Jouw lijf
vrouw92
15-01-2025 om 07:47
Ik ben vanmorgen eindelijk koortsvrij wakker geworden en ook weer redelijk geslapen! Even aankijken, maar als ik koortsvrij blijf kan ik morgen weer lekker werken. Daar ga ik toch een stuk beter op.
Dolfje
15-01-2025 om 08:01
vrouw92 schreef op 15-01-2025 om 07:47:
Ik ben vanmorgen eindelijk koortsvrij wakker geworden en ook weer redelijk geslapen! Even aankijken, maar als ik koortsvrij blijf kan ik morgen weer lekker werken. Daar ga ik toch een stuk beter op.
Begin niet te snel met werken. Ik weet niet of je corona had of gewoon griep /verkoudheid maar ik ben afgelopen zomer ziek geweest en toen na 5 dagen toch de zaterdag gaan werken en ben echt weken heel erg moe geweest. Had beter die dat toch nog thuis kunnen blijven.
Happyapple
15-01-2025 om 08:03
Ysenda schreef op 15-01-2025 om 07:39:
[..]
Breinhonger, snelle suikers nodig om dat brein op gang te houden.
Hmm zal wel dan ja. Maar erg moeilijk om dat te weerstaan voor mij op dit moment.
Ik zie het alleen meteen terug op de weegschaal en die moet juist echt de andere kant op...
JtM
15-01-2025 om 08:04
Gisteren eigenlijk een prima dag gehad qua eten en bewegen! Viel me niet tegen. Super druk gehad op het werk en 's avonds helemaal uitgeteld.
Vandaag is het nog even kijken wat de dag brengt. Ik zit nu te wachten op de APK keuring van mijn auto, later op de ochtend even naar mijn moeder en begin van de middag zoon weer ophalen van school. Vanavond heeft hij weer voetbaltraining dus eten we vroeg.
Ik heb nog niet gegeten vanochtend (kan ik niet zo vroeg) en begin nu dus honger te krijgen. Heb ik normaal nooit, haha. Hopen dat het hier niet te lang duurt.
Bailey26
15-01-2025 om 08:14
Ysenda schreef op 14-01-2025 om 23:10:
[..]
Biologisch is niet perse gezonder, dat is marketing. Ze vergelijken nogal eens appels met peren metname bij smaak onderzoek. Wortelras a met wortelras b, alsof je zegt dat een goud rennet hetzelfde smaakt als een jonagold appel.
Het kan wel anders smaken doordat een ander recept is gebruikt. Maar dat heeft dan weer niets met biologisch of niet te maken.
O echt? Ik dacht echt dat het 'gezonder' was vanwege de manier van produceren (geen minder bestrijdingsmiddelen enz).
Ik wou juist langzaam steeds meer overstappen op biologisch.
Trail
15-01-2025 om 08:22
bailey in het geval van mijn brood zijn de ingrediënten inderdaad een stuk beter hoor. (Hoeft niet met alle producten zo te zijn natuurlijk).
vrouw92
15-01-2025 om 08:34
Dolfje schreef op 15-01-2025 om 08:01:
[..]
Begin niet te snel met werken. Ik weet niet of je corona had of gewoon griep /verkoudheid maar ik ben afgelopen zomer ziek geweest en toen na 5 dagen toch de zaterdag gaan werken en ben echt weken heel erg moe geweest. Had beter die dat toch nog thuis kunnen blijven.
Dat doe ik zeker niet.. Ik moet echt minimaal een dag koortsvrij zijn en me goed voelen. Ik voel me helemaal niet moe, dat heb ik vaker als ik koorts heb. Ik heb dan vooral last van de koorts (rillen, hoofdpijn).
We doen vandaag nog steeds rustig aan vandaag en dan zien we het morgen wel.
Ninoea
15-01-2025 om 09:00
Biologisch is echt niet alleen marketing. De hele voedingsindustrie is één grote marketingcampagne, daar springt biologisch niet persé bovenuit. Natuurlijk moet je ook met biologisch opletten wat je eet. Een biologische zak chips is qua macro’s net zo funest voor je gewicht als een zak niet biologische. Toch zitten er echt wel verschillen op productniveau.
Er begint nu wel steeds meer bewijs te komen dat in de reguliere landbouw de giffen toch wel stapelen en impact hebben op het gehele systeem. Iets wat tig jaar geleden categorisch ontkend werd.
Ik heb vanochtend mijn kinderen wandelend naar school gebracht. Het voorlicht van de fiets van mijn jongste zoon ging kapot bij het aan doen en ik had geen vervangend iets meer. Ik heb mijn wandelingetje er dus al op zitten. Ik zit al in mijn sportkleding dus ik ga zo van start met de hardlooptraining.
Dolfje
15-01-2025 om 09:11
Ik ga zo naar de sportschool egym doen en dan wandel ik vanmiddag naar mijn werk. Eerst wat bureautaken en vanavond op de vloer en dan met de fiets terug naar huis. Dus qua beweging zal het wel goed zitten.
Ysenda
15-01-2025 om 09:59
Happyapple schreef op 15-01-2025 om 08:03:
[..]
Hmm zal wel dan ja. Maar erg moeilijk om dat te weerstaan voor mij op dit moment.
Ik zie het alleen meteen terug op de weegschaal en die moet juist echt de andere kant op...
![]()
Je eten plannen, en die snacks al meenemen helpt echt.
Nikki1973
15-01-2025 om 10:16
Ysenda schreef op 14-01-2025 om 20:33:
[..]
Ik was vandaag de enige in de sportschool op het werk.
Muziek bij de basicfit sluit ik me voor af met een noise canceling koptelefoon en heel vroeg of heel laat op de dag is het best heel rustig in de 24h. Nu heb je ook de nieuwjaars meute, die begint al weer weg te trekken.
Maar je kunt ook thuis trainen met van die weerstandsbanden, te koop voor relatief weinig bij de decathlon.
Goede tip! Dank je wel. Er zit een decathlon vlakbij me.
MMcGonagall
15-01-2025 om 10:26
Net een telefoontje van de dierenarts. Mijn kat mag vroeger komen voor zijn gebitsbehandeling. Enerzijds fijn, want hij moet nuchter blijven, maar het wordt erg spannend. Hij heeft ernstige HCM, dus onzeker hoe dat gaat met de narcose.
(Niet sporten dus vanmorgen. Hopelijk vanmiddag).
SuzyQFive
15-01-2025 om 10:45
Straks naar fysiofit. Voor het eerst weer in een paar weken. Vorige week waren we allebei ziek. Werd alleen wakker met enorme hogedrukhoofdpijn. (Door mijn te hoge hersendruk).
Ik ben nu net onder de 87kg, Ik kwam van 107.
Ysenda
15-01-2025 om 11:10
Nikki1973 schreef op 15-01-2025 om 10:16:
[..]
Goede tip! Dank je wel. Er zit een decathlon vlakbij me.
En dan kun je via Google alternatieven zoeken voor het apparaat of de oefening die je wil doen.
lientje69
15-01-2025 om 11:20
Happyapple schreef op 15-01-2025 om 08:03:
[..]
![]()
Herkenbaar. Helaas.