Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Dolfje schreef op 02-05-2025 om 13:02:

Nieuw programma voor egym gekregen, was die andere wel echt zat. Daarvoor nog even 5 minuten op de crosstrainer gestaan want het hele rondje was vol. Het is ineens heel populair in mijn sportschool.
Nu nog weer goed in mijn eetschema komen. Lastig in het weekend want morgen een feestje.
Ga ervoor wel goed eten en sla gebak over.

Bij mij in de sportschool zijn ze ook gestart met e-gym. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd. Maar het zit altijd aardig vol. Wat wel jammer is dat nu alle aandacht van de trainers daar ook heen gaat. Reguliere cardio en kracht is letterlijk wat meer in de hoek gedrukt. Kijk het even aan en als het zo blijft misschien toch een andere sportschool zoeken. 

Dat is niet zo leuk @bailey. Als je eerder wel tevreden was is het wellicht een idee om het bespreekbaar te maken. Dat je twijfelt om naar een andere aanbieder te gaan en waardoor dat komt. Dan stel je ze in de gelegenheid er iets aan te doen. 
Ik schreef net aan een vriendin het volgende, wat de lading wel echt dekt voor vandaag: Gisteren had ik een pittig dagje (niks bijzonders/nieuws, same shit, different day 😉) waardoor mijn hoofd wat vol zat. Vanochtend hardgelopen met de loopgroep. 15 km. Zo lekker in de schaduw door het bos, vogeltjes, schaapjes die idyllisch door de herder werden geleid, mooie trailpaadjes, vlinders, etc. Echt alleen maar genieten. Ik heb echt continu met een grote glimlach op mijn gezicht gerend. Echt zo fijn!! ❤️ 
Dat berichtje dekt echt de lading!!

Bailey26 schreef op 02-05-2025 om 21:12:

[..]

Bij mij in de sportschool zijn ze ook gestart met e-gym. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd. Maar het zit altijd aardig vol. Wat wel jammer is dat nu alle aandacht van de trainers daar ook heen gaat. Reguliere cardio en kracht is letterlijk wat meer in de hoek gedrukt. Kijk het even aan en als het zo blijft misschien toch een andere sportschool zoeken.

Oh dat is wel jammer. Egym zit bij ons in een soort van apart gedeelte en eigenlijk zijn er alleen trainers bij als er een nieuw iemand is of net als ik gisteren een nieuw programma krijg. 

Ik heb deze week elke dag behalve dinsdag gesport en toen wel gewandeld.

Vanmorgen op de elektrische fiets naar decathlon gefietst ( 2 x klein half uurtje) en net zo'n 35 minuten op de loopband gewandeld. Was van plan langer maar ik ben wat later begonnen dan man want er was iemand onwel geworden dus ik heb de ambulance opgevangen. Haar man en nog iemand was er bij dus toen de ziekenwagen er was ben ik gegaan.

Ik weet niet wat er met die persoon precies was ( ze was nog wel aanspreekbaar)maar het is in onze sportschool, en zeker dat gedeelte, veel en veel te heet. Staat pal de zon op en echt niet fijn.  En ik was geschrokken dus ook niet meer zo gemotiveerd om lang te sporten.

Vanavond een feestje maar heb al de hele dag koppijn dus nog niet echt zin.

Vorig weekend niks bijzonders voor Koningsdag gedaan. Was wel fijn geen extra prikkels.
Zaterdag naar de haven geweest om aan wedstrijd bootje te klussen en lekker een boek gelezen in de zon. Mooie plantjes gekocht voor mijn bloembakken die ik op het balkon wil. Zondag met een vriend zijn nieuwe bootje over gevaren en het weer was heerlijk!!

Op de weegschaal gestaan en 2 kg aangekomen sinds februari. Ik had ook het gevoel dat ik breder werd (en niet qua spieren). Toch wel op een enkele uitzondering na goed op mijn eten gelet afgelopen maanden. Plan is nu toch wat meer proberen wat natuurlijker te eten, iets minder toegevoegde suikers. En blijven bewegen natuurlijk. Maar over het algemeen lukt dat redelijk.

Wat heftig Dolfje, helemaal begrijpelijk dat je geschrokken bent en dat je hoofd er niet meer naar stond om te gaan sporten! 

Ik ben door een ongezonde week gegaan, afgesloten met een verjaardag waar ik toch mezelf weer niet hebben kunnen inhouden. Blij dat ik de komende dagen wat rust heb (helaas sportschool dicht), tijd voor mezelf inclusief gezonde leefstijl want ik snak er echt weer naar. 

