Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Vanmorgen voor het werk een frisse wandeling gemaakt, in de lunchpauze een kort ommertje en na het eten met man een rondje park. Nu dik 16.000 stappen.
Morgen voor het werk eerst naar de fysio, verder die dag en woensdag beetje rustig aan doen. Wel werken en wandelingetje tussendoor.
Heb niet op de weegschaal gestaan na ongesteldheid en carnaval. Donderdag weer en dan pas weer na dik 2 weken vakantie

Oh wat is het lekker buiten! ik heb er 23000 stappen op zitten en het is heerlijk. De rest van de week wordt ook zo, dat beloof veel goeds.

Zaterdag vanuit mijn werk naar het theater gegaan. Zondag eigenlijk een hardloopwedstrijd maar weinig motivatie. Thuis een rustig rondje hardgelopen in het bos. ‘s middags naar een lezing van een vriend geweest. En savonds een film gekeken met mijn buren. Dit weekend dus eigenlijk alleen dat ene hardlooprondje qua beweging gehad.

Kon het net toch niet laten om te wegen en sinds vrijdag na carnaval en ongesteld zit er 6 ons bij. Dat valt mee maar had er graag nog 2/3 afgehad voor de vakantie vrijdag wat helaas niet is gelukt.
Nou gaan we over 2,5 week weer er fris tegenaan. Dadelijk naar de fysio, hopelijk helpt de epte zodat ik met wat minder pijn in het vliegtuig zit vrijdag..

Gister ochtend zou ik met een vriendin wandelen. Kwam er niet van. En ik moest werken ‘s middags. Uiteindelijk besloten zelf nog even te gaan voor mijn dienst en dat was heel fijn! Lekker wat beweging en rust in mijn hoofd. Dienst was een zware dienst.

Vandaag lekker even hardgelopen in de zon voor werktijd. Geen lange route. Gewoon even genieten.

Ninoea schreef op 03-03-2025 om 11:49:

Verstandige keuzes les, maar wel lastig ja.
Dorestad goed dat je zoveel wandelt. Ik denk dat je de slaap enorm nodig hebt qua herstel en rouw en zorg.

Dankjewel Ninoea.  Gisteren was ik de hele dag op pad.  Eerst bij mijn ouder.  Dingen regelen.  Luisteren.  Met ouder op pad,  ook regelzaken.  Toen naar familielid met verstandelijke beperking.  Nauwelijks beweging gehad.  Het was al in de avond Toen ik thuis was. Vanmorgen begonnen met lopen,  rondje van 7 km. Ondertussen alleen maar gebeld.  Regelzaken.  Vanmiddag werd ik nog gebeld door CIZ,  eind maart afspraak.  Begeleider van familielid belde nog. Overleg met tandarts.  Familielid mist al 3 kiezen en er moeten nog 2 kiezen getrokken worden.  We vonden ontzettend veel snoep en snacks. Om moedeloos van te worden.  Ik heb gisteren tandenpoetsles moeten geven.  Aan een 65 jarige...

Sterkte Dorestad... Beklijft de poetsles enigzins of moet je het pok vaak herhalen?

Bij yoga flink gewerkt vandaag, ik denk dat ik dat morgen wel ga voelen.
Ook aardig wat gelopen deze werkdag, vooral trap (de teller staat al op 41 verdiepingen). Ik zou nog 7 trappen meer gehad kunnen hebben als ik mijn mok met deksel beter had laten drogen. Dat had ik dus niet gedaan en toen ik mijn mok opende, stonk die geweldig... Dus bij het koffiehoekje een inruilbeker zonder deksel genomen en daarna de lift, want als ik 7 trappen loop met een mok zonder deksel, worden er 6 trappen vies. De 7e niet, want dan is de mok voldoende leeg om niet meer te morsen. Alleen heb ik dan niet genoeg koffie over om te drinken!
Ik ga nu naar bed, nog een trap te nemen.

