Jouw lijf
Dorestad
20-02-2025 om 14:47
RoosOpJeHoed, waardeloos dat je stress dagen hebt. Ik moest echter wel lachen om je VIJF KILO chocolade. Knap hoe je andere keuzes hebt gemaakt (maar eigenlijk weten we dit ook van jou. Jij weet, in jaren gemeten, de lijn van afvallen en fitter worden vast te houden).
Ja, die ringen. Ik ben in de prehistorie getrouwd. Daarna hebben man en ik allebei onze trouwringen ooit wijder moeten maken en jaaaaaren daarna weer smaller moeten maken.
vrouw92
20-02-2025 om 17:07
Vandaag een klein handje choco mix (noten).. Die vind ik echt heel erg lekker en paste in mijn budget. Ik heb verder heel voedzaam gegeten, in totaal 11,5 kilometer gelopen (waarvan 1x 6,2 en 2x 1,5). En een uur kracht gedaan.
In de vakantie lukt het me altijd zoveel beter om aan mijn doelen te werken. Ik hoop zo dat ik het vol kan houden als er wat meer tijdsdruk bij komt kijken.
Vandaag heb ik ook mijn wandelplanning afgemaakt voor het komende jaar. Ik loop voor de 5e keer de Vierdaagse en wil dit een keer zo pijnvrij mogelijk doen. Is me nog geen 1x gelukt. Hoort er ook een beetje bij, maar met wat kilo's minder en sterker zou het toch mogelijk moeten zijn. Ik heb een stuk meer gepland dan vorig jaar. Hopelijk lukt het ook om daadwerkelijk naar al deze tochten te gaan.
Dolfje
20-02-2025 om 18:36
RoosOpJeHoed schreef op 20-02-2025 om 14:33:
[..]
Gisteren had ik een sh*tdag vol stress. Vanmorgen wéér en toen wilde ik tijdens de boodschappen 5 kilo chocolade kopen (tijd van de maand ook nog eens). Maar ik kocht... bramen. Die gegeten met een schaaltje yoghurt en honing. Daarna al mijn frustratie eruit gegooid tijdens een hele pittige cardio-kickboxing-workout. Dat helpt. Maar nog steeds trek in chocolade
Vanavond 'mag' ik weer mijn dagelijkse blokje Lindt 70% caramel seasalt. Straks een stukje roggebrood met fruitspread.
wel knap dat je je hebt ingehouden en vanavond extra genieten van dat stukje choco.
Dolfje
20-02-2025 om 18:39
Ik had het halve plan gisteravond om vanmorgen weer te gaan sporten voor het werk maar het is een rondje wandelen geworden. En een korte lunchwandeling en nu 11.000 stappen.
Man gaat zo sporten en dan ga ik in bad.
Auwereel
20-02-2025 om 19:24
Schoondochter schreef op 20-02-2025 om 13:57:
[..]
Voor je ring weet ik wel een oplossing, ringverkleiner. Een soort kleine ouderwetse telefoondraadjes die je om je ring kan doen. Vond ik een mooie tussenoplossing zolang ik niet weet op welk gewicht ik uitkom en mijn ringen weer op maat kan maken. Ik kocht ze via bol in verschillende kleuren, en het valt helemaal niet op.
Die wil ik ook! Mijn trouwring zat al niet al te strak toen ik trouwde, maar mijn gewicht fluctueert ook langzaam en ben nu in een periode dat mijn vingers slanker zijn dan toen ik trouwde, dus mijn ring schuift nu wel erg gemakkelijk af. Maar ik wil 'm niet kleiner laten maken, want soms worden mijn vingers ook wel eens dikker, als ik wat aankom, of in de zomer willen mijn handen wel eens meer vocht vasthouden en zijn mijn vongers ook dikker.
MissDalhousie
20-02-2025 om 22:59
Dolfje schreef op 20-02-2025 om 08:49:
[..]
Mijn valkuil is dat ik dan inderdaad te weinig eet en dan later ga over-eten ipv voeden.
Heel herkenbaar, die valkuil! Hier komt die ook minstens twee keer per week voorbij.
Het helpt me wel om er achteraf rustig over na te denken en een plan te maken voor de volgende keer. Als ik nu een drukke dag heb, schuif ik snel voor de hectiek even een banaan of een volkoren boterham met amandelpasta naar binnen als extra tussendoortje.
Vanmiddag tijdens de lunchpauze gezwommen met een vriend. Hij traint zwemmers en heeft een opname van me gemaakt. Ik schrok echt van mijn belabberde techniek en lighouding! Maar wel leuk om er weer gericht aan te werken. Vanavond een lesje pilates gedaan, was ook erg lekker.
MissDalhousie
20-02-2025 om 23:03
En Roosopjehoed, geïnspireerd door jouw bramen ben ik na de pilatesles even de supermarkt ingerend voor frambozen!
(Er ging ook een ijskoffie mee naar buiten. Tja, ik & verleidingen...)
