Jouw lijf
Dolfje
26-02-2025 om 10:38
Ysenda schreef op 26-02-2025 om 10:13:
[..]
Ik heb mijn zoon als buddy in de arm genomen.
Hij klapt gewoon het licht aan en zegt: hier heb je een banaan, kleed je aan en we gaan!
En als ik er dan ben dan doe ik mijn ding ook wel.
Goeie! bij mij is het ook als ik er eenmaal ben is het goed. En dat had ik nooit verwacht dat ik nu baal dat ik niet kan gaan vanwege die heup. Nu vrijdagmorgen maar. Vrijdagavond krijg ik beweging in de carnavalstent en zaterdag bij de optocht
ToetieToover
26-02-2025 om 10:51
Ysenda schreef op 26-02-2025 om 10:13:
[..]
Ik heb mijn zoon als buddy in de arm genomen.
Hij klapt gewoon het licht aan en zegt: hier heb je een banaan, kleed je aan en we gaan!
En als ik er dan ben dan doe ik mijn ding ook wel.
Wat fijn, zo’n buddy.
Gewoon ‘gaan’ is ook mijn tacktiek, ik rol mijn mat uit thuis of ga naar de sportlacatie en begin met … iets. Zo behoud ik de routine. Kan ik weinig, doe ik weinig. Niet erg. Ik kan het meestal wel verklaren. Veel gewerkt, slecht geslapen, verkouden geweest; het heeft allemaal invloed. Ik sla dan meestal de sporten over waarbij een ander er last van heeft als ik niet fit ben, zoals bij het sparren ofzo. Voor de rest is alles aanpasbaar aan mijn lijf van dat moment.
JtM
26-02-2025 om 12:01
Ik ben vanochtend ook lekker wezen sporten, ging goed! Gewichten wat hoger dan normaal dus dat zal morgen wel spierpijn worden. Ik ga zo zoon lopend van school halen, heerlijk in het zonnetje. Merk ook aan m'n lijf dat ik langzaam aan weer wat meer energie krijg nu de dagen weer wat langer worden en de zon wat meer tevoorschijn komt.
Schoondochter
26-02-2025 om 14:12
ik sluit me weer aan bij de sporters, hoera. Net wezen hardlopen en ik vreesde een beetje twee weken lamlendig bankhangen zou hebben gedaan met mijn conditie. Nou. Niks dus, het ging heerlijk.
![]()
Ninoea
26-02-2025 om 18:42
Ik ben met drie van onze kinderen een midweekje op vakantie. We zitten in een huisje van Landal. Maandagmiddag zijn we aangekomen. Die ochtend heb ik thuis nog meegedaan aan een bootcamptraining. Gisteren een rustig dagje met snoepen. Gevoelsmatig echt geen moer uitgevoerd. Vandaag gezwommen, gebowld en samen met onze jongste zoon hardgelopen. Zo dadelijk eten. Onze jongste zoon kookt. Dat vindt hij tegenwoordig leuk.
Dorestad
26-02-2025 om 19:33
gisteren een dag bij mijn moeder. Wat zijn er een hoop dingen te regelen. Daarna ook nog gedoe met familielid met verstandelijke beperking waarvoor ik alles regel. Ik was gevloerd terwijl ik ongeveer de hele dag op mijn kont had gezeten.
Op woensdag is eega altijd vrij. Vanmo zijn we in de tuin bezig geweest. Ontzettend veel kattestront opgeruimd (katten van de buren). Daarna zijn we naar het gebied van de Drentse Aa gegaan om er ruim 8 km te lopen. En om daarna op het terras koffie en appeltaart te nuttigen.
Ysenda
26-02-2025 om 19:52
ik ben een dagje uit met zoon.
Wel veel gelopen maar ook extern geluncht, gesnacked en gegeten.
Ik heb van elke hap genoten.
FaithfulDuck87
26-02-2025 om 19:53
vanavond nog even een rondje gelopen, morgen na het werk nog even sporten bij de fitness
Dolfje
26-02-2025 om 21:29
Ik weet niet precies hoe maar ik ben toch nog op 15.000 stappen uitgekomen. Wel slecht hap snap gegeten.
MMcGonagall
26-02-2025 om 22:12
Sporten gaat prut deze week. Maandag ben ik wel gaan zwemmen maar ik moest er eerder uit vanwege een andere afspraak. Deze week drie dagen naar kantoor. Vandaag tot 18.00 gewerkt waardoor ik echt geen puf meer had om nog naar de sportschool te gaan. Morgen de hele dag afspraken op grote afstand, dus weer laat thuis. Vrijdag dan nog werk inhalen dat is blijven liggen door al die afspraken. Gelukkig gaat het eten wel goed, ondanks drie keer lunch buiten de deur. Er zijn wel magere opties die ruim onder de 400 calorieën blijven.
Trail
27-02-2025 om 11:48
gisterochtend de hond van een vriendin uitgelaten omdat ze een belangrijke afspraak had. Lekker een flinke boswandeling gemaakt. En toen ze terug kwam hebben we ‘s middags samen nog een stukje gelopen.
Ik heb een bestelling bij een biologische webshop gedaan zodat ik binnenkort kan gaan starten met zelf brood bakken. Lijkt me een leuke hobby. Benieuwd hoe het uitpakt. ‘s avonds lekker mijn boek uitgelezen.
JtM
27-02-2025 om 12:23
Mijn dag gisteren ging qua beweging heel goed! Ik had het idee dat het qua eten wat minder was, maar toch gaf de weegschaal vanochtend een - aan 
Ik heb spierpijn van het sporten van gisteren, dat vind ik toch altijd wel fijn, heb ik wel het gevoel iets gedaan te hebben.
Ninoea
27-02-2025 om 17:37
Ik heb vandaag weer gezwommen en een korte duurloop van 30 min gedaan. Zo dadelijk uit eten. Huisje moet ook nog even opgeruimd worden want morgenochtend vertrekken we.
FaithfulDuck87
27-02-2025 om 17:45
ik zou uit het werk gaan sporten, maar ik heb een enorm drukke dag gehad, veel gelopen en getild, dus ik sla even over.
Dorestad
27-02-2025 om 17:50
vandaag ruim 12 km gelopen waarvan zeker 11 km in het zonnetje. Maar ook getrakteerd op een fikse hagelbui. Een stuk of 50 preien uit tuin van ouders schoongemaakt. Dat is gewoon veel werk. Beetje met gewichten gedaan, nog steeds heel licht. Contact gehad met de tandarts over mijn familielid die verstandelijke beperking heeft. 2 kiezen moeten eruit. Er is een karrevracht plaque weggehaald. Er moet poetsles gegeven gaan worden.
Ik heb net nog een worteltaart gemaakt. Met volkorenmeel en extra psylliumvezels.