Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ysenda schreef op 09-05-2025 om 17:35:

Na een pizza debacle woensdag omdat het klussen uit liep gaan vandaag weer de remmen los: zoon is geslaagd voor zijn MBO opleiding en dat is natuurlijk reden voor taart en luxe eten. Ik wilde lekker eten neer zetten maar ik eet altijd lekker.

Wat fijn dat je zoon geslaagd is🥂🎂💐, gefeliciteerd. Gewoon zonder nadenken vieren dit soort gelegenheid heb je maar een paar keer in zijn leven. Maak lekker zijn favoriete eten.

Gister weer gewerkt en daar heel veel gezeten. ‘s ochtends nog even mijzelf bij elkaar geraapt een rondje hard te lopen voor werktijd met een vriendin. Toch het gevoel nog een beetje actief te zijn geweest.

Slagen van je zoon inderdaad lekker van genieten! 

Gister na werktijd een rondje wezen toerzeilen met een vriend. Ik schaar het onder beweging, maar denk niet dat ik daadwerkelijk veel bewogen heb….

ik heb eindelijk de balans qua eten weer gevonden. Over mezelf geleerd dat ik het heel erg lastig vind om trek te hebben als het koud is. Met warm weer gaat maat houden veel beter. Die geruststelling moet ik even onthouden voor volgend seizoen. Dus ik heb de weg naar beneden op de weegschaal ook weer gevonden en ben bijna weer op mijn streefgewicht van vorig jaar beland. Nu nog een paar kilo eraf, tot de zestig (help, autocorrect maakte daar dertig van). Dat is een keurig gewicht bij mijn 1.70 meter. Daarna wil ik wat meer krachttraining toevoegen aan mijn sportschema, zodat alles wat meer in proportie komt.

Vanochtend heb ik met een paar mensen een rondje gewandeld, mooi redelijk voor de warmte uit. Vanavond een salade op het menu. Morgen ga ik denk ik vroeg hardlopen, voor het werk aan. 

Hoe doen jullie buiten sporten in de zomer? Plan je dat vroeg, of went sporten in de zon? 

Vanmorgen was de weegschaal in een uiterst welwillende stemming want het display gaf het getal van mijn minimumgewicht aan. 

Dus er is zeker een lekker toetje vanavond.

Ysenda

Ysenda

12-05-2025 om 15:24 Topicstarter

Schoondochter schreef op 11-05-2025 om 18:27:

Hoe doen jullie buiten sporten in de zomer? Plan je dat vroeg, of went sporten in de zon?

In de gym is er airco, in het zwembad merk ik het verschil niet het is altijd warm en vochtig.

Wandelen went in de zon. Hardlopen doe ik dan vroeg in de ochtend maar sporten, behalve met PT, doe ik altijd vroeg want anders past het niet in mijn agenda.

Ik ben zoekende wbt het sporten met hoge temperaturen. Plan normaal mijn weken vrij vol. En eigenlijk moet ik met warmte dan gewoon dingen gaan skippen. Hardlopen doe ik niet in de volle zon. En naar de ochtend of avond verplaatsen lukt niet altijd met werk. Maar ik probeer dat natuurlijk wel.
Wandelen in de zon is bijv geen probleem voor mij, dus dat is iets waarin ik minder rekening hoef te houden. 

Gister een super fijne dag gehad. Ik heb een workshop met mijn pony gevolgd waar we beiden heel enthousiast over waren. Gelukkig grotendeels in de schaduw. Maar toch daarna best wel uitgeteld door de warmte. Even een dutje thuis gedaan en nog een klein rondje hardgelopen met een vriendin savonds. Zij liep best wel door, maar ik moest echt wel vaker rustpauzes houden tussendoor vanwege de hoge temperatuur. 

JtM

JtM

13-05-2025 om 09:29

Nog gefeliciteerd met het slagen van je zoon Ysenda!

Ik sport sowieso in de ochtend, maar tijdens de bemande openingsuren staan de roldeuren open in onze sportschool, helaas geen airco aanwezig. Dat houdt in dat tijdens de onbemande uren het aardig warm kan zijn in de sportschool omdat alle deuren gesloten zijn. Het is niet anders... Ik stond in ieder geval vanochtend weer in de sportschool en zit nu op kantoor. 

Tijdens mijn wekelijkse check-in meet ik dat mijn omtrek minder word, een vriendin viel al op dat mijn benen dunner waren. Ik schommel alleen net boven mijn eerste doel, kom er nog niet onder.

Wat eten jullie om veel eiwitten binnen te krijgen? Ik merk dat dat een aandachtspunt is, ik haal mijn eiwitten niet. Overleg dit ook met mijn coach hoor maar ben wel benieuwd wat jullie allemaal aan eiwitten eten. 

Ysenda

Ysenda

13-05-2025 om 14:51 Topicstarter

JtM schreef op 13-05-2025 om 09:29:

Nog gefeliciteerd met het slagen van je zoon Ysenda!

Dank je wel!

Wat eten jullie om veel eiwitten binnen te krijgen? Ik merk dat dat een aandachtspunt is, ik haal mijn eiwitten niet. Overleg dit ook met mijn coach hoor maar ben wel benieuwd wat jullie allemaal aan eiwitten eten.

Veel eiwitten: ik voeg whey proteine toe aan mijn kwark. Ik eet veel kip, cottage cheese en tonijn in mijn salade. En ik drink eiwit limonade. Verder maak ik een eiwit pudding met melk en puddingpoeder. 

