Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ies

Ies

19-01-2025 om 20:30

Het gaat idd razend snel hier in dit draadje! 

Hier ruim 19.000 stappen vandaag, door een wandeling en onverwachte drukte. Voor mij teveel nu want ben nog niet helemaal lekker. (wil een week naar bed) 
Gisteren uiteten geweest en dat was heel lekker maar voor zoals ik me nu voel (niet fit) niet echt ideaal. Ben voor mijn doen ook wel los gegaan al skip ik nog steeds wel de toetjes.
Sowieso veel honger de laatste dagen, ik geef eraan toe. 

Ik ben zwaar onder de indruk van al die stappen die jullie zetten! Dat soort afstanden haal ik alleen op vakantie. Ik heb er vandaag 6230 en dat is bovengemiddeld. Ik ben wel in de sportschool geweest en moest er zelfs heen fietsen (2 keer een km), door de kou. Vanmiddag een verjaardag waar ik heel gezellig aan het water heb gezeten, de vlaai heb afgeslagen en alleen wat chocolade (130 cal.) heb gegeten. Vlaai vind ik toch niet zo lekker en dan is de afweging snel gemaakt.

Super leuk ninoea dat je een proeftraining gaat doen! 

Ik ben geen ochtend mens, maar vanochtend vroeg opgestaan om een rondje hard te lopen met een vriendin. Scheelt als iemand op je wacht. Helaas was ze geblesseerd dus we liepen maar kort. Wel tevreden dat ik even gegaan ben, want de rest van de dag zat ik binnen vanwege vergadering zeilvereniging.

Mijn hardlooptraining voor vandaag zit erop. 8 km hardgelopen aan 1 stuk. Ging lekker. Gemiddelde tijd 6:41 min per km. 

Ik loop 20 pagina’s achter. Die ga ik wel lezen als ik tijd heb. Vanmorgen alweer naar de personal trainer geweest. Moet nog veel wassen en opruimen na de vakantie. Ik heb alles gegeten waar ik zin in had (chips, nootjes, croissants, stokbrood) en ben toch een kilo lichter geworden. Ik ski niet, maar liep wel elke dag naar het dorp, met behoorlijke hellingen op en af.
Maar goed, nu weer back to normal!

Picunia schreef op 20-01-2025 om 12:54:

Ik loop 20 pagina’s achter. Die ga ik wel lezen als ik tijd heb. Vanmorgen alweer naar de personal trainer geweest. Moet nog veel wassen en opruimen na de vakantie. Ik heb alles gegeten waar ik zin in had (chips, nootjes, croissants, stokbrood) en ben toch een kilo lichter geworden. Ik ski niet, maar liep wel elke dag naar het dorp, met behoorlijke hellingen op en af.
Maar goed, nu weer back to normal!

Dat klinkt als een heerlijke vakantie. Succes met de was. En dat bijlezen dat komt nog wel, of niet … 

Dank je, Ninoea! Was inderdaad heerlijk, samen met man en twee volwassen zoons.

Picunia schreef op 20-01-2025 om 13:34:

Dank je, Ninoea! Was inderdaad heerlijk, samen met man en twee volwassen zoons.

Kun je weer even mee vooruit!

Net een lunchwandeling gemaakt. Ik had geen zin en de eerste 10 minuten had ik het koud maar daarna was het toch weer fijn. 

Ik was slap en misselijk vanochtend dus mijn hardlooprondje overgeslagen. Maar net wel bijna 8k gewandeld op lekker tempo. Stappendoel ook weer gehaald.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-01-2025 om 16:48

ik ga zo naar PT, wordt nieuw tijdstip om 18.15 uur. Kon ook om 21.00 uur maar dat vind ik veel te laat. Net 2 maiscrackers gegeten met een dun laagje pindakaas. Straks na het trainen nog warm eten

Moest vanochtend naar de dokter met kind (niets ernstigs) en ben helemaal uit mijn ritme. Er was geen tijd meer voor e-gym, ik had mijn lunch niet in mijn tas gestopt en op een of andere manier kom ik ook niet aan mijn stappen vandaag. Kan ook niet naar yoga, want ga op kraambezoek. Ik vind het heel lastig om dat allemaal los te laten. Maar: morgen weer een dag!

Morgen lange dag op school want ik ben examinator bij de presentaties van de profielwerkstukken. En mijn NT2’ers doen morgen een test om te kijken op welk taalniveau ze zitten. Druk genoeg dus  

Vanmorgen reed ik ruim op tijd voordat de school begon bij mijn vriend weg. Normaliter ben ik dan om 7:40 op school en kan ik rustig even opstarten voor de lessen om 8:15 beginnen. Nu stonden de ring vast. Ben dus maar tussendoor gereden om een buitenweg te nemen. Staat daar halverwege op de weg een vrachtwagen te lossen 🤦‍♀️. Dus weer rechtsomkeerd en maar naar mijn eigen huis gereden, fiets gepakt en zo maar wegggaan. Was ik 2m voor de bel ging op school 🫣. 

Ik geef overigens alleen ondersteuningslessen

Ik heb vandaag ook niet netjes gegeten. Toch wat gesnoept van de pasta die ik voor mijn gezin heb gemaakt. Ik moet ongesteld worden. Ik baal ervan. Dus morgen weer netjes doen. Voelt veel beter. 

Druk op werk, hoofd vol en eigenlijk te weinig gegeten overdag vandaag. Wel 10.000 stappen gezet. Dadelijk douchen, bakje kwark en op tijd naar bed.
Morgen voornemen om van het werk weer naar huis te wandelen en dan woensdag weer heen en woensdagmorgen weer egym.  

MissDalhousie schreef op 20-01-2025 om 18:04:

Moest vanochtend naar de dokter met kind (niets ernstigs) en ben helemaal uit mijn ritme. Er was geen tijd meer voor e-gym, ik had mijn lunch niet in mijn tas gestopt en op een of andere manier kom ik ook niet aan mijn stappen vandaag. Kan ook niet naar yoga, want ga op kraambezoek. Ik vind het heel lastig om dat allemaal los te laten. Maar: morgen weer een dag!

Lastig hè, als je in de ochtend al het gevoel hebt achter de feiten aan te rennen ofzo. Morgen verder!

Ik ben vandaag gaan hardlopen en het ging fijn. Netjes gegeten, dus ik ben blij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.