Jouw lijf
Dolfje
23-01-2025 om 08:53
Ik ga zo sporten en boodschappen en dan vanmiddag naar het bezoekuur in het ziekenhuis. Stress en slecht slapen is nu nog erger dan normaal.
QuarterlyDinosaur18
23-01-2025 om 09:04
Wat irritant Stokstaart. Paar cm van buik af is dan wel beter maar ik snap je frustratie.
Dolfje, sterkte vandaag.
Hier nog hoofdpijnerig en gammel waardoor ik mijn parttime dag ga splitsen of omruilen. Ook heb ik nu toch maar een e-consult bij de HA ingediend vanwege de migraine en andere overgangssymptonen. Ik hoef niet meteen aan de HRT maar wil wel iets tegen de migraine en bloeddruk, ijzer en cholesterol (is momentopname) laten controleren, ook ivm hartklachten in familie.
Vandaag flink wandelen, ook zin in ondanks regen. Dat fittere gevoel bevalt me wel.
Ysenda
23-01-2025 om 09:09
@stokstaart: drink je meer water nu? Zwaar getraind, spieren wegen meer dan vet.
Bij mij gaat het gewicht nu 1,5 tot 2 kilo omhoog omdat mijn spieren meer hecht vasthouden door creatine gebruik.
En die spieren zitten op mijn billen, bovenbenen en armen dus daar komen cm bij terwijl ze op mijn buik juist weggaan.
JtM
23-01-2025 om 10:44
Ninoea, ik ga mee met jouw denkwijze. Bij (normale) regen ga ik ook mn rondje wandelen. Als ik op kantoor zit pak ik een grote paraplu uit de auto en blijf ik door. Als ik vanuit huis ga wandelen trek ik daarna thuis wel weer droge kleren aan
Achteraf ben ik altijd blij dat ik toch ben gaan wandelen!
Wat vervelend en demotiverend Stokstaartje...
Sterkte Dolfje!
Ik heb gisteren qua beweging echt een goede dag gehad! Meer dan 16.000 stappen gezet en ruim 800 actieve kcal verbrand
dit zijn echt uitzonderlijke dagen qua beweging. Qua eten ging het iets minder... iets teveel (ongezond) gesnackt. Maar goed, zowat alle ongezonde dingen zijn nu weer op en vriend en ik zijn even met onze neus op de feiten gedrukt dat we dat soort dingen niet in huis kunnen hebben en er dan ook echt af kunnen blijven en het bewaren voor in het weekend. Hier hebben we dus van geleerd en halen we (voorlopig) gewoon niet meer in huis.
Vandaag zal een wat rustigere dag qua beweging worden, ik zit nu weer op kantoor dus ga vanmiddag een rondje wandelen. Misschien dat ik straks nog een vriendin moet helpen met wat overhuizen. Hoeft dat niet ga ik weer een rondje van ongeveer 4km lopen. Afhankelijk of ik morgenochtend nog moet helpen met overhuizen loop ik wel/niet het rondje van +6km wat ik gisterochtend ook heb gelopen. Even afwachten dus nog.
Voor vanavond staat er een lekker stukje (wit)vis op de planning, samen met bloemkool en een paar aardappeltjes (uit de airfryer).
stokstaart
23-01-2025 om 11:12
Ysenda schreef op 23-01-2025 om 09:09:
@stokstaart: drink je meer water nu? Zwaar getraind, spieren wegen meer dan vet.
Bij mij gaat het gewicht nu 1,5 tot 2 kilo omhoog omdat mijn spieren meer hecht vasthouden door creatine gebruik.
En die spieren zitten op mijn billen, bovenbenen en armen dus daar komen cm bij terwijl ze op mijn buik juist weggaan.
Ik ben zeker wat meer gaan trainen en ik weet inderdaad dat spieren zwaarder zijn. Ik weet ook dat als ik sport en spierpijn heb ik ook zwaarder ben door vocht vast houden.
Maar ik vind dit wel schijt irritant. En ik hoop maar dat zoals dat bij jou werkt, hier ook werkt. Mijn spieren zitten namelijk ook op die plekken en die plekken ben ik ook aan het trainen.
Positief, ik heb lekker gerend in het zonnetje!!!!!
En daarna nog wat krachttraining gedaann
Kizomba
23-01-2025 om 15:40
stokstaart schreef op 23-01-2025 om 08:44:
Vanochtend 2kg zwaarder dan 3 weken terug.
Echt, hoe dan!!
Ik heb me ook opgemeten en mijn buik is 2cm minder maar dat is afgezakt naar mijn bovenbeen want die is 2cm meer. Ik begrijp er geen reet van.
De rest was wel hetzelfde.
Mijn vege lijf maar eens de regen inschoppen voor een rondje rennen.
Ik snap dat soort dingen ook echt niet. Is ook niet echt heel bevorderlijk voor je motivatie zoiets. Bij mij dan tenminste.🙄. Ik meet niet meer. Lastig om op steeds hetzelfde punt te meten en net zo strak.