Wij zijn grote klanten bij ESN 
Supplements from ESN | Bodybuilding, Fitness & Health

Hun clear whey limonades zijn echt heel erg lekker, wij doen bv de fresh orange, met een klein beetje kraanwater aanmaken, en dan aanvullen met spa rood: eiwit rijke sinas. Ik heb net een fresh cherry limonade gemaakt.

Voor de lekker hebben we ook de designer proteine bars in huis. En ik heb gister de pot met designer protein puding chocolade opgemaakt. 

Met de code PAM krijg je altijd korting. 

Verder staan er nog producten van MyProtein en UpFront in de kast. Zelf vind ik de producten van ESN het lekkerste smaken, behalve de vegan producten.

Ies

Ies

13-05-2025 om 23:22

Eiwitten hier: ik ben niet van de shakes en repen etc.
Ik meet ook niks af, doe alles op gevoel. Nu ben ik wel geen (echte) sporter dat scheelt vast.
Ik ga ervan uit dat mijn trek in voedingsmiddelen wel wat aangeeft, mits ik redelijk gezond eet. Dus als ik zin heb in een plakje kaas ga ik er vanuit dat ik wel wat eiwitten kan gebruiken. 
En verder zorg ik dat (bijna) iedere maaltijd flink wat eiwitten heeft. Bijna iedere dag yoghurt met een zelfgemaakte muesli waar flink eiwitten in zitten. (haver, noten, zaden) Kefir en soms melk in koffie.  Eet regelmatig eieren. Probeer eraan te denken dat ik die regelmatig kook. Eenmaal gekookt pak ik veel vaker een ei. In pasta en brood e.d. zitten ook wel eiwitten. Ik eet regelmatig vis, bijna geen vlees. Veel kaas. 
Peulvruchten vind ik (nog) niet zo lekker. 
Pijnboompitten wel, gebruik ik veel in salades bijv. 

Ies

Ies

13-05-2025 om 23:38

Verder hier zondag de mist in gegaan met chocolade. Ik had een reep voor iemand en het kwam zo uit dat ik ‘m niet meteen kon geven en toen lag ‘ie dus thuis en dat kon ik dus toch niet weerstaan.
100 gram en dat moet op dan.
Ik sla ook zo veel zaken af, niet normaal. Door al dat afslaan krijg je ook wel een soort van vals positief gevoel van goed bezig zijn. Er is echt altijd wel wat. Thuis soms (kind bakt veel of neemt weer speciaal lekkers van reizen mee) en op mijn werk eigenlijk dagelijks wel vanalles.
Maar goed, weer met volle moed begonnen  gisteren  aan mijn 75 dagen
Mijn geplande  15.000 stappen vallen me zwaar. Hoe kreeg ik dat vorig jaar voor elkaar? 

Hier twee hele fijne dagen gehad.
Gister voor werktijd lekker naar het strand gewandeld, daar even gezwommen, toen door de mooie natuur terug gewandeld. Vervolgens uitgerust naar mijn werk.

Alleen een klein puntje van aandacht: ik was een beetje onvoorbereid naar het strand vertrokken. Geen eten mee voor naar mijn werk. Daar de tijd wel doorgekomen met restjes die in huis waren, maar eigenlijk was het niet voldoende en gevarieerd.

Vanochtend uit mijn werk heerlijk gaan hardlopen met vriendinnen 10 km . Zelfde stuk natuur en strand als gister gepakt en we voelden ons allemaal heel relaxed. Hardlopen ging me alleen niet makkelijk af. Ik heb het zwaar met lopen de laatste tijd. 

Vanavond een wedstrijdje gezeild en dat was erg leuk. Voornamelijk denk ik omdat het met vrienden was. Niet perse het zeilen zelf. Gewoon een verbindende en  zonnige avond. 

Hier de afgelopen dagen genoeg bewogen en ik ben nu echt 10 kilo kwijt heb voor dit weekend een rondje golf op een andere baan geboekt.
Vandaag staat een kleine wandeling op de planning en ga ik veel in de tuin doen. Vanavond een etentje waar ik om het nog enigszins gezond te houden op de fiets naartoe ga.

Ysenda

Ysenda

14-05-2025 om 12:18 Topicstarter

ik heb de goede weg weer gevonden.
Ik denk dat mijn vit D niveau wat om hoog aan het gaan is. Eind van de maand weer meten.

Verder ben ik lekker aan het bewegen, 1x per week zwemmen, 3x per week kracht waarvan 1 met pt en ik streef naar minimaal 10.000 stappen per dag. Ik wil ook nog 1x hardlopen gaan toevoegen.

Eten gaat ook goed, de paaseitjes liggen nog steeds in de winkel maar ik taal er niet naar, dat was 2 maanden geleden wel anders.

Gewicht gaat met dat alles weer naar beneden.

Klinkt goed tuinfluiter!
Ik ben iemand die veel hobby’s leuk vindt en door jouw berichten krijg ik altijd het gevoel dat ik ook nog eens wil leren golfen haha.

Ysenda wat knap je schema !

Ik heb vanochtend een klein polderritje gemaakt met pony. Meer beweging voor hem dan voor mij. Vanavond een zeilwedstrijdje. Vrij harde wind en we kregen wat materiaalschade waardoor we vroegtijdig stopten. Qua beweging niet echt een intensieve dag dus. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.