Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

beterschap, Anfisa!

Ik ben net gaan hardlopen toen het even droog was. Lekker om even buiten te zijn. Daarna direct boodschappen gedaan en nu onder een dekentje op de bank, mijn weekend is begonnen. 

Net een wandelingetje gemaakt, geen zon maar ook geen laaghangende bewolking of mist maar meer. Knapt een mens wel van op!

ik moet zo nog even op de fiets stappen om onze dochter op te halen van kinderattelier. Het is gelukkig wel weer droog. 

Behalve de borrelnootjes om 14 uur (waarom??) heb ik een fijne bijtankdag gehad waarin ik ook heb gewandeld en gefietst! Verder op de bank onder een deken urenlang Netflix gekeken en oh ja! Ik heb ook het aanrecht en de keukenvloer  schoongemaakt. 

Dadelijk toch op de fiets om naar mijn sport te gaan. Trots op mezelf. Hopelijk is het dan toch even droog. 

Vandaag was weer mijn weegmoment en ik ben afgelopen week 700g afgevallen. Ik merk ook dat ik in januari al wat kilootjes kwijt ben geraakt mijn bh moest een tandje strakker en mijn ringen en broek zitten lekkerder.
Eten gaat hier eigenlijk heel goed ik eet tussendoor geen speculaasjes en blokjes kaas meer. Ik denk wel dat het in mijn voordeel werkt dat ik niet echt een chips, borrelnootjes en patat liefhebber ben. Ik houd van een glaswijn met een lekker bijpassend hapje. In het weekend doe ik dat ook gewoon maar wel een glaasje minder en een gerechtje met niet teveel calorieën. Net carpaccio vooraf gegeten en straks een eendenborstje met veel groentes en een bijpassende wijn. 
Door de week stil ik de lekkere trek met oa tomaatjes en krabstics.

alhambra schreef op 24-01-2025 om 17:09:

Behalve de borrelnootjes om 14 uur (waarom??) heb ik een fijne bijtankdag gehad waarin ik ook heb gewandeld en gefietst! Verder op de bank onder een deken urenlang Netflix gekeken en oh ja! Ik heb ook het aanrecht en de keukenvloer schoongemaakt.

Urenlang Netflixen onder een dekentje klinkt wel heel chill. 

Ik was bij de coach en daar ook afgevallen en in centimeters ook minder. Heb door alle toestanden vanmiddag wel zitten snaaien aan kaas. Die oude reactie ben ik dus niet kwijt nog. 
Morgen gaan we weer sporten en zondag ook.

Ninoea schreef op 24-01-2025 om 17:51:

[..]

Urenlang Netflixen onder een dekentje klinkt wel heel chill.

Ik ben er ook goed van opgeknapt!

Anfisa schreef op 23-01-2025 om 22:45:

Kizomba, geen schop onder je hol hoor. Zou je het voor jezelf kunnen accepteren dat dit misschien zo nu en dan voorkomt en dat dit niet gelijk aan opgeven staat?

Voorheen absoluut niet. Maar nu eis ik dat van mezelf. Het zal zeker niet de laatste keer zijn, maar ohoh, wat baalde ik gisteren van mezelf. Vandaag ging het wel wat beter. Ik moet gewoon een goede modus zien te vinden. Voorlopig zal ik nog wel vaker last krijgen van de maandelijkse eetdrang. Of willen eten bij stress. Ik zal toch beter moeten gaan plannen (eten,bewegen, sociale contacten etc.). Want dat had ik ook los gelaten en dat werkt echt niet voor mij...dan ben ik net zo'n loose canon. Kost gewoon even tijd om mijn  weg erin te vinden. 

SuzyQFive schreef op 23-01-2025 om 23:46:

[..]

Mooi eerlijk verhaal

Ja had vandaag even een mindere dag, kan gebeuren en dan morgen weer gewoon.