Ninoea
23-01-2025 om 16:18
Als ik lees dat je 2 kg zwaarder bent, netjes hebt gegeten, omvang rondom je buik (vet) kwijt bent en omvang rond je benen hebt bijgekregen en ik weet dat je ook regelmatig hardloopt denk ik alleen maar spieren in de benen en vocht en wel vet kwijt. Voor mij zou het dus een positief bericht zijn. Maar ik weeg niet meer omdat ik weet dat ik dit bij een ander heel goed kan relativeren, maar dat ik mezelf blind ga staren op het getalletje.
Ninoea
23-01-2025 om 16:18
Ik heb een sloom dagje. Ik heb een ziek kind thuis en heb allerlei huishoudelijke klusjes gedaan. Ik doe vanavond nog wel een bootcamptraining.
rionyriony
23-01-2025 om 17:00
Al twee dagen heb ik bijzondere trek in lekkere dingen. Ik wacht morgen af - misschien was het ergens goed voor - maar anders ga ik maar weer in de vechtstand tegen (vooral) de chocolaatjes.
QuarterlyDinosaur18
23-01-2025 om 17:22
Na gisteren ben ik nog wat gammel, alsof ik m’n ingewanden hier en daar wat voel. Waar ik eerst geen gram afviel ben ik in 1 nacht 1,5 kilo kwijt, vermoedelijk vocht dus dat vul ik weer wat aan.
Normaal eet ik nooit dingen als cup-a-soup maar had zin in zout en het valt even goed.
Wandelen voelde ook nog wat wankelig en heb voor vandaag maar een kleine wandeling gemaakt.
Wel handig hoor dat ik mijn parttime dag in dit soort situaties kan wisselen. Voor 1 dag wil ik me niet ziek melden.
Als ik fit ben, ga ik weer terug naar YouTube filmpjes, ook die helpen wel wat en weet ook hoe ik de oefeningen goed moet uitvoeren qua houding, dat scheelt.
In de buurt is er wel pilates met apparaten (reformer pilates) dus misschien een lesje uitproberen, wie weet is dat wat.
Dolfje
23-01-2025 om 18:12
Ik heb vanmorgen cardio gedaan in de sportschool, toen pakjes ophalen en boodschappen en toen naar ziekenhuis gefietst. Daar moest ik behoorlijk ver lopen naar de kamer dus ik heb mooi 11.000 stappen gezet. Er komt niks meer bij want ik ben op en heb vette koppijn dus ik ga zo in bed liggen.
Schoondochter
23-01-2025 om 19:10
anfisa, zorg goed voor jezelf, dit klinkt alsof je er eigenlijk nog niet helemaal bovenop bent.
Dolfje, knap dat je op 11.000 stappen bent uitgekomen! Nu hopen dat je snel van je hoofdp af bent.
Ik heb geloof ik de goede weg weer gevonden. Twee dagen netjes gegeten en genoeg beweging gehad. Vandaag was een hele lange werkdag, maar ik ben toch direct door naar de sportschool gereden en zit nu net aan mijn avondeten. De rest van de avond niet snoepen moet dus wel goed komen, dat is nog maar een paar uurtjes.
alhambra
23-01-2025 om 19:28
Hier ook flinke hoofdpijn door slaapgebrek en stressvolle dagen op het werk. Morgen vrij en ik ga eerst maar eens heel goed uitrusten. Gisteren en vandaag nog niet bewogen en het gaat hem ook niet meer worden. Ik ga nu lezen en vroeg naar bed. Morgen wel wandelen.
Kizomba
23-01-2025 om 22:23
Voor velen van jullie zal onderstaande niet onbekend zijn. Hoe gaan jullie er mee om, met zo'n gigantische eetdrang?
Hier zojuist een gigantische eetbui gehad. Echt absurd gewoon😵💫. Ik heb; 6 Pim's orange, 6 caramelsnoepjes, klein zakje naturel chips én zeker 10 tuc baked met Bressot naar binnen geschoven. Toen ik dat op had was het oké. Ik had zo'n drang naar hartig blijkbaar. Ik had zelfs door kunnen eten, maar nu kon ik wel op de rem. Ik ben maar naar bed gegaan. (En nee, dit keer zou een (sinaas)appel, een maiswafel of gekookt ei niet volstaan hebben. Ik moest en zou al die troep nemen. Echt zo vervelend.)
Moet het begin volgende week worden. Wijt het daar deels aan (krijg altijd (vr)eetzin een week van tevoren).
Maar ik ben ook mijn grip weer verloren lijkt het. Afgelopen 3 dagen ging het ook niet denderend. Ik ging daarstraks toch even wegen; 2 kilo 😭 zwaarder. Wat is dat demotiverend zeg....de vreetbuien kwam een paar uur daarna. Of mijn brein wil zeggen van 'er zit toch alweer 2 kilo aan, het gaat je toch niet lukken 😈.
Ik heb mijn lunchtas al klaar staan voor morgen...hopelijk gaat het morgen weer beter 🍀.
(Geeft zichzelf een gigantische schop onder de hol, want ik heb echt geen zin om nu op te geven 😅).
Echt, hoe dan!!