Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ik heb 10.000 stappen gezet en een liter vocht kwijt door en huilbui( gedoe op het werk en ongesteld). Niet leuk zo het weekend in gaan.

Gisteren heb ik vooral beweging gekregen door in de tuin te werken daar was het lekker weer voor.
Vandaag moest ik in Arnhem zijn en heb dat gecombineerd met een mooie wandeling op de Veluwe ik ben bij Wolfheze de wodanseiken gaan bekijken. Het grootste deel van de wandeling was het zonnig en dan is het in het bos en op de heide extra mooi.

Tuinfluiter schreef op 27-02-2025 om 18:13:

ik ben bij Wolfheze de wodanseiken gaan bekijken.

Ik moest dit opzoeken maar wat mooi!

Hier gaat het wisselend. In de vakantie echt een goede week gehad, deze week iets minder qua eten. Bewegen gaat weer top: gemiddeld 15.000 stappen, lekker veel wandelen en 2x in de sportschool geweest deze week. Die stomme cravings als je 1x iets met veel suiker neemt.. Zit ook op dag 20 van mijn cyclus, dus het wordt weer een leuke week  

Naar voor je dat het zo’n emotionele dag was @Dolfje. 
@dorestad wat doe je met 50 preien? Hoe bewaar je ze? Herkenbaar die poetsles. Onze dochter heeft die net weer gehad en we hebben ook instructie gegeven voor napoetsen.

Ninoea,  deze poetsles krijgt dus iemand van 65 jaar. Ik hoop dat het goed komt.  De persoonlijke hygiëne blijft matig,  het is lastig  in dat opzicht bij te sturen.  
Deze 50 preien maak ik 2 preitaarten van.  We hadden laatst een stuk of 25 preien,  die eten wij met 4 personen makkelijk binnen 1 maaltijd op. Wij eten slechts 1 hoofdmaaltijd per dag.  

Dorestad schreef op 27-02-2025 om 20:58:

Ninoea, deze poetsles krijgt dus iemand van 65 jaar. Ik hoop dat het goed komt. De persoonlijke hygiëne blijft matig, het is lastig in dat opzicht bij te sturen.
Deze 50 preien maak ik 2 preitaarten van. We hadden laatst een stuk of 25 preien, die eten wij met 4 personen makkelijk binnen 1 maaltijd op. Wij eten slechts 1 hoofdmaaltijd per dag.

Hoe dik en groot zijn die preien precies? Ik krijg geen 25 preien in mijn springvorm...?

Auwereel schreef op 27-02-2025 om 21:46:

[..]

Hoe dik en groot zijn die preien precies? Ik krijg geen 25 preien in mijn springvorm...?

Groot.  Eerst beetje wokken,  dan slinken ze . En ik gebruik enorme 2x braadslede. Grote preien en ik gebruik ook een groot deel van het groen.  

Vanochtend kwam ik echt tot niks helaas. 
Vanmiddag ging het beter. De buitenlucht opgezocht. Eerst een uurtje in het bos gewandeld en daarna privéles met pony. Vanavond wafels gebakken en heel verstandig ook een gedeelte weg gegeven/ ingevroren. 

bootcamp gehad. We waren erg stil....de training was pittig.  

Net besloten toch maar niet te gaan sporten ivm die heup maar heb wel lekker gewandeld. Nu bijna 6000 stappen gezet.
Ga vanmiddag op de  elektrische fiets naar mijn vader en vanavond op de gewone fiets naar de feesttent( gewone fiets trapt heeeel zwaar, gebruik die bijna nooit meer maar met uitgaan wel) Zal wel aan de stappen komen vandaag maar we eten ook friet en vanavond pils 
Morgen zien we wel weer verder. Gewicht was vanmorgen 83,7. 2,5 kilo afgevallen sinds januari. Ben nu wel ongesteld dus het zal wel gaan schommelen).

Ies

Ies

28-02-2025 om 11:36

Ik doe weer een beetje mee. Sinds maandag  iig weer niet meer snoepen/ ongezond eten. Was met griep enorm gaan vreten en 1,5 kg bijgekomen, daar is nu 0,5 vanaf. 
Nu nog wat energie verzamelen om weer wat meer aandacht aan mijn maaltijden te kunnen besteden. 
Maar voor nu wel even tevreden, heb toch heel wat verleidingen weerstaan sinds maandag. 

Ies schreef op 28-02-2025 om 11:36:

Ik doe weer een beetje mee. Sinds maandag iig weer niet meer snoepen/ ongezond eten. Was met griep enorm gaan vreten en 1,5 kg bijgekomen, daar is nu 0,5 vanaf.
Nu nog wat energie verzamelen om weer wat meer aandacht aan mijn maaltijden te kunnen besteden.
Maar voor nu wel even tevreden, heb toch heel wat verleidingen weerstaan sinds maandag.

Wij hebben toen we beide net corona hadden gehad stoommaaltijden bij de AH gehaald. Wij vonden dat best een gezonde optie als je nog geen energie hebt om zelf gezond te koken. Tijdens een verbouwing hebben we dat ook wel eens gedaan. 

Wij zijn nu met z'n tweeën voor een heel gezin natuurlijk niet handig en erg duur.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.