Jouw lijf
stokstaart
22-01-2025 om 08:33
Ik hou vocht vast door alle strooizout en sporten. De weegschaal was onaardig vanochtend terwijl ik zo netjes heb gegeten.
lientje69
22-01-2025 om 08:37
Weegschaal blijft hier stabiel. Daalt niet helaas.
Verder ben ik erg moe na 3 nachtdiensten en totaal uit mijn ritme. Daardoor ook minder snaaidrang, dat is een voordeeltje. Zwemmen gaat vandaag niet lukken door een afspraak. Ik hoop dat ik nog ergens de kracht en energie kan vinden om een rondje te wandelen vandaag.
alhambra
22-01-2025 om 09:00
Lekker Trail!
Fijne vakantie gewenst.
Ik ben het weer ook spuugzat. Straks ga ik wel lunchwandelen. Heb extra warme kleding aan vandaag en ik zal een muts dragen. Dan is de kou geen drempel meer. En dan later vanmiddag naar de bso fietsen.
Werk is stressvol dus ik moet goed pauze nemen zodat de druk niet te hoog oploopt en ik niet ga eten.
Fijne dag allemaal!
JtM
22-01-2025 om 09:03
Gisteren een prima dag gehad. Tot aan het avondeten. Vriend had de verkeerde spinazie gekocht en deze was niet te eten. Toen zoon in bed lag begon vriend over de uitdeelzakjes chips die in de garage liggen. Conclusie: ik heb 2 zakjes gegeten
ook die kleine zakjes kunnen wij dus (nog) niet in huis hebben. Vanmorgen gaf de weegschaal +200 gram aan.
Ik ga zodadelijk lekker een wandeling clvan ongeveer 6km maken, en heb zoon al op de fiets naar school gebracht.
Dolfje
22-01-2025 om 09:49
Ik ga zo naar de Egym en wandel vanmiddag naar het werk. Dan om half vijf als ik pauze heb nog een rondje om /door het centrum waar ik werk. Dus dan als het goed is wel weer boven de 10.000 stappen.
Vanaf morgen heb ik weekend door wat schuiven met uren in het rooster. Ga morgen sowieso ook naar de sportschool maar moet ook echt best wat in het huishouden doen want krijg vrijdag bezoek. We gaan wandelen en hier lunchen, daar moet ik ook nog wat voor verzinnen.
Schoondochter
22-01-2025 om 10:08
Wat goed van iedereen die de stappen toch zet met dit weer, stoer hoor!
Ik heb gisteravond nog veel meer gegeten en schrok me rot toen ik dat invoerde en toen ik vanochtend op de weegschaal stond. Hopelijk is dit een wake up call dat de gezonde gewoontes geen gewoontes waren, maar iets wat ik even deed, en dat ik nu weer moet werken aan het aanleren van juiste gewoontes. Ik ben nu 65 kilo, en hoewel dat nog gezond is, is het wel veel meer dan ik een paar weken geleden woog. Niet OK. Ik wil niet zo'n jojo-dieeter worden dus dit moet nu stoppen.
JtM
22-01-2025 om 10:28
Wat vervelend dat je niet meer back on track komt schoondochter. Hopelijk krijg je de knop toch omgezet! Wees niet té streng voor jezelf!
Ik heb tijdens mijn rondje wandelen zowaar nog even de zon gezien! Ik vind deze kou ook niet erg, liever deze kou als regen. Heb al 10k stappen gezet en mijn actief verbrande kcal al behaald. Nu eens even douchen.
Ysenda
22-01-2025 om 11:36
net mijn eerste rondje buiten hardgelopen in lange tijd. Ik moet wel, 30 maart een evenement.
Nu miezert het, van die koude miezer. Yuk.
Vanmiddag een krachttraining met zoon, ik volg wel mijn eigen schema natuurlijk maar opweg er naar toe is het wel altijd gezellig even bij kletsen.
