Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Hier 11 km hardgelopen vanochtend. Voelde zwaar. Maar achteraf wel weer tevreden dat ik doorgezet heb. En vanmiddag en vanavond te werk. 

Ik stond vanmorgen met een tevreden gevoel in de badkamer. Ik ben deze maand 3 kilo afgevallen in totaal al iets meer dan 7 kilo.
Straks ga ik een mooie wandeling maken en vanavond uitgebreid koken mijn kinderen en schoonkinderen komen eten. Ik heb een lekker gezond hoofdgerecht met skrei en gegrilde groentes.

Ik was op vakantie met de drie jongsten in een huisje op een vakantiepark. Onze zoon en ik hebben wel gekookt, maar je eet ook wel echt anders en minder gezond dan normaal. We hebben het fijn gehad. Gisterenavond de vakantie met zijn zesssn afgesloten en gegeten bij een all you can eat.

Verder zat  gisterenavond 1 van mijn broeken strak. Een teken dat ik wat ben aangekomen. Niks geks gezien de vakantie en met dat ik sinds het hardlopen meer honger heb en meer eet, maar ik moet even kijken naar een nieuwe betere balans. Ik had al het idee dat dat niet helemaal goed ging. Beter nu bijsturen dan later.
Ik heb vanochtend en vanmiddag meteen de eetmeter weer ingevuld. Dat had ik al tijden niet meer gedaan.

Verder heb ik vanochtend alweer 11 km gelopen met de loopgroep en ben ik er ook op de fiets er naartoe gegaan (a 5,5 km) dus ik heb alweer de nodige beweging erop zitten. 

Februari terugblik. Actief bezig geweest. Wel duidelijk dat ik twee wedstrijden heb gelopen met extra rustdagen ervoor waarop ik minder heb bewogen. En ook dat er een vakantie in zat dat ik alleen met de kinderen was en dat ik door de kou meermaals geen zin had om te fietsen naar de verschillende locaties. 

Aantal stappen 12.260
Fietsafstand 92,5
Wandelafstand 65
Bootcamp uren 6
Hardlopen uren 12
Hardlopen afstand 95
Aantal trappen 5
Actieve kcal per dag 695

Ysenda

Ysenda

01-03-2025 om 13:24 Topicstarter

vandaag weer met zoon naar de sportschool. Leg day vandaag.
Morgen weer hardlopen. 

Ies

Ies

01-03-2025 om 15:45

In februari net geen 10.000 stappen gemiddeld. 
En turbulente maand voor mij op meerdere vlakken.
Wel zin in maart, heb nog wel flink wat te doen qua persoonlijke doelen. Oa gezond eten natuurlijk maar vanavond uiteten dus….

In februari gemiddeld iets meer dan 15k stappen. 

Gewicht mwah.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-03-2025 om 17:17

stand qua gewicht is bij mij momenteel - 36,5 kilo in 1 jaar
sporten gaat goed, wandelen kan iets meer. hopelijk snel wat warmer weer, zodat ik wat meer kan fietsen. Is me nu te koud met mijn artritis

gister sauna, 7000 stappen en dus te weinig maar wel netjes gegeten. Vandaag ga ik het ook niet redden met de stappen maar eten is wederom wel netjes. 
morgen ga ik zeker de stappen halen. 

februari terugblik:

3 x bootcamp 
200 km gelopen 
14.000 stappen per dag. 
Actieve kcal kan ik niet zien voor een maand (of wel en heb ik niet door hoe? Ik heb samsung watch)
Slapen: idioot véél meer diepe slaap dan het hele jaar 2024.
Gewicht: 59 kilogram.  Dat is te licht,  absoluut.  Mijn moeder en ik lijken op elkaar: bij véél verdriet  vallen we af. 
Qua uiterlijk: in mijn gezicht teken ik enorm door de afgelopen tijd in combinatie met een paar kilo te licht. Ik zie er niet Fris en fruitig uit. 

Maar vandaag wel 15 km gelopen met eega,  via bos naar streekproducten markt.  De lente is er. Volop daslook.  Speenkruid heeft het groene blad alweer boven de grond

Ik heb gemiddeld 12.000 stappen per dag gezet in februari  .

Ies

Ies

02-03-2025 om 22:58

Gister gaan uiteten en het relatief wel netjes gehouden, vind ik. Voor mijn doen dan Wel wat brood gehad en dat was wit maar het bij weinig gehouden. Was lastig want het eten was enorm lekker. En als hoofdgerecht vis met salade. 2 wijntjes en geen nagerecht. Ook lastig want ze hadden precies mijn smaak. (o.a. vanalles met citroenijs)
En vandaag een verjaardag waar ik alleen maar koffie geaccepteerd heb, er waren veel zoetigheden en ongezonde snacks. Ik blijf dat lastig vinden want voel me dan toch wat ongezellig en ondankbaar maarja. 
Qua beweging gaat het steeds beter maar het houdt nog niet over. 

Verstandige keuzes les, maar wel lastig ja. 
Dorestad goed dat je zoveel wandelt. Ik denk dat je de slaap enorm nodig hebt qua herstel en rouw en zorg. 

Zaterdagochtend heb ik meegelopen met de loopgroep. Een prachtige route van 11 km. Zondagochtend zijn we naar een museum geweest en in de middag hebben we bij de posbank gewandeld. Een route van 5 km. Ik had wat last van mijn linkerknie aan de zijkant binnenzijde. In de avond ook nog kort gewandeld.
Vannacht heerlijk geslapen en vanochtend bootcamp gedaan. Ik track sinds 1 maart weer mijn eten en dat helpt me even weer goed. Verder ben ik vandaag ongesteld geworden. Korte cyclus dit keer; 24 dagen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-03-2025 om 16:57

ik ga zo weer naar PT. 
Merk wel dat ik het afgelopen week wat lastig had met eten, vooral wat minder verstandige keuzes. Dat moet ik nu weer goed gaan oppakken

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.