Dolfje
21-02-2025 om 07:29
Man had een bakkerij pakket bij de ah gehaald met brood en donuts en omdat we geen yoghurt meer hadden gisteravond heb ik een donut gepakt( paste nog in mijn calorieen) Nou ik merk meteen effect op mijn lichaam van die snelle suikers. Heel de nacht honger gehad en nu ook een rommelende maag.
Ninoea
21-02-2025 om 09:42
Dolfje schreef op 21-02-2025 om 07:29:
Man had een bakkerij pakket bij de ah gehaald met brood en donuts en omdat we geen yoghurt meer hadden gisteravond heb ik een donut gepakt( paste nog in mijn calorieen) Nou ik merk meteen effect op mijn lichaam van die snelle suikers. Heel de nacht honger gehad en nu ook een rommelende maag.
Ja dat is wel echt het irritante aan die suikers. Je krijgt best een bult binnen en het zet aan tot nog meer willen/nodig hebben. En zeker die combi van zoet en vet.
Ninoea
21-02-2025 om 09:54
Ik heb gisteren voor het eerst meegetraind met een loopgroep in mijn woonplaats. Het was een positieve kennismaking. Morgen met een ander groepje meelopen van dezelfde vereniging. Hopelijk bevalt dat weer goed. Als het bevalt word ik lid. Ze hebben veel verschillende niveaugroepen en de samenstelling van het groepje waarmee ik trainde was ook leuk divers in verschillende opzichten. Ook leuk is dat de even weken op donderdag interval is en de oneven weken een korte duurloop. Zaterdags is altijd een wat langere duurloop. Ze vonden dat ik makkelijk liep en dachten dat ik wel mee zou kunnen komen met de groep die 14 km loopt. Dat vind ik stevig. Max wat ik heb gelopen is 11. Maar in iets lager tempo dan ik normaal doe moet dat kunnen en dat tempo hadden ze in die groep ook wel lopen (de snellere lussen dan). Kortom, goede ervaring. Ben ik opgelucht over. Ik vind deelnemen aan nieuwe groepen altijd best een stap en moet daar echt voor over een drempel om die stap te zetten. Vanochtend de bootcamp overgeslagen. Ik was gisteren echt heel moe van het hardlopen en het vele fietsen. Zondag bootcamp lukt niet, maar ik zeg mijn afspraak van maandagochtend af om dan weer bootcamp te doen. Ik heb deze week nu drie keer in totaal 10 km hardgelopen. Dus wat rust is ook wel goed. Zo dadelijk ga ik wel wandelen met een vriendin, maar dat is laagintensief en niet zo belastend.
Dolfje
21-02-2025 om 10:11
Ninoea schreef op 21-02-2025 om 09:42:
[..]
Ja dat is wel echt het irritante aan die suikers. Je krijgt best een bult binnen en het zet aan tot nog meer willen/nodig hebben. En zeker die combi van zoet en vet.
ja en als je dat dus bijna niet meer doet valt het zo op hoe je lijf daarop reageert..zo ook met alcohol. De dag erna vooral dan raak ik niet verzadigd.
Wat dat betreft zijn de komende weken een uitdaging want vanavond naar theater met een borreltje naderhand met vrienden, morgen uit eten want man is jarig en dan volgende week carnaval en daarna 2 weken all inclusive op vakantie. Tussendoor dus extra goed opletten en zoveel mogelijk extra proberen te bewegen. Nu is dat resort waar we heen gaan mega groot en ik heb om een kamer gevraagd op de bovenste verdieping expres want geen lift. En sportkleding gaat mee en ik wil baantjes trekken en meedoen aan aquafit etc. Alle beetjes helpen
Net terug van een wandeling , dadelijk voor de ontspanning naar acupunctuur, daarna naar de coach en vanmiddag wil ik even sporten want de vrije vrijdagmiddag is mijn valkuil. Met boek op bank = eten. Dus ik ga iets anders doen vandaag.
Dorestad
21-02-2025 om 18:19
Dolfje schreef op 21-02-2025 om 10:14:
Goed bezig Ninoea met dat lopen!
Zeg dat wel!
Dorestad
21-02-2025 om 18:23
vanmorgen de bootcamp/beweegpark sessie gehad. Er waren alweer mensen in korte broek.
Een andere trainer. Voor mij een verademing. De laatste weken was het eigenlijk voornamelijk krachttraining armen met voor mij te zware kettlebells. Ik kwam er bijna altijd vandaag met gevoel van: mislukt, ik kan het niet.
Vandaag een goede mix tussen cardio en krachttraining waarbij bij de krachttraining ook andere spieren dan die van de armen werden getraind. Iemand merkte op dat hij deze training veel prettiger vond. Nou ik ook. Eindelijk een succesvolle training voor mij.

Vanavond 'mag' ik weer mijn dagelijkse blokje Lindt 70% caramel seasalt. Straks een stukje roggebrood met fruitspread.