Nu eerst maar mijn bak kwark naar binnen werken.
lientje69
22-01-2025 om 12:53
Hier ook gewandeld. 50 minuten. Voor mijn gevoel in een behoorlijk tempo maar dat bleek tegen te vallen. Uiteindelijk nog niet eens 6000 stappen gehaald. De dag is nog niet om gelukkig. Maar weet nu al dat ik de 10000 niet ga halen. Ben nog aan het bijkomen van mijn nachtdiensten.
Schoondochter
22-01-2025 om 13:02
JtM schreef op 22-01-2025 om 10:28:
Wat vervelend dat je niet meer back on track komt schoondochter. Hopelijk krijg je de knop toch omgezet! Wees niet té streng voor jezelf!
Ik heb tijdens mijn rondje wandelen zowaar nog even de zon gezien! Ik vind deze kou ook niet erg, liever deze kou als regen. Heb al 10k stappen gezet en mijn actief verbrande kcal al behaald. Nu eens even douchen.
Thanks! Fijn dat je de zon zag, ik ben een beetje jaloers... Hier is het bewolkt as usual zeg maar.
Ik snap dat je zegt dat ik niet te streng moet zijn, maar dat zeg ik ook al een paar weken tegen mezelf en dat werkt dus even niet. Ik kan wel wat strengheid gebruiken, het is tenslotte mijn gezondheid. Da's niet niks.
Dus ik heb net een half uurtje hardgelopen en dat ging super. Nu even brood pakken en dan zit ik braaf op schema voor vandaag en voelt dat ook goed.
Ninoea
22-01-2025 om 15:05
De intervaltraining vanochtend was goed te doen. 3 x 6 min in easy tempo rennen met 2 min pauze. En daarna 3 x 3 min vlot lopen met 1 min pauze. Warming up: 5 min joggen, 5 min powerwalk, cooling down 10 min wandelen.
Verschil tussen easy en vlot was een minuut per kilometer ongeveer. En ik zat bij easy echt een hartslagzone lager dan bij vlot. Al zit ik nog steeds wel wat hoog in de zones, het mag nog wel iets lager. Maar langzaam aan zie ik dat dus zakken. Dus blijkbaar werkt de training wel.
Jorni
22-01-2025 om 16:22
Ik ben me nu ook wat aan het verdiepen in de Chinese voedingsleer over meer verwarmend en meer verkoelend voedsel.
https://how2behealthy.nl/verwarmende-en-verkoelende-voeding/
Ik merk als ik koolhydraatarm eet maar wel voedsel dat verwarmend is dat ik me ook veel verzadigder en me ook echt warmer voel. Ik heb dan ook geen zin meer in ongezonde troep, terwijl als ik meer verkoelend voedingsmiddelen eet dan is dat echt anders. Iemand hier ook bekend mee? Ik vind het jammer dat ik dit niet eerder wist.
Ninoea
22-01-2025 om 16:47
De ayuvedische leer heeft mooie inzichten qua voeding @jorni. Over verwarmend gesproken, sommige mensen ervaren een wisselwerking met gember en opvliegers. Die worden erdoor versterkt.
Jorni
22-01-2025 om 16:55
Ninoea schreef op 22-01-2025 om 16:47:
De ayuvedische leer heeft mooie inzichten qua voeding @jorni. Over verwarmend gesproken, sommige mensen ervaren een wisselwerking met gember en opvliegers. Die worden erdoor versterkt.
Ok bedankt voor de tip! Dat ga ik eens bekijken.
Jorni
22-01-2025 om 17:12
ik ben het nu aan het bekijken en volgens die leer zijn er 3 dosha types. Ik ben een vata (net test online gedaan) en ik herken me er helemaal in. Ik snap nu nog meer waarom ik op bepaalde voeding zo goed ga en op weer andere voeding juist niet. https://www.happinez.nl/body-yoga/test-welk-ayurveda-type-ben-jij/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAy8K8BhCZARIsAKJ8sfRQ5Y-pm89CZ89hzYtFrymybligIZ47kQ84zIEJt_Du0BMZWMTlXSMaAliPEALw_wcB
@ Ninoea heb jij weleens getest welk dosha type jij bent?