Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Laatste keer gewogen voor de vakantie. 83,1 kilo vandaag. Mijn streefgewicht is onder de 80 , helaas dus niet gehaald voor de vakantie.
Ik wil gaan genieten maar ook wel een beetje bewuste keuzes maken daar en niet als vroeger helemaal los gaan met eten en drinken en amper bewegen. 

Laatste dagen lekker veel bewogen het weer werkte ook goed mee. Afvallen gaat ook rustig door al ben ik niet helemaal te vreden over de hoeveelheid fruit die ik eet daar moet ik wat beter opletten. In deze tijd van het jaar vind ik fruit altijd iets lastiger ik vind nu sommig fruit niet echt lekker en ben ook allergisch voor verschillende vruchten.
Eet wel bij elke lunch flink wat rauwkost en heb daardoor minder behoefte aan tussendoortjes tot het avondeten.
Vakanties en verstandig eten en drinken vind ik ook lastig zeker als ik in een hotel zit. In iedergeval veel plezier Dolfje en na de vakantie lekker uitgerust weer over op een gezond patroon.

Lastiger fruit eten nu herken ik wel. Ik kies voor diepvriesfruit deels en bijvoorbeeld appel maak ik eerst warm met wat kaneel .

Vandaag liep ik weer met de loopgroep. We deden een intervaltraining door de bossen. 7x 5 min hardlopen, afgewisseld met 1 min joggen. Daarna 5 x 1 min rennen afgewisseld met 1 min joggen. Ging lekker. Ruim 10 km gelopen. Ben er ook op de fiets naartoe gegaan. Vanmiddag ook nog een stukje gefietst en een klein ommetje gemaakt met een vriendin. Eetmeter geeft aan dat ik op bijna 1700 kcal zit vandaag. Ik heb nog wat ruimte. 
Ik zit wat laag in calcium, vitamine A, ijzer, vitamine D, B2 en B11 volgens de eetmeter gemeten over een periode van 6 dagen. 

vandaag heb ik bijna 19 kilometer van het wandelnetwerk geïnspecteerd en daarbij ook de bordjes schoongemaakt.  Ik heb een gebied van 50 km waarvoor ik verantwoordelijk ben. Voor het eerst weer blote benen dus tekeninspectie na afloop. Het was heerlijk om alleen buiten te zijn,  even niet met andere mensen.

Wat goed van en voor je Dorestad. Fijn die alleentijd. Even helemaal niemand om je heen!

Gister uit mijn werk naar een warme yoga les gegaan, was pittig.
Daarna allemaal klusjes gedaan zoals naar het tuincentrum, en ik merkte iets te weinig gedronken.
‘s avonds met een vriendin naar de film geweest die opmerkte dat ik een buikje had. Ik heb mij al lang niet meer gewogen dus misschien klopt het wel. Toch had ik het idee aardig op de goede weg te zijn qua bewegen en eten.

Vandaag heerlijk even hardgelopen voor werktijd. Was fijn in de zon. Wel moe richting werk gegaan! Na vanacht een weekje geen diensten gelukkig

Ninoea schreef op 06-03-2025 om 21:17:

Wat goed van en voor je Dorestad. Fijn die alleentijd. Even helemaal niemand om je heen!

Dankjewel.  Het was heerlijk.  En ook iets wat moet. In de lente "mijn rayon" inspecteren.  En de bordjes dus schoonmaken.  Onder het mom van nuttig bezig zijn zalig je gedachten kunnen laten gaan.  Géén telefoongesprek hoeven te voeren. Cadeautje. 

Vanoxhtend krachtbootcamp gedaan. Het was een heerlijke en stevige training. Veel met gewichten, compound en armen. Verder heerlijk gewandeld met mijn vader en later met een vriendin. Lekker dagje dus. 

Wat een inspirerend en fijn topic. Mag ik proberen mee te schrijven als motivatie voor mezelf? 

Ik ben altijd best slank geweest, soms randje ondergewicht, tot ik kinderen kreeg en daarna gewoon veel te veel ben blijven/ gaan eten. Vooral chips in de avond, liefst met een dipsaus van oa mayonaise. Of op het tankstation een zak snoep halen en die binnen een half uur leeg vreten..
Wat mee speelde is een slechte relatie waar ik ongelukkig in was. Heb wel met vlagen meer bewogen en wat gewicht kwijt geraakt. 
Inmiddels ben ik gescheiden en weer happy. Alleen niet blij met mijn lijf. 
Ik heb nu een BMI van 25,4 en een mega slechte conditie. 

