Jouw lijf
RoosOpJeHoed
20-01-2025 om 19:28
MissDalhousie schreef op 20-01-2025 om 18:04:
Moest vanochtend naar de dokter met kind (niets ernstigs) en ben helemaal uit mijn ritme. Er was geen tijd meer voor e-gym, ik had mijn lunch niet in mijn tas gestopt en op een of andere manier kom ik ook niet aan mijn stappen vandaag. Kan ook niet naar yoga, want ga op kraambezoek. Ik vind het heel lastig om dat allemaal los te laten. Maar: morgen weer een dag!
Soms heb je van die dagen, die komen niet meer in het ritme.
Ik had vandaag willen sporten, maar er zit overal in mijn hoofd snot. Bah. Slaap ook al nachten achter elkaar brak, dus doodmoe. Had ook zo geen zin om te gaan wandelen, maar toch gegaan. Het feit dat ik toch de deur uit moet om zoon van school te halen, motiveert wel. De eerste tien minuten was ik heel blij dat ik toch was gaan wandelen, daarna begon mijn gezicht zeer te doen van de ijzige kou en raakte mijn neus nog meer verstopt.
De komende tijd wordt hier veel regen voorspeld, daar baal ik wel wat van, net nu het lopen zo vlotjes gaat. Maar misschien valt het mee.
Nu lekker op de bank met een kop thee en een stukje chocola (standaard iedere avond een blokje Lindt 70%, heerlijk!)
alhambra
20-01-2025 om 19:47
We hebben vanavond volkorenpasta gegeten omdat de meiden er zo dol op zijn. Ik vind het ook wel lekker maar het vult niet zo dus ik heb nu alweer trek. Grr!
QuarterlyDinosaur18
20-01-2025 om 19:49
Jorni schreef op 20-01-2025 om 18:35:
Ik heb vandaag ook niet netjes gegeten. Toch wat gesnoept van de pasta die ik voor mijn gezin heb gemaakt. Ik moet ongesteld worden. Ik baal ervan. Dus morgen weer netjes doen. Voelt veel beter.
Bij mij gaat het ook meestal een beetje mis als ik ongesteld moet worden, dan ben ik wat meer moe en heb wat minder wilskracht (zie eten van stuk kaas afgelopen vrijdag
). Ik heb besloten dat dat er dan bij hoort en het als snoepdag (niet dat ik geheel los ga) ingecalculeerd. Tegenwoordig voel ik me dan er ook niet slecht over. Daarna ben ik het snoepen weer zat en doe wat gezonder.
Dat de pasta je toch goed heeft gesmaakt, niet teveel balen hoor en morgen weer terug naar je gewenste ritme.
Mijn stappendoel heb ik niet gehaald, ben blijven steken op 7000 stappen en toch vind ik het goed zo. Nog best wat spierpijn van de YouTube Pilates, dat zag ik niet aankomen. Opdrukken kan ik niet zo goed, minimale beweging naar beneden maar toch voel ik het in m’n armen.
QuarterlyDinosaur18
20-01-2025 om 19:59
RoosOpJeHoed schreef op 20-01-2025 om 19:28:
[..]
Nu lekker op de bank met een kop thee en een stukje chocola (standaard iedere avond een blokje Lindt 70%, heerlijk!)
Oh jaaa, geniet ervan! Dat deed ik ook standaard met de Lindt chocolade, 70% of 78%. Eind vorig jaar ben ik ermee gestopt om te kijken of dat wat doet maar als dat niet zo is, dan haal ik die gewoonte weer terug. Het had wel wat.
De chocolade is alleen niet veilig voor m’n vriend. Zodra hij het weet dat het in huis is, kan hij er niet vanaf blijven en dan eten we beiden toch meer dan dat stukje. Hij wil het nu niet weten als ik het in huis heb. We hebben een lat-relatie en ik heb eventueel goede verstopplekken dus ik zou ook de alleen-avonden kunnen aanhouden.
MMcGonagall
20-01-2025 om 20:23
Ik heb al de hele dag honger. Vanmiddag had ik een heerlijke linzenwafel als tussendoortje (haalt het niet bij chips) en ik heb maar een zak worteltjes gehaald. Hopelijk gaat het morgen weer makkelijker. Dan een kantoordag dus dan heb ik genoeg afleiding. Vandaag kwam ik sowieso niet goed in mijn werk, iedere keer telefoon en dingetjes die direct opgepakt moesten worden.
Tuinfluiter
20-01-2025 om 23:22
Vandaag netjes gegeten en bewogen. Vanavond naar het theater geweest en bij thuiskomst had ik echt trek en geen van mij normale gezonde tussendoortjes sprak mij echt aan om 23 uur ik heb gekozen voor een stukje kaas. Smaakte wel erg lekker.
Trail
20-01-2025 om 23:45
vanmiddag gelanglauft.
Erg intensief. Erg genoten.
