Jouw lijf
SuzyQFive
16-01-2025 om 18:18
Ik kom op zo’n vijfduizend stappen op een dag op een gewone dag. Op een slechte dag zit ik op amper 500 stappen (maar heb niet altijd mijn telefoon bij me).
Van het weekend toen ik ziek was, zat ik op 104 stappen 😂.
Vandaag moest ik even van school naar een andere school, mijn dochters fiets even meegenomen (ze zit bij mij op school), het was maar een klein stukje maar foei, dat was toch wel een behoorlijke uitdaging. Zelf fiets ik elektrisch. Zadel stond ook wat laag. Snap niet dat dochter dat niet vindt, ze is net wat langer dan ik met langere benen.
Bij fysiofit doe ik meestal 15m cardio, en dan balansoefeningen (bal), legpress, verschillende oefeningen voor mijn bovenrug met gewichten aan een poelie en oefeningen met een rekband.
Wil het zwemmen weer oppakken ook maar vind het lastig een moment te vinden waarbij ik rekening kan houden met mijn beperkingen en hersteltijd. Liefst zou ik op zaterdag banenzwemmen maar dat lijkt in de buurt niet te kunnen.
stokstaart
16-01-2025 om 18:27
Ondanks kutdag heb ik niet veel te veel gegeten. Ipv chips heb ik van die kleine snackajack dingen gekocht, zo'n klein snack zakje. En kook ik nu gezond en koolhydraatarm. Zit op 14000 stappen nu.
Morgen maar weer een rondje rennen.
lientje69
16-01-2025 om 18:47
Damoontje schreef op 16-01-2025 om 16:44:
[..]
Dan vind ik 8 kilo er af ook al heel wat hoor! Wel fijn dat je andere medicatie hebt ipv die dikmakende. Blijf vooral lekker in beweging, soms gaat het er in het voorjaar ook wat makkelijker af dan in de winter. Heb je wel leuke reacties gekregen toen er wat kilo´s af gingen?
Ik was lopend naar de stad maar helaas op de verkeerde schoenen. Resultaat is een blaar. Ben heel gevoelig voor blaren. Volgend weekend doe ik mee aan een wandelevenement dus prioriteit is om die blaar zoveel mogelijk te laten herstellen. Dan maar wat minder stappen maar wel zoveel mogelijk fietsen.
Nee. Zelfs dat niet. Niemand ziet het.
lientje69
16-01-2025 om 18:48
SuzyQFive schreef op 16-01-2025 om 18:06:
[..]
Er is niets af, maar zeker ook niet bij! Je doet echt genoeg aan beweging.
Veel meer dan ik.
Ja maar het heeft geen effect. En dat is zeer frustrerend.
lientje69
16-01-2025 om 18:52
Kizomba schreef op 16-01-2025 om 17:00:
[..]
Ik snap dat wel hoor Lientje....hier ook chronische pijnen. Die stappen halen in vrije tijd is wel een dingetje. Als ik namelijk 2 dagen achtereen gewerkt heb, dan is de kans héél groot dat ik een dag zoals vandaag heb (vooral i.c.m. het koude weer en weinig zon); om 7.30uur stijf als een plank wakker geworden en nog extreem moe. Mijn hobbycursus hierdoor moeten verplaatsen, in bed blijven liggen, nog wat meer geslapen. Om 11uur pas een beetje energie om op te staan. Ik was van alles van plan vandaag. O.a. een weegschaal kopen bij de Lidl. Nou, mijn man is gegaan. Ik ben ongedoucht, in mijn pyjama op de bank geploft. Hij heeft lunch voor ons gehaald. Ik stemde er mee in, want pijn is eten. Al had ik nu netjes 1 broodje i.p.v 2 en past het in mijn calorieën. Daar heb ik dan wel naar gekeken 💪😅. Maar gezond was het niet. Helaas, die dagen zitten er ook tussen. Tv gekeken, en rond 15.30uur toch een poging gedaan om boven wat op te gaan ruimen. Man was in slaap gevallen. Het is me gelukt om de kledingkast een deel te doen. Maar na een uurtje was ik weer zo gaar, ik ben in bed gekropen. Lekker warm. Hopelijk val ik niet in slaap want anders heb ik vanacht een probleem. Liever niet, want morgen weer een pittige werkdag. En dan maar weer afwachten hoe ik me zaterdag voel 🥴.
Herkenbaar Kizomba. Ik red het meestal ook niet op mijn vrije dagen hoor. Zorg is zwaar en dan werk ik evengoed " maar " 3 dagen per week. Helaas zijn dat soms ook wel eens 5 dagen door rooster problemen en dan is extra pijn het gevolg en dus minder bewegen. Ook dat pijn = eten herken ik erg helaas. Eten geeft je een fijn gevoel waardoor je de pijn even iets minder voelt.
Vandaag best veel gedaan. Maar nu dus wel meer pijn. Proberen uit de kast met lekkere dingen vandaan te blijven.
# avondvalkuil
Dolfje
16-01-2025 om 18:53
Ninoea schreef op 16-01-2025 om 08:33:
Wat zegt de diëtist over de weekenden @dolfje? Hebben jullie het daarover gehad?
Ze is geen diëtist maar heeft er wel veel verstand van door haar eigen ervaringen en verschillende opleidingen die ze gedaan heeft en doet. Toevallig hebben we daar vanmorgen over zitten appen maar toen was ik ook druk aan het werk.
lientje69
16-01-2025 om 18:53
stokstaart schreef op 16-01-2025 om 18:27:
Ondanks kutdag heb ik niet veel te veel gegeten. Ipv chips heb ik van die kleine snackajack dingen gekocht, zo'n klein snack zakje. En kook ik nu gezond en koolhydraatarm. Zit op 14000 stappen nu.