En ja, herkenbaar van voorheen. Ik gebruik nu saxenda en heb dat niet meer. Tenzij ik het een paar dagen niet neem. Dan komt die eetdrang weer terug.

Ik mag ook Saxenda gaan gebruiken, heb in juni 2jarig GLI traject afgerond. Ik durf niet. Nog niet. Eerst zelf proberen. Wel fijn voor je dat je die eetdrang niet meer hebt 😊.

Dolfje schreef op 24-01-2025 om 07:50:

Zo lang ik een beetje " karig" eet volgens plan heb ik het niet zo maar gisteren in de Ah lagen stukjes kaas. Ik pakte er een en ben nog 2 keer terug naar die tafel gegaan
Ik kan gewoon niet maar 1 ding van iets pakken. Het triggert dan op de een of andere manier of zo.
De weegschaal gaf hetzelfde aan als vorige week vrijdag. Ben er tussendoor toch nog op gaan staan maar ik wil eigenlijk alleen het gewicht op vrijdag laten mee tellen. Die als vast meetpunt houden.
Straks krijg ik bezoek en we gaan wandelen, tenminste dat is het plan dus hopelijk droog.
Daarna naar de coach, kan het met haar gaan hebben over het gedoe met moeder en zieke vader en de obsessie met de weegschaal. Kijken hoe zij daar naar kijkt.

Dat dus...1 ding pakken is uiteindelijk vaak veel meer. En idd. vooral bij kaas en worst.  Of bittergarnituur. Of bij... of bij.... 🙄. Oh wat zijn er toch veel verleidingen. 

Ninoea schreef op 24-01-2025 om 08:18:

Kizomba, belangrijkste is dat je het nu achter je laat. Niet fatalistisch gaan denken dat het nu toch al stuk is.
Ik heb zo’n eetbui al heel lang niet meer gehad. En als ik zo’n hongerklop voel dan weet ik inmiddels dat er iets mis is gegaan in mijn structuur (te weinig eetmomenten, te zoet of te weinig eten, oververmoeid en te weinig geslapen). Bij mij werkt het het beste weet ik inmiddels om mezelf dan wel echt een volle maag te kunnen en dan is een maiswafel het ook niet. Twee (of drie) boterhammen met bijv 100 % pindakaas of kipfilet, een bak kwark met noten en gepofte spelt, of een combi helpt dan wel. Ik kies dan voor wel grotere hoeveelheid, want kleiner lukt me niet, maar wel voor dingen die ik oké vind en dan weer door. Op die manier lukt het wel en heb ik uiteindelijk een beter gevoel bij wat ik doe. Dit is een proces dat langzaam tot stand is gekomen in de jaren. Ik weeg niet dus de impact zou best hetzelfde kunnen zijn; maar mijn doel is dan ook ‘gezond’ en bovenstaande is gezonder dan het alternatief dat ik anders zou nemen “een grote zak chips of koekjes of chocolade of een mix”.
Het is zoeken naar wat voor jou werkt. Maar voor nu vooral weer door. Het is niet mislukt.

Er ging ook iets mis in mijn structuur. Maar die structuur moet ik nog aanbrengen. Heb ik sinds ik op mezelf woon/samen woon nooit gehad. Fijn voor je dat je die hongerklop vaak de baas kan zijn. Lijkt me geweldig. 

alhambra schreef op 24-01-2025 om 09:39:

Eens met jullie hierboven. Het is niet alles of niets en structuur is erg belangrijk.

Ik heb de afgelopen week slecht voor mezelf gezorgd omdat ik de druk op het werk te hoog heb laten oplopen.

Nu eerst weer goed rust pakken en tegelijkertijd een betere structuur. Dan gaat het wel weer beter. Hiervoor is het een aantal weken heel goed gegaan dus daar kan ik weer bij gaan aansluiten.

Nou, dit dus ☺️. 

Kizomba schreef op 24-01-2025 om 21:08:

[..]

Nou, dit dus ☺️.

We gaan er voor!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.