Daarna flink doorgewandeld.
Eten is niet erg ongezond maar wel onregelmatig. Vanavond lekker gerelaxed met sauna en spelletjes
Ysenda
21-01-2025 om 06:18
gisteren een functie training met PT gedaan en zo naar de sportschool voor een training volgens schema.
Gister ging het eten goed tot het diner. Zoon die zou koken was onverwacht niet thuis. Op het werk duurde het langer en toen werd ik door mijn manager uitgenodigd om mee uit eten te gaan samen met de overgebleven buitenlandse collega's.
Vandaag is een rommelige dag. Sporten, dan werken, naar een vergadering 1,5 uur verderop, weer naar huis. Dus eten moet goed gepland worden.
JtM
21-01-2025 om 09:50
Gisteren een drukke dag gehad, op kantoor was het druk. Ben samen met collega wel een lunchwandeling gaan maken, altijd fijn! Toen vriend met zoon naar de voetbaltraining was ben ik een klein uurtje gaan lopen om aan mijn stappen / actieve kcal doel te komen. Deze gehaald
En 's avonds had ik nog een klant ingepland (heb ook nog een salon aan huis naast mijn kantoorbaan). Toen ik klaar met werken was begon ik een licht honger gevoel te krijgen terwijl ik voldoende had gegeten die dag. Ben maar naar bed gegaan, anders zou het waarschijnlijk snaaien worden.
Jorni
21-01-2025 om 09:56
Vandaag wordt het weer een goede dag. Net weer lekker griekse yoghurt met verse aardbeien op. Ook mijn portie gemengde noten (zijn zakjes van 25 g echt ideaal) al op voor vandaag.
Nikki1973
21-01-2025 om 10:48
goedemorgen,
Actief topic!
In totaal 3 kilo kwijt sinds 30 dec.
gisteren wandeling gemaakt, koud maar wel lekker.
Ik moet zo met de auto naar de garage. Geen idee hoe lang het gaat duren. Hopelijk is er een fiets beschikbaar, dan kan ik naar huis.
Fijne dag allemaal!
Ninoea
21-01-2025 om 12:41
Gisteren was een sportieve dag. Gisterenochtend liep ik acht kilometer hard en in combinatie met de warming up en cooling down kwam ik over de 10 km uit. ‘‘s avonds met mijn man maakte ik ook nog een ommetje en heb ik in totaal zo’n 19000 stappen gezet. Mooi voor mijn gemiddelde dagdoel van 12.500 stappen.
Gisterenavond ging ik op tijd naar bed. Ik werd wel wakker midden in de nacht en kon niet meer slapen. Ben er toen uitgegaan en heb mijn bootcamptrainingen voor de maand februari ingepland. Daarna heerlijk geslapen.
Vanaf februari kan ik op de vrijdagochtend weer de krachtbootcamp gaan doen. Het tijdstip daarvan viel gelijk met de start2run en run2eight en daardoor paste dat tijdelijk niet. Die krachtbootcamp vind ik een belangrijke en fijne aanvulling. Ik hoop snel een reactie te krijgen van de atletiekvereniging of ik kan meetrainen in de gevraagde loopgroepen. Dat zou fijn zijn want dan sluit dat meteen lekker aan en heb ik een heel mooie trainingsfrequentie van lopen en bootcamp.
Vanochtend heb ik allerlei huishoudelijke dingen gedaan en ik heb er net een boswandeling van 6,3 km op zitten. Prachtige wandeling was het. Nu dadelijk even nog een rondje huishouden, schoolrun en boodschappen doen en koken. Vanavond staat bootcamp op de planning. De bootcamp van vanavond is vrij mild van opzet. Maar wel even lekker. Morgenochtend intervaltraining met hardlopen.
Dolfje
21-01-2025 om 17:20
Ik was zo lekker naar huis aan het wandelen en de zon scheen een soort van dat ik er nog een stuk van 20 minuten aan heb geplakt. Dus zo'n 50 minuten onderweg geweest. 13.000 stappen gezet.
Schoondochter
21-01-2025 om 18:03
ik kom niet goed meer in mijn ritme na de feestdagen. Waarom is me niet helemaal duidelijk. Vandaag ook weer veel te veel gegeten. Voel me ook nog steeds verkouden, dat helpt natuurlijk niet. Ik heb maar vast een plan gemaakt voor morgen en ga mijn best doen me daar aan te houden. Hopelijk helpt dat.
Dolfje, lekker van die omweg! Dat zijn de fijnste wandelingen, de spontane.
Tuinfluiter
21-01-2025 om 18:24
Ik heb vandaag de zon niet gezien maar weer heel wat stappen op de golfbaan gezet hoeveel geen idee ik heb geen stappen teller. Ik heb 9 holes gespeeld en dat is zo'n 6 km. In deze tijd van het jaar draag ik een kleine golftas en deze steeds op en af doen levert ook nog extra beweging op.