Morgen maar weer een rondje rennen.
Goed zeg stokstaart!
Damoontje
16-01-2025 om 19:02
lientje69 schreef op 16-01-2025 om 18:47:
[..]
Nee. Zelfs dat niet. Niemand ziet het.
![]()
Ah dat is jammer idd. Hopelijk gaat t over een tijdje weer wat naar beneden.
Ik ga een avondje uit en heb een broek aan waarvan ik nu denk... mwah. Heb ook geen panty's meer anders was een rok of jurk leuker geweest. Andere broeken zijn of niet netjes of te klein.
Morgen toch even kijken voor een nette broek die nu past. Ik heb volgende week een begrafenis en ik vind dit spijker-stretch-ding daar toch een beetje armoedig voor. Als de kilo's er af zijn passen een paar nette broeken wel weer.
Auwereel
16-01-2025 om 19:24
lientje69 schreef op 16-01-2025 om 10:45:
Op de weegschaal gestaan. Min 0.
Schiet weer eens niet op bij mij zoals altijd. Wel vanmorgen alweer een klein rondje gelopen. Mijn dagminimum staat op 6000. Dat lijkt weinig vergeleken met de meeste hier. En is ook misschien wel zo. Op mijn werkdagen haal ik de 10000 wel. Maar met mijn werk in de zorg en mijn chronische pijn zit meer er gewoon niet in. Wel gisteren nog drie kwartier intensief gezwommen.
Minimum? Dat vind ik best goed, mijn minimum deze maand is 4400, om het jaar mee te beginnen (1 januari...) Dagmaximum 14000, gemiddelde 9000. En waarschijnlijk zitten er dus ook fietshobbels bij, dus stel het aantal stappen maar naar beneden bij ..
En in heb alleen wat last van een ingegroeide teennagel en snel blaren als ik de verkeerde sokken aan heb, dus dat je zoveel beweegt met pijn, respect!
lientje69
16-01-2025 om 19:38
Auwereel schreef op 16-01-2025 om 19:24:
[..]
Minimum? Dat vind ik best goed, mijn minimum deze maand is 4400, om het jaar mee te beginnen (1 januari...) Dagmaximum 14000, gemiddelde 9000. En waarschijnlijk zitten er dus ook fietshobbels bij, dus stel het aantal stappen maar naar beneden bij ..
En in heb alleen wat last van een ingegroeide teennagel en snel blaren als ik de verkeerde sokken aan heb, dus dat je zoveel beweegt met pijn, respect!
Dat is dat wat ik zou willen minimaal elke dag. Maar niet haal. Mijn daggemiddelde schommelt tussen de 5000 en 9000 per dag afhankelijk hoeveel ik gewerkt heb. Uitschieters zijn mijn werk 10-14000 per dag.
En ik heb dus ook dagen van 3500. 6000 is wat ik voor mezelf het minimum vind. Misschien was ik wat onduidelijk.
Dolfje
16-01-2025 om 20:52
Nou vandaag een stomme dag. Verschillende slecht nieuws berichten gehad. Ruzie met moeder. Vader die belde dat hij zich al een tijdje niet goed voelt en in de medische molen zit. Normaal zou ik me gaan vol vreten maar heb braaf net een bak kwark gepakt ( ok ik heb ook niks anders in huis).
Ik ga eten bij stress en bij gezelligheid en bij verveling
maar ik wil daar niet meer aan toegeven.
FaithfulDuck87
16-01-2025 om 20:56
bewegen gaat momenteel wat slechter. PT een weekje vakantie, sportruimte op het werk niet beschikbaar. En nog wat last van mijn voet ivm overbelasting. Nou ja, vandaag weer bij fysio geweest en er is verbetering. Dan dit weekend maar even wat lopen
Ninoea
16-01-2025 om 21:08
Dat klinkt als een echte k**dag @dolfje. Ik las in een ander topic al over je contact met je ouders. Ik begrijp dat het je leegtrekt. Knap van je dat je het bij kwark hebt gehouden.
Sinds ik een horloge heb die mijn activiteiten trackt heb ik niet meer dat mijn stappen aangevuld worden met fietsen. En ook niet dat er stappen vergeten worden doordat ik mijn telefoon niet bij me draag. Horloge heb ik braaf de hele dag om.
Ik heb vandaag een paar wandelingetjes gemaakt om aan mijn stappen te komen. Verder kon de bootcamp niet doorgaan ivm een afspraak met de docent van onze jongste zoon met het definitief schooladvies. Ik heb in plaats van bootcamp thuis oefeningen gedaan mbv de app Seven. Ik heb in totaal zes reeksen a 7 minuten gedaan. Aantal stappen vandaag is iets meer dan 12000. Morgenochtend met de hardlooptraining ga ik het parcours verkennen van de hardloopwedstrijd van 8 km waaraan ik binnenkort meedoe. Spannend!
Dolfje
16-01-2025 om 21:18
Vandaag ondanks kou dus maar een korte wandeling wel 10.000 stappen gehaald. En ik heb zowaar zin om morgen te gaan sporten. Wie had dat vroeger gedacht 
alhambra
16-01-2025 om 21:21
Ik kon jullie niet bijbenen de afgelopen dagen. Het aantal ongelezen berichten liep maar op. Drukke maar goede werkweek en na mijn slechte avond en nacht heb ik me herpakt.
Vandaag nog weinig bewogen maar het staat me nu tegen. Ben al sinds 06:25 in touw en ik wil nu niets meer.
Net zijn de boodschappen gebracht en manlief heeft weer weinig snaai gekocht. Echt fijn dat hij ook gezonder wil leven!