Jouw lijf
Kizomba
22-01-2025 om 18:49
lientje69 schreef op 22-01-2025 om 12:53:
Hier ook gewandeld. 50 minuten. Voor mijn gevoel in een behoorlijk tempo maar dat bleek tegen te vallen. Uiteindelijk nog niet eens 6000 stappen gehaald. De dag is nog niet om gelukkig. Maar weet nu al dat ik de 10000 niet ga halen. Ben nog aan het bijkomen van mijn nachtdiensten.
Maar je hebt wél gewandeld 🤷♀️.
lientje69
22-01-2025 om 19:41
Kizomba schreef op 22-01-2025 om 18:49:
[..]
Dat wel. Uiteindelijk een kleine 7500 stappen. Ik doe het ervoor op mijn vrije dag . Heb momenteel behoorlijk stress door een situatie dus al blij dat ik dit heb gedaan.
Ninoea
22-01-2025 om 20:02
Jorni schreef op 22-01-2025 om 17:12:
ik ben het nu aan het bekijken en volgens die leer zijn er 3 dosha types. Ik ben een vata (net test online gedaan) en ik herken me er helemaal in. Ik snap nu nog meer waarom ik op bepaalde voeding zo goed ga en op weer andere voeding juist niet. https://www.happinez.nl/body-yoga/test-welk-ayurveda-type-ben-jij/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAy8K8BhCZARIsAKJ8sfRQ5Y-pm89CZ89hzYtFrymybligIZ47kQ84zIEJt_Du0BMZWMTlXSMaAliPEALw_wcB
@ Ninoea heb jij weleens getest welk dosha type jij bent?
@jorni ja heb ik destijds weleens gedaan. Heb er ook wel boeken over gelezen en in mijn bezit (gehad). Ik heb er destijds uitgehaald wat voor mij van belang was. Zou ik het nu weer lezen zou ik er waarschijnlijk weer nieuwe inzichten uit halen. Ik vond de website van natuurdietisten ook wel interessant. Daar is ook behoorlijk veel informatie te vinden. Daar schrijven meerdere schrijvers, sommigen beter onderlegd dan anderen.
overigens is natuurdietisten niet per definitie auuverdisch en is het ook geen beschermende titel.
alhambra
22-01-2025 om 20:12
Kizomba schreef op 22-01-2025 om 18:49:
[..]
Inderdaad. Ik ben nog niet geweest vanwege een hectische werkdag. Ik wilde net gaan nu regent het hier flink.
Tuinfluiter
22-01-2025 om 20:33
Vandaag kon ik pas laat de deur en toen regende het. Ik ben vandaag dus niet gaan wandelen. Wel druk geweest in huis en heel vaak heen en weer naar de zolder geweest.
Vandaag wel gezond en licht gegeten.
Jorni
22-01-2025 om 20:43
lientje69 schreef op 22-01-2025 om 19:41:
[..]
Dat wel. Uiteindelijk een kleine 7500 stappen. Ik doe het ervoor op mijn vrije dag . Heb momenteel behoorlijk stress door een situatie dus al blij dat ik dit heb gedaan.
Daar mag je dan wel trots op zijn hoor. Je hebt het toch naar mooi gedaan. Goed gedaan.
Jorni
22-01-2025 om 20:45
Ninoea schreef op 22-01-2025 om 20:02:
[..]
@jorni ja heb ik destijds weleens gedaan. Heb er ook wel boeken over gelezen en in mijn bezit (gehad). Ik heb er destijds uitgehaald wat voor mij van belang was. Zou ik het nu weer lezen zou ik er waarschijnlijk weer nieuwe inzichten uit halen. Ik vond de website van natuurdietisten ook wel interessant. Daar is ook behoorlijk veel informatie te vinden. Daar schrijven meerdere schrijvers, sommigen beter onderlegd dan anderen.
overigens is natuurdietisten niet per definitie auuverdisch en is het ook geen beschermende titel.
Ik vind het echt heel interessant. Ik heb er nu al nieuwe inzichten uit gehaald. Ik ga me er nog verder in verdiepen. Echt leuk en goed voor een nog gezondere levensstijl die passend is voor mij en op me persoonlijk aansluit.
Ninoea
22-01-2025 om 21:18
Ik lees best vaak ‘het regende dus toen ben ik maar niet gegaan’. Ik kies er tegenwoordig veel vaker dan vroeger voor om te denken “het boeit niet of het regent, ik was van plan om te bewegen dus ga ik bewegen”. Dus dan ga ik toch wandelen, of bootcampen of hardlopen.
Ik ben vorig jaar maart begonnen met bootcamp. Ik zat er toen echt al tijden over de denken en twijfelen. Misschien wel een jaar. In dat jaar vertelde iemand me dat bootcamp haar ook mentale kracht gaf want ze deed dat in weer en wind. Dat sprak me aan en ik kan het beamen. Dit geldt niet alleen voor bootcamp maar voor al het bewegen buiten. ‘Gewoon’ gaan en geen excuses maken is uiteindelijk winst. Tegen regen kan ik me kleden, tegen kou ook, etc.
