Jouw lijf
FaithfulDuck87
23-01-2025 om 22:31
Kizomba, vervelend, maar niet onoverkomelijk. Morgen gewoon je goede eetgewoontes weer oppakken en weer doooooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrr.
FaithfulDuck87
23-01-2025 om 22:33
ik had ook wat zo'n dagje vandaag: Teammiddag met heerlijke chocolademuffins. Heb een stukje gehad, en vanavond ineens erg zin in patat. Heb een beetje genomen en toen was ik er weer klaar mee. Morgen gewoon weer normaal doen
QuarterlyDinosaur18
23-01-2025 om 22:45
Kizomba, geen schop onder je hol hoor. Zou je het voor jezelf kunnen accepteren dat dit misschien zo nu en dan voorkomt en dat dit niet gelijk aan opgeven staat?
Trail
23-01-2025 om 23:22
Ik ben net thuisgekomen van mijn paar dagen weg. Vandaag de hele dag op een beurs geweest. Heel veel prikkels, niet veel beweging, bekaf en hoofdpijn. Al met al wel erg genoten van de mini vakantie. Morgen een beetje uitslapen en de draad thuis oppakken.
SuzyQFive
23-01-2025 om 23:46
Kizomba schreef op 23-01-2025 om 22:23:
Voor velen van jullie zal onderstaande niet onbekend zijn. Hoe gaan jullie er mee om, met zo'n gigantische eetdrang?
Hier zojuist een gigantische eetbui gehad. Echt absurd gewoon😵💫. Ik heb; 6 Pim's orange, 6 caramelsnoepjes, klein zakje naturel chips én zeker 10 tuc baked met Bressot naar binnen geschoven. Toen ik dat op had was het oké. Ik had zo'n drang naar hartig blijkbaar. Ik had zelfs door kunnen eten, maar nu kon ik wel op de rem. Ik ben maar naar bed gegaan. (En nee, dit keer zou een (sinaas)appel, een maiswafel of gekookt ei niet volstaan hebben. Ik moest en zou al die troep nemen. Echt zo vervelend.)Moet het begin volgende week worden. Wijt het daar deels aan (krijg altijd (vr)eetzin een week van tevoren).
Maar ik ben ook mijn grip weer verloren lijkt het. Afgelopen 3 dagen ging het ook niet denderend. Ik ging daarstraks toch even wegen; 2 kilo 😭 zwaarder. Wat is dat demotiverend zeg....de vreetbuien kwam een paar uur daarna. Of mijn brein wil zeggen van 'er zit toch alweer 2 kilo aan, het gaat je toch niet lukken 😈.
Ik heb mijn lunchtas al klaar staan voor morgen...hopelijk gaat het morgen weer beter 🍀.
(Geeft zichzelf een gigantische schop onder de hol, want ik heb echt geen zin om nu op te geven 😅).
Mooi eerlijk verhaal 
Ja had vandaag even een mindere dag, kan gebeuren en dan morgen weer gewoon.
En ja, herkenbaar van voorheen. Ik gebruik nu saxenda en heb dat niet meer. Tenzij ik het een paar dagen niet neem. Dan komt die eetdrang weer terug.
Dolfje
24-01-2025 om 07:50
Zo lang ik een beetje " karig" eet volgens plan heb ik het niet zo maar gisteren in de Ah lagen stukjes kaas. Ik pakte er een en ben nog 2 keer terug naar die tafel gegaan
Ik kan gewoon niet maar 1 ding van iets pakken. Het triggert dan op de een of andere manier of zo.
De weegschaal gaf hetzelfde aan als vorige week vrijdag. Ben er tussendoor toch nog op gaan staan maar ik wil eigenlijk alleen het gewicht op vrijdag laten mee tellen. Die als vast meetpunt houden.
Straks krijg ik bezoek en we gaan wandelen, tenminste dat is het plan dus hopelijk droog.
Daarna naar de coach, kan het met haar gaan hebben over het gedoe met moeder en zieke vader en de obsessie met de weegschaal. Kijken hoe zij daar naar kijkt.
Ninoea
24-01-2025 om 08:18
Kizomba, belangrijkste is dat je het nu achter je laat. Niet fatalistisch gaan denken dat het nu toch al stuk is.
Ik heb zo’n eetbui al heel lang niet meer gehad. En als ik zo’n hongerklop voel dan weet ik inmiddels dat er iets mis is gegaan in mijn structuur (te weinig eetmomenten, te zoet of te weinig eten, oververmoeid en te weinig geslapen). Bij mij werkt het het beste weet ik inmiddels om mezelf dan wel echt een volle maag te kunnen en dan is een maiswafel het ook niet. Twee (of drie) boterhammen met bijv 100 % pindakaas of kipfilet, een bak kwark met noten en gepofte spelt, of een combi helpt dan wel. Ik kies dan voor wel grotere hoeveelheid, want kleiner lukt me niet, maar wel voor dingen die ik oké vind en dan weer door. Op die manier lukt het wel en heb ik uiteindelijk een beter gevoel bij wat ik doe. Dit is een proces dat langzaam tot stand is gekomen in de jaren. Ik weeg niet dus de impact zou best hetzelfde kunnen zijn; maar mijn doel is dan ook ‘gezond’ en bovenstaande is gezonder dan het alternatief dat ik anders zou nemen “een grote zak chips of koekjes of chocolade of een mix”.
