Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ysenda

Ysenda

19-01-2025 om 11:37 Topicstarter

vandaag na een week afdelings conference nu weer het gewone ritme in. 
Vanmorgen dus naar de sportschool. Straks de boodschappen doen (op de fiets) dan nog lekker een stuk wandelen.

Morgen heb ik een extra training bij PT maar samen met 2 collega's waarvan 1 heel weinig beweegt, de ander traint ook samen met PT, dus die training tel ik niet echt mee.

Ysenda schreef op 19-01-2025 om 11:34:

[..]

Je kunt die waarden alleen per weegschaal vergelijken. En dan eigenlijk ook alleen als je steeds op hetzelfde moment van de dag weegt.

Wat voor de meesten dus neer komt op direct na het opstaan na het eerste toiletbezoek en voor het ontbijt.
Want dan heb je nog niets gedronken en is je blaas leeg.

Dan meet je inderdaad het meest accuraat. 

De reden dat ik 's ochtends vroeg niet meet is omdat ik dan het lichts ben. Dat voelt als valsspelen. Ik wil op mijn zwaarste punt ('s avonds) minder wegen. Rare gedachte kronkel wellicht, dat snap ik

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-01-2025 om 12:08

ik weeg me momenteel dagelijks, maar bij mij is het elke dag gewicht kwijt. Ik wil straks ook weer naar 1 x per week. Weeg me altijd smorgens als ik gedoucht heb. 
Ik heb nu al een klein rondje gelopen, en ben even bij mijn vader langs geweest. Die had ik vrijdag op verjaardag gezien maar door drukte daar eigenlijk niet gesproken. Hij wordt in maart 84, maar heeft net weer een nieuwe elektrische fiets gekocht. De vorige was 5 jaar oud, en had hij 15.000 km op gefietst. Mooi dat dat nog lukt op die leeftijd. 

Ysenda

Ysenda

19-01-2025 om 12:12 Topicstarter

alhambra schreef op 19-01-2025 om 11:53:

[..]

Dan meet je inderdaad het meest accuraat.

De reden dat ik 's ochtends vroeg niet meet is omdat ik dan het lichts ben. Dat voelt als valsspelen. Ik wil op mijn zwaarste punt ('s avonds) minder wegen. Rare gedachte kronkel wellicht, dat snap ik

Maar dat kun je toch niet vergelijken, je drinkt, eet en verbruikt heel verschillend op een dag. 

Je maag wat voller, extra glas water.

Klinkt niet betrouwbaar als vergelijk moment.

Ik weeg helemaal niet. Ik wil de focus hebben op actieve leefstijl en gezonde voedingskeuzes en mijn reactie op schommelingen op de weegschaal belemmert me daarbij.
Ik zat vanochtend op acht uur al in het zwembad te kijken naar onze jongste bij de waterpolotraining. Dat was om 9 uur afgelopen. Daarna thuis nog een kop koffie gedronken, ik had er ook 1 mee in een warmhoudbeker, op de fiets gestapt en naar bootcamplocatie gefietst. We werden ingedeeld in groepjes. Ik koos ervoor me aan te sluiten bij twee fanatieke mannen. Dat was goed voor me. Daardoor was de les nog wat intensiever. Daarna naar huis gefietst en geluncht. Vanavond gaan we uit eten met het gezin. Dat zal meer, zouter en calorierijker zijn dan ik normaal doe. So be it. Morgen weer een normale dag.

Tuinfluiter schreef op 19-01-2025 om 09:13:

[..]

Ik maak altijd een weekmenu en vraag ook aan andere gezinsleden suggesties. Ik houd dat bij in een boekje en als ik geen inspiratie heb blader ik dat door voor ideeën.

Deed ik ook altijd hoor maar moet even wennen aan mijn werkende pubers en dan heb ik soms teveel van het eten en dat vind ik zonde. Of er komen vrienden eten en heb ik weer te weinig 😂

SuzyQFive schreef op 19-01-2025 om 08:18:

Iemand een idee of Dorestad nog in the House is? Op het vorige topic schreef ze regelmatig mee tot een onverwachts overlijden in de fam.

Ik mis Dorestad ook. Ik ga er vanuit dat ze meeleest. Dat is namelijk iets wat ze een tijdje terug ook even deed.

@dorestad, ik hoop dat je snel ruimte voelt om mee te schrijven. 

Ysenda

Ysenda

19-01-2025 om 14:28 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 19-01-2025 om 13:52:

[..]

