Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Het gaat voor mij helaas ook te hard om bij te houden hier. Wel heel fijn dat we met zoveel gemotiveerde mensen zijn!

Net een verschrikkelijk zware training gehad. Ik moest meedoen met een groepje jongens van half mijn leeftijd en bijna half mijn gewicht. Na drie kwartier lag ik als een soort bal opgerold aan de kant en moest ik mijn best doen om niet over mijn nek te gaan. Helemaal kapot. Ook een paar flinke blauwe plekken, omdat ik niet snel genoeg kon ontwijken/blokkeren. Heel confronterend. Maar het maakt ook vechtlust in me los. Ik geef niet op. Iedere dag weer een beetje beter dan de vorige.

Ook ik kan het snelle schrijven niet bijhouden. Maar ik heb 7500 als minimum aantal stappen. En die haal ik op werkdagen wel, daarbuiten lang niet altijd. Vandaag bij internist geweest. Nu is het officieel de diagnose: ik heb diabetes type 2. De internist gaat kijken naar medicatie waarvan dat verbetert en waar ik van zou moeten afvallen (tirzepatide). Hoor ik over 3 weken of ik in aanmerking kom hiervoor. Anders verwijst hij door voor bariatrische chirurgie. Nu vast start met metformine. Qua dieet etc at ik al diabetesproof. Dus daar geen winst te behalen. 

Ysenda

Ysenda

16-01-2025 om 23:31 Topicstarter

pff wat een dag, ruim 5 uur in de auto.
Wel een nuttige dag.
Daarna pizza gegeten. 
Ik denk dat ik maandag pas weer in een gezonder ritme kan komen. Zo'n conference met je collega's is leuk maar intensief, vermoeiend en qua eten geen controle over lunch en diner.

vanochtend voor werktijd een rondje hardgelopen. Fijn dat het mij lukte even de buitenlucht in te gaan. Vanmiddag en vanavond gewerkt. En nu net mijn boek uitgelezen. Bedtijd zzzz

Woehoe, ik heb eindelijk weer een collega zo ver gekregen om een wandeloverleg te doen! Dat breekt de dag een beetje, want een normale vrijdag is voor mij heel veel zitten (eindeloze vergaderingen). Mijn kuit zit helemaal vast na de training gisteren. Hopelijk komt die een beetje los.

MissDalhousie schreef op 17-01-2025 om 08:31:

Woehoe, ik heb eindelijk weer een collega zo ver gekregen om een wandeloverleg te doen! Dat breekt de dag een beetje, want een normale vrijdag is voor mij heel veel zitten (eindeloze vergaderingen). Mijn kuit zit helemaal vast na de training gisteren. Hopelijk komt die een beetje los.

Fijn! Ff naar buiten op zo'n dag is wel goed.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik geen kantoorbaan heb. Heb wel wat kantoorwerkzaamheden maar geen hele dag achterelkaar.

Ies

Ies

17-01-2025 om 11:36

Gisteren lekkere lasagne gemaakt. Met best veel groente en dit keer de bechamelsaus gemaakt met volkoren deeg. De bladeren koop ik altijd volkoren al. Met roomboter, dus flink aan kcal. Was zo lekker dat ik flink gegeten heb ervan. Maar de hoeveelheid salade erbij viel me wat tegen. Voor mij een teken dat ik wel op de goede weg zit, mijn smaak verandert weer. 
Bewegen lukt nog niet zo, moet er echt bij nadenken, zit niet zo in die flow nog. Maar hoewel nog steeds niet echt ziek ben ik ook niet echt lekker nog. Hele stofwisseling rommelt wat, slaap redelijk slecht etc. 

Tjee, heb ik net de nieuwste buit: twee pakken Maltesers, triomfantelijk  op een mooie verlichte plek in de keuken gezet, geflankeerd door een sierlijk doosje Rocher, zit ik aan mijn nieuw ingestelde maximale gewicht.

Ik had gisteren al moeite met mijn broekbandknoopje, dus ik moet het serieus nemen.

JtM

JtM

17-01-2025 om 12:16

Hier nog iemand die het moeilijk bij kan houden, ik lees alles, maar echt reageren op anderen is lastig. 

Sterkte Dolfje! 
MissDalhousie, altijd fijn om lekker tussendoor een stuk te kunnen wandelen. Even de benen strekken en raakt je hoofd ook weer wat leger van.

