Jouw lijf
Kizomba
24-01-2025 om 21:22
Anfisa beterschap. Lijkt me heel erg vervelend, migraine. Heb ik gelukkig nog nooit gehad.
FaithfulDuck87
24-01-2025 om 21:27
ook nog een rondje gelopen. Moet van fysio wat minder lang/ver lopen, omdat ik last van mijn voet heb. Vanmorgen bij podotherapeut geweest en heb wat een ontsteking in de peesplaat. Krijg zooltje, en ik moet beter op mijn tenen lopen. Ik heb niet een hele grote afwijking, maar omdat ik nu veel meer loop, krijg ik wel last. Dus nu een half uurtje gelopen, en dat ging prima.
Trail
24-01-2025 om 23:11
Vanochtend was ik van plan om naar een proefles chilates te gaan. Maar ik ben net thuis van vakantie en was zo moe! Niet gegaan. Baal er dan achteraf van.
Vanmiddag wel een half uurtje hardgelopen. Hardlopen stond op de planning, maar het regende, en met dit topic in mijn hoofd heb ik gewoon een haalbaar (licht) doel met mijzelf afgesproken. Blij mee.
Daarna bij een vriendin op kraamvisite geweest. Heel zoet kindje. Een natuurdocumentaire met mijn buurvrouw gekeken. En een boek uitgelezen. Dus lekker ontspanning gehad.
Dolfje
25-01-2025 om 07:26
Nou hier gaan mijn sportplannen niet door, ik heb koppijn en keelpijn en ik denk ook koorts
Kan nu ook niet op bezoek in ziekenhuis dus extra balen.
Tuinfluiter
25-01-2025 om 08:21
Dolfje schreef op 25-01-2025 om 07:26:
Nou hier gaan mijn sportplannen niet door, ik heb koppijn en keelpijn en ik denk ook koorts
![]()
Kan nu ook niet op bezoek in ziekenhuis dus extra balen.
Een virus komt nooit op het juiste moment maar dit is wel erg zuur, beterschap Dolfje ik hoop dat je snel herstelt.
ToetieToover
25-01-2025 om 08:38
Chill-latus
dát lijkt me wel wat.
Ik heb ook weer een rondje extra eten + migraine achter de rug. Ik eet dan een paar dagen tussen de 500 en 800 kcal extra. Dat is wat mij betreft een extra maaltijd en wat chocolade. En dan weer terug in het ritme. Die paar dagen zijn niet zo erg. Wat vervelender was: ik had het niet zien aankomen want niet genoteerd in mijn agenda. Ik werd er door verrast, maar snapte vervolgens meteen waarom ik zoveel wilde eten!
Mijn blessure is geen breuk, maar een kneuzing. Geen idee waarom ze een foto hebben gemaakt als ze er toch niet zoveel op kunnen zien, althans, ze zien dat het niets ernstigs is. Een kneuzing schijnt langer te duren. Nou. Ben ik mooi klaar mee. Het is een arm, dus ik train nu vooral benen. Best lastig omdat ik bij de meeste van die oefeningen ook gewicht vasthoudt met mijn armen. Bij deadlifts de trap bar + straps gebruikt. En minder gewicht. En toen maar de leg press machine. Grrrrr.
Kizomba
25-01-2025 om 11:29
ToetieToover schreef op 25-01-2025 om 08:38:
Chill-latus
dát lijkt me wel wat.
Ik heb ook weer een rondje extra eten + migraine achter de rug. Ik eet dan een paar dagen tussen de 500 en 800 kcal extra. Dat is wat mij betreft een extra maaltijd en wat chocolade. En dan weer terug in het ritme. Die paar dagen zijn niet zo erg. Wat vervelender was: ik had het niet zien aankomen want niet genoteerd in mijn agenda. Ik werd er door verrast, maar snapte vervolgens meteen waarom ik zoveel wilde eten!
Mijn blessure is geen breuk, maar een kneuzing. Geen idee waarom ze een foto hebben gemaakt als ze er toch niet zoveel op kunnen zien, althans, ze zien dat het niets ernstigs is. Een kneuzing schijnt langer te duren. Nou. Ben ik mooi klaar mee. Het is een arm, dus ik train nu vooral benen. Best lastig omdat ik bij de meeste van die oefeningen ook gewicht vasthoudt met mijn armen. Bij deadlifts de trap bar + straps gebruikt. En minder gewicht. En toen maar de leg press machine. Grrrrr.
Nou, dat is inderdaad balen zeg 😔. Ik hoop voor je dat je arm vlot beter gaat worden 🍀.
JtM
25-01-2025 om 12:31
Beterschap Dolfje!
Wat balen van je blessure Toetie!