Mijn voornemen is om meer te bewegen en minder te snoepen. Ik heb net een vrij dure sportcursus achter de rug, ik ben structureel gegaan dus dat is een goede start. Ook snoep ik nu minder. 
Uitdaging is het co ouderschap waarbij de kinderen om de week bij mij zijn (En te jong om alleen thuis te laten). Ik vind het lastig daarmee een goed sportritme te vinden (en thuis sporten is echt niet mijn ding...). Ik heb wel wat concrete plannen qua beweging de komende tijd, maar weet voor de lange termijn niet zo goed wat ik leuk vind, dus dat wordt ook deel van mijn proces. 

Bedankt voor jullie inspiratie! Ik lees af en toe wat berichten hier ter motivatie. Petje af voor hoe jullie bezig zijn. Echt knap! 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-03-2025 om 08:09

Welkom tuinplantje. 
Is het ook mogelijk om op een vaste avond een oppas te regelen, zodat je kunt gaan sporten? Of zijn de kinderen al iets ouder, en kun je ze meenemen (zij evt op de fiets) en jij lopend? 

Leuk dat je mee komt schrijven Tuinplantje. Ik ging toen mijn kinderen klein waren één keer per week overdag naar de sportschool ze hadden daar ook kinderopvang. In het weekend ging ik dan wandelen. Met jonge kinderen is het gewoon lastiger in te plannen.
Bij mij gaat het afvallen prima maar mijn bmi is een stuk hoger ik zou al blij zijn met 25.
Ik zat er al een lange tijd tegen aan te hikken om te beginnen voordat bij mij het knopje omging. 
Nu lukt het goed om ongezonde dingen te laten staan of te vervangen door gezonde keuzes.
Dit ging afgelopen week prima maar gisteravond een wijnproeverij met hapjes ik wil niet eens weten hoeveel calorieën ik binnen heb gekregen. Ik ga vandaag gewoon weer op de goede weg verder.
Vanmiddag in iedergeval een flinke wandeling maken.

Dankjewel! 
Ik kan op 1 vaste ochtend, dat heb ik dus afgelopen weken ook gedaan. Dat wil ik vasthouden. Oppas regelen kost veel geld en familie woont ver weg.
De kinderen meenemen is soms wel een optie. Ik heb ze gister laten fietsen terwijl ik wandelde. Met wandelen merk ik dat ik al wat last van mijn schenen krijg, dus ik moet dat echt rustig opbouwen. Ik zei al, fysiek is het redelijk belabberd met me 😅 Het aantal stappen dat sommigen van jullie halen vind ik echt knap. 

Tuinfluiter knap dat het afvallen lukt, zo ver ben ik nog niet! 

Ysenda

Ysenda

08-03-2025 om 10:04 Topicstarter

Tuinplantje schreef op 08-03-2025 om 09:03:

Dankjewel!
Ik kan op 1 vaste ochtend, dat heb ik dus afgelopen weken ook gedaan. Dat wil ik vasthouden. Oppas regelen kost veel geld en familie woont ver weg.
De kinderen meenemen is soms wel een optie. Ik heb ze gister laten fietsen terwijl ik wandelde. Met wandelen merk ik dat ik al wat last van mijn schenen krijg, dus ik moet dat echt rustig opbouwen. Ik zei al, fysiek is het redelijk belabberd met me 😅 Het aantal stappen dat sommigen van jullie halen vind ik echt knap.

Tuinfluiter knap dat het afvallen lukt, zo ver ben ik nog niet!

Op mijn tablet een heel verhaal getikt, vergeten te verzenden.

Ik zat 20 jaar geleden in dezelfde situatie.

Ik ben toen in mijn lunch gaan sporten, die rekte ik in overleg met mijn manager op naar 2 uur. En dan ging ik naar het zwembad. En de gemiste uurtjes haal ik dan ''s avonds of in het weekend in. 

Ik heb het geluk dat sporten onder werktijd bij ons normaal is. Er is ook een sportschool op het werk.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-03-2025 om 17:23

vandaag 35 km gefietst, heerlijk weertje en mijn gezicht is verkleurd (had me ook nog ingesmeerd). Wel wat last van mijn achterste, maar dat moet weer even wennen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.