Beetje frustrerend, mijn vriend wil ook wat kilo’s kwijt en bij hem gaat het veel sneller dan bij mij, terwijl hij minstens 3000 calorieën per dag naar binnen werkt. Wat an sich al een prestatie is aan overwegend plantaardig voedsel, maar dat terzijde. Zijn lunch is een gigantische berg salade met o.a. kikkererwten en avocado, dus een calorieënbom van praktisch mijn hele daginname. Nu kan ik natuurlijk ook 12 uur per week gaan wielrennen, maar ik verbruik daar dan geen 700 calorieën per uur mee (en ik kan überhaupt niet zo goed fietsen).
Nou ja, bij mij gaat het dus héél langzaam en ik ben nog niet eens op mijn eerste tussendoel. Daar hoop ik zondag wel op te komen (= -3 kg in  8 weken). Hopelijk houd ik de moed erin als ik er nog steeds niet ben.
Vandaag 11.000 stappen, een unicum voor een dag waarop ik niet aan het winkelen of stedentrippen ben. Er ging dan ook van alles mis. Ik parkeer ‘s morgens op een heel groot personeelsparkeerterrein, minstens 500 meter vanaf de pendelbus. Sta ik bij de bushalte, besef ik dat mijn telefoon nog in de auto ligt, dus ik moest dat hele eind weer heen en weer. Tussen de middag nog een lunchwandeling met collega’s en gedurende de dag flink heen en weer op kantoor. Nou ja, die heb ik dan mooi binnen, incl 8 trappen.

Auwereel schreef op 04-03-2025 om 22:09:

Sterkte Dorestad... Beklijft de poetsles enigzins of moet je het pok vaak herhalen?

Haha, dat gaat tandarts komende vrijdag beoordelen.  Dan 4 gaatjes gevuld.  2 weken later 2 kiezen trekken.  En ze mist al aantal kiezen. 

Sinds 1 maart vul ik de eetmeter weer in en dat helpt me goed om de puntjes weer op de i te zetten. Net wat meer fruit en wat vaker voor magere vleeswaren kiezen. Fijn om weer even inzichtelijk te hebben en ook fijn om te merken dat het dan best eenvoudig is om het weer iets strakker te zetten. Trots op mezelf dat ik ingrijp voor er iets aan de hand is en ik echt weer moet afvallen van mezelf.
Ook heeft het maandstaatje me inzichtelijk gemaakt wat de consequentie is van geen zin hebben in sporten en dan de auto maar te pakken in plaats van de fiets. Ik gun het mezelf enorm dat ik dat even deed, want ik had er echt even geen puf in en het zorgde dat ik ging en het fietsen niet het excuus was om niet te gaan. Maar nu ik sinds 1 maart weer trouw continu fiets heb ik er in 5 dagen alweer ruim 50 km opzitten en dat is natuurlijk veel beter. Kortom, ook dat gaat weer wat beter. Voordeel is ook het mooiere weer natuurlijk.
Vanochtend een heerlijke training gehad in het bos. Bootcamp. Morgenochtend hardlopen met de groep. Dat wordt een intervaltraining. Zin in!!!

MMcGonagall schreef op 04-03-2025 om 22:30:

Beetje frustrerend, mijn vriend wil ook wat kilo’s kwijt en bij hem gaat het veel sneller dan bij mij, terwijl hij minstens 3000 calorieën per dag naar binnen werkt. Wat an sich al een prestatie is aan overwegend plantaardig voedsel, maar dat terzijde. Zijn lunch is een gigantische berg salade met o.a. kikkererwten en avocado, dus een calorieënbom van praktisch mijn hele daginname. Nu kan ik natuurlijk ook 12 uur per week gaan wielrennen, maar ik verbruik daar dan geen 700 calorieën per uur mee (en ik kan überhaupt niet zo goed fietsen).
[...]

Ik heb niet het idee dat ik aankom van regelmatig een handvol drooggeroosterde kikkererwten. Dan heb ik minder trek in andere hapjes.

Vandaag 9 km gelopen om foto's te maken voor mijn werk. Werkgerelateerd wandelen vind ik niet erg met dit weer! "technisch weer"....

Auwereel schreef op 05-03-2025 om 20:03:

[..]

Ik heb niet het idee dat ik aankom van regelmatig een handvol drooggeroosterde kikkererwten. Dan heb ik minder trek in andere hapjes.

Nee hoor, maar een half pak (à 400 gram) kikkererwten, een hele avocado, plus een lading andere groente. Alles ingevoerd in de eetmeter komt die lunch neer op 1100 calorieën. Ik zit op 1250-1350 per dag.

Maar jij kunt gerust je handje kikkererwten nemen.

Een half pak je kikkererwten! Hoeveel vezels krijg je daarmee binnen, volgens mij denken z'n darmen, ja dàààg, dàt gaan we niet verteren! En sturen ze het gelijk door naar de uitgang.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.