaap wel maar word niet uitgerust wakker. Kamp ik altijd al mee maar de laatste maanden is het niet te doen. Hopelijk kan ze me verder helpen.
Morgenochtend yoga.
ja voelt erg goed, erg blij mee.
Vf_Watervrouw
15-05-2025 om 18:10
Ik lees mee maar ben wat stilletjes. Zou binnenkort een weegmoment bij diëtist hebben ( via mijn werk) maar heb het geannuleerd. Komt nog wel weer een keer een kans om te kijken of mijn analoge personenweegschaal beetje accuraat is. Nu eerst paar dagen ontstressen en dan op vakantie.
Ergens op mijn wensenlijst staan langeafstands wandelroutes (o.a, Friese Elfsteden), dus komend jaar of daarna staan trainingsschema 's op de to do (bijvoorbeeld via de site van de Nijmeegse Vierdaagse).
ToetieToover
15-05-2025 om 19:50
JtM schreef op 15-05-2025 om 11:52:
Wat goed Friezinnetje, jeetje 48kg is niet niks zeg!
Ysenda, dankjewel voor je opsomming. Ik ben een type wat graag afwisselend eet, ik eet daarom ook zelden 2 dagen achter elkaar hetzelfde. Vleeswaren op brood is ook lastig, aangezien ik heel zelden een boterham eet.
Mijn coach had me die knijpzakjes Isey Skyr aangeraden, dus die eet ik af en toe. Verder eet ik bijna dagels wel een ei (ene keer gekookt, andere keer gebakken, of roerei). Cottage cheese heb ik ook toegevoegd als beleg op een cracker, maar daar ben ik geen fan van om eerlijk te zijn. Ik eet het wel.
Wel een idee om die clear why limonades aan te schaffen, zie ik op instagram ook regelmatig voorbij komen.
In ieder geval bedankt voor je bijdrage
Nog wat ideetjes:
- Biefstuk tapenade op komkommers, runderrookvlees om een gekookt ei, ham om asperges, mortadella om augurk.
- Ovenomelet (Spaanse tortilla met -alweer- peulvruchten erdoor)
- Vervang rijstewafels door linzenwafels.
- Vervang de helft van je koolhydraten in je maaltijd, eet bijvoorbeeld half aardappel, half linzen.
- Bonenpuree of hummus als dip met wortel, bleekselderij en kipfilet.
- Wortel(salade) met pinda en hummus.
- Avocado met blikje tonijn met socca (kikkererwten pannenkoek). Sowieso kikkererwtenpannenkoek
.
- Ook lekker: banaan-ei pannenkoekjes, verhouding 1 banaan op 2 eieren, staafmixeren. Je kunt er wat havermout aan toevoegen, of haverzemelen, of psylliumvezels maar dat hoeft niet. Eten met fruit en yoghurt.
- Altijd proteïnerijke yoghurt of kwark kiezen.
- Klop de melk voor je cappuccino met wheypoeder.
- Doe wat vers fruit in je karnemelk en een schep whey in een smaakje, mijn zomerfavoriet is lime smaak whey met avocado, water en karnemelk.
- Portobello gevuld met haverrijst, walnoot en parmezaanse kaas.