Hopelijk herstel je snel. Vandaag best een drukke dag, vanochtend voetbal van zoon. Boodschappen gedaan, was gedaan en opgevouwen etc. Bedden opnieuw opgemaakt en noem maar op. Dadelijk nog even werken en dan komen einde van de middag vrienden met hun kinderen hier eten. Dus ook vast een gedeelte van het eten voorbereid samen met vriend. Zo even snel douchen 😊 helaas geen tijd om even buiten een stuk te wandelen. En ik zal ook vast wat meer eten dan eigenlijk 'mag'.
Fijne dag allemaal!
FaithfulDuck87
25-01-2025 om 14:56
heerlijk weer, dus lekker een rondje gelopen. Nu een bakje kwark en dan zo naar verjaardag. Daarna door naar toneeluitvoering in het dorp
lientje69
25-01-2025 om 15:16
Beterschap Dolfje! Hier ook niet helemaal tof, ook keelpijn oa. maar ga zo toch even een rondje aan de wandel. Het zonnetje schijnt na flink regen hier vanmorgen . Dus ik schop mezelf ff van de bank af nu. 
PhilDunphy
25-01-2025 om 15:19
Wekelijkse meting:
Aug '24 startgewicht: 78,3kg (BMI 28,1)
Vorige week: 69,9kg (BMI 25.1)
Vandaag: 70.1kg (BMI 25,1)
Het was een redelijk week. Het begon niet helemaal lekker: ik ging chocoladetaart maken met mijn dochter. Tijdens het bakken is er heel wat beslag en chocola mijn mond in gegaan en uiteindelijk ook 3 stukjes taart op. Oeps! De rest van de week was wel goed, inclusief 2x sporten. Geen tussendoortjes. Dus dat ene weekend vergeef ik mezelf dan ook maar
De 200 gram toename til ik niet al te zwaar (haha) aan, dat kan ook hormoonschommeling zijn. Vanavond nog uit eten, lekker sushi eten. En daarna weer in de pas.
Trail
25-01-2025 om 20:24
Vanochtend was mijn plan om naar stal te gaan. De regen deed mij besluiten thuis nog even rustig te relaxen. Dan maar geen beweging. Vanmiddag met mijn werk naar het theater geweest en inclusief bus en trein enzo nu best moe van alle prikkels!
Dolfje
25-01-2025 om 20:50
Ik heb echt teveel gegeten en te weinig bewogen vandaag maar ja ziek. Hopelijk goed slapen de komende nacht en dan morgen weer fris.
QuarterlyDinosaur18
25-01-2025 om 21:37
Beterschap Dolfje!
En Toetie, balen van je arm. Hopelijk herstelt het snel.
Nog wat moe, wel genoten van het wandelen en al helemaal toen de zon uitkwam. Eindelijk blauwe luchten. Ruim 16.000 stappen.
In het weekend nemen we vaak bewust wat lekkers in een horeca gelegenheid. Deze keer in een inmiddels toeristisch café maar de appeltaart vind ik daar erg lekker. Afgezien van een stuk kaas dat weleens rondom ongesteldheid wil verdwenen zijn dat zo’n mijn snoepmomenten. In huis haal ik niks om te snaaien, daar kan ik toch niet vanaf blijven.
Omdat alles met ‘hot’ of ‘burn’ voor mij niet werkt, heb ik Classpass weer eens aangeschaft. Deze maand ga ik van alles uitproberen in de buurt. Reformer Pilates blijkt zeer prijzig te zijn, dat wordt ‘em niet. Er blijken wel meer scholen met gewone Pilates en yoga te zijn dan ik dacht. Ik ben benieuwd.
QuarterlyDinosaur18
25-01-2025 om 21:48
Kizomba schreef op 24-01-2025 om 20:54:
[..]
Voorheen absoluut niet. Maar nu eis ik dat van mezelf. Het zal zeker niet de laatste keer zijn, maar ohoh, wat baalde ik gisteren van mezelf. Vandaag ging het wel wat beter. Ik moet gewoon een goede modus zien te vinden. Voorlopig zal ik nog wel vaker last krijgen van de maandelijkse eetdrang. Of willen eten bij stress. Ik zal toch beter moeten gaan plannen (eten,bewegen, sociale contacten etc.). Want dat had ik ook los gelaten en dat werkt echt niet voor mij...dan ben ik net zo'n loose canon. Kost gewoon even tijd om mijn weg erin te vinden.
Ja, dit soort dingen gaat met vallen en opstaan.
Plannen zou ik ook beter willen leren. Meal preppen lijkt me handig maar kom er nooit aan toe want lat relatie en soms toch onregelmatig leven met verschillende kantoordagen (verder weg). Wel helpt bijvoorbeeld het maken van bananenbrood of om andere relatief gezonde snacks die ik ook lekker vind voorhanden te hebben. Of ik maak een grote pan goed gevulde soep om in te vriezen zodat ik dat kan eten als ik te moe of te laat thuis ben na een kantoordag om te koken.