Deed ik ook altijd hoor maar moet even wennen aan mijn werkende pubers en dan heb ik soms teveel van het eten en dat vind ik zonde. Of er komen vrienden eten en heb ik weer te weinig 😂

Ik kreeg van zoon als advies: we doen gewoon of we een studentenhuis zijn en dan koken we gewoon voor ons zelf. 

Want wat maakt het uit dat we iets verschillende eten. Dat we tegelijk eten is al heel fijn als het kan.

We plannen wel een week vooruit en minimaal 1x zit er iets in dat gewoon standaard op voorraad is: kip, rijst doperwten of soep met brood, dan is er ook gewoon ruimte om nog wat te schuiven.

Trots op mezelf. Ik heb een bericht gestuurd naar de atletiekvereniging dat ik na de wedstrijd in feb graag op proef en paar keer wil meelopen met twee loopgroepjes. Ik vind nieuwe groepen altijd een ding. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-01-2025 om 16:56

Friezinnetje schreef op 19-01-2025 om 12:08:

ik weeg me momenteel dagelijks, maar bij mij is het elke dag gewicht kwijt. Ik wil straks ook weer naar 1 x per week. Weeg me altijd smorgens als ik gedoucht heb.
Ik heb nu al een klein rondje gelopen, en ben even bij mijn vader langs geweest. Die had ik vrijdag op verjaardag gezien maar door drukte daar eigenlijk niet gesproken. Hij wordt in maart 84, maar heeft net weer een nieuwe elektrische fiets gekocht. De vorige was 5 jaar oud, en had hij 15.000 km op gefietst. Mooi dat dat nog lukt op die leeftijd.

en vanmiddag een grotere ronde gelopen dus voor mij weer genoeg beweging gehad

Hier vandaag een klein rondje gewandeld met man en kinderen, maar ze vonden het te koud. Tja... Gelukkig heb ik ook niet echt gesnoept vandaag, dus ik doe het er maar mee voor vandaag. 

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

19-01-2025 om 17:37

Ninoea schreef op 19-01-2025 om 12:27:

Ik weeg helemaal niet. Ik wil de focus hebben op actieve leefstijl en gezonde voedingskeuzes en mijn reactie op schommelingen op de weegschaal belemmert me daarbij.

Zo zit ik er ook in, het zou me demotiveren als ik te vaak op de weegschaal zou staan.

Bij mijn vriend staat een weegschaal bij de uitgang van de badkamer, dan ben ik soms nieuwsgierig maar het gewicht blijft gelijk. Toch heb ik nu al de indruk dat mijn lichaam wat verandert, misschien zit dat in mijn hoofd maar ik voel me langzaam weer wat fitter en lichter. Dat is ook wat waard.

De 10.000 stappen zijn weer binnen, flink doorgestapt in het park en vanochtend een YouTube pilates les met lichte gewichten gedaan, deze les was goed te doen. Voel me actief vandaag.

Ook eten gaat weer goed, geen snaaibehoefte.

Morgen thuiswerken, als ik tussen de middag wandel en ook nog naar vriend ‘s avonds loop, kom ik ruim aan de stappen. 

Vanmiddag een rondje gegolfd was -1°C maar het voelde niet koud want er stond geen wind. Vond het heerlijk om in de  buitenlucht te bewegen. 
Heb er wel trek van gekregen dus ik verheug mij op de wildstoof die bijna klaar is.

Ik moet nog zo'n 600 stappen, dat lukt in huis nog wel. Had een rare dag die uiteindelijk gewoon als gepland ging. Mijn vader lag in ziekenhuis en of we hem konden ophalen. Uiteindelijk hoefde dat niet want hij had ander vervoer geregeld maar ik ben er toch constant mee bezig. En dan wil ik eten en snaaien maar we zijn gaan sporten.
En ik heb net online shoppen als afleiding gedaan
Ik hoop wel dat ik dat en de rest van me af kan zetten als ik ga slapen.

Ik ben weer bijgelezen. Reageren is lastig, maar ik lees alles! Mooi om te zien hoe iedereen er het beste van probeert te maken. Ik ben weer hersteld na de griep. Vandaag weer een gewone dag gehad. In totaal 10km gewandeld (4 kleine en 1 grote ronde) en naar yoga geweest. Ik doe alles lopend, dus boodschappen, naar yoga: ook lopend. 's Middags had ik nog zin om naar buiten te gaan en liep ik bijna 6km. Volgend weekend 2x 20 in Egmond. Zin in, hopelijk is het een beetje weer. 

Qua eten ging het redelijk met vandaag al beste dag. Als ik bezig blijf gaat het goed. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.