Ik zeg dit niet om mezelf een schouderklopje te geven. Niet (!!!!) om iemand anders te zeggen “je kiest fout of je verzint smoesjes”. Maar omdat deze mindset mij helpt om andere keuzes te maken die uiteindelijk helpender zijn. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, die zijn er altijd, maar wat voor mij helpend kan zijn, kan voor iemand anders hier ook helpend zijn.
Wel wil ik zeggen dat ik het makkelijker vond (niet meer vind want inmiddels is het behoorlijk logisch voor mij) om in weer en wind toch naar bootcamp te gaan dan om te wandelen. Dat had ermee te maken dat ik me opgeef voor de bootcamp, en die in weer en wind doorgaat en er mensen op me rekenen, “het regende” komt dan wat soft over. Bij gewoon wandelen wat je ook kunt uitstellen en waarbij er niet op je gerekend wordt is dat lastiger. Het is een te trainen mindset in elk geval.
QuarterlyDinosaur18
22-01-2025 om 22:04
Lees nog mee maar flink beroerd geworden van de hot pilates burn vandaag. Erna migraine met overgeven ondanks de pauzes die ik nam. Voel me nog niet je-van-het. Ik heb besloten dat ‘hot’ het voor mij niet is, het triggert hoofdpijn. Jammer wel want ik vind klasjes leuk maar het lijkt wel of pilates zowat alleen in de hot (warm) wordt aangeboden. Dan maar YouTube, dat heeft ook effect en gaat wel goed. Het neemt ook minder tijd in beslag. En dan in combinatie met wat rustige yoga en elke dag wandelen.
Nou ja, ik zie het wel. Stop weer want merk dat beeldschermen me nu ook geen goed doen, nog wat misselijk.
lientje69
22-01-2025 om 22:16
alhambra schreef op 22-01-2025 om 20:12:
[..]
Inderdaad. Ik ben nog niet geweest vanwege een hectische werkdag. Ik wilde net gaan nu regent het hier flink.
Ik was om 13.00 uur nét voor de regen binnen gelukkig. Blij op tijd te zijn gegaan.
lientje69
22-01-2025 om 22:18
Anfisa schreef op 22-01-2025 om 22:04:
Lees nog mee maar flink beroerd geworden van de hot pilates burn vandaag. Erna migraine met overgeven ondanks de pauzes die ik nam. Voel me nog niet je-van-het. Ik heb besloten dat ‘hot’ het voor mij niet is, het triggert hoofdpijn. Jammer wel want ik vind klasjes leuk maar het lijkt wel of pilates zowat alleen in de hot (warm) wordt aangeboden. Dan maar YouTube, dat heeft ook effect en gaat wel goed. Het neemt ook minder tijd in beslag. En dan in combinatie met wat rustige yoga en elke dag wandelen.
Nou ja, ik zie het wel. Stop weer want merk dat beeldschermen me nu ook geen goed doen, nog wat misselijk.
Wat rot Anfisa , sterkte!
Dank je Jorni!
Trail
22-01-2025 om 22:20
Heerlijk geskied vandaag! Kijk ook wel weer uit naar mijn ritme straks thuis.
Ik zit vaak in mentale strijd omdat ik wil bewegen maar het regent. Mooi als het lukt dat om te buigen.
Zonde van de hot les. Maar mijn ervaring is vaak wel flinke hitte en weinig ventilatie. Kan mij voorstellen dat dat niet altijd goed valt. Terwijl pilates zelf wel fijn is.
Dolfje
22-01-2025 om 22:21
Toen ik vanmiddag naar buiten ging om naar het werk te wandelen begon het te regenen. Tijdens mijn pauze wandeling was het net aan droog. Vanavond op de fiets terug naar huis weer regen. Lig nu met badjas in bed want koud.
Vanavond wel een paar lepels pindakaas uit de pot gepakt. Heb veel te weinig gegeten vandaag vandaar dus trek toen ik thuis kwam.
Happyapple
22-01-2025 om 22:47
Hier vandaag de aquafitness helaas moeten annuleren vanwege te vroeg ongesteld geworden in combinatie met een migraine aanval. En dan nog een snaaibui getriggerd door die aanval en de dag is weer compleet.
De geplande lunchwandeling ging ook al niet door vanwege de regen. 
Ik snap wat er bedoeld wordt qua mindset, maar zit vervolgens liever niet de hele dag in natte kleren op het werk.
Morgen hopelijk een betere dag.
stokstaart
23-01-2025 om 08:44
Vanochtend 2kg zwaarder dan 3 weken terug.
Echt, hoe dan!!
Ik heb me ook opgemeten en mijn buik is 2cm minder maar dat is afgezakt naar mijn bovenbeen want die is 2cm meer. Ik begrijp er geen reet van.
De rest was wel hetzelfde.
Mijn vege lijf maar eens de regen inschoppen voor een rondje rennen.