Nadat ik zoon met de fiets naar school had gebracht ben ik meteen een rondje gaan lopen. Heb een rondje van 4km gelopen, in de mist. Daarna even gewerkt. Zojuist naar de AH gelopen voor wat boodschappen en ik ga zo de fiets weer op om zoon te halen. Het bewegen gaat tot nu toe best lekker vandaag.
Vanavond eten we friet met een snack. Kijk ik al de hele week naar uit, haha.

De stappen van vandaag zijn weer gezet. Ik heb minder dan jullie als streefdoel maar mijn telefoon ligt ook vaak stil of zit in mijn tas dus niet alle stappen worden geteld, zeker binnenshuis niet. 
Zit nu op bankje, klein stukje naar huis nog, ik ben moe. Vertelde gisteren over mijn blaar maar die heb ik nu afgetaped zodat ik toch kan lopen. 

Ies

Ies

17-01-2025 om 13:14

JtM schreef op 17-01-2025 om 12:16:

Hier nog iemand die het moeilijk bij kan houden, ik lees alles, maar echt reageren op anderen is lastig.

Sterkte Dolfje!
MissDalhousie, altijd fijn om lekker tussendoor een stuk te kunnen wandelen. Even de benen strekken en raakt je hoofd ook weer wat leger van.

Nadat ik zoon met de fiets naar school had gebracht ben ik meteen een rondje gaan lopen. Heb een rondje van 4km gelopen, in de mist. Daarna even gewerkt. Zojuist naar de AH gelopen voor wat boodschappen en ik ga zo de fiets weer op om zoon te halen. Het bewegen gaat tot nu toe best lekker vandaag.
Vanavond eten we friet met een snack. Kijk ik al de hele week naar uit, haha.

Oooh JtM je hebt duistere gedachten in mijn hoofd geplant Friet met snack dat is wel heel lekker. Ik probeer de uitstel truc maar weer: het is lekker maar vast nog lekkerder over een paar maanden. Ik ga wel nog ergens uiteten dus wie weet worden het toch frietjes.

Met dit hele koude weer vind ik het soms wel wat lastig hoor. Ik heb dan sneller zin in warm comfortfood, maar dat is nu geen goed idee. Ik doe dat dus ook niet, maar wat lastiger is het wel. Gelukkig wordt het komende week weer een stukje warmer en zonniger. Ik kijk er naar uit. Ik heb wel goed meerdere keren gewandeld en gefietst vandaag (brr)maar vanavond ga ik niet sporten. Ik had er wel zin in,maar door de kou ga ik toch niet. Brr liever lekker warm binnen op de bank. Volgende week beter. Herkennen jullie dit?

Ies schreef op 17-01-2025 om 13:14:

[..]

Oooh JtM je hebt duistere gedachten in mijn hoofd geplant Friet met snack dat is wel heel lekker. Ik probeer de uitstel truc maar weer: het is lekker maar vast nog lekkerder over een paar maanden. Ik ga wel nog ergens uiteten dus wie weet worden het toch frietjes.

Ik heb volgende week een feest met flink wat drank. Die dag pak ik dus ook lekker voor een keer een frietje met. Staat al lang zo ingepland. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-01-2025 om 13:49

ik was vanmorgen boodschappen halen en liep dat het gangpad met chips ed. Toen dacht ik ook even : zal ik een klein zakje meenemen? Maar toen bedacht ik me dat ik vanavond nog naar verjaardag ga en daar zal ik vast wel iets kunnen nemen, maar minder dan een kleine zak. Dus niet meegenomen.

Jorni schreef op 17-01-2025 om 13:20:

Met dit hele koude weer vind ik het soms wel wat lastig hoor. Ik heb dan sneller zin in warm comfortfood, maar dat is nu geen goed idee. Ik doe dat dus ook niet, maar wat lastiger is het wel. Gelukkig wordt het komende week weer een stukje warmer en zonniger. Ik kijk er naar uit. Ik heb wel goed meerdere keren gewandeld en gefietst vandaag (brr)maar vanavond ga ik niet sporten. Ik had er wel zin in,maar door de kou ga ik toch niet. Brr liever lekker warm binnen op de bank. Volgende week beter. Herkennen jullie dit?

Ja ik ervaar ook een drempel.

Vanochtend ging ik even fietsen met mijn meiden. Geen weerbericht geraadpleegd ik dacht dat het 6 à 7 graden zou zijn. Helaas was het maar 1 graad en mist. Ze waren niet vooruit te branden al klagend van de kou.

Gisteren heb ik niet gewandeld. Ik wil vandaag wel gaan maar ik kan niet eerder dan vanavond. Ik hoop dat het lukt om te gaan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.