Jouw lijf
Schoondochter
02-05-2025 om 08:14
ik lees ook nog mee, maar ben wat minder actief. Ook mij lukt het niet gezond te eten. Met het warme weer gaat me dat trouwens wel makkelijker af dus ik doe maar weer een poging vandaag.
Verder heb ik in april heel veel gesport en moet ik even pas op de plaats en bijkomen. Ik had gemiddeld 18.000 stappen per dag, naast een full time baan was dat fijn en veel.
MMcGonagall
02-05-2025 om 09:21
Momenteel op vakantie dus sporten schiet erbij in en eten is ook een puzzel. Ik vind het ook weer zonde om bij het ontbijt een broodje en een glas water te nemen, dus dan compenseer ik dat maar bij de lunch. Sowieso was het op de reis hier naartoe niet mogelijk om een fatsoenlijke lunch te krijgen bij wegrestaurants. Ik had al genoegen genomen met een enigszins gezond lijkende mueslibar, maar ze hadden echt alleen maar snoep, koek en chips of afgeladen pistolets met 800 calorieën. Gelukkig had ik bananen mee.
Wat wel een plus is, is dat ik veel sterker ben geworden. Ik ben begonnen met progressive overload en het is verrassend hoeveel meer gewicht ik aankan in de sportschool. Wellicht ziet het er voor de gemiddelde sporter nog steeds knullig uit als ik met 7 kilo mijn bicep curls sta te doen, maar ik ben nu eenmaal niet zo potig. Mijn vriend stond er in ieder geval wel van te kijken dat ik vlot met twee trolleys en een zware schoudertas met fietsspullen (bij elkaar toch zo’n 36 kilo), de trap opliep.
Nikki1973
02-05-2025 om 09:47
ik snap niet zo goed wat er mis is met een broodje en een glas water bij het ontbijt?
Tuinfluiter
02-05-2025 om 09:53
Bij een lange rit naar de vakantie bestemmingen neem ik voor de eerste dag altijd zelf mijn lunch mee. Wat je bij wegrestaurants kunt kopen vind ik ook vaak veel te ongezond. Ik ga eind juni een week cruisen en dat zal qua eten ook best een uitdaging zijn. Zeker als je in een vakantie vaak uit eten gaat vind ik het lastig om niet aan te komen.
MMcGonagall
02-05-2025 om 10:11
Nikki1973 schreef op 02-05-2025 om 09:47:
ik snap niet zo goed wat er mis is met een broodje en een glas water bij het ontbijt?
Niets, maar wel als je er 14 euro voor betaald en kunt kiezen uit allerlei lekkere dingen 
FaithfulDuck87
02-05-2025 om 10:31
ik heb al weer even gesport, ging goed. Merk dat ik sterker wordt en oefeningen beter kan uitvoeren.
Dolfje
02-05-2025 om 13:02
Nieuw programma voor egym gekregen, was die andere wel echt zat. Daarvoor nog even 5 minuten op de crosstrainer gestaan want het hele rondje was vol. Het is ineens heel populair in mijn sportschool.
Nu nog weer goed in mijn eetschema komen. Lastig in het weekend want morgen een feestje.
Ga ervoor wel goed eten en sla gebak over.
ToetieToover
02-05-2025 om 13:51
MMcGonagall schreef op 02-05-2025 om 09:21:
Momenteel op vakantie dus sporten schiet erbij in en eten is ook een puzzel. Ik vind het ook weer zonde om bij het ontbijt een broodje en een glas water te nemen, dus dan compenseer ik dat maar bij de lunch. Sowieso was het op de reis hier naartoe niet mogelijk om een fatsoenlijke lunch te krijgen bij wegrestaurants. Ik had al genoegen genomen met een enigszins gezond lijkende mueslibar, maar ze hadden echt alleen maar snoep, koek en chips of afgeladen pistolets met 800 calorieën. Gelukkig had ik bananen mee.
Wat wel een plus is, is dat ik veel sterker ben geworden. Ik ben begonnen met progressive overload en het is verrassend hoeveel meer gewicht ik aankan in de sportschool. Wellicht ziet het er voor de gemiddelde sporter nog steeds knullig uit als ik met 7 kilo mijn bicep curls sta te doen, maar ik ben nu eenmaal niet zo potig. Mijn vriend stond er in ieder geval wel van te kijken dat ik vlot met twee trolleys en een zware schoudertas met fietsspullen (bij elkaar toch zo’n 36 kilo), de trap opliep.
Yay! Dat vind ik de leukste momenten, als ik iets in het dagelijks leven doe en mijn kracht voel. Lekker met twee zakken kattengrit moeiteloos de trap op. Zware zak met potgrond op je schouder slingeren. Zware krat met boodschappen aannemen van de bezorger die dan even opkijkt als ik dat gewoon overneem hopla. Enzovoorts.
Auwereel
02-05-2025 om 14:55
Nikki1973 schreef op 02-05-2025 om 14:09:
rondje op mijn nieuwe fiets, 41 km.
Nu regent het hier helaas.
Stuur even de regen deze kant op, het is hier zo droog...
Ysenda
02-05-2025 om 15:19
Zo, ik ben weer helemaal bijgelezen.
Ik begin langzaam op te krabbelen uit mijn hele diepe dip.
Ik ben weer gaan zwemmen 1x per week. Wat is dat belabberd als je je zwembril vergeet.
Eten gaat nu weer goed deze week. Heb ook al 2x getrained in de sportschool, morgen weer.
Zondag wil ik een wandeling gaan maken van 25 km.
Ik zag iets over een challenge voorbij komen, ik denk dat ik die voor mezelf ga bedenken. Eerst 1 week, en dan steeds verder uitbouwen.
Nikki1973
02-05-2025 om 16:45
Auwereel schreef op 02-05-2025 om 14:55:
[..]
Stuur even de regen deze kant op, het is hier zo droog...
Sorry, het was een bui van niks 😕
FaithfulDuck87
02-05-2025 om 17:09
Nikki1973 schreef op 02-05-2025 om 16:45:
[..]
Sorry, het was een bui van niks 😕
ja, hier ook. Dikke druppen, zou net de was ophangen buiten. Nou de tegels zijn niet eens helemaal nat geworden.
Ik heb met 4 zakken potgrond en diverse planten gesjouwd. Ging ook goed.
En bij de gezonde FEBO langsgegaan. 2 bakken met aardbeien en een bak tomaatjes gehaald. Begon in de auto al aan de aardbeien. Jumm
Vf_Watervrouw
02-05-2025 om 20:22
Vanochtend: blauwe lucht met wat witte wolken. Ineens wat regendruppels maar binnen enkele meters weer droog
Morgen en overmorgen wat kleine wandeldoelen heb weer traktatie en snaai te compenseren.
Maandag zie ik wel wat ik doe of eindje reizen voor museum of in eigen stad/huis blijven. Festivals krijg je me met geen tien paarden heen ook niet als het om de hoek is (hekken om het terrein geen idee of het gratis is).