Ik had laatst wat lekkers in huis gehaald voor visite. Stroopwafels, borrelnootjes, toast. Heb het allemaal weggegeven, en daar ben ik nu heel blij mee. Anders vind ik het toch weer lastig mezelf in te houden en gaat het vroeg of laat op. 

Komende week weer knallen!!

Ik eet best veel groente. Ik denk dat als ik mezelf vrij daarin zou laten, ik eerder voor macaroni of frites zou gaan. Ik laat dat dus niet vrij.

Ik kan mezelf ook niet vertrouwen waar het chocolaatjes betreft. Zolang ik de eerste niet neem heb ik een makkelijk leven maar zodra ik er een in mijn mond steek, wordt het bestaan ontzettend gecompliceerd. 

Ineens neem ik geen genoegen meer met rustig op mijn plek te blijven zitten maar wordt ik naar het zakje chocolaatjes inde ijskast gedreven.

Hoe minder regels op dat punt, hoe moeilijker. Op dagen waarop er geen dringende reden is om op de calorieën te letten (omdat het gewicht okee is), wordt dit alleen maar moeilijker. Ik kom uit de "drang" door iets heel anders te doen. Bijvoorbeeld een dropje te nemen of koffie te drinken.

Gewicht is dus ongewijzigd, maar wat betreft beweging voldoe nét aan het vereiste.

Tuinplantje, wat knap dat je dat lekkers hebt weggegeven! Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen.

Ik ben net terug van een rondje hardlopen na een en paar dagen niet sporten. Het ging lekker, rust heeft goed gedaan. Nu weer terug in het ritme komen. 

Ysenda

Ysenda

04-05-2025 om 16:18 Topicstarter

yihaa, ik denk dat ik mijn record actieve minuten verbroken heb deze week. Ik zit nu op 1070 minuten. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-05-2025 om 16:41

ik heb vandaag rondje gelopen in totaal 6,5 km. En nog even in de tuin bezig geweest, ook altijd lekker, alhoewel ik het wel koud vind.  Vanavond nog even naar de herdenking bij ons in het dorp. Altijd indrukwekkend, met veel mensen die erbij zijn

Ysenda schreef op 04-05-2025 om 16:18:

yihaa, ik denk dat ik mijn record actieve minuten verbroken heb deze week. Ik zit nu op 1070 minuten.

Mooi resultaat en fijn dat je daartoe weer instaat bent.

Ik tel geen stappen of kilometer maar ik heb vandaag een schitterend wandeling van twee en een een half uur gemaakt en genoten van de mooie natuur. Het was heerlijk wandel weer.

Maandag een buitenritje gemaakt, was genieten in de polder, veel vogels gespot! 
‘s avonds nog een rondje hardgelopen in mijn eentje. Wilde skippen, maar heb daar altijd spijt van. Probeer echt een ritme aan te houden nu. Daarna lekker een vrolijke film met mijn buurvrouw gekeken.

Dinsdag voor het eerst in jaren weer een rondje geskeelerd en het voelde heel onwennig, was erg zoekende naar mijn evenwicht. Tulpen gehaald voor mijzelf, maar de kwaliteit was al wat minder. En lekker met mijn hond langs de mooie bloemen in het park gewandeld. 

Vandaag weer gezond/ normaal gegeten. Nadat kinderen waren opgehaald door ex (pas om 16u), even naar de andere kant van de stad gefietst, en 's avonds naar de dodenherdenking gewandeld (in totaal 6km). Ik was er nog niet eerder geweest en vond het indrukwekkend om een keer bij te zijn. 

Woensdag 5 km hardgelopen met maatjes.
‘s avonds meegeholpen in de wedstrijd organisatie voor het zeilen. Daardoor schoot mijn eigen zeilen erbij in. Dus blij dat ik ‘s ochtends al wat bewogen had. En genoten van het mooie weer. Eten bij die clubs is wel vaak erg duur en meestal niet zo gezond. Voornemen om dat zelf zo veel mogelijk mee te nemen dit seizoen. 

Donderdag de dag gestart met Pilates en die activiteit voelt zo fijn! ‘‘s middags aan de boot geklust, heel rustig aan door het warme weer en ook lekker aan het strandje gaan liggen. ‘s avonds met pony gaan wandelen, die had ook zin in rustig aan. Er werd verbouwd bij mij thuis en heb bewust buitenshuis ontspanning opgezocht ipv thuis blijven en stress. 

Wauw wat een actieve dagen heb jij trail! 
Ik heb zo een afspraak bij de psycholoog en ga er lopend heen, dan heb ik in ieder geval 6 km gewandeld vandaag. 
Vanmiddag en vanavond weer druk met andere dingen dus dan zal ik weinig beweging krijgen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.