Het is zoeken naar wat voor jou werkt. Maar voor nu vooral weer door. Het is niet mislukt.
alhambra
24-01-2025 om 09:39
Eens met jullie hierboven. Het is niet alles of niets en structuur is erg belangrijk.
Ik heb de afgelopen week slecht voor mezelf gezorgd omdat ik de druk op het werk te hoog heb laten oplopen.
Nu eerst weer goed rust pakken en tegelijkertijd een betere structuur. Dan gaat het wel weer beter. Hiervoor is het een aantal weken heel goed gegaan dus daar kan ik weer bij gaan aansluiten.
rionyriony
24-01-2025 om 09:54
rionyriony schreef op 23-01-2025 om 17:00:
Al twee dagen heb ik bijzondere trek in lekkere dingen. Ik wacht morgen af - misschien was het ergens goed voor - maar anders ga ik maar weer in de vechtstand tegen (vooral) de chocolaatjes.
Kennelijk was de snoeplust "ergens goed voor" volgens de weegschaal want gewicht naar beneden dus dat valt vandaag weer mee pfff. Ik vind het gewoon te koud om ook nog te gaan beknibbelen.
Voelde me gisteren helemaal niet goed van de kou dus kennelijk was het een dringend verzoek om brandstof.
Ninoea
24-01-2025 om 11:04
Gisterenavond om acht uur heb ik nog een bootcamptraining gedaan. Dat was pittig en eigenlijk gewoon teveel. Vanaf zondag heb ik elke dag getraind. De ene dag bootcamp, de dag erna hardlopen, dan weer bootcamp …. Die laatste bootcamp gisterenavond was teveel. Begon ook om 20.00 uur. Er was wel een les om 19 uur maar toen was mijn man nog niet terug van sporten van onze jongste en onze oudste heeft een beperking en kan niet alleen thuisblijven. Dus om 20/00 uur pas. Maar toen was ik gewoon ook al moe. Al na een paar minuten merkte ik dat ik moe was en het teveel was. Vanochtend hardlopen ging wel goed al was ik nu ook moe. Morgen sport ik sowieso niet en zondag staat er wel een bootcamp op het programma maar wellicht skip ik die ook. Even rust.
lientje69
24-01-2025 om 12:36
Bij zon vreetbui probeer ik er dan maar van te genieten. En de volgende dag er weer serieus tegenaan. Als het niet elke dag gebeurt is het niet zo erg. Als je jezelf alles ontzegt is het toch niet vol te houden. En soms schreeuwt je lichaam gewoon even om bepaalde dingen
Hier had ik afgelopen week een redelijke week qua eten en beweging. Alleen niet kunnen zwemmen maar dat gecompenseerd met extra wandeling. Voor vandaag " moet " ik ook nog. Maar veel pijn en afgelopen week wel ontzettend weinig geslapen dus weet nog niet of dat gaat lukken.
Wel is de weegschaal eindelijk weer onder de 90 gedoken , hopelijk zet het nu eens door. Het is bij mij 1 kilo eraf , 1, 5 eraan en dan weer 1 eraf enz. Blijf om een bepaald gewicht schommelen.
Ninoea
24-01-2025 om 12:43
Ik heb een ruiming journal gekocht. Daarin houd ik wat gestructureerder bij wat ik allemaal doe. Ik heb meerdere blogs gelezen waarin dat geadviseerd wordt. Iets dergelijks heb je ook voor krachttraining. Natuurlijk log ik al met de Watch, maar dit gaat ook over inzicht in hoe ik het zelf heb ervaren, inzicht in klachten die je kunt opschrijven enzo. Ik ben benieuwd of het gaat bevallen en of ik het ook daadwerkelijk in mijn systeem krijg om bij te houden.
MMcGonagall
24-01-2025 om 13:15
Gisteren heb ik de hele dag honger gehad. Ik probeer dat dan op te lossen met een banaan, linzencracker of een bak worteltjes, maar die helpen je echt niet de dag door. Na het avondeten ging het beter en de rest van de avond was het gevoel gelukkig verdwenen. Vanmorgen ook goed ontbeten want ik heb inmiddels ook ervaren dat met weinig eten in de sportschool geen goed plan is. Dat moet ik dus qua tijd altijd goed uitkienen. Niet te snel na het eten, maar ook niet vier uur gaan wachten want dan krijg ik niets meer voor elkaar.
QuarterlyDinosaur18
24-01-2025 om 13:26
Schoondochter schreef op 23-01-2025 om 19:10:
anfisa, zorg goed voor jezelf, dit klinkt alsof je er eigenlijk nog niet helemaal bovenop bent.
Ja, je hebt gelijk, ik wilde vandaag werken. Ook begonnen maar nu na een aantal uren toch nog wat hoofdpijn, misselijk en vermoeid dus ik kap ermee voor vandaag. Deze migraine aanval was zwaarder dan andere.
Even zeer weinig beweging. Eet wel gezond dus te overzien. Weer rusten.
Jorni
24-01-2025 om 13:59
Door dit rotweer komt van bewegen niets terecht. Zo nergens zin in bah. Scheen de zon maar even dat zou me zo gelukkig maken even wandelen in de zon. Even